Τα σχέδια σχετικά με τα ποτάμια της Αττικής και των Αθηνών που έχουν «εξαφανιστεί» από προσώπου γης εκφράζει η νέα δημοτική αρχής της Αθήνας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα του ποταμού που έχει εξαφανιστεί τελείως είναι ο γνωστός σε όλους τους Αθηναίους, Κηφισός, ο οποίος μπαζώθηκε και έγινε αυτοκινητόδρομος, ο οποίος σε πολλές περιπτώσεις μετατρέπεται σε ένα τεράστιο… πάρκινγκ, με μποτιλιαρίσματα που ξεπερνούν και τα 15 χλμ.
Παρόμοια τύχη με τον Κηφισό είχαν και οι: Ιλισός, Ηριδανός, ρέμα Προφήτη Δανιήλ, Ποδονίφτης. Μερικά από τα ποτάμια και ρέματα που κάποτε διαπερνούσαν όλη την πόλη και σήμερα είναι σχεδόν ολοκληρωτικά εξαφανισμένα.
Κεντρική πηγή του ήταν το περίφημο Κεφαλάρι στην Κηφισιά που ανέβλυζε πάνω από 400 κυβικά νερό την ώρα μέχρι τη δεκαετία του 1950, ποτίζοντας κτήματα έως τα Πατήσια. Ακόμη και σήμερα ο Κηφισός φιλοξενεί τουλάχιστον τέσσερα είδη ψαριών, όπως και νεροχελώνες, καβούρια και σπάνια είδη πτηνών. Κύριος παραπόταμός του ήταν ο Ιλισός που διέσχιζε την άλλη πλευρά του λεκανοπεδίου με την κεντρική πηγή του να βρίσκεται στην Αγία Ελεούσα του Χολαργού.
Όπως σημειώνεται από στελέχη της νέας δημοτικής Αρχής, σε εποχές κλιματικής αλλαγής, θα πρέπει όχι μόνο να υλοποιούνται μέτρα αντιμετώπισής της αλλά και να εφαρμόζονται σωστά, διαπιστώνοντας κυρίως τα λάθη που οδήγησαν στα σημερινά αδιέξοδα. «Η Αθήνα και τα ποτάμια της είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα».
«Αρκετά! Μόνο με αυτή την λέξη μπορούν να αποτραπούν περισσότερα περιβαλλοντικά εγκλήματα κατά των ποταμών της Αττικής. Αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις πρέπει να γίνονται με φιλικές μεθόδους προς το περιβάλλον όπως συμβαίνει στο εξωτερικό και όχι με την ″ευκολία″ του τσιμέντου. Σε πρώτη φάση πρέπει να αλλάξει εντελώς ο καταστροφικός σχεδιασμός στο Μέγα ρέμα της Ραφήνας, στον Ερασίνο και στην Πικροδάφνη. Σε δεύτερη φάση να ξεκινήσουμε την επιστροφή των σκεπασμένων και μπαζωμένων ρεμάτων στην επιφάνεια, όπως γίνεται όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά παντού στον κόσμο. Στη Σεούλ κατεδάφισαν αυτοκινητόδρομο πέντε χιλιομέτρων για να επαναφέρουν τον ″Κορεάτικο Κηφισό″ στην επιφάνεια. Εμείς έχουμε κάνει το τσιμέντο ″θρησκεία″», επεσήμανε ο νέος αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος και Πρασίνου του δήμου Αθηναίων, Γιώργος Αποστολόπουλος, στα Νέα.
Μπαίνουν δύο διόδια στον Κηφισό: Το πήραν απόφαση – Δείτε πού
Κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους στον Δήμο Διονύσου για να μην αφήσουν την κυβέρνηση να βάλει δύο διόδια στη Λ. Αθηνών – Λαμίας.
Ο Δήμος Διονύσου είπε ξανά ένα ηχηρό όχι στα σχέδια για τοποθέτηση διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου πάνω στην Αθηνών – Λαμίας. Και δεν μιλάμε για κάπου μακριά αλλά μέσα στην Αθήνα.
Στο πλαίσιο της 25ης συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Διονύσου στις 19/12/2023, τέθηκε επί τάπητος το ζήτημα των Διοδίων. Αφορμή για τη συζήτηση ήταν οι πρόσφατες δημόσιες τοποθετήσεις του Υφυπουργού Υποδομών κ. Ταχιάου, με τις οποίες επανέφερε το θέμα της τοποθέτησης διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου. Αυτή τη φορά επικαλέστηκε πρόβλημα στατικότητας της γέφυρας Βαρυμπόμπης, καθώς και με την αφορμή απάντησης στη Βουλή σε σχετική ερώτηση Βουλευτή.
Κατά τη συνεδρίαση αυτή το Δ.Σ., επικαιροποιώντας την υπ΄αριθμ. 492/2019 Απόφαση του, ενέκρινε ομόφωνα, στην ίδια κατεύθυνση με αντίστοιχο του Δήμου Κηφισιάς, το ακόλουθο ψήφισμα:
Το ΔΣ του Δήμου Διονύσου, ομόφωνα:
- Επιβεβαιώνει την επί 16 έτη σταθερή στάση όλων των ΔΣ, ενάντια στην τοποθέτηση πάσης φύσεως διοδίων, πλευρικών, μετωπικών, ηλεκτρονικών, στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου (και σε κάθε περίπτωση αυτού της Μεταμόρφωσης), επειδή:
- Πρόκειται για μια Απόφαση άδικη, αφού θα είμαστε η μόνη διαμορφωμένη αστική περιοχή του Λεκανοπεδίου, όπου οι Δημότες, οι εργαζόμενοι, οι επαγγελματίες και οι επισκέπτες των δύο Δήμων Διονύσου και Κηφισιάς θα κληθούν να πληρώσουν για έργα που κατασκευάζονται, εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά.
- Θα δημιουργήσει τεράστιες περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές επιπτώσεις, αφού δεν υπάρχουν παράπλευρες εναλλακτικές διαδρομές.
- Θα έλθει σε ευθεία αντίθεση με το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής (Ρ.Σ.Α..2021) και όλων όσα προβλέπονται για τη συγκεκριμένη χωρική υποενότητα Βόρειας Αττικής.
- Η ΜΠΕ που έχει εγκριθεί και έχει προσβληθεί και από το Δήμο μας στο ΣΤΕ, έχει παρακάμψει την κύρια μέχρι σήμερα, εκπεφρασμένη από τους εκάστοτε Υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, προϋπόθεση, να μην τοποθετηθούν διόδια, αν δεν προηγηθεί η εξασφάλιση παράπλευρης, επαρκούς και ασφαλούς κυκλοφορίας.
- Απαιτεί άμεση συνάντηση των Δημάρχων Διονύσου και Κηφισιάς, με τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, προκειμένου να του γνωστοποιήσουν τις παραπάνω θέσεις μας, απαιτώντας να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα, με την τροποποίηση του Νόμου 3555/2007 (ΦΕΚ Α81/16.04.2007), με τον οποίο έγινε η κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης και να παραταθεί αυτή όσο χρειάζεται, ώστε το κόστος να μετακυλισθεί στους διερχόμενους από τα ήδη περαιωμένα οδικά δίκτυα, ή με ισοδύναμη λύση, για να αποτραπεί έτσι οριστικά η τοποθέτηση πάσης φύσεως διοδίων πλευρικών, μετωπικών, ηλεκτρονικών διοδίων στους εν λόγω κόμβους.
- Εντείνει τον αγώνα που διεξάγεται για 16 χρόνια κατά των διοδίων με την επαναενεργοποίηση της Διαδημοτικής-Διαπαραταξιακής Επιτροπής, με άμεση επιδίωξη:
- Την ενεργοποίηση της Τοπικής Κοινωνίας.
- Τη διεύρυνση του αγωνιστικού μετώπου, πέραν του Δήμου Κηφισιάς και με τη συμμετοχή των Δήμων Μεταμόρφωσης, Πεύκης – Λυκόβρυσης και Αχαρνών, αφού η συζήτηση πλέον αφορά την τοποθέτηση μετωπικών διοδίων και στον κόμβο Μεταμόρφωσης, γεγονός που επηρεάζει και τους παραπάνω Δήμους.
- Την επιδίωξη της στήριξης στην υπόθεση μας:
– Από τους Βουλευτές Αν. Αττικής και Βόρειου Τομέα.
– Τα συλλογικά όργανα των ΟΤΑ, Περιφέρειας, ΠΕΔΑ και ΚΕΔΕ.
Ωστόσο, πλέον το θέμα είναι να μην ληφθεί κεντρική απόφαση από την κυβέρνηση και δούμε σε λίγο σταθμούς διοδίων μέσα στην Αθήνα.
Απίστευτη απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Ελλάδα: Καταργούνται όλα τα διόδια της χώρας
Απίστευτη απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Ελλάδα: «Καταργούνται» όλα τα διόδια της χώρας
Μεγάλο «χαστούκι» της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ελλάδα για τη λειτουργία των διοδίων της στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.
Γιατί την εγκαλεί και πώς θέλει να «καταργήσει» τα διόδια όπως λειτουργούν σήμερα.
Φυσικά, η ΕΕ δεν θέλει να τα… αφαιρέσει, αλλά θέλει να καταργήσει το σύστημα με το οποίο τρέχει το λειτουργικό τους σύστημα, και να μπει νέο το οποίο θα μπορεί να μοιράζεται τα στοιχεία ενός οχήματος με όλες τις χώρες της Ευρώπης.
Συγκεκριμένα η Κομισιόν καλεί την Ελλάδα να μεταφέρει πλήρως στο εθνικό της δίκαιο τη νομοθεσία για την ευρωπαϊκή υπηρεσία τηλεδιοδίων (ΕΥΤ).
Αποφάσισε να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη στην Ελλάδα [INFR(2021)0523], επειδή δεν κοινοποίησε την πλήρη μεταφορά της οδηγίας (ΕΕ) 2019/520 στο εθνικό δίκαιο.
Η ΕΥΤ είναι ένα σύστημα διοδίων το οποίο, μόλις εφαρμοστεί πλήρως, θα δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες του οδικού δικτύου της ΕΕ να πληρώνουν τα τέλη των διοδίων μέσω ενός μόνο συνδρομητικού συμβολαίου με έναν μόνο πάροχο υπηρεσιών και μίας μονάδας επί του οχήματος που καλύπτει όλα τα κράτη μέλη.
Η οδηγία έχει δύο στόχους: να διασφαλίζει τη διαλειτουργικότητα μεταξύ των συστημάτων τηλεδιοδίων και να διευκολύνει τη διασυνοριακή ανταλλαγή πληροφοριών σε περίπτωση μη καταβολής οδικών τελών.
Η προθεσμία μεταφοράς της εν λόγω οδηγίας στο εθνικό δίκαιο έληξε στις 19 Οκτωβρίου 2021.
Η σημερινή αιτιολογημένη γνώμη αποστέλλεται μετά την προειδοποιητική επιστολή που απέστειλε η Επιτροπή τον Νοέμβριο του 2021.
Συγκεκριμένα, η Ελλάδα δεν όρισε εθνικό σημείο επαφής για την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των κρατών μελών όταν διαπιστώνεται μη καταβολή οδικού τέλους από χρήστη του οδικού δικτύου. Η μη πλήρης μεταφορά των κανόνων αυτών στο εθνικό δίκαιο αποτελεί εμπόδιο στη διασυνοριακή επιβολή της υποχρέωσης καταβολής οδικών τελών στην ΕΕ.
Εάν η Ελλάδα δεν απαντήσει ικανοποιητικά εντός δύο μηνών, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης