Λογαριασμοί ρεύματος ΔΕΗ: Πώς θα κερδίσεις επιστροφή χρημάτων αν έχεις ληξιπρόθεσμα χρέη. Οι τρεις επιλογές.
«Μπόνους» επιστροφή χρημάτων δίνει το πρόγραμμα διακανονισμού της ΔΕΗ, ωστόσο, έχει προθεσμία λήξης. Εάν διακανονίσετε το χρέος σας από τον λογαριασμό ρεύματος μέχρι τις 10 Νοεμβρίου, τότε μπορείτε να έχετε και επιστροφή χρημάτων από το ποσό που θα δώσετε!
Για να πάρετε από 50 έως 200 ευρώ επιστροφή, τότε θα πρέπει να μπείτε στο πρόγραμμα που προβλέπει αποπληρωμή της οφειλής σας σε έξι δόσεις. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πελάτες της ΔΕΗ με οφειλή από 500 έως και 3.000 ευρώ και η προκαταβολή εξαρτάται από το ύψος της οφειλής.
Συγκεκριμένα:
- 500 – 1.000 ευρώ: Επιστροφή χρημάτων 50 ευρώ
- – 2.000 ευρώ: Επιστροφή χρημάτων 100 ευρώ
- 2.000 – 3.000 ευρώ: Επιστροφή χρημάτων 200 ευρώ
Η συγκεκριμένη μορφή διακανονισμού ισχύει για τους πελάτες που θα διακανονίσουν τις οφειλές τους και θα πληρώσουν την προκαταβολή έως 10 Νοεμβρίου.
Παράλληλα, η ΔΕΗ εξακολουθεί να προσφέρει στους πελάτες της τη δυνατότητα πληρωμής λογαριασμών με πιστωτική κάρτα σε έως 6 άτοκες δόσεις για ποσά από 200 ευρώ και άνω.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις διευκολύνσεις πληρωμών, μπορείτε να επικοινωνείτε με το τηλεφωνικό κέντρο 800-900-1000.
Νυχτερινό ρεύμα ΔΕΗ: Οι ώρες
Το χειμερινό ωράριο διαμορφώνεται σε δύο διαφορετικά ωράρια:
- 02:00-08:00 και 15:00-17:00, για τους πελάτες που είναι συνδεδεμένοι στο Δίκτυο της Ηπειρωτικής Χώρας και των διασυνδεδεμένων με αυτήν νησιών
- 02:00-08:00 και 15:30-17:30, για τους πελάτες των μη διασυνδεδεμένων νησιών
Αίτηση εδώ για νυχτερινό ρεύμα ΔΕΗ
Ο καταναλωτής, εφόσον το επιθυμεί, μπορεί να προχωρήσει στη διακριτή χρέωση της κατανάλωσης σε 2 χρονικές ζώνες, τη ζώνη κανονικής χρέωσης (ημερήσια ζώνη) και τη ζώνη μειωμένης χρέωσης (νυκτερινή ζώνη)».
Επίσης, ο ΔΕΔΔΗΕ διευκρινίζει ότι «τα τιμολόγια χρέωσης της ζώνης κανονικής χρέωσης και της ζώνης μειωμένης χρέωσης καθορίζονται από τους Προμηθευτές Ηλεκτρικής Ενέργειας».
Η αίτηση για το νυχτερινό τιμολόγιο μπορεί να υποβληθεί, εφόσον το τιμολόγιο ρεύματος εκδίδεται στο όνομα του ενδιαφερόμενου.
Η διαδικασία γίνεται με δύο τρόπους:
- Μέσα από την εφαρμογή εξυπηρέτησης του ΔΕΔΔΗΕ
- Τηλεφωνικά στο 800 400 4000. Σημειώνεται ότι υπάρχει δαπάνη για την ενεργοποίηση της χρονοχρέωσης (νυχτερινό ρεύμα)
Το πρόγραμμα διακανονισμών που τρέχει στη ΔΕΗ
Το πρόγραμμα προβλέπει χαμηλότερες προκαταβολές: Δεν υπερβαίνουν το 20% ή εναλλακτικά το 30% (αν επιλεγούν περισσότερες δόσεις) έναντι 40-50% έως σήμερα.
Η διαδικασία έγκρισης είναι αυτοματοποιημένη και θα γίνεται άμεσα στα καταστήματα της ΔΕΗ με την υποβολή της αίτησης. Ο πελάτης θα χρειάζεται να προσκομίσει μόνο τον τελευταίο λογαριασμό του, την αστυνομική του ταυτότητα και τον ΑΦΜ του. Επιπλέον, μπορούν να υποβάλλονται αιτήσεις και τηλεφωνικά στο 11770.
Επομένως ο οφειλέτης πλέον μπορεί εύκολα και γρήγορα από το σπίτι του να υπολογίσει, την προκαταβολή και τη μηνιαία δόση του.
Απαραίτητη προϋπόθεση για τη διατήρηση της ρύθμισης είναι η εμπρόθεσμη εξόφληση των δόσεων και των νέων λογαριασμών που θα εκδοθούν στη συνέχεια.
Οι πελάτες που είναι ενταγμένοι στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο και όσοι είναι ενταγμένοι στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών, θα μπορούν να ρυθμίσουν την οφειλή τους, όπως και σήμερα, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Κώδικα Προμήθειας.
Όσοι πελάτες δεν έχουν πλέον σύμβαση με τη ΔΕΗ, αλλά έχουν ανεξόφλητους λογαριασμούς ρεύματος, θα μπορούν να υποβάλουν αίτημα για εξατομικευμένη ρύθμιση, ανάλογα με το ύψος της οφειλής και τις οικονομικές τους δυνατότητες.
Κοινωνικό τιμολόγιο ΔΕΗ: Πώς κάνετε αίτηση
Με τις τιμές του ρεύματος να χτυπούν «κόκκινο», οι δικαιούχοι του Κοινωνικού Τιμολογίου της ΔΕΗ σπεύδουν να κάνουν την αίτησή τους για να μην χάσουν το δικαίωμα τους στο φθηνότερο ρεύμα.
Για να επωφεληθούν του φθηνού ρεύματος οι δικαιούχοι του ΚΟΤ πρέπει να υποβάλλουν αίτηση ένταξης στο ΚΟΤ κάθε χρόνο και κάθε φορά εντός δύο μηνών από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των φορολογικών δηλώσεων (καθώς και της ενδεχόμενης παράτασής της).
Η αίτηση περνά από επανέλεγχο των προϋποθέσεων για ένταξη στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ).
Πώς κάνετε αίτηση για Κοινωνικό Τιμολόγιο
Η καταληκτική προθεσμία για την υποβολή νέας αίτησης για το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ) έτους 2022 είναι η 31η Οκτωβρίου 2022.
- Μπαίνοντας στην ιστοσελίδα idika.gr/kot θα πρέπει να έχετε τους κωδικούς TaxisNET. Αν τους έχετε συνδεδεμένους με το email σας, θα μπουν αυτόματα.
- Στη συνέχεια θα πρέπει να γράψετε τον ΑΜΚΑ σας και να συναινέσετε για την επεξεργασία των στοιχείων σας.
- Επιλέγετε το ΚΟΤ που θέλετε να κάνετε αίτηση.
- Απαραίτητη είναι η συμπλήρωση αριθμού παροχής ηλεκτρικής ενέργειας. Επίσης απαιτείται το e-mail και ένας αριθμός κινητού τηλεφώνου που θα χρησιμοποιηθούν για αποστολή τυχόν ειδοποιήσεων.
- Για αιτήσεις ΚΟΤ-Α απαιτείται να έχετε εγκεκριμένη αίτηση ΚΕΑ. Δεν ισχύει πλέον η απαίτηση επικαιροποιημένης αίτησης ΚΕΑ το τελευταίο δίμηνο. Αρκεί να υπάρχει ενεργή εγκεκριμένη αίτηση. Για ΚΟΤ-Α δεν απαιτείται η συγκατάθεση των φιλοξενούμενων ατόμων γιατί έχει δοθεί στο ΚΕΑ.
- Για αιτήσεις ΚΟΤ-Β ή ένταξης στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών, σε περίπτωση που το νοικοκυριό σας έχει και ενήλικα φιλοξενούμενα μέλη, για να δείτε αν πληροίτε τα κριτήρια απαιτείται η συγκατάθεση των φιλοξενούμενων ατόμων μέσω των κωδικών τους Taxisnet για την προσπέλαση των στοιχείων τους από την Α.Α.Δ.Ε. Αν για κάποιο άτομο απαιτείται συναίνεση αναφέρεται ευκρινώς.
- Εφόσον έχουν δοθεί όλες οι τυχόν απαιτούμενες συναινέσεις των ενήλικων μελών του νοικοκυριού σας, και έχουν συμπληρωθεί όλα τα απαιτούμενα πεδία, εμφανίζεται η πληροφορία αναφορικά με το εάν πληροίτε τα κριτήρια ή όχι.
- Για να ολοκληρώσετε την αίτηση πατήστε το κουμπί ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ. Στη συνέχεια θα πληροφορηθείτε αν είστε δικαιούχους ή όχι.