Γιατί ετοιμάζονται να «γκρεμίσουν» το Ελ. Βενιζέλος – Δεν είναι φάρσα

Το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Αθήνας, το αεροδρόμιο Ελ Βενιζέλος δεν αντέχει άλλο τους τουρίστες που φτάνουν στη χώρα μας και τα σχέδια είναι να του αυξήσουν τη χωρητικότητα τα επόμενα χρόνια.

Έτσι, το αεροδρόμιο της Αθήνας αναμένεται να αλλάξει και να μεγαλώσει.

Ο διεθνής αερολιμένας της Αθήνας διανύει τα πρώτα βήματα της υλοποίησης της πρώτης φάσης του μεγάλου επενδυτικού προγράμματος (50MAP Master Plan) για την επέκταση της χωρητικότητας, βάσει του οποίου προβλέπεται η σταδιακή αύξηση της δυναμικότητας του με απώτερο στόχο τη δυνατότητα εξυπηρέτησης 50 εκατ. επιβατών μέχρι το 2046. 

Η πρώτη φάση, η οποία προβλέπει την αύξηση της χωρητικότητας από 26 εκατ. σήμερα σε 33 εκατ. επιβάτες μέχρι το 2028 θα χρειαστεί κεφάλαια της τάξεως των 650 εκατ. ευρώ ενώ στη συνέχεια η δεύτερη φάση, η οποία απαιτεί κεφάλαια άνω των 700 εκατ. ευρώ, αναμένεται να ενισχύσει τη δυναμικότητα σε 40 εκατ. επιβάτες μέχρι το 2030. 

Λαμβάνοντας, ωστόσο, υπόψη την επιβατική κίνηση του αεροδρομίου, δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι ο κορεσμός θα έρθει πολύ πριν ην ολοκλήρωση της επένδυσης. Μάλιστα, η  απροσδόκητα υψηλή επιβατική κίνηση που κατέγραψε κατά το πρώτο τρίμηνο, το οποίο παραδοσιακά χαρακτηρίζεται σαν το πιο αδύναμο εποχικά λόγω της χειμερινής περιόδου, συγκλίνει προς αυτή την κατεύθυνση. Μάλιστα, για το σύνολο του έτους προβλέπεται ότι ο αριθμός των διακινηθέντων επιβατών στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας θα πλησιάσει τα 30 εκατ., την ίδια στιγμή που  ο αντίστοιχος αριθμός πέρυσι είχε ξεπεράσει τα 28 εκατ. 

Οι υψηλές πτήσεις που σημειώνει το Ελ. Βενιζέλος με κινητήριο δύναμη τον τουρισμό, υπογραμμίζουν την ανάγκη να κυλήσει με γρήγορους ρυθμούς η διαδικασία για την επέκταση. Αυτή την στιγμή σε εξέλιξη βρίσκεται το τελικό στάδιο του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για την επιλογή του γραφείου, το οποίο θα αναλάβει τον σχεδιασμό της πρώτης και της δεύτερης φάσης για την επέκταση του αεροδρομίου με την ανακοίνωση του ονόματος να αναμένεται μέσα στο καλοκαίρι του 2024. 

Σε αυτή την κατεύθυνση, η διοίκηση του αεροδρομίου βρίσκεται εν μέσω συζητήσεων τόσο με ελληνικές όσο και με ξένες τράπεζες, για τη διερεύνηση των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για την χρηματοδότηση των επενδύσεων. Ταυτόχρονα, αυτή την στιγμή, “τρέχουν” μικρότερης εμβέλειας έργα, τα οποία στοχεύουν στην βελτιστοποίηση των υπηρεσιών που προσφέρει το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας. Σε αυτά, περιλαμβάνονται και projects που σχετίζονται με τις μη αεροπορικές δραστηριότητες του αεροδρομίου, που αφορούν τους εμπορικούς χώρους, όπου δρομολογούνται νέες συνεργασίες.

Έκτακτη ανακοίνωση για όλα τα αεροδρόμια: Τι ισχύει στο Ελ. Βενιζέλος της Αθήνας

Τι ανακοινώθηκε για όλα τα αεροδρόμια του κόσμου. Γιατί μπήκαν όλα σε λίστα; Τι ισχύει για το Ελ. Βενιζέλος της  Αθήνας.

Πραγματοποιήθηκαν τα Skytrax World Airport Awards 2024 για τα καλύτερα αεροδρόμια στον κόσμο. Στα βραβεία συμμετέχει και το Ελ. Βενιζέλος της Αθήνας.

Για το 2024, μετά από 12 χρονια «γκρεμίστηκε» από την πρώτη θέση το αεροδρόμιο της Σιγκαπούρης Singapore Changi και τα πρωτεία έλαβε το αεροδρόμιο της Ντόχα, Hamad International.

Έτσι, το Hamad International είναι το καλύτερο αεροδρόμιο στον κόσμο. Η  Σιγκαπούρη ήρθε δεύτερη, ενώ σε μια ισχυρή εμφάνιση για την Ασία, το Σεούλ  Ίντσεον κατέκτησε την τρίτη θέση – ονομάστηκε επίσης το πιο φιλικό προς την οικογένεια αεροδρόμιο του 2024 – ενώ οι δίδυμες εγκαταστάσεις του Τόκιο, Haneda και Narita κατέλαβαν την τέταρτη και πέμπτη θέση.

Στα καλά νέα είναι ότι η Ευρώπη έχει δυνατή παρουσία στη 10άδα, στα κακά νέα, το Ελ. Βενιζέλος έχασε κάποιες θέσεις.

Το Ελευθέριος Βενιζέλος της  Αθήνας βρέθηκε στην 67η θέση πέφτοντας από την 60η το 2023

Η Ευρώπη συνέχισε να έχει ισχυρή εμφάνιση, με το Παρίσι Σαρλ ντε Γκωλ, το Μόναχο, τη Ζυρίχη και την  Κωνσταντινούπολη να διατηρούν όλα θέσεις στην πρώτη 10άδα.

Για άλλη μια φορά τα αεροδρόμια των ΗΠΑ δεν βρίσκονταν πουθενά κοντά στην κορυφή του πίνακα, με το Σιάτλ-Τάκομα με την υψηλότερη κατάταξη, να υποχωρεί έξι θέσεις στην 24η.

«Φέτος το Hamad International γιορτάζει το ορόσημο του 10ου έτους λειτουργίας της και μας τιμά πραγματικά που οι επιβάτες μας ψήφισαν ως το καλύτερο αεροδρόμιο στον κόσμο για τρίτη φορά», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Qatar Airways Group, Μπαντρ Αλ Μιρ.

Τα Skytrax World Airport Awards καθορίζονται από την έρευνα ικανοποίησης πελατών.

Έκτακτη ανακοίνωση της Aegean για τα αεροπλάνα της

Με μία ανακοίνωσή της η ελληνική αεροπορική εταιρεία Aegean Airlines γνωστοποιεί τα νέα της για τον στόλο και τα αεροπλάνα της.

Πρόκειται για πολύ καλά νέα, καθώς η Aegean ανακοίνωσε πως προσθέτει στον στόλο της το 16ο καινούριο ελικοφόρο αεροσκάφος ATR.

Ο αερομεταφορέας υλοποιεί από το 2018 πρόγραμμα αντικαστάστασης και αναβάθμισης του στόλου των ATR, που επιτρέπει την καλύτερη εξυπηρέτηση των μικρών νησιωτικών αεροδρομίων αλλά και των κοντινών προορισμών εξωτερικού.

Έκτακτη ανακοίνωση για Aegean – Sky Express και όλα τα αεροπλάνα: Τι έγινε

Μία σημαντική ανακοίνωση από την κυβέρνηση για τα αεροπορικά ταξίδια στην Ελλάδα, που αφορούν και τις δύο μεγάλες ελληνικές αεροπορικές εταιρείες, την Aegean και την Sky Express.

Tο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποφάσισε να «ανασυστήσει» την Επιτροπή Αεροπορικού Τουρισμού, σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού.

Αντικείμενο της επιτροπής θα είναι η ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού στη χώρα μας.

Ταυτόχρονα, η επιτροπή θα ψάχνει για προτάσεις και πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη, προώθηση, διάδοση και βελτίωση των συνθηκών αεροπορικού τουρισμού, για αξιοποίηση και ενίσχυση των υποδομών, περιφερειακών αεροδρομίων, των πεδίων προσγείωσης και απογείωσης των αεροπλάνων. Φυσικά αυτό ισχύει για τα αεροπλάνα και τις υποδομές που χρησιμοποιούν Aegean Και Sky Express.

Στις αρμοδιότητές της συμπεριλαμβάνεται επίσης η υποβολή προτάσεων, γνωμοδοτήσεων και νομοθετικών μεταρρυθμίσεων.

Ως μέλη της Επιτροπής Αεροπορικού Τουρισμού έχουν οριστεί οι:

1. Ιωάννης Ξιφαράς, Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών,

2. Ελένη Ράπτη, Υφυπουργός Τουρισμού,

3. Χρήστος Τσίτουρας, Διοικητής Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας,

4. Γεώργιος Σαουνάτσος, Διοικητής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας

5. Σωτήριος Διαμαντόπουλος, Δικηγόρος,

6.  Αθηνά Μπαμπάκου, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού του Υπουργείου Τουρισμού,

7. Κωνσταντίνος Κατσανέβας, Δικηγόρος, συνεργάτης της Υφυπουργού Τουρισμού,

8. Κυπριανός Μπίρης, Πρόεδρος της AOPA HELLAS,

9. Χρήστος Λεοντόπουλος, Εκπρόσωπος της Πανελλήνιας Ένωσης Πιλότων,

10. Δημήτριος Λυμπεράκης, Διευθύνων Σύμβουλος Αεροδρομίου Γεν. Αεροπορίας «Λυδία»,

11. Σπυρίδων Ξεριάς, Υπεύθυνος Λειτουργίας Σχολών Ερασιτεχνών Πιλότων,

12. Δημήτριος Βερβερέλης, Επαγγελματίας Χειριστής Ελικοπτέρου,

13. Μαρία Γάτσου, Γενική Διευθύντρια του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).

Συντονιστής της Επιτροπής ορίζεται ο κ. Ξιφαράς, ο οποίος θα συγκαλεί και θα συντονίζει τις εργασίες της.

Η θητεία της Επιτροπής λήγει με την υποβολή των παρατηρήσεών της και τη σύνταξη σημειώματος με τα συμπεράσματά της προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

Σημειώνεται ότι ουδεμία αποζημίωση καταβάλλεται στον Συντονιστή, στα μέλη και στην εκτελούσα χρέη γραμματέα της Επιτροπής, για τη συμμετοχής τους σε αυτή..