Απίστευτο: Το ‘πε και το ‘κανε ο Κωτσόβολος! Δείτε τι θα πουλάει πλέον

Κωτσόβολος: Επεκτείνεται η εατιρεία Κωτσόβολος. Θα πουλάει πλέον και έπιπλα, προκαλώντας «πονοκέφαλο» στον ανταγωνισμό. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Στην κατηγορία του επίπλου εισέρχεται η «Κωτσόβολος», επιχειρώντας να μετεξελιχθεί σε αλυσίδα οικιακού εξοπλισμού και να μην περιορίζεται το χαρτοφυλάκιό της στις ηλεκτρικές οικιακές συσκευές και τα προϊόντα τεχνολογίας.

Και μπορεί μέχρι πρόσφατα να διέθετε – ύστερα από ειδική παραγγελία μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος– μικροέπιπλα, όπως καρέκλες γραφείου ή ραφιέρες και παπουτσοθήκες, όμως τώρα επεκτείνεται στον τομέα του επίπλου κουζίνας κατά κύριο λόγο, τομέας υψηλής προστιθέμενης αξίας, επιχειρώντας να αξιοποιήσει τις συνδυαστικές αγορές που μπορούν να γίνουν με τις εντοιχισμένες ηλεκτρικές συσκευές.

Με άλλα λόγια επιχειρεί πλέον να παρέχει στον καταναλωτή ολοκληρωμένες λύσεις, κυρίως για την κουζίνα, αλλά και για το μπάνιο και τα υπνοδωμάτια.

Τα προϊόντα αυτά μπορεί να τα δει ο καταναλωτής για την ώρα μόνο στο νέο κατάστημα της αλυσίδας στην Αγία Παρασκευή, ενώ η τοποθέτηση και σε άλλα καταστήματα θα γίνει σταδιακά.

«Η ζήτηση ήδη είναι πολύ μεγάλη, σε μεγάλο βαθμό από τον κλάδο της βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων (τύπου Airbnb) και πρέπει πριν προχωρήσουμε στα επόμενα βήματα να έχουμε διασφαλίσει ότι έχουμε επαρκείς χώρους και στα καταστήματα και τις αποθήκες», επισήμανε στην «Καθημερινή» υψηλόβαθμο διοικητικό στέλεχος της «Κωτσόβολος», προσθέτοντας επίσης ότι θα πρέπει να έχει διασφαλιστεί επαρκής αριθμός εγκαταστατών, project managers και άλλων ειδικοτήτων.

Σε επόμενη φάση τα προϊόντα αυτά αναμένεται να τοποθετηθούν σε κατάστημα της αλυσίδας στα νότια προάστια, κατά πάσα πιθανότητα στη Γλυφάδα, καθώς πρόκειται για είδη που απευθύνονται σε σχετικά υψηλά εισοδήματα, αλλά και σε κατάστημα στη βόρεια Ελλάδα.

Η πλειονότητα των νέων αυτών προϊόντων που πρόκειται κυρίως για ντουλάπια κουζίνας και υπνοδωματίων, έπιπλα τηλεόρασης, αλλά και ντουλάπια για την οργάνωση του μπάνιου κατά το σκανδιναβικό πρότυπο, εισάγονται από την Ιταλία.

Την ίδια ώρα, πυρετώδεις είναι οι διαδικασίες για τη λειτουργία μέσα στο επόμενο δίμηνο του τρίτου καταστήματος της αλυσίδας στην Κύπρο και συγκεκριμένα στην περιοχή της Πάφου.

Ηδη η εταιρεία έχει προβεί στη δημοσίευση αγγελιών για την πρόσληψη του απαραίτητου προσωπικού. Υπενθυμίζεται ότι η «Κωτσόβολος» βρίσκεται στην Κύπρο από το καλοκαίρι του 2021.

Σε ό,τι αφορά, πάντως, την επέκταση της αλυσίδας στα Βαλκάνια, κάτι που είχε προαναγγελθεί από το καλοκαίρι του 2021 και επαναλήφθηκε και το καλοκαίρι του 2022 κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της αλυσίδας, αυτή φαίνεται ότι θα καθυστερήσει.

Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές από την «Κωτσόβολος», η σχετική προετοιμασία θα ξεκινήσει το 2023 έτσι ώστε το όποιο βήμα να γίνει τελικά το 2024.

Καθοριστικό ρόλο στην καθυστέρηση υλοποίησης του εν λόγω σχεδίου διαδραμάτισαν τα γεγονότα του 2022, κυρίως σε ό,τι αφορά τις ανατιμήσεις και το αυξημένο κόστος λειτουργίας, γεγονότα που προκάλεσαν πιέσεις στα κέρδη.

Η «Κωτσόβολος» κατά το α΄ εξάμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης (2022-2023), δηλαδή το διάστημα από 1η Μαΐου 2022 έως 29 Οκτωβρίου 2022 κατέγραψε αύξηση του τζίρου κατά 5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα της χρήσης 2021-2022, αλλά συμπίεση των κερδών της.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις της κατά το α΄ εξάμηνο ανήλθαν σε 295 εκατ. στερλίνες (περίπου 340 εκατ. ευρώ) έναντι 280 εκατ. στερλινών (περίπου 322 εκατ. ευρώ) το αντίστοιχο διάστημα της οικονομικής χρήσης 2021-2022.

Τα κέρδη προ φόρων και τόκων περιορίστηκαν σε μόλις 1 εκατ. στερλίνες (περίπου 1,15 εκατ. ευρώ) από 11 εκατ. στερλίνες (12,65 εκατ. ευρώ) το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Κωτσόβολος: Τα πήρε όλα!

Κέρδισε τα πάντα στην πανδημία και συνεχίζει. Νέες επενδύσεις συνολικού ύψους 12,5 εκατ. ευρώ σχεδιάζει για φέτος η διοίκηση της Κωτσόβολος, εκτιμώντας πως οι πωλήσεις της κατά το οικονομικό έτος 2022/2023 μπορούν να αυξηθούν στα 700 εκατ. ευρώ. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Από την άλλη, όπως παραδέχθηκε κατά τη διάρκεια εκδήλωσης χθες ο κ. Γιάννης Βασιλάκος, Αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος – South East Dixons, οι πληθωριστικές πιέσεις θα συνεχίσουν να ασκούν πίεση στην κερδοφορία.

Προϊδέασε μάλιστα για μία ακόμα δυσκολότερη περίοδο στην αγορά μετά το καλοκαίρι επικαλούμενος σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν προμηθευτές λόγω του πληθωρισμού αλλά και της κατακόρυφης αύξηση πρώτων υλών, όπως το γυαλί, το αλουμίνιο αλλά και κρίσιμων μερών των ηλεκτρικών συσκευών, όπως οι «φθηνότερες πλακέτες που παράγονταν σε μεγάλο βαθμό στην Ουκρανία», όπως δήλωσε.

Κωτσόβολος: Επενδύσεις

Σε ο,τι αφορά τις νέες επενδύσεις, το πλάνο για την επόμενη διετία είναι αυτές να φθάσουν τα 26 εκατ. ευρώ.

Για φέτος σχεδιάζεται το άνοιγμα τουλάχιστον ενός ακόμη καταστήματος, κατά πάσα πιθανότητα σε νησί, όπως άφησε να εννοηθεί ο κ. Βασιλάκος.

Παράλληλα έχουν προγραμματιστεί 3 μετεγκαταστάσεις, 9 ανακαινίσεις και 20 έργα αναβάθμισης καταστημάτων.

Να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα διαθέτει 14 καταστήματα που είναι διαθέσιμα σε ΑμεΑ, ενώ έως το 2023, 19 ακόμα καταστήματα θα είναι προσβάσιμα σε άτομα με ειδικές ανάγκες και αναγνωρισμένα από την ΕΛΕΠΑΠ όπως και τα ήδη υπάρχοντα.

Περίπου 6,5 εκατ. ευρώ είναι ο προϋπολογισμός των επενδύσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα και σε υποδομές τεχνολογίας.

Αυτή τη χρονιά η εταιρεία “ξεκλειδώνει” την πρώτη φάση αυτοματισμών της νέας αποθήκης 63.000 τμ στο Θριάσιο όπου θα ενσωματωθούν οι δύο αποθήκες που διαθέτει σήμερα σε Μαγούλα και Ασπρόπυργο.

Η Κωτσόβολος θα αξιοποιήσει τη νέα αποθήκη με τη μορφή lease & lease back, χωρίς να επιβαρυνθεί το κόστος κατασκευής που υπό κανονικές συνθήκες να έφτανε ακόμα και τα 50 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία, όπως εξήγησε ο κ. Βασιλάκο θα αναλάβει να καλύψει αποκλειστικά κόστος περί τα 10 εκατ. ευρώ σε αυτοματισμούς και ρομποτικά συστήματα που θα εξοπλίσουν τη νέα εγκατάσταση.

Η ολοκλήρωση της επένδυσης και η πλήρης λειτουργία της αποθήκης αναμένεται σε δύο χρόνια προσδίδοντας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε εμπορικά γεγονότα τύπου “Black Friday”, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Βασιλάκος.

Ο ίδιος υπογράμμισε επίσης την ενίσχυση της υπηρεσίας εγκατάστασης, απόσυρσης αλλά και παράδοσης την ίδια μέρα διευκρινίζοντας ότι η Κωτσόβολος ήταν η πρώτη εταιρεία retail που υιοθέτησε αυθημερόν παράδοση και πλέον διαχειρίζεται την πρόκληση της παράδοσης την ώρα που επιλέγει ο πελάτης.

Κωτσόβολος: Όλα στο cloud

Επίσης στη χρήση 2022/2023 η Κωτσόβολος θα επενδύσει σε τεχνολογία συνολικά 3,5 εκατ. ευρώ, ενώ η Κωτσόβολος θα γίνει αποκλειστικά cloud native με τη μεταφορά όλων των υποδομών στο cloud, ενώ πρόκειται να αναβαθμίσει και το call center του.

Σημειώνεται ότι προηγήθηκαν 13,2 εκατ. ευρώ επενδύσεις το οικονομικό έτος 2021/2022. Τα 6,1 εκατ. ευρώ πήγαν στο άνοιγμα νέων καταστημάτων, εκ των οποίων δύο άνοιξαν στην Κύπρο, σε Λευκωσία και Λεμεσό.

Επιπλέον 1,6 εκατ. ευρώ επενδύθηκαν σε αυτοματισμούς της κεντρικής αποθήκης και 5,5 εκατ. ευρώ σε τεχνολογία. Επιπλέον η εταιρεία πρόσθεσε στο δυναμικό της μια αποθήκη ανταλλακτικών με 15.000 κωδικούς για να υποστηρίζει καλύτερα υπηρεσίες μετά την πώληση.

Κωτσόβολος: Εξωτερικό

Πέρα από τις προαναφερθείσες επενδύσεις, ανοιχτό παραμένει και το ενδεχόμενο περαιτέρω επέκτασης στο εξωτερικό, κάτι που είχε αναφερθεί ήδη από πέρυσι.

Υπενθυμίζεται ότι η Κωτσόβολος έκανε πέρυσι το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση με την επένδυση στην αγορά της Κύπρου και το άνοιγμα δύο καταστημάτων σε Λεμεσό και Λευκωσία.

Όπως παραδέχθηκε ο κ. Βασιλάκος η διείσδυση στην Κύπρο δεν είναι τόσο εύκολη υπόθεση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που επικρατούν εκεί. Σε ό,τι αφορά το γενικό στόχο για πωλήσεις 45 εκατ. ευρώ που έχει τεθεί, σημείωσε πως αυτός ήταν στην προηγούμενη χρήση λίγο κάτω από το μισό του συγκεκριμένου ποσού.

Κωτσόβολος: Τουρισμός, Β2Β και vouchers «στηρίζουν»

Ο κ. Βασιλάκος εκτίμησε ότι η χρονιά θα είναι αποδειχθεί δύσκολη καθώς παραμένουν σημαντικά προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα ενισχύοντας παράλληλα τις πληθωριστικές πιέσεις.

Ωστόσο θεωρεί ότι σε οικονομικό επίπεδο η χώρα μπορεί να ανταποκριθεί στις νέες προκλήσεις.

Όπως είπε ο κ. Βασιλάκος η πολύ καλή πορεία του τουρισμού, που αναμένεται να ενισχύσει το διαθέσιμο εισόδημα, αλλά και οι κυβερνητικές παρεμβάσεις για τον περιορισμό των επιπτώσεων της ενεργειακής ακρίβειας, θα δώσει το απαιτούμενο «λίπος» για την αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης και φέτος και θα διατηρηθεί το θετικό πρόσημο.

Μάλιστα στο βασικό σενάριο που έχει ενσωματώσει στο budget της η Κωτσόβολος, η ιδιωτική κατανάλωση το 2022 θα αυξηθεί περίπου 1,5-2%.

Επιπλέον, προβλέπει ότι η αύξηση του πληθωρισμού στο 8,5-9% φέτος, με βάση εκτιμήσεις, θα αντισταθμιστεί με τα μέτρα της κυβέρνησης, πολλά από τα οποία άρχισαν το 2021 και συνεχίζονται.

Ενδεικτικά ο κ. Βασιλάκος αναφέρθηκε χθες στις επιδοτήσεις των λογαριασμών ρεύματος, το fuel pass, το πρόγραμμα «κοινωνική μέριμνα» με voucher 200 ευρώ για αγορά τεχνολογικού εοπλισμού και το πρόγραμμα «ανακυκλώνω – αλλάζω συσκευή» με επιδότηση έως 710 ευρώ.