Gov.gr: Αυτές είναι 30 νέες υπηρεσίες – Τέλος η ταλαιπωρία

Gov.gr: Κάθε μέρα και μία νέα υπηρεσία. Μόνο τον Οκτώβριο 30 νέες υπηρεσίες ενσωματώθηκαν στο Gov.gr. Ποιες είναι πώς θα μας βοηθήσουν στην καθημερινότητα. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Mόνο τον Οκτώβριο προστέθηκαν τριάντα νέες υπηρεσίες στο gov.gr. Σχεδόν κάθε μέρα και μια νέα υπηρεσία.
Σε μήνυμά του ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου τόνισε:

«Στόχος μας να βελτιώνουμε καθημερινά την εμπειρία των πολιτών στην επαφή τους με το Δημόσιο και να πετύχουμε στο τέλος της τετραετίας το milestone που έχει θέσει ο πρωθυπουργός: να έχουμε ψηφιοποιήσει το σύνολο των διαδικασιών του Δημοσίου.

Σύντομα το #gov.gr με τον ψηφιακό βοηθό, θα βάλει το Δημόσιο στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης. Μια αλλαγή που θα κάνει την καθημερινότητα των πολιτών ακόμα πιο απλή, ακόμα πιο φιλική.
0 υπηρεσίες από 15 Υπουργεία, Ανεξάρτητες Αρχές και Φορείς

Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης συνεχίζοντας τον πολιτοκεντρικό σχεδιασμό των υπηρεσιών, ο οποίος με μεγάλη επιτυχία έχει ήδη υιοθετηθεί από την προηγούμενη τετραετία, αποδίδοντας καρπούς και κερδίζοντας την εμπιστοσύνη των πολιτών, συνεχίζει δυναμικά. Οι νέες υπηρεσίες που προστέθηκαν αφορούν σε 15 διαφορετικά Υπουργεία, Ανεξάρτητες Αρχές και Φορείς του Δημοσίου.

Ανάμεσα σε αυτές μπορεί κάποιος να βρει: τις αιτήσεις επιδοτήσεων προσωρινής στέγασης και αποζημίωσης επιχειρήσεων για τους πληγέντες από τις πλημμύρες, το πιστοποιητικό πολυτεκνικής ιδιότητας, το voucher για την μετατροπή κτιρίων σε “έξυπνα” από το πρόγραμμα Smart Readiness, τις έξι διαφορετικές ηλεκτρονικές υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ. όπως η ένσταση για πράξη βεβαίωσης παράβασης και πολλές ακόμα.

Αυτή τη στιγμή το gοv.gr παρέχει ήδη 1.602 ψηφιακές υπηρεσίες. Πώς μεταφράζεται αυτό; Σε 8.301.530 διακριτούς πολίτες, οι οποίοι έχουν εκδώσει ένα τουλάχιστον έγγραφο ή έχουν υποβάλει μία ηλεκτρονική δήλωση μέσω του gov.gr από την έναρξή του μέχρι και τον Οκτώβριο του 2023.

Ή αν θελήσουμε να το μεταφράσουμε σε επισκέψεις σε : Πρόκειται πρακτικά για 259.145.465 διακριτές επισκέψεις πολιτών στο gov.gr, οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα την έκδοση ενός τουλάχιστον εγγράφου ή την υποβολή μιας ηλεκτρονικής δήλωσης.

Gov.gr: Το Millestone με επίκεντρο τον πολίτη

Τον στόχο για το gov.gr τον έχει θέσει ήδη από την πρώτη ημέρα της Κυβέρνησης για τη νέα τετραετία ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Όλα ξεκινούν και καταλήγουν στον πολίτη με ζητούμενο η Ψηφιακή Πύλη του Ελληνικού Δημοσίου να φτάσει στο τέλος του 2027 να ενσωματώνει το σύνολο των διοικητικών διαδικασιών του Ελληνικού Δημοσίου.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι στο gov.gr θα πρέπει «την επόμενη ημέρα» να μπορούμε να βρούμε ψηφιακά οποιαδήποτε από τις σχεδόν 5000 (!) διαδικασίες του δημοσίου από την οθόνη του υπολογιστή ή του κινητού μας.

Gov.gr: Έρχεται ο Ψηφιακός Βοηθός

Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης εργάζεται ήδη παράλληλα με την ταχύτερη ενσωμάτωση των διαδικασιών στο gov.gr και για την είσοδο της Τεχνητής Νοημοσύνης στο Δημόσιο.

Τις επόμενες ημέρες με την είσοδό μας στο gov.gr θα μπορούμε να συνομιλήσουμε γραπτά ή φωνητικά με τον ψηφιακό βοηθό, ο οποίος θα μας βοηθά να εντοπίσουμε εύκολα και γρήγορα αυτό ακριβώς που ψάχνουμε ανάμεσα στις 1600 και πλέον διαδικασίες του gov.gr και στις 3000 διαδικασίες του ΜΙΤΟΣ.

gov.gr: ΕΔΩ τα δικαιολογητικά για τις νέες ταυτότητες

Μέσω gov.gr η διαδικασία για την έκδοση. Ποια δικαιολογητικά χρειάζεστε, πού θα τα βρείτε και πώς. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Άνοιξαν τα ραντεβού για νέα ταυτότητα τη Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου. Η διαδικασία γίνεται μέσω πλατφόρμας του gov.gr και συγκεκριμένα μέσω του id.gov.gr. Στη συνέχεια, η έκδοση γίνεται με φυσική παρουσία στο αστυνομικό τμήμα επιλογής του κάθε πολίτη και μέσα σε επτά έως 10 ημέρες, με ένα SMS στο κινητό, έρχεται ειδοποίηση για την παραλαβή της νέας ταυτότητας.

Τα ραντεβού ξεκίνησαν με διαθεσιμότητα από την Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου, ωστόσο, σε πάρα πολλές περιπτώσεις, ο πολίτης μπορεί να βρει «κενό» ενδεχομένως και δύο εβδομάδες μετά. Επομένως, στις περιπτώσεις που έχει λήξει η παλιά ταυτότητα, θα πρέπει άμεσα να μπείτε να βρείτε ραντεβού, ή ακόμα και να αναζητήσετε κάποιο αστυνομικό τμήμα που είναι πιο μακριά σας για να μπορέσετε να εξυπηρετηθείτε νωρίτερα.

Για παράδειγμα, αν θέλετε να ταξιδέψετε και έχει λήξει η ταυτότητά σας (όσες είναι 15ετίας και πάνω δεν «περνάνε» πια), θα πρέπει να βρείτε το πιο γρήγορα διαθέσιμο αστυνομικό τμήμα και όχι το πιο κοντινό σας.

Σε αντίθετη περίπτωση, και αν πρόκειται για ταξίδι, καλύτερα να επιλέξετε την έκδοση διαβατηρίου.

gov.gr: Ραντεβού για νέα ταυτότητα βήμα-βήμα

ΓΙΑ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΜΠΑΙΝΕΤΕ ΕΔΩ.

Ο ενδιαφερόμενος επιλέγει στην αίτησή του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία, και καταχωρεί τα εξής στοιχεία του προσώπου στο οποίο αφορά το ραντεβού: ονοματεπώνυμο, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και προαιρετικά αριθμό τηλεφώνου. Υπάρχει η δυνατότητα να κλείσει το ραντεβού τρίτος, ωστόσο θα πρέπει να υπάρχει αυτοπρόσωπη παρουσία του πολίτη για να εξυπηρετηθεί.

Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος αποστέλλεται μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επαλήθευση του email που δήλωσε ο ενδιαφερόμενος. Ακολούθως, λαμβάνει στο επιβεβαιωμένο email τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.

Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο οκτώ (8) ώρες πριν. Είκοσι-τέσσερις (24) ώρες πριν και δύο (2) ώρες πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.

Διευκρινίζεται ότι διατηρείται χρονική απόσταση, μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης δελτίων ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο. Οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του αστυνομικού δελτίου ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου δελτίου.

Για να αλλάξετε ταυτότητα, θα πρέπει να υποβάλλετε αίτηση ηλεκτρονικά στο gov.gr και να καταθέσετε τα δικαιολογητικά στην αρμόδια αστυνομική αρχή.

Για την αντικατάσταση παλιάς ταυτότητας θα υποβάλλονται τα εξής δικαιολογητικά στην αρμόδια αστυνομική αρχή:

  • Μία φωτογραφία, σε ψηφιακή μορφή, η οποία θα εκδίδεται με μέριμνα του ενδιαφερόμενου, σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές του εγγράφου 9303 του ICAO.

Η φωτογραφία θα μπορεί να λαμβάνεται είτε απευθείας από τις αρχές έκδοσης, είτε θα την προσκομίζει ο ενδιαφερόμενος εντός εξωτερικού ψηφιακού δίσκου μνήμης (τύπου usb stick) τηρώντας τις απαιτούμενες προδιαγραφές.

Εφόσον, ο ενδιαφερόμενος έχει πρόσβαση στην εφαρμογή myPhoto του gov.gr, η εν λόγω φωτογραφία θα μπορεί να λαμβάνεται με τις ίδιες τεχνικές προδιαγραφές και να αναρτάται από τους πιστοποιημένους επαγγελματίες φωτογράφους στην εν λόγω εφαρμογή, απ’ όπου την ανακτά ο υπάλληλος της αρμόδιας Αρχής έκδοσης.

Πάντως, αναφορικά με τις αντιδράσεις των φωτογράφων ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη τόνισε ότι πρόκειται για λογική διαμαρτυρία και για τον λόγο αυτό η κυβέρνηση εξετάζει τρόπους επίλυσης.

Αν είναι η πρώτη φορά, για την έκδοση δελτίου ταυτότητας τα απαραίτητα δικαιολογητικά που πρέπει να καταθέσετε είναι τα εξής:

Για την έκδοση Δελτίου Ταυτότητας υποβάλλονται αυτοπροσώπως από τον ενδιαφερόμενο, στην αρμόδια αστυνομική αρχή, τα ακόλουθα δικαιολογητικά:

1. Δύο (02) πρόσφατες ασπρόμαυρες φωτογραφίες (για ταυτότητα), διαστάσεων 3,6*3,6 cm.

2. Αίτηση – Υπεύθυνη Δήλωση, για την αυτεπάγγελτη αναζήτηση των στοιχείων του αιτούντος, από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ), του Υπουργείου Εσωτερικών, η οποία εκτυπώνεται και διατίθεται στον αιτούντα σε έντυπη μορφή προς υπογραφή. Η διαδικασία αναζήτησης των στοιχείων μέσω του (ΟΠΣΕΔ), δεν εφαρμόζεται στις ακόλουθες περιπτώσεις:

Ο δήμος στα δημοτολόγια του οποίου είναι εγγεγραμμένος ο αιτών δεν διαθέτει διαδικτυακές υπηρεσίες πρόσβασης στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ) και

Δεν είναι εφικτή η διασύνδεση στις διαδικτυακές υπηρεσίες πρόσβασης στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ) του δήμου στα δημοτολόγια, του οποίου είναι εγγεγραμμένος ο αιτών.

3. Αίτηση έκδοσης δελτίου ταυτότητας, η οποία συμπληρώνεται από την αρμόδια Αρχή έκδοσης με βάση τα στοιχεία ταυτότητας του ενδιαφερομένου, όπως αυτά προκύπτουν από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ) του Υπουργείου Εσωτερικών ή από το πιστοποιητικό γέννησης. Η αίτηση εκτυπώνεται και διατίθεται στον αιτούντα σε έντυπη μορφή προς υπογραφή.

4. Βεβαίωση Νοσηλευτικού Ιδρύματος ή Υγειονομικού Εργαστηρίου για την ομάδα Αίματος και το RHESUS (εφόσον επιθυμείτε την αναγραφή τους στο δελτίο σας.)

5. Ταξιδιωτικό ή άλλο έγγραφο ημεδαπής ή αλλοδαπής Αρχής, από το οποίο να προκύπτει προηγούμενη εγγραφή των στοιχείων «ΕΠΩΝΥΜΟ, ΟΝΟΜΑ και ΟΝΟΜΑ ΠΑΤΕΡΑ» των ενδιαφερόμενων, με λατινικούς χαρακτήρες (εφόσον επιθυμείτε αναγραφή των ανωτέρω στοιχείων διαφορετική του προτύπου ΕΛΟΤ 743, υποβάλλοντας παράλληλα και σχετική υπεύθυνη δήλωση).

6. Για την έκδοση του δελτίου ταυτότητας, απαιτείται η βεβαίωση των στοιχείων του αιτούντος από έναν μάρτυρα. Σε περίπτωση ανηλίκου, η βεβαίωση των στοιχείων του γίνεται από έναν γονέα του.