Κανείς αυτήν την κίνηση πριν ξεκινήσεις το αυτοκίνητό σου; Αν όχι, πήγαινε αμέσως στο συνεργείο

Αυτοκίνητο: Οι χειμερινές συνθήκες και ειδικότερα οι χαμηλές θερμοκρασίες απαιτούν την προσοχή μας και μια ειδική διαχείριση του κινητήρα ώστε να αποφύγουμε φθορές και βλάβες που μπορούν να στοιχίσουν και μάλιστα ακριβά. Τι πρέπει να κάνουμε όλοι. Οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Οι συνθήκες που επικρατούν το τελευταίο διάστημα στη χώρα μας, με την εξωτερική θερμοκρασία να πέφτει ακόμα και κάτω από τους μηδέν βαθμούς Κελσίου τις βραδυνές και τις πρωινές ώρες, επιβάλλουν την υιοθέτηση νέων συνηθειών και στο αυτοκίνητο, αν θέλουμε να αποφύγουμε φθορές και βλάβες οι οποίες θα μας κοστίσουν και σε χρόνο και σε χρήμα.

Ένας από τους χρυσούς κανόνες του χειμώνα αφορά τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα και ειδικότερα εκείνα που διαθέτουν υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες.

Ως γνωστό οι υπερσυμπιεστές καυσαερίων -γνωστοί στους περισσότερους ως turbo- είναι από τα πλέον «ευαίσθητα» τμήματα ενός κινητήρα, γεγονός που οφείλεται στον τρόπο λειτουργίας του.

Αξιοποιώντας την κινητική ενέργεια που «κρύβουν» τα καυσαέρια, λειτουργούν σε ακραίες συνθήκες, κάτι που τους καθιστά περισσότερο ευάλωτους στην «κακή» ή την απρόσεκτη χρήση.

Καθώς η φτερωτή ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων περιστρέφεται με ρυθμό μερικών χιλιάδων στροφών/λεπτό, η σωστή λίπανσή της είναι εξαιρετικά κρίσιμη για τη μακροζωία της.

Σε χαμηλές θερμοκρασίες, λοιπόν, θα πρέπει να δώσουμε χρόνο ώστε η λιπαντική ουσία να φτάσει έως και τη μονάδα υπερσυμπίεσης, κάτι που μπορεί να γίνει είτε περιμένοντας λίγα δευτερόλεπτα από τη στιγμή που θα θέσουμε το κινητήρα σε λειτουργία, είτε αποφεύγοντας να πιέσουμε τον κινητήρα πριν αυτός καταφέρει να «ανεβάσει» θερμοκρασία.

Την ίδια μεθοδολογία μπορούμε να ακολουθήσουμε και μετά το τέλος της διαδρομής μας, δίνοντας την ευκαιρία στον υπερσυμπιεστή να ρίξει ρυθμούς και θερμοκρασία πριν τραβήξουμε το κλειδί από τη μίζα.

Για να εξασφαλίσει κανείς τη σωστή λίπανση ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα θα πρέπει να φροντίσει για την τακτική αντικατάσταση των λιπαντικών ουσιών, καθώς ένα «φρέσκο» λάδι μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο δημιουργίας επικαθίσεων σε κρίσιμα μέρη, όπως στο εσωτερικό του υπερσυμπιεστή.

Να σημειώσουμε ότι οι υπερσυμπιεστές καυσαερίων δεν τοποθετούνται μόνον σε κινητήρες βενζίνης αλλά και diesel, με την παραπάνω μεθοδολογία αποφυγής δυσάρεστων εκπλήξεων τον χειμώνα να εφαρμόζεται ανεξαρτήτως από τον τύπο καυσίμου.

Αυτοκίνητο: Το κόλπο για να βγάλετε τον πάγο από το παρμπρίζ

Ένα κοινό λάθος που κάνουν ειδικά οι λιγότερο έμπειροι οδηγοί και προκαλούν ζημιά στο παρμπρίζ όταν έχει πιάσει πάγο. Προσοχή στον παγετό τις επόμενες ώρες.

Η κακοκαιρία «Μπάρμπαρα» μπορεί να μην έφερε τον αποκλεισμό που έφερε πέρσι η «Ελπίδα», όμως ήταν αρκετή για να προκαλέσει πανικό στις Αρχές και τους πολίτες, με την πόλη να είναι έρημη και να επιλέγουν οι περισσότεροι να μείνουν σπίτι.

Πολλοί από εκείνους μάλιστα που θέλησαν να κινήσουν τα αυτοκίνητά τους νωρίς το πρωί βρέθηκαν αντιμέτωποι με τον πάγο στο παρμπρίζ που έφεραν οι ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες, ειδικά στη βορειοανατολική Αττική και στα βόρεια προάστια.

Πρόκειται ίσως για το πιο σύνηθες πρόβλημα τους χειμερινούς μήνες. Και αν η πρώτη σας σκέψη είναι ότι με λίγο ζεστό νερό θα καταφέρετε να έχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα, τότε ξανασκεφτείτε το. Παρακάτω θα δείτε πώς να ξεπαγώσετε το παρμπρίζ σας χωρίς να το φθείρετε ή να προκαλέσετε ρωγμές και ζημιές στο τζάμι.

Αρχικά πρέπει να βάλετε μπρος το αυτοκίνητο για να εξοικονομήσετε πάρα πολύ χρόνο από τη διαδικασία. Αφού ζεσταθεί η μηχανή, γυρίστε τις ρυθμίσεις της θερμοκρασίας στην «απόψυξη». Βεβαιωθείτε ότι η ρύθμιση είναι στη μεσαία «σκάλα», καθώς η απότομη αλλαγή στη θερμοκρασία μπορεί να προκαλέσει ρωγμή σε τυχόν θραύσματα τα οποία δεν έχετε παρατηρήσει.

Σημειώνεται πως ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αναφέρει σαφώς ότι «τα παράθυρα πρέπει να διατηρούνται καθαρά και απαλλαγμένα από εμπόδια στην όραση». Κατά τους χειμερινούς μήνες, αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό – θα πρέπει να καθαρίσετε τον πάγο (ή το χιόνι) από όλα τα παράθυρα σας, καθώς και τα δύο (εμπρός και πίσω) παρμπρίζ, πριν από την οδήγηση.

Θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε είτε υγρό που καθαρίζει τις γυάλινες επιφάνειες από το χιόνι και τον πάγο, ή την κατάλληλη ξύστρα, προκειμένου ολόκληρη η επιφάνεια του παρμπρίζ να καθαρίσει τελείως χωρίς κρυφές γωνίες, συνήθως αυτές είναι που δημιουργούν κινδύνους.

Δεν πρέπει ποτέ να χρησιμοποιήσετε βραστό νερό για να λιώσετε τον πάγο σε ένα αυτοκίνητο. Τα ειδικά υγρά είναι πιο αποτελεσματικά και δεν θέτουν σε κίνδυνο τη μελλοντική βιωσιμότητα του κρυστάλλου. Το ίδιο ισχύει και με το ξύδι, απαιτείται να το αποφύγετε κατηγορηματικά.

Απο εκεί και πέρα υπάρχουν και διάφορα άλλα… κόλπα, τη χρήση νερού και οινοπνεύματος ή αντισηπτικού. Σύμφωνα με τον μετεωρολόγο Κεν Γουέδερς, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να αναμείξετε σε ένα μπουκάλι ψεκασμού 2/3 μέρη αλκοόλ και 1/3 νερό. Μόλις ψεκάσετε με αυτό το παρμπρίζ ο πάγος θα εξαφανιστεί αμέσως.

Αυτοκίνητο: Πώς βάζω αλυσίδες στο αυτοκίνητο

  • Αρχικά, οι τροχοί μας πρέπει να βρίσκονται σε ευθεία και να μη σχηματίζουν γωνία. Στη συνέχεια:
  • Το πρώτο βήμα είναι να απλώσουμε την αλυσίδα στο οδόστρωμα και να περάσουμε το βασικό συρματόσχοινο από την εσωτερική πλευρά του τροχού.
  • Ακολούθως τραβάμε προς τα πάνω τα δύο άκρα του συρματόσχοινου, αγκαλιάζοντας έτσι το ελαστικό και τα ενώνουμε στο σημείο επαφής.
  • Τώρα πλέον έχουν έρθει όλα τα τμήματα της αλυσίδας στην εξωτερική πλευρά του ελαστικού, οπότε ενώνουμε τις κίτρινες άκρες μεταξύ τους.
  • Το μοντάρισμα ολοκληρώνεται με το τέντωμα της αλυσίδας, που γίνεται περνώντας τη μία άκρη της σε αντικριστή πλευρά και σφίγγοντας απέναντι από εκείνη. Η σωστά τοποθετημένη αλυσίδα εφαρμόζει καλά και χωρίς τζόγο πάνω στο ελαστικό.
  • Μόλις περάσουμε τις αλυσίδες, κινούμε το όχημα 50 μ. έως το πολύ 100 μ. για επανέλεγχο και τελικό σφίξιμο, ενώ για την αφαίρεσή τους κάνουμε αντίστροφα τη σχετική διαδικασία.

Αυτοκίνητο: Τα δύο απαραίτητα για να βάλετε αλυσίδες χιονιού

Οι αλυσίδες πρέπει να βρίσκονται σε εύκολα προσβάσιμο σημείο του πορτ-μπαγκάζ και να μην είναι χωμένες κάτω από ογκώδη αντικείμενα. Επίσης να μην είναι μπλεγμένες και να τις έχουμε ξεπλύνει και καθαρίσει μετά την προηγούμενη χρήση τους!

Σημαντικό είναι να έχουμε ένα ζευγάρι γάντια, επειδή τα παγωμένα δάχτυλα δυσκολεύουν πολύ τις κινήσεις εφαρμογής των αλυσίδων στους τροχούς και να έχουμε φορτίσει το κινητό μας, ώστε να μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε ως φακό, αν έχει σκοτεινιάσει. Φυσικά τις τοποθετούμε φορώντας απαραιτήτως το φωσφορίζον γιλέκο ασφαλείας, ώστε να μας διακρίνουν οι άλλοι οδηγοί από μακριά.

Οι αλυσίδες χιονιού τοποθετούνται έγκαιρα και αμέσως μόλις διαπιστώσουμε ότι το οδόστρωμα έχει γίνει ολισθηρό. Αν το κάνουμε καθυστερημένα, δυσκολεύουν πολύ τα πράγματα λόγω του πάγου και του χιονιού, ενώ μπορεί να μπλοκάρουμε την κυκλοφορία και να προκαλέσουμε ατύχημα. Τις αφαιρούμε αμέσως μόλις βρεθούμε σε στεγνή άσφαλτο, ώστε να μη φθείρονται χωρίς λόγο και να μην προκαλούν ζημιά στο οδόστρωμα.

Αυτοκίνητο: Σε ποιους τροχούς μοντάρονται οι αλυσίδες χιονιού

Το μοντάρισμα των αλυσίδων γίνεται στους κινητήριους τροχούς. Τα σύγχρονα Ι.Χ. είναι στην πλειοψηφία τους εμπροσθοκίνητα, οπότε περνάμε τις αλυσίδες στους δύο μπροστινούς τροχούς, ενώ στα πισωκίνητα τοποθετούνται πίσω. Μία ιδιαίτερη περίπτωση αποτελούν τα τετρακίνητα μοντέλα, επειδή πρέπει να ανατρέξει ο κάτοχος στις οδηγίες του κατασκευαστή για να δει, σε ποιον άξονα πρέπει να μοντάρει τις αλυσίδες.