Έκτακτη ανακοίνωση της Αττικής Οδού: Αυτά τα οχήματα απαγορεύεται να μπουν τις επόμενες ώρες

Αττική Οδός: Σε έκτακτη ανακοίνωση προχώρησε η Αττική Οδός για να προλάβει παρόμοια γεγονότα με εκείνα της κακοκαιρίας «Ελπίδας». Δείτε στο xristika.gr ποια οχήματα δεν θα μπορέσουν να την χρησιμοποιήσουν.

Την πλήρη διακοπή της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 3,5 τόνων, καθώς και αρθρωτών λεωφορείων, στην Αττική Οδό από τις 10:00 σήμερα το βράδυ, ανακοίνωσε η εταιρεία πριν λίγη ώρα.

Η απαγόρευση θα κρατήσει έως την ύφεση των φαινομένων, ανακοίνωσε η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, στο πλαίσιο των προληπτικών μέτρων για την αντιμετώπιση της κακοκαιρίας «Φίλιππος» που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Από την παραπάνω απαγόρευση εξαιρούνται τα οχήματα οδικής βοήθειας, τα φορτηγά που μεταφέρουν αλάτι καθώς και οχήματα εκτάκτου ανάγκης.

Η Αττική Οδός συνιστά στους οδηγούς να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αποφεύγουν τις άσκοπες μετακινήσεις κατά τη διάρκεια έντονων καιρικών φαινομένων. Παράλληλα, παρακαλούνται οι οδηγοί να παρακολουθούν τις ανακοινώσεις / ενημερώσεις των αρμόδιων Αρχών σχετικά με νέους περιορισμούς που ενδέχεται να επιβληθούν.

Υπενθυμίζεται ότι μέσω του λογαριασμού της εταιρείας στο Twitter, @aodostraffic, υπάρχει συνεχής ενημέρωση σχετικά με τις συνθήκες κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο.

Αττική Οδός: Θρίλερ με τον αυτοκινητόδρομο

Αλλάζει χέρια η Αττική Οδός, με την εκμετάλλευσή της να γίνεται «μήλον της Έριδος» ανάμεσα σε κολοσσούς. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr

Σε διεθνή funds και εξειδικευμένους επενδυτικούς οίκους θα περιέλθει πιθανότατα η διαχείριση-εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για τα επόμενα 25 χρόνια, μετά τη λήξη της ισχύουσας σύμβασης το 2024. “Εκτός νυμφώνος” κινδυνεύουν να μείνουν οι δύο ελληνικοί κατασκευαστικοί όμιλοι (Ελλάκτωρ και Αβαξ) που συμμετέχουν τώρα στην εκμετάλλευση της μεγάλης οδικής αρτηρίας, εξασφαλίζοντας σημαντικά έσοδα-κέρδη. Εξίσου δύσκολο είναι να εξασφαλίσουν συμμετοχή και οι άλλες μεγάλες ρταιρείες του κλάδου που έχουν δείξει ενδιαφέρον.

Οι όροι του διαγωνισμού και το αντικείμενο της νέας σύμβαση περιορίζουν τις δυνατότητες συμμετοχής κατασκευαστικών επιχειρήσεων, καθώς δεν περιλαμβάνουν κατασκευαστικό έργο. Ο διαγωνισμός γίνεται μόνο για την εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου και δεν αφορά τις σχεδιαζόμενες επεκτάσεις του προς Εθνική Οδό μέσω της Λεωφόρου Κύμης και προς Ραφήνα, Λαύριο και Λεωφόρο Βουλιαγμένης.

Ετσι περιορίζονται το επιχειρηματικό αντικείμενο και το επενδυτικό ενδιαφέρον για τους κατασκευαστές, ενώ η σύμβαση γίνεται ελκυστικότερη και πιό ¨ξεκάθαρη” για επιχειρήσεις του χρηματοοικονομικού τομέα.

Για να μη μείνουν εκτός οι μεγάλοι ελληνικοί κατασκευαστικοί όμιλοι, θα συμπράξουν πιθανότατα με διεθνή επενδυτικά σχήματα και με κατασκευαστικούς ομίλους που έχουν εμπειρία στην εκμετάλλευση αυτοκινητοδρόμων.

Επισημαίνεται ότι μεγαλύτερος μέτοχος στην εταιρεία “Αττική Οδός ΑΕ” είναι τώρα ο όμιλος Ελλάκτωρ, ο οποίος μέσω της θυγατρικής “Άκτωρ Παραχωρήσεις, κατέχει 65,75%. Δεύτερος βασικός μέτοχος ο όμιλος Αβαξ, που κατέχει απ’ ευθείας 24,19% και μέσω της θυγατρικής ΕΤΕΘ 10,02%. Με μόλις 0,04% συμμετέχει η γαλλική Egis Projects.

Στον διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση αναμένεται μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον, που θα ανεβάσει στα ύψη το προσφερόμενο τίμημα-οικονομικό αντάλλαγμα για το Δημόσιο. Στο ΤΑΙΠΕΔ που “τρέχει” τον διαγωνισμό, αισιοδοξούν ότι η τελική προσφορά του πλειοδότη, θα υπερβεί τα 2,5 δισ. ευρώ, καταρρίπτοντας το ρεκόρ που δημιούργησε η αποκρατικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ.

Η θετική έκβαση του διαγωνισμού θα έχει βέβαια επίδραση στη διαμόρφωση του επενδυτικού και επιχειρηματικού κλίματος, αλλά και στην πορεία των μετοχών εταιρειών που συμμετέχουν τώρα στο σχήμα εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού.

Αττική Οδός: Αδιανόητα κέρδη! Δείτε πόσα έβγαλε μέσα σε λίγους μήνες

Πάνω από 722 εκατ. μοίρασε η Αττική Οδός σε Ακτωρ και AVAX την τελευταία επταετία. Γιατί οι δύο τεχνικοί όμιλοι εξαρτώνται οικονομικά από τη μεγάλη σύμβαση παραχώρησης. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Περισσότερα από 205 εκατ. ευρώ τους τελευταίους μήνες και συνολικά πάνω από 722 εκατ. ευρώ από το 2013, όταν ξεκίνησε η διανομή μερίσματος εισέπραξαν από την Αττική Οδό με τη μορφή μερισμάτων και εσωτερικού δανεισμού η Ακτωρ Παραχωρήσεις και η ΑVAX.

Πρόκειται για σημαντικότατη ένεση ρευστότητας που παρείχε η πιο επιτυχημένη σύμβαση παραχώρησης της χώρας στους δύο κύριους μετόχους της Αττικής Οδού, η οποία επιβεβαιώνει και την οικονομική εξάρτηση που υπάρχει από το έργο για τους δύο ομίλους, αλλά και τη μάχη που θα δοθεί όταν προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την επέκταση της σύμβασης που λήγει τον Οκτώβριο του 2024.

Η ρευστότητα αυτή κράτησε όρθιες τις δύο εταιρείες σε πολύ δύσκολους καιρούς. Ωστόσο, ειδικά για την Ελλάκτωρ δεν κατάφερε να «θεραπεύσει» τις βαθιές πληγές στον τομέα των κατασκευών καθώς η Ακτωρ Παραχωρήσεις, η Ηλέκτωρ και τα έργα ΑΠΕ περιλαμβάνονται στα περιουσιακά στοιχεία που έχουν δοθεί ως εγγυήσεις του διεθνούς ομολόγου των 600 εκατ. ευρώ.

Η Αττική Οδός μοίρασε τον τελευταίο χρόνο τρεις φορές ζεστό χρήμα στους μετόχους της. Από πέρυσι έχουν καταβληθεί διαδοχικά 52,6 εκατ. ευρώ από το μέρισμα της χρήσης του 2019 και 30 εκατ. ευρώ ως προμέρισμα από τα κέρδη του 2020 (σε σύνολο 70,2 εκατ. ευρώ).

Παράλληλα, με απόφαση της έκτακτης γενικής συνέλευσης τον περασμένο Μάρτιο αποφασίστηκε η μείωση του μετοχικού κεφαλαίου κατά το ποσό των 82,8 εκατ. ευρώ με ταυτόχρονη ισόποση μετατροπή του σε δευτερογενές δάνειο όπως προβλέπει η σύμβαση.

Με βάση τα ποσοστά συμμετοχής των δύο εταιρειών (65,7% και 34,2%), από τον εσωτερικό δανεισμό οι δύο μέτοχοι εισέπραξαν 54,4 εκατ. ευρώ η Ακτωρ και 28,3 εκατ. ευρώ η ΑVAX.

Συνολικά 165,4 εκατ. ευρώ, στα οποία πρέπει να συνυπολογιστούν και άλλα 40 εκατ. ευρώ από τη διανομή κερδών του 2020 (ήτοι 205,4 εκατ.). Πρόκειται για έσοδα που ήρθαν σε μια δύσκολη συγκυρία για το οδικό έργο, καθώς η κυκλοφορία της Αττικής Οδού επηρεάστηκε αρνητικά από την πανδημία.

Η κίνηση μειώθηκε κατά 24% το 2020 και αντίστοιχα κατά 28% από αρχές του έτους έως τα τέλη Μαρτίου, εικόνα όμως που έχει ανατραπεί μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων, με αποτέλεσμα σήμερα να έχει επανέλθει σε αυξητικούς ρυθμούς.

Σε περίπτωση που η Αττική Οδός δεν παραμείνει στην υφιστάμενη κοινοπραξία, με τη λήξη της σύμβασης (Οκτώβριος του 2024) τα εναπομείναντα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας που κατείχε την παραχώρηση θα διανεμηθούν, κατόπιν πληρωμής όλων των υποχρεώσεων, σε αναλογική βάση στους μετόχους της κατά τη διάρκεια μιας περιόδου τριών ετών.

Με βάση τον ισολογισμό του 2020 και αφού συνυπολογιστεί η πρόσφατη δανειοδότηση (83 εκατ. ευρώ), το ποσό που θα επιστραφεί στους μετόχους εκτιμάται σε περίπου 91 εκατ., από τα οποία 60 εκατ. αντιστοιχούν στους μετόχους του ομίλου Ελλάκτωρ και τα υπόλοιπα 31 εκατ. ευρώ στην ΑVAX.

Αττική Οδός: Έξαλλοι οι οδηγοί!

Εκατομμύρια οδηγοί χρησιμοποιούν την Αττική Οδό, ωστόσο τα παράπονα διαρκώς αυξάνονται. Τελευταίο; Αυτό των e-PASS!

Tην κατανόηση των χρηστών της Αττικής Οδού ζητούν οι «Αττική Οδός Α.Ε.» και «Αττικές Διαδρομές Α.Ε.» σε σχέση με το πρόβλημα που έχει παρατηρηθεί με τις ελλείψεις σε νέους πομποδέκτες e-PASS διευκρινίζοντας, παράλληλα, σε συνέχεια σχετικών δημοσιευμάτων σε ενημερωτικές ιστοσελίδες, τα εξής:

«Η έλλειψη πομποδεκτών έχει παρουσιαστεί σε παγκόσμιο επίπεδο εξαιτίας των έκτακτων συνθηκών που προκάλεσε η πανδημία COVID-19 και προέκυψε από τις ελλείψεις και δυσλειτουργίες στην εφοδιαστική αλυσίδα παραγωγής μικροεπεξεργαστών (microchips) που αποτελούν βασικό εξοπλισμό των συσκευών πομποδεκτών, με τις προμηθεύτριες εταιρείες να περιορίζουν τη διάθεσή τους σε όλους τους πελάτες τους. H καθολική δε εφαρμογή της διαλειτουργικότητας σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας, τον Νοέμβριο του 2020, πολλαπλασίασε τα αιτήματα για χορήγηση νέων πομποδεκτών, με τη ζήτηση από την Αττική Οδό να είναι σαφώς αυξημένη σε σχέση με τους άλλους αυτοκινητόδρομους δεδομένων των πολλαπλάσιων διελεύσεων που παρουσιάζει αλλά και των σημαντικών εκπτώσεων που προσφέρει η χρήση τους στην Αττική Οδό.

Για την εξυπηρέτηση των χρηστών και μέχρις ότου εξομαλυνθεί η προμήθεια των συσκευών e-PASS, η Αττική Οδός διανέμει κανονικά τους ηλεκτρονικούς πομποδέκτες σε όλους τους νέους συνδρομητές που εντάσσονται στα προγράμματα που προσφέρουν τις μεγαλύτερες εκπτώσεις που ξεπερνούν το 30%, ήτοι στα Προγράμματα Bonus, Friendly και Business που εξυπηρετούν τους καθημερινούς και πολύ συχνούς χρήστες, ώστε να απολαμβάνουν πλήρως των σχετικών προνομίων.

Για την εγγραφή στο Πρόγραμμα Express που χρησιμοποιούν οι περιστασιακοί και όχι οι συχνοί χρήστες και στους οποίους παρέχεται εκπτωτική τιμή 2,55€ αντί των 2,80€ (έκπτωση 8,9%) δεν διατίθενται συσκευές e-PASS αλλά παραχωρούνται προσωρινά προς άμεση χρήση ειδικές ηλεκτρονικές Κάρτες, η χρήση των οποίων εξασφαλίζει την παροχή της πλήρους έκπτωσης.

Η διέλευση γίνεται μεν από τις λωρίδες με εισπράκτορα, αλλά η φόρτισή τους γίνεται ηλεκτρονικά και η συναλλαγή είναι ανέπαφη και γίνεται γρήγορα και με πλήρη διασφάλιση των υγειονομικών πρωτοκόλλων.

Επισημαίνεται δε ότι αιτήματα υφιστάμενων συνδρομητών για αντικατάσταση ηλεκτρονικών πομποδεκτών που χρήζουν αλλαγής, εξυπηρετούνται στο σύνολό τους».

Τονίζεται, δε, πως «η Αττική Οδός βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με την προμηθεύτρια εταιρεία των πομποδεκτών, καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια για την αποκατάσταση της ομαλούς διάθεσής τους, ενώ, ευθύς εξαρχής απευθύνθηκε και σε εναλλακτικό προμηθευτή φροντίζοντας παράλληλα να προχωρήσει σε τροποποίηση του λογισμικού, διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Αυτή τη στιγμή λοιπόν εκκρεμεί η υλοποίηση των παραγγελιών των πομποδεκτών, η παραλαβή των οποίων αναμένεται να εξομαλύνει την κατάσταση μέσα στο επόμενο τρίμηνο».

Αξίζει να αναφερθεί ότι «από το 2003 και εντεύθεν έχουν διατεθεί συνολικά περίπου 1.292.000 ηλεκτρονικοί πομποδέκτες e-PASS εκ των οποίων οι ενεργοί πομποδέκτες ξεπερνούν τους 750.000 και 84.000 Κάρτες Λογαριασμού», κατά την ίδια ανακοίνωση.

Η Αττική Οδός ευχαριστεί θερμά, τέλος, για την κατανόηση και υπογραμμίζει πως παραμένει «πάντοτε στο πλευρό των χρηστών και των συνδρομητών για την άρτια εξυπηρέτησή τους».