Ραγδαίες εξελίξεις με τα JUMBO: Κινήση – ματ ή απελπισίας;

JUMBO: Με κάθε τρόπο προσπαθεί ο επιχειρηματίας να μην πέσει στον… γκρεμό μετά το σφοδρό χτύπημα της πανδημίας. Η τελευταία κίνηση που ίσως αποδειχτεί και σωτήρια. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη (18/03) στο Χρηματιστήριο, η μεταβίβαση 5,25 εκατομμυρίων μετοχών της Jumbo σε τιμή 14,70 ευρώ και συνολική αξία 77,18 εκατομμύρια ευρώ. Η συναλλαγή τελικώς αφορούσε ελαφρώς μεγαλύτερο ποσοστό και συγκεκριμένα το 3,86% της εταιρείας.

Όπως έγινε γνωστό χθες, ο βασικός μέτοχος της Jumbo αποφάσισε να πραγματοποιηθεί placement για το 3,5% της Jumbo. Με την προσφορά να έχει καλυφθεί ήδη από χθες (μέσω book building), έγινε γνωστό πως η πώληση πακέτου 4,8 εκατ. μετοχών της Jumbo θα γίνονταν από την Tanocerian Maritime, συμφερόντων του επιχειρηματία.

Η Tanocerian Maritime που ελέγχεται από τον βασικό μέτοχο της Jumbo, κατέχει στην παρούσα φάση ποσοστό 23,2% του μετοχικού κεφαλαίου της εισηγμένης. Μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής που πραγματοποιήθηκε μέσω της Citi, το ποσοστό του Απ. Βακάκη θα υποχωρήσει στο 19,7%.

Η τρέχουσα αξία του πακέτου διαμορφώνεται στα επίπεδα των 77 εκατ.ευρώ, ωστόσο δεν είναι ακόμη γνωστό σε ποια τιμή και με ποιο discount θα πραγματοποιηθεί η συναλλαγή. Πάντως, η μετοχή βρίσκεται σε διαπραγμάτευση περίπου 6 φορές τα EBITDA του 2022, δηλαδή σε χαμηλά επίπεδα σε σχέση με τη συνήθη αποτίμηση της εταιρείας, η οποία παρά τις αντοχές της, έχει πληγεί από τα lockdowns.

Ως αγοραστής φέρεται να είναι θεσμικό κεφάλαιο ή κεφάλαια με μετοχική θέση ήδη στην εταιρεία. Στους όρους της συναλλαγής υπάρχει δέσμευση από πλευράς πωλητή ότι δεν θα πραγματοποιήσει άλλη πώληση μετοχών για τις επόμενες 180 ημέρες (lock up).

Πέραν από τις λεπτομέρειες της ίδιας της συναλλαγής, ενδιαφέρον έχει να διαπιστωθεί εάν ο επιχειρηματίας σχεδιάζει με τα κεφάλαια από την πώληση των μετοχών του να υλοποιήσει κάποια άλλη επένδυση.

Να σημειωθεί ότι σε αντίστοιχη κίνηση είχε προχωρήσει ο βασικός μέτοχος της Jumbo τον Ιούνιο του 2017. Τότε είχε παραχωρηθεί πακέτο 4,8 εκατ. μετοχών (3,5% του μετοχικού κεφαλαίου) στα 14,95 ευρώ. Όπως είχε τότε αναφερθεί, η πώληση είχε γίνει με discount 6,6% σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης ημέρας

Την περίοδο εκείνη ο Απ. Βακάκης κατείχε ποσοστό 26,72% της εταιρείας και η συμμετοχή του υποχώρησε στο 23,22%. Εφόσον πραγματοποιηθεί και το νέο placement, το ποσοστό του επιχειρηματία θα κατέλθει του 20% και θα διαμορφωθεί περίπου στο 19,7%.

Η Jumbo αποτιμάται σήμερα στο Χρηματιστήριο στα 2,1 δισ.ευρώ, με τη μετοχή να κλείνει χθες στα 15,98 ευρώ (-2,44%). Σήμερα, στο μέσον περίπου της συνεδρίασης, η μετοχή υποχωρεί σε ποσοστό 4%, ενώ νωρίτερα κατέγραφε απώλειες 5,5%, στα 15,09 ευρώ.

JUMBO: Απόβαση των Primark στην Ελλάδα

Μια από τις διασημότερες εταιρείες all in one παγκοσμίως, η Primark, σχεδιάζει την… απόβασή της στην ελληνική αγορά, προκαλώντας ανησυχία σε Jumbo, Zara και H&M!

Μάλιστα, η Primark έχει ενδιαφερθεί να αναπτύξει κατάστημα χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων στο Ελληνικό – οι πληροφορίες λένε ότι ζήτησε χώρο 10.000 τμ – και συγκεκριμένα στο ένα εκ των δύο εμπορικών κέντρων που σχεδιάζεται να αναπτυχθεί εκεί ή στον περιβάλλοντα χώρο του, σε αυτό που θα βρίσκεται επί της λεωφόρου Βουλιαγμένης.

Αρμόδιες πηγές υποστηρίζουν ότι τόσο με την Primark όσο και με άλλες μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες που έχουν ενδιαφερθεί να αναπτύξουν καταστήματα στο Ελληνικό δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμα κάποια συμφωνία, καθώς θα πρέπει να προηγηθεί το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής για την παραχώρηση του Ελληνικού στη Lamda Development.

Το βέβαιο είναι ότι η είσοδος της Primark στην ελληνική αγορά θα φέρει σοβαρές αναταράξεις στον επιχειρηματικό χάρτη της χώρας, ανταγωνιζόμενη κυρίως αλυσίδες όπως η ελληνική Jumbo, καθώς και ξένες όπως η H&M ή οι εταιρείες του ομίλου Inditex.

Και αυτό διότι η Primark πουλάει ευρεία ποικιλία προϊόντων, γυναικεία και ανδρικά είδη ένδυσης και υπόδησης, καλλυντικά, αξεσουάρ, είδη σπιτιού, διακοσμητικά, ακόμα και κάποια γλυκά σνακ σε πολύ χαμηλές τιμές, κάτω του κόστους σε αρκετές περιπτώσεις.

Δεν είναι λίγοι στην Ελλάδα που τη χαρακτηρίζουν ως την αγγλική Jumbo.

Η Primark είναι μία από τις μεγαλύτερες λιανεμπορικές επιχειρήσεις ένδυσης στην Ευρώπη και ο μεγαλύτερος λιανέμπορος ειδών ένδυσης, υπόδησης, και αξεσουάρ σε ότι αφορά τον όγκο πωλήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Πρόκειται για θυγατρική του βρετανικού ομίλου ABF, εισηγμένου στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, γνωστού κυρίως από τη δραστηριότητά του στην παραγωγή ζάχαρης.

Επιχειρήσεις: Ποιοι τα έχασαν… όλα στην πανδημία

Αδιανόητη πτώση του τζίρου εξαιτίας της πανδημίας. Πώς θα αποζημιωθούν;

Η στήριξη του κράτους και τα προγράμματα χρηματοδότησης η τελευταία σανίδα σωτηρίας πριν το λουκέτο.

Δείτε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις στο λιανεμπόριο και τις ευκαιρίες για απόκτηση ρευστότητας.

Σημαντικές διαφοροποιήσεις όσον αφορά στον κύκλο εργασιών του 2020, εν μέσω δηλαδή πανδημίας καταγράφονται στους επιμέρους κλάδους του λιανεμπορίου.

Συνολικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το λιανικό εμπόριο εμφάνισε απώλειες ύψους περίπου 4, 5 δισ. ευρώ σε σύγκριση με το 2019 με την πτώση του τζίρου να φτάνει συνολικά το 8,6%, καθώς ανήλθε σε 47,25 δισ. ευρώ, έναντι 51,72 δισ. ευρώ το 2019.

Κοσμηματοπωλεία, καταστήματα με καλλυντικά καθώς και ο κλάδος της ένδυσης, ήταν οι επιχειρήσεις οι οποίες παρουσίασαν τη μεγαλύτερη μείωση στον κύκλο εργασιών το 2020 συγκριτικά με το 2019.

Αναλυτικά σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, στον κλάδο «Ρολόγια και κοσμήματα σε ειδικευμένα καταστήματα» καταγράφηκε μείωση -46,8%, με τον τζίρο να ανέρχεται σε 221.540 ευρώ έναντι 416.595 ευρώ το 2019.

Ακολούθησε σε πτώση ο κλάδος «Κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα, ενδύματα και υποδήματα σε υπαίθριους πάγκους και αγορές» με μείωση -39,8% αλλά με πολύ μικρή συμμετοχή στον συνολικό κύκλο εργασιών.

Αντίστοιχα, η δραστηριότητα «λιανικό εμπόριο ενδυμάτων σε ειδικευμένα καταστήματα» με μεγαλύτερη συμμετοχή στον συνολικό κύκλο εργασιών (3,63%), κατέγραψε πτώση -36,6% με τζίρο 1.715.163 ευρώ έναντι 2.704.375 το 2019.

Στον κλάδο των καταστημάτων με καλλυντικά και είδη καλλωπισμού τέλος, καταγράφηκε μείωση -39,4% με τον τζίρο να διαμορφώνεται στα 604.221 ευρώ έναντι 996.551 ευρώ το 2019.

Αξίζει να σημειωθεί ότι όσον αφορά στις επιχειρήσεις με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για τον Nοέμβριο και τον Δεκέμβριο του 2020 δηλαδή εν μέσω του δεύτερου lοckdown αλλά και των χριστουγεννιάτικων εορτών, στον κλάδο της ένδυσης τον Νοέμβριο καταγράφηκε μείωση -66,3% και τον Δεκέμβριο -72,%. Την ίδια περίοδο στα καταστήματα με ρολόγια και κοσμήματα μείωση – 61,9% και -43,8% αντίστοιχα, ενώ στα καλλυντικά -58,7% και -53,6%.

Στον κλάδο των παιχνιδιών, τέλος στον οποίο τον Δεκέμβριο γίνεται μεγάλο μέρος του ετήσιου τζίρου τον η μείωση έφτασε το 65,8% καθώς ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 46.420 ευρώ έναντι 135.803 ευρώ τον αντίστοιχο μήνα πέρσι.

Όσον αφορά στους κλάδους με τις μεγαλύτερες αυξήσεις μεταξύ 2019-2020, οι «επιχειρήσεις πωλήσεων με αλληλογραφία ή μέσω διαδικτύου» κατέγραψαν αύξηση 18%, ο κλάδος εμπορίου ηλεκτρονικών υπολογιστών αύξηση 13,1%, οι επιχειρήσεις με τρόφιμα/ποτά/καπνό 5,2% και τα καταστήματα με φαρμακευτικά είδη 4,1%.