Επιχειρήσεις: «Βόμβα»! Αυτή αγοράζει τον Κωτσόβολο

Επιχειρήσεις: Το ‘πε και το ‘κανε η ΔΕΗ. Επιβεβαιώνει ότι έχει καταθέσει προσφορά για την εξαγορά της Κωτσόβολος. Όλες οι εξελίξειες στο xristika.gr.

Η ΔΕΗ με σημερινή της ανακοίνωση επιβεβαιώνει για πρώτη φορά ότι συμμετέχει στη διαδικασία πώλησης της «Κωτσόβολος». Συγκεκριμένα η εταιρεία αναφέρει ότι η διαδικασία βρίσκεται στη φάση της κατάθεσης προσφορών, σύμφωνα με τους όρους της προκήρυξης του διαγωνισμού.

Η εταιρεία είναι μεταξύ των υποψήφιων μνηστήρων για την μεγάλη αλυσίδα ηλεκτρικών συσκευών που έχει βάλει πωλητήριο η βρετανική Currys. Όπως είχε γράψει το newmoney, η επένδυση στο retail συνδέεται με τη στρατηγική και την φιλοσοφία της ΔΕΗ.

Η ανακοίνωση της ΔΕΗ

«Η ΔΕΗ Α.Ε., σε απάντηση σχετικού ερωτήματος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς αναφορικά με δημοσιεύματα περί κατάθεσης προσφοράς από τη ΔΕΗ για την εξαγορά της “Κωτσόβολος”, ανακοινώνει ότι συμμετέχει στη διαδικασία πώλησης της εν λόγω εταιρείας, η οποία βρίσκεται στη φάση της κατάθεσης προσφορών, σύμφωνα με τους όρους της προκήρυξης του διαγωνισμού.

Η ΔΕΗ θα ενημερώσει την επενδυτική κοινότητα σε περίπτωση που εισέλθει σε δεσμευτική συμφωνία για την εν λόγω συναλλαγή».

Η ανακοίνωση της Currys

Σε ανακοίνωσή της η Currys επιβεβαιώνει τις μη δεσμευτικές προσφορές σημειώνοντας ωστόσο ότι είναι σε φάση αξιολόγησης.

«Η Currys ανακοίνωσε στις 16 Ιουνίου 2023 ότι ξεκινά στρατηγική επανεξέταση για την αξιολόγηση όλων των επιλογών σε σχέση με την κορυφαία επιχείρηση της στην αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου, την Κωτσόβολος.

Σε συνέχεια των εικασιών στα τοπικά μέσα ενημέρωσης και των επακόλουθων ανακοινώσεων από δημόσιες εταιρείες, η Currys επιβεβαιώνει ότι η στρατηγική επανεξέταση έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον αρκετών δυνητικών αγοραστών της Κωτσόβολος, οι οποίοι με τη σειρά τους έχουν υποβάλει μη δεσμευτικές προσφορές τις οποίες το Διοικητικό Συμβούλιο και οι σύμβουλοί του αξιολογούν επί του παρόντος.

Η στρατηγική επανεξέταση παραμένει σε εξέλιξη και η Currys θα παράσχει περαιτέρω ενημέρωση όταν κριθεί σκόπιμο. Σε αυτό το στάδιο δεν μπορεί να υπάρξει βεβαιότητα ως προς την έκβαση της επανεξέτασης».

Επιχειρήσεις: Έτσι κορόιδευε τους πελάτες ο Κωτσόβολος – Εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ πρόστιμο

Πρόστιμα επιβλήθηκαν από το Υπουργείο Ανάπτυξης σε καταστήματα πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών καθώς και καταστήματα με είδη καλλυντικών, καθώς σε ελέγχους της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) του διαπιστώθηκε ότι παραβίαζαν την κείμενη νομοθεσία και συγκεκριμένα το άρθρο 15 του Ν. 4177/2013, το άρθρο 78 της Υπουργικής Απόφασης 91354/24-08-2017 καθώς και την Υπουργική Απόφαση 35935/2023 «Κώδικας Δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης της τιμής (ιδίως σε προσφορές/εκπτώσεις/ προωθητικές ενέργειες)».

Συγκεκριμένα, επιβλήθηκαν

• 720.000 ευρώ στην εταιρεία «DIXONS SOUTH-EAST EUROPE Α.Ε.Β.Ε.», που διαχειρίζεται την Κωτσόβολος.

• 100.000 ευρώ στην εταιρεία «ΓΕΡΜΑΝΟΣ Α.Β.Ε.Ε.»,

• 120.000 ευρώ σε τρεις εταιρείες (από 40.000 ευρώ στην καθεμία) με είδη καλλυντικών: «HONDOS CENTER Α.Ε.Ε. ΠΟΛΥΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ», «GALLERIE DE BEAUTE ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ Α.Ε.Ε.» και «SEPHORA GREECE A.E.».

O Υπουργός Ανάπτυξης, κ. Κώστας Σκρέκας, δήλωσε:

«Οι αυστηροί έλεγχοι με την αξιοποίηση σύγχρονων ηλεκτρονικών εργαλείων της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) κατά την θερινή εκπτωτική περίοδο με στόχο τον εντοπισμό φαινομένων πλασματικών/εικονικών εκπτώσεων παράγουν απτά αποτελέσματα. Επιβάλλουμε νέα πρόστιμα συνολικού ύψους 940.000 ευρώ σε 5 εταιρείες κι έτσι το ύψος των συνολικών κυρώσεων για πλασματικές εκπτώσεις προσεγγίζει τα 2,4 εκατομμύρια ευρώ.

Θέλω με την ευκαιρία να επαναβεβαιώσω ότι για το Υπουργείο Ανάπτυξης, στο πλαίσιο των κατευθύνσεων του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, παραπλανητικές πρακτικές σε βάρος των καταναλωτών δεν πρόκειται να γίνουν αποδεκτές. To κράτος ασκεί στο ακέραιο το ρυθμιστικό/ελεγκτικό ρόλο του στην αγορά και λαμβάνει τα αναγκαία μέτρα για την προστασία των καταναλωτών. Σ’ αυτή τη συγκυρία χρειάζεται να σταθούμε όλοι μας στο ύψος των αναγκών και των προσδοκιών του ελληνικού λαού».

Επιχειρήσεις: Πωλείται ή όχι ο Κωτσόβολος και πού;

Αγωνία για το μέλλον του Κωτσόβολου στην ελληνική αγορά.

H περαιτέρω μεγέθυνση, υγιής ανάπτυξή και η ανάδειξη των πλεονεκτημάτων, αποτελούν στόχους της διοίκησης για την Κωτσόβολος ανέφερε ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Κωτσόβολος – Dixons South East Europe, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων σχετικά με τη διαδικασία πώλησης που έχει ανακοινωθεί από την Currys και βρίσκεται σε εξέλιξη από την Citi, στη διάρκεια παρουσιάσης των οικονομικών αποτελεσμάτων για την χρήση που έκλεισε.

Ειδικότερα, αναφερόμενος στην αξία της αλυσίδας είπε χαρακτηριστικα ότι είναι δύσκολο να αποτιμηθεί καθώς είναι κάτι πολύ μεγαλύτερο από μία απλή αλυσίδα λιανικής.

Η Κωτσόβολος είναι state of the art. Αν η εταιρεία δεν ήταν σε μία μικρή αγορά όπως η Ελλάδα, αλλά σε μία μεγαλύτερη, θα είχε πολύ ευκολότερα 4,5 – 5% Return on Sales, θα είχε πολύ μεγαλύτερη κερδοφορία και θα ήταν ανίκητη.

Η Κωτσόβολος παρουσίασε τα οικονομικά αποτελέσματά της για το οικονομικό έτος 2022-2023, το οποίο ολοκληρώθηκε στις 30 Απριλίου.

Ο κύκλος εργασιών έκλεισε στα 733 εκ.ευρώ, σημειώνοντας σημαντική αύξηση της τάξεως του 12.1%, σε σχέση με το οικονομικό έτος 2021-2022. Tα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) έφτασαν τα 48.6 εκ.,ευρώ από 51.7 εκ. ευρώ το προηγούμενο έτος.

Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) ανήλθαν στα 20.7 εκ.,ευρω από 25.2 εκ. ευρω το 2021-2022, παρουσιάζοντας μείωση, λόγω των ισχυρών πληθωριστικών πιέσεων σε όλες -ανεξαιρέτως – τις γραμμές κόστους, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης στο κόστος πωληθέντων.

Οι επενδύσεις για το συγκεκριμένο οικονομικό έτος έφτασαν τα 13.4 εκ., έναντι 13.3 εκ. ευρω το 2021-2022, ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα έκλεισαν στα 82.8 εκ.ευρώ έναντι 59.4 εκ.ευρώ το 2021-2022, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 39.4%.

Όπως επισήμανε ο κ.Βασιλάκος, η Κωτσόβολος, κατά το οικονομικό έτος 2022-2023, ενίσχυσε για μία ακόμα χρονιά τα μερίδιά της στην ελληνική και την κυπριακή αγορά, συνεχίζοντας εντατικά τις επενδύσεις της, όσον αφορά το δίκτυο καταστημάτων της.

Συγκεκριμένα, άνοιξε 3 νέα καταστήματα στην Ελλάδα και ένα ακόμα στην Κύπρο -το τρίτο κατά σειρά-, ενώ ολοκλήρωσε μία σειρά σημαντικών αναβαθμίσεων, τόσο σε υποδομές, όσο και σε λειτουργικά συστήματα εξυπηρέτησης, δίνοντας στους πελάτες της πρωτοποριακές λύσεις, μέσα από ένα ισχυρό omnichannel λειτουργικό μοντέλο.

Παράλληλα, ενίσχυσε την εφοδιαστική της αλυσίδα, με επενδύσεις σε ρομποτικούς αυτοματισμούς τελευταίας τεχνολογίας, ενώ, ολοκλήρωσε μία σειρά μεγάλων έργων ψηφιακού μετασχηματισμού, όπως, μεταξύ άλλων, την πλήρη μετάβαση όλων των συστημάτων της εταιρείας σε νέες σύγχρονες πλατφόρμες λογισμικού, αλλά και τη μετάβαση αυτών, στο Microsoft Azure cloud.

Ο κ. Βασιλάκος τόνισε ότι σε «σε ένα περιβάλλον συνεχών προκλήσεων, ολοκληρώσαμε μία ακόμα επιτυχημένη χρονιά.

Επεκτείνοντας συνεχώς τα όριά μας και αναβαθμίζοντας τις υποδομές μας, προσφέραμε ολιστική και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση στους πελάτες μας, παρουσιάσαμε καινοτόμες υπηρεσίες και λύσεις σε όλο το φάσμα του λειτουργικού μας μοντέλου, ενώ παράλληλα, μετασχηματιστήκαμε σε μία σύγχρονη πλατφόρμα που μετατρέπει τα δικά μας ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα σε ολοκληρωμένες λύσεις για τις ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά και σε μία πλατφόρμα κυκλικής οικονομίας, κοινωνικής συνεισφοράς και βιωσιμότητας».