Φορτίζεις το κινητό σου μέσα στο αυτοκίνητο; Σταμάτα το αμέσως, είναι πολύ επικίνδυνο

Αυτοκίνητο: Η συνήθεια της φόρτισης ενός κινητού τηλεφώνου στο αυτοκίνητο μόνο αθώα δεν είναι καθώς βάζει σε κίνδυνο όχι μόνο την ίδια τη συσκευή αλλά και το ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Η χρήση του κινητού τηλεφώνου μέσα στο αυτοκίνητο διέπεται από αυστηρούς περιορισμούς και επί της ουσίας απαγορεύεται από τον οδηγό, τουλάχιστον όσο το όχημα βρίσκεται σε κίνηση.

Αυτό που δεν απαγορεύεται, τουλάχιστον από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, είναι η φόρτιση του κινητού τηλεφώνου μέσα στο αυτοκίνητο, παρά το γεγονός ότι η συνήθεια αυτή μπορεί να αποδειχθεί μακροχρόνια επιβλαβής τόσο για την ίδια τη συσκευή όσο και για το ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου.

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να διαχωρίσουμε τις περιπτώσεις εκείνων των αυτοκινήτων που προσφέρουν εξειδικευμένες θύρες φόρτισης φορητών συσκευών και τα οχήματα παλαιότερης τεχνολογίας που δεν προσφέρουν αυτήν την… πολυτέλεια.

Προφανώς, αν μια υποδοχή-θύρα προορίζεται ευθύς εξαρχής για τη φόρτιση μιας συσκευής, η χρήση της για τον σκοπό αυτό μπορεί να θεωρηθεί ασφαλής. Συνήθως οι θύρες φόρτισης διαθέτουν και την ανάλογη ένδειξη και διαφοροποιούνται από μια κοινή π.χ. θύρα USB.

Η διαφορά ανάμεσα σε αυτές τις δύο θύρες συνήθως σχετίζεται με την ένταση της ενέργειας που έχουν τη δυνατότητα να παράσχουν, καθώς οι κλασικές USB θύρες είναι κατασκευασμένες για τη μεταφορά δεδομένων και όχι για τη φόρτιση συσκευών.

Σε αυτήν την περίπτωση, μια συσκευή θα φορτίσει με πολύ αργό ρυθμό ενώ σπανιότερα μπορεί να προκληθεί και βλάβη στο κύκλωμα που καταλήγει στη συγκεκριμένη θύρα επικοινωνίας του αυτοκινήτου.

Τα πράγματα περιπλέκονται ακόμα περισσότερο όταν ένα αυτοκίνητο δεν διαθέτει θύρες USB και για τη φόρτιση των συσκευών χρησιμοποιείται ένας αντάπτορας τοποθετημένος στην υποδοχή του αναπτήρα.

Σε αυτή την περίπτωση η ένταση της ηλεκτρικής ενέργειας είναι πολύ πιθανόν να μην είναι συμβατή με τη συσκευή που επιχειρούμε να φορτίσουμε γεγονός που με τη σειρά του μπορεί να οδηγήσει στη σταδιακή φθορά της.

Φθορά η οποία σχετίζεται τόσο με το ηλεκτρικό κύκλωμα της ίδιας της συσκευής όσο και με την μπαταρία της. Σε ακραίες περιπτώσεις, η υπερθέρμανση η οποία μπορεί να προκληθεί -ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες εξαιτίας και των υψηλότερων θερμοκρασιών- κατά τη διάρκεια της φόρτισης ενός κινητού τηλεφώνου στο αυτοκίνητο είναι πιθανόν να οδηγήσει ακόμα και στη ρήξη της μπαταρίας και στη δημιουργία μιας εξαιρετικά επικίνδυνης εστίας φωτιάς.

Αυτό, λοιπόν, που θα πρέπει να θυμόμαστε όλοι είναι ότι αποφεύγουμε τη φόρτιση συσκευών σε θύρες του αυτοκινήτου οι οποίες δεν έχουν κατασκευαστεί για αυτόν τον σκοπό, ενώ στην περίπτωση που επιλέξουμε κάτι τέτοιο δεν αφήνουμε ποτέ τη συσκευή που φορτίζει χωρίς επιτήρηση.

Κανείς αυτήν την κίνηση πριν ξεκινήσεις το αυτοκίνητό σου;

Οι χειμερινές συνθήκες και ειδικότερα οι χαμηλές θερμοκρασίες απαιτούν την προσοχή μας και μια ειδική διαχείριση του κινητήρα ώστε να αποφύγουμε φθορές και βλάβες που μπορούν να στοιχίσουν και μάλιστα ακριβά. Τι πρέπει να κάνουμε όλοι. Οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Οι συνθήκες που επικρατούν το τελευταίο διάστημα στη χώρα μας, με την εξωτερική θερμοκρασία να πέφτει ακόμα και κάτω από τους μηδέν βαθμούς Κελσίου τις βραδυνές και τις πρωινές ώρες, επιβάλλουν την υιοθέτηση νέων συνηθειών και στο αυτοκίνητο, αν θέλουμε να αποφύγουμε φθορές και βλάβες οι οποίες θα μας κοστίσουν και σε χρόνο και σε χρήμα.

Ένας από τους χρυσούς κανόνες του χειμώνα αφορά τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα και ειδικότερα εκείνα που διαθέτουν υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες.

Ως γνωστό οι υπερσυμπιεστές καυσαερίων -γνωστοί στους περισσότερους ως turbo- είναι από τα πλέον «ευαίσθητα» τμήματα ενός κινητήρα, γεγονός που οφείλεται στον τρόπο λειτουργίας του.

Αξιοποιώντας την κινητική ενέργεια που «κρύβουν» τα καυσαέρια, λειτουργούν σε ακραίες συνθήκες, κάτι που τους καθιστά περισσότερο ευάλωτους στην «κακή» ή την απρόσεκτη χρήση.

Καθώς η φτερωτή ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων περιστρέφεται με ρυθμό μερικών χιλιάδων στροφών/λεπτό, η σωστή λίπανσή της είναι εξαιρετικά κρίσιμη για τη μακροζωία της.

Σε χαμηλές θερμοκρασίες, λοιπόν, θα πρέπει να δώσουμε χρόνο ώστε η λιπαντική ουσία να φτάσει έως και τη μονάδα υπερσυμπίεσης, κάτι που μπορεί να γίνει είτε περιμένοντας λίγα δευτερόλεπτα από τη στιγμή που θα θέσουμε το κινητήρα σε λειτουργία, είτε αποφεύγοντας να πιέσουμε τον κινητήρα πριν αυτός καταφέρει να «ανεβάσει» θερμοκρασία.

Την ίδια μεθοδολογία μπορούμε να ακολουθήσουμε και μετά το τέλος της διαδρομής μας, δίνοντας την ευκαιρία στον υπερσυμπιεστή να ρίξει ρυθμούς και θερμοκρασία πριν τραβήξουμε το κλειδί από τη μίζα.

Για να εξασφαλίσει κανείς τη σωστή λίπανση ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα θα πρέπει να φροντίσει για την τακτική αντικατάσταση των λιπαντικών ουσιών, καθώς ένα «φρέσκο» λάδι μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο δημιουργίας επικαθίσεων σε κρίσιμα μέρη, όπως στο εσωτερικό του υπερσυμπιεστή.

Να σημειώσουμε ότι οι υπερσυμπιεστές καυσαερίων δεν τοποθετούνται μόνον σε κινητήρες βενζίνης αλλά και diesel, με την παραπάνω μεθοδολογία αποφυγής δυσάρεστων εκπλήξεων τον χειμώνα να εφαρμόζεται ανεξαρτήτως από τον τύπο καυσίμου.

Αυτοκίνητο: Το κόλπο για να βγάλετε τον πάγο από το παρμπρίζ

Ένα κοινό λάθος που κάνουν ειδικά οι λιγότερο έμπειροι οδηγοί και προκαλούν ζημιά στο παρμπρίζ όταν έχει πιάσει πάγο. Προσοχή στον παγετό τις επόμενες ώρες.

Η κακοκαιρία «Μπάρμπαρα» μπορεί να μην έφερε τον αποκλεισμό που έφερε πέρσι η «Ελπίδα», όμως ήταν αρκετή για να προκαλέσει πανικό στις Αρχές και τους πολίτες, με την πόλη να είναι έρημη και να επιλέγουν οι περισσότεροι να μείνουν σπίτι.

Πολλοί από εκείνους μάλιστα που θέλησαν να κινήσουν τα αυτοκίνητά τους νωρίς το πρωί βρέθηκαν αντιμέτωποι με τον πάγο στο παρμπρίζ που έφεραν οι ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες, ειδικά στη βορειοανατολική Αττική και στα βόρεια προάστια.

Πρόκειται ίσως για το πιο σύνηθες πρόβλημα τους χειμερινούς μήνες. Και αν η πρώτη σας σκέψη είναι ότι με λίγο ζεστό νερό θα καταφέρετε να έχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα, τότε ξανασκεφτείτε το. Παρακάτω θα δείτε πώς να ξεπαγώσετε το παρμπρίζ σας χωρίς να το φθείρετε ή να προκαλέσετε ρωγμές και ζημιές στο τζάμι.

Αρχικά πρέπει να βάλετε μπρος το αυτοκίνητο για να εξοικονομήσετε πάρα πολύ χρόνο από τη διαδικασία. Αφού ζεσταθεί η μηχανή, γυρίστε τις ρυθμίσεις της θερμοκρασίας στην «απόψυξη». Βεβαιωθείτε ότι η ρύθμιση είναι στη μεσαία «σκάλα», καθώς η απότομη αλλαγή στη θερμοκρασία μπορεί να προκαλέσει ρωγμή σε τυχόν θραύσματα τα οποία δεν έχετε παρατηρήσει.

Σημειώνεται πως ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αναφέρει σαφώς ότι «τα παράθυρα πρέπει να διατηρούνται καθαρά και απαλλαγμένα από εμπόδια στην όραση». Κατά τους χειμερινούς μήνες, αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό – θα πρέπει να καθαρίσετε τον πάγο (ή το χιόνι) από όλα τα παράθυρα σας, καθώς και τα δύο (εμπρός και πίσω) παρμπρίζ, πριν από την οδήγηση.

Θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε είτε υγρό που καθαρίζει τις γυάλινες επιφάνειες από το χιόνι και τον πάγο, ή την κατάλληλη ξύστρα, προκειμένου ολόκληρη η επιφάνεια του παρμπρίζ να καθαρίσει τελείως χωρίς κρυφές γωνίες, συνήθως αυτές είναι που δημιουργούν κινδύνους.

Δεν πρέπει ποτέ να χρησιμοποιήσετε βραστό νερό για να λιώσετε τον πάγο σε ένα αυτοκίνητο. Τα ειδικά υγρά είναι πιο αποτελεσματικά και δεν θέτουν σε κίνδυνο τη μελλοντική βιωσιμότητα του κρυστάλλου. Το ίδιο ισχύει και με το ξύδι, απαιτείται να το αποφύγετε κατηγορηματικά.

Απο εκεί και πέρα υπάρχουν και διάφορα άλλα… κόλπα, τη χρήση νερού και οινοπνεύματος ή αντισηπτικού. Σύμφωνα με τον μετεωρολόγο Κεν Γουέδερς, το μόνο που χρειάζεται να κάνε