Αποκάλυψη για τις νέες ταυτότητες: Αυτά είναι τα στοιχεία που αποθηκεύονται στο «τσιπάκι»

Νέες ταυτότητες: Τελικά υπάρχει «τσιπάκι» και αποκαλύπτεται ποια είναι τα στοιχεία που θα περιέχει. Όλες οι πληροφορίες στο xristika.gr.

Οι νέες ταυτότητες μπαίνουν σε λίγες μόλις ημέρες στις ζωές μας παρά τις σφοδρές αντιδράσεις που έχουν εκφράσει αρκετοί πολίτες, οι οποίοι σπεύδουν να βγάλουν -όσο ακόμα έχουν τη δυνατότητα – την «παλιά» η οποία δεν θα έχει ένα «τσιπάκι». Κάτι τέτοιο, πράγματι θα υπάρχει, όπως ακριβώς υπάρχει και στα διαβατήρια, και το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη έχει δημοσιεύσει ποια ακριβώς είναι αυτά.

Η έκδοση των νέων ταυτοτήτων θα ξεκινήσει από τα μέσα προς τέλη Σεπτεμβρίου και για να μπορέσει κάποιος να βγάλει το νέο έγγραφο, που θα έχει τη μορφή μιας πλαστικής -τύπου πιστωτικής κάρτας- έγγραφο, θα πρέπει να κλείνει ηλεκτρονικό ραντεβού μέσω του gov.gr, και στη συνέχεια να μεταβαίνει στο αστυνομικό τμήμα, ούτως ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός.

Πρόσφατα, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Γιάννης Οικονόμου, τόνισε πως στα υπέρ είναι το ότι οι νέες ταυτότητες δεν θα πλαστογραφούνται ενώ διαβεβαίωσε ότι θα αναγράφουν τις απολύτως απαραίτητες προσωπικές πληροφορίες.

Ποια είναι αυτά; Διαβάστε αναλυτικά:

Στο νέο δελτίο ταυτότητας θα εκτυπώνονται στοιχεία του κατόχου της τόσο στην εμπρόσθια όσο και στην οπίσθια πλευρά.

Αναλυτικά, στην εμπρόσθια πλευρά θα υπάρχουν η φωτογραφία του κατόχου, ο Αριθμός Δελτίου Ταυτότητας, το επώνυμο, το όνομα, το φύλο, η ημερομηνία γέννησης, η ιθαγένεια, η ημερομηνία έκδοσης, η ημερομηνία λήξης, η Αρχή έκδοσης και η υπογραφή Κατόχου.

Επίσης, στην πίσω πλευρά των νέων ταυτοτήτων θα υπάρχουν το όνομα πατέρα, το όνομα μητέρας, ο τόπος γέννησης, η ομάδα αίματος (προαιρετικά) και το ύψος (υποχρεωτικά από το 24ο έτος). Εφόσον αποφασισθεί σχετικά, έχει προβλεφθεί χώρος για να τυπωθεί και ο Προσωπικός Αριθμός Πολίτη.

Στον ανέπαφο χώρο αποθήκευσης – στο «τσιπάκι» δηλαδή – περιλαμβάνονται:

  • Φωτογραφία κατόχου σε ψηφιακή μορφή
  • Στοιχεία μηχανικώς αναγνώσιμης ζώνης
  • Δύο δακτυλικά αποτυπώματα
  • Επώνυμο πατρός
  • Επώνυμο μητρός
  • Δήμος εγγραφής και αριθμός Δημοτολογίου
  • Τόπος έκδοσης

Επισημαίνεται ότι τα δεδομένα της κάθε ταυτότητας θα αποθηκεύονται σε έναν κεντρικό server, στον οποίο θα έχουν πρόσβαση μόνο οι Αρχές.

Πότε λήγουν οι παλιές ταυτότητες

Ο Γιάννης Οικονόμου είπε ότι οι ταυτότητες που υπάρχουν σήμερα, εκδίδονται με απαρχαιωμένους όρους του 1961. «Όσοι δηλητηριάζουν τα μυαλά των ανθρώπων, ας αναλογιστούν ότι βάζουν νερό στον μύλο όσων θέλουν να πλαστογραφήσουν», σημείωσε ενδεικτικά, αναφερόμενους στις αντιδράσεις που έχουν καταγραφεί για τις νέες ταυτότητες.

Σε άλλο σημείο της συνέντευξής του στον ΣΚΑΪ, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη αποκάλυψε ότι οι ουρές στα αστυνομικά τμήματα για τις ταυτότητες παλαιού τύπου δεν έχουν νόημα καθώς σε δύο χρόνια από τώρα, δηλαδή τον Αύγουστο του 2026, δεν θα ισχύουν, με βάση τον ευρωπαϊκό κανονισμό.

Ως εκ τούτου, όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη την Παρασκευή (01/09), σύμφωνα με τον Κανονισμό (Ε.Ε.) 2019/1157, ταυτότητες κρατών-μελών που δεν διαθέτουν μηχανικώς αναγνώσιμη ζώνη (MRZ), παύουν να ισχύουν την 3η Αυγούστου 2026.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 5 του Κανονισμού, τα δελτία ταυτότητας που δεν πληρούν τα ελάχιστα πρότυπα ασφαλείας που ορίζονται από τον ICAO ή που δεν περιλαμβάνουν MRZ παύουν να ισχύουν. Ως εκ τούτου, σε αυτή την κατηγορία εγγράφων υπάγεται και το σημερινό ελληνικό δελτίο ταυτότητας, το οποίο δεν διαθέτει μηχανικώς αναγνώσιμη ζώνη.

Πότε αρχίζουν τα ραντεβού για τη νέα ταυτότητα

Οι πολίτες όλης της χώρας θα μπορούν από την 25η Σεπτεμβρίου 2023 να προσέρχονται στα Αστυνομικά Τμήματα, κατόπιν ραντεβού – εκτός εξαιρέσεων – και να προχωρούν στη διαδικασία έκδοσης του νέου δελτίου ταυτότητας.

Πώς κλείνετε ραντεβού για νέα ταυτότητα

Η διαδικασία έκδοσης της νέας ταυτότητας προβλέπει τη λειτουργία διαδικτυακής πλατφόρμας στο gov.gr (εδώ), μέσω της οποίας ο πολίτης θα καταθέτει τη σχετική αίτηση. Έτσι, λοιπόν, ο πολίτης θα υποβάλει την αίτησή του στη διαδικτυακή πλατφόρμα, ακολούθως θα έρχεται ειδοποίηση και θα ορίζεται ραντεβού στο αστυνομικό τμήμα για την έκδοση της νέας αστυνομικής ταυτότητας.

Πρόκειται για μία ασφαλή, εύκολη και άμεση διαδικασία. Σε όλη τη χώρα θα λειτουργούν 367 σημεία έκδοσης νέων δελτίων αστυνομικής ταυτότητας, ενώ προβλέπεται και η λειτουργία 60 φορητών κλιμακίων. Για λόγους διευκόλυνσης, η διαδικασία έκδοσης θα γίνεται κατόπιν ραντεβού (στα πρότυπα των ραντεβού για τον εμβολιασμό). Τα ραντεβού θα κλείνονται μέσω πλατφόρμας και ο πολίτης θα λαμβάνει ενημερωτικά SMS και e-mail. Τα 60 φορητά κλιμάκια απευθύνονται σε κρατούμενους, νοσηλευόμενους, υπερήλικες και ΑμΕΑ με σοβαρά προβλήματα προσβασιμότητας.

Νέα ταυτότητα 2023: Ποια είναι τα δικαιολογητικά που χρειάζεστε

Για την έκδοση νέου δελτίου ταυτότητας καταβάλλεται ηλεκτρονικό παράβολο Δημοσίου, ύψους 10 ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί στο αντίτιμο του σώματος του δελτίου, στα έξοδα εκτύπωσής του, στη δαπάνη ασφαλούς μεταφοράς του από και προς τη Διεύθυνση Διαβατηρίων και Εγγράφων Ασφαλείας του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας στην Αθήνα στη φωτογραφία, εφόσον ο πολίτης επιθυμεί να τη βγάλει στο Τμήμα Ασφαλείας.

Επισημαίνεται ότι για τις περιπτώσεις έκδοσης δελτίου ταυτότητας εξαιτίας απώλειας ή φθοράς του προηγούμενου δελτίου του αιτούντος, θα καταβάλλεται επιπλέον ηλεκτρονικό παράβολο Δημοσίου, ύψους 9 ευρώ, όπως ακριβώς ισχύει και σήμερα.

Η τεχνολογία που ενσωματώνεται στο νέο δελτίο ταυτότητας είναι αντίστοιχη των διαβατηρίων και έχει αυξημένο κόστος. Στην περίπτωση του νέου δελτίου ταυτότητας, το κόστος είναι το ελάχιστο δυνατό και υποπολλαπλάσιο εκείνου της έκδοσης διαβατηρίων, συμπεριλαμβάνοντας και τη φωτογραφία.

Ο συνολικός χρόνος που απαιτείται, από την ημερομηνία της αίτησης στο αστυνομικό τμήμα μέχρι και την παραλαβή θα κυμαίνεται στις 7 ημέρες.

Η διάρκεια ισχύος από την ημερομηνία έκδοσης είναι τα 10 έτη, όπως ακριβώς ισχύει και σήμερα. Η διάρκεια ισχύος αποτελεί ένα μέτρο που εξασφαλίζει την αξιοπιστία του δελτίου ταυτότητας, καθώς σε διάστημα 10 ετών επέρχονται φυσιογνωμικές αλλαγές στο πρόσωπο του κατόχου. Παράλληλα, η διάρκεια ισχύος των 10 ετών είναι η μέγιστη δυνατή διάρκεια που επιτρέπεται από τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό και συνίσταται από τον ICAO.