Σαν βόμβα έσκασε η είδηση πως πασίγνωστη «σκιώδης» τράπεζα αιτήθηκε πτώχευση. Τι θα γίνει στις διεθνείς αγορές.
Αίτηση πτώχευσης κατέθεσε η κινεζική τράπεζα Zhongzhi Enterprise Group, ενισχύοντας την ταχεία πτώση ενός οργανισμού που επέβλεπε κεφάλαια άνω των 140 δισ. δολαρίων στο αποκορύφωμά της. Η τράπεζα υπέκυψε στην κρίση ακινήτων που έχει προκαλέσει τον όλεθρο στη δεύτερη μεγαλύτερη στον κόσμο οικονομία.
Όπως διαβάζουμε στον διεθνή Τύπο η Zhongzhi ανακοίνωσε ότι «προφανώς» δεν έχει την ικανότητα να αποπληρώσει τα χρέη της, στο Πρώτο Ενδιάμεσο Λαϊκό Δικαστήριο του Πεκίνου, το οποίο εκδίκασε την υπόθεση και τελικά έκανε αποδεκτή την αίτηση πτώχευσης.
Σε έλεγχο που έγινε διαπίστωσε ότι τα χρέη της Zhongzhi ανέρχονται συνολικά σε 420 δισεκατομμύρια γουάν με 460 δισ. γουάν (δηλαδή έως 64,4 δισ. δολάρια), έναντι περιουσιακών στοιχείων 200 δισεκατομμυρίων γουάν.
Το Bloomberg αναφέρει πως είναι μία από τις μεγαλύτερες χρεοκοπίες στην Κίνα ασκώντας μεγαλύτερη πίεση στο ήδη εύθραυστο καταναλωτικό και επενδυτικό κλίμα.
Η αίτηση πτώχευσης της Zhongzhi ήρθε μόλις μερικούς μήνες αφότου προκάλεσε για πρώτη φορά ανησυχίες στις χρηματοπιστωτικές αγορές, όταν μια από τις θυγατρικές της εταιρείες απέτυχε να αποπληρώσει τους πελάτες για επενδυτικά προϊόντα υψηλής απόδοσης, πυροδοτώντας διαμαρτυρίες στο Πεκίνο.
Ενώ οι πιστωτές της εταιρείας είναι ως επί το πλείστον πλούσια άτομα και όχι χρηματοπιστωτικά ιδρύματα – περιορίζοντας τον άμεσο αντίκτυπο στο χρηματοπιστωτικό σύστημα – η κατάρρευση εκθέτει πιθανές ρωγμές στον τομέα καταπιστεύματος των 2,9 τρισεκατομμυρίων δολαρίων εν μέσω επιδεινούμενης ύφεσης ακινήτων.
Προσοχή: Έκτακτη ανακοίνωση από την Alpha Bank προς τους πελάτες για το 2024
Τι ανακοίνωσε η Alpha Bank τον Ιανουάριο του 2024. Όλα τα νέα στο xristika.gr.
Μία σημαντική διάκριση πέτυχε η Alpha Bank στα Εθνικά Βραβεία Εξυπηρέτησης Πελατών. Κατάφερε να πάρει βραβεία για δύο προϊόντα της. Συγκεκριμένα για τα νέα ψηφιακά προϊόντα bizpay App και myAlpha Vibe, αλλά και για τις ψηφιακές υπηρεσίες myAlpha Ραντεβού & myAlpha Documents.
Όπως αναφέρει είναι το μόνο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα που βραβεύτηκε για την εξυπηρέτηση που προσφέρει στους πελάτες του.
Τα Εθνικά Βραβεία Εξυπηρέτησης Πελατών διοργανώθηκαν για 14η συνεχή χρονιά από το Ελληνικό Ινστιτούτο Εξυπηρέτησης Πελατών (ΕΙΕΠ), το οποίο επιβραβεύει τις άριστες πρακτικές εξυπηρέτησης στην ελληνική αγορά και αναδεικνύει τους πρωταγωνιστές της εξυπηρέτησης.
Αναλυτικά όσα κατάφερε η ALPHA BANK:
-Distinction Award στην κατηγορία «η Καινοτομία στην Εμπειρία του Πελάτη» για το νέο πρωτοποριακό προϊόν myAlpha Vibe, το οποίο συνδέει γονείς και εφήβους, παρέχοντας τη δυνατότητα στους γονείς να δίνουν στα παιδιά τους χαρτζιλίκι από το My Alpha mobile εύκολα και με ασφάλεια.
– Distinction Award στην κατηγορία «Καλύτερη Εφαρμογή Mobile App στην εμπειρία του Χρήστη» για τη νέα 100% ψηφιακή λύση bizpay App, η οποία επιτρέπει στις επιχειρήσεις να εκδίδουν προπληρωμένες κάρτες στους υπαλλήλους και συνεργάτες τους για να πληρώνουν εταιρικά έξοδα, δίνοντάς τους παράλληλα τη δυνατότητα να στέλνουν τα παραστατικά μέσα από την εφαρμογή.
– Distinction Award στην κατηγορία «Καλύτερος Συνδυασμός Διαύλων Εξυπηρέτησης Πελάτη» για τις υπηρεσίες myAlpha Ραντεβού & myAlpha Documents, οι οποίες επιτρέπουν στον Πελάτη να κλείσει ραντεβού με εκπρόσωπο της Τράπεζας σε κατάστημα ή να μιλήσει μαζί του με βιντεοκλήση ή τηλεφωνικά και να καταχωρήσει ψηφιακά τα απαραίτητα έγγραφα που του ζητούνται, από όποιο σημείο επιθυμεί.
«Κλείνουν» οι τράπεζες στην Ελλάδα: Ανακοίνωση από Εθνική, Alpha bank, Πειραιώς
Το νέο τραπεζικό μοντέλο περιλαμβάνει την αναδιαμόρφωση των καταστημάτων και των υπηρεσιών των τραπεζικών καταστημάτων. Μάλιστα, οι μεγάλες τράπεζες της Ελλάδας, Εθνική, Alpha Bank, Πειραιώς, Eurobank έχουν προβεί σε ανακοινώσεις για τις αλλαγές που κάνουν.
Ευθύνη για αυτή την αλλαγή δεν έχουν μόνο οι νέες συνθήκες και η πρόοδος της τεχνολογίας και αλλά οι κινήσεις του παρελθόντος π.χ τα capital controls.
Βέβαια, πέρα από τις αλλαγές που προγραμματίζονται έχουμε ήδη δει αρκετές αλλαγές στα τραπεζικά καταστήματα των ελληνικών τραπεζών, με τη μείωσή τους να είναι αισθητή. Συγκεκριμένα ο αριθμός καταστημάτων των τραπεζών μειώθηκε από 4.100 το 2009 σε 1,500 σήμερα, ενώ το προσωπικό συρρικνώθηκε σε περίπου 29.000 εργαζόμενους από 64.500 το 2009.
Επιπλέον, εκτός από τον αριθμό τους, έχουν μειωθεί κατά πολύ και οι ουρές που κάποτε παρατηρούσαμε, πλέον τα ραντεβού είναι απαραίτητα, ενώ ελάχιστες συναλλαγές διεκπεραιώνονται στα ταμεία, τα οποία σε ορισμένες τράπεζες λειτουργούν μόνο λίγες ώρες την ημέρα. Η πλειονότητα των τραπεζικών συναλλαγών γίνεται ήδη μέσω των εναλλακτικών, ηλεκτρονικών δικτύων, mobile και web banking, ενώ έχουν κάνει την εμφάνιση τους και τα πρώτα αποκλειστικά ηλεκτρονικά καταστήματα.
Οι λόγοι που οι τράπεζες άλλαξαν και έκλεισαν καταστήματα
Αυτή η μεταμόρφωση στις τράπεζες οφείλεται, σύμφωνα με το business insider σε:
- Capital Controls.
- Πανδημία. Οι παρατεταμένες καραντίνες και ο δραστικός περιορισμός των εργασιών στα τραπεζικά καταστήματα έδωσαν περαιτέρω ώθηση στις ηλεκτρονικές συναλλαγές.
- Ψηφιακή επανάσταση. Η βάση για τον μετασχηματισμό των τραπεζών βέβαια ήταν η ψηφιακή επανάσταση και η τεράστια ανάπτυξη του mobile και web banking μέσω των οποίων καθένας γρήγορα και οικονομικά μπορεί να διεκπεραιώσει το σύνολο, σχεδόν, των τραπεζικών εργασιών από το σπίτι, το γραφείο ή το ξενοδοχείο του.
Οι τράπεζες ακολουθούν ένα μοντέλο που φιλοδοξεί να συνδυάσει τα πλεονεκτήματα που προσφέρει ο ψηφιακός μετασχηματισμός με την προσωπική εξυπηρέτηση. Τα καταστήματα που υπήρχαν για να εξυπηρετούν κυρίως τις εγχρήματες συναλλαγές των πελατών, αποτελούν πλέον σημεία όπου οι υπάλληλοι έχουν μετατραπεί σε συμβούλους των πελατών και παρέχουν ποιοτικότερες υπηρεσίες, με οφέλη για τους πελάτες και υψηλότερα περιθώρια κέρδους για τις ίδιες τις τράπεζες.
Η άνοδος του e-banking που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια, με τους χρήστες να φτάνουν τα 4,5 εκατ., έχει περιορίσει σημαντικά την κίνηση στα ταμεία των τραπεζών, με αποτέλεσμα το ταμείο να αποτελεί πλέον λιγότερο από το 5% των συναλλαγών.
Το δίκτυο των ΑΤΜ έχει αναβαθμιστεί, διευρύνοντας τα σημεία όπου οι πελάτες των τραπεζών μπορούν να πραγματοποιήσουν εγχρήματες συναλλαγές και να εξυπηρετηθούν, ενώ στο τραπέζι έχει πέσει και η διασύνδεση των ΑΤΜ όλων των τραπεζών.