Cosmote

Cosmote: Σε προγραμματισμένη διακοπή παροχής υπηρεσιών σε συγκεκριμένες περιοχές θα προχωρήσει η Cosmote από τις 6 έως και τις 8 Ιουλίου.

Στο πλαίσιο δοκιμών για την αναβάθμιση του δικτύου κινητής της COSMOTE και της βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών 4G και 5G, στο οποίο εντάσσεται και η προγραμματιζόμενη διακοπή παροχής υπηρεσιών 3G, ανακοινώνεται ότι για το χρονικό διάστημα από 6 μέχρι και 8 Ιουλίου 2021 δεν θα παρέχονται υπηρεσίες 3G από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας COSMOTE στις περιοχές Περιστερίου, Χαϊδαρίου, Λιμένα Μαρκοπούλου, Λαυρίου, Αναβύσσου και Κερατέας. Υπηρεσίες φωνής, sms και mobile internet μέσω 2G, 4G και 5G θα εξακολουθήσουν να παρέχονται απρόσκοπτα.

Κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα, οι συνδρομητές οι οποίοι διαθέτουν 3G συσκευές κινητής τηλεφωνίας ή/και κάρτες SIM που δεν υποστηρίζουν 4G και 5G θα επηρεαστούν μόνο ως προς τις υπηρεσίες δεδομένων τους, ενώ οι υπηρεσίες φωνής και μηνυμάτων (SMS) θα λειτουργούν κανονικά.

Ειδικά για τους ανωτέρω συνδρομητές, η COSMOTE θα προβεί σε πίστωση του τμήματος του παγίου του οικονομικού προγράμματός τους που αντιστοιχεί στη χρονική περίοδο διακοπής

Για περισσότερες πληροφορίες καλέστε την Εξυπηρέτηση Πελατών της COSMOTE (13888 για οικιακούς πελάτες με χρέωση 0,19€/κλήση από κινητό COSMOTE, 13818 για εταιρικούς πελάτες χωρίς χρέωση από κινητό COSMOTE) και στο δίκτυο καταστημάτων COSMOTE ΓΕΡΜΑΝΟΣ.

Η χρέωση για κλήσεις προς τους αριθμούς 13888 και 13818 από άλλα δίκτυα γίνεται σύμφωνα με τον τιμοκατάλογο του.

Cosmote: Πάνω από 40 πλέον οι πιστοποιημένες συσκευές smartphones

Ξεπέρασαν τις 40, οι συσκευές που έχουν πιστοποιηθεί στο δίκτυο 5G της COSMOTE, καθώς νέα 5G smartphones και tablets ήρθαν για να εμπλουτίσουν τη μεγαλύτερη γκάμα πιστοποιημένων 5G συσκευών στην Ελλάδα, αναφέρεται σε ανακοίνωση της εταιρείας.

«Τελευταίες προσθήκες, οι προηγμένες συσκευές: iPad 11 Pro 2021, iPad 12.9 Pro 2021, Samsung Galaxy Z Fold 2, OnePlus 9 Pro και Xiaomi Mi 11 Ultra 5G, με τις οποίες οι συνδρομητές COSMOTE απολαμβάνουν τις υπερ-υψηλές ταχύτητες και τις απεριόριστες δυνατότητες του δικτύου 5G που πρώτη έφερε στην Ελλάδα η COSMOTE.

Χάρη στη συνεργασία με τους μεγαλύτερους κατασκευαστές συσκευών και τη συνεχή επέκταση του δικτύου 5ης γενιάς σε νέες περιοχές, οι συνδρομητές COSMOTE που διαθέτουν πιστοποιημένη 5G συσκευή και μπορούν να απολαμβάνουν τις ταχύτητες και δυνατότητες του COSMOTE 5G, ξεπέρασαν τους 100.000 σε όλη τη χώρα.

Τα 5G smartphones και tablets που έχουν πιστοποιηθεί στο δίκτυο COSMOTE κινητής είναι διαθέσιμα και στα καταστήματα COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟΣ, αλλά και online στα www.cosmote.gr και www.germanos.gr με τιμές που ξεκινούν από €2291 ή ακόμα φθηνότερα στα προγράμματα κινητής COSMOTE.

Συνολικά, οι διαθέσιμες πιστοποιημένες συσκευές2 στο δίκτυο COSMOTE 5G είναι:

  • Αpple: iPad 11 Pro 2021, iPad 12.9 Pro 2021, iPhone 12 mini, iPhone 12, iPhone 12 Pro, iPhone 12 Pro Max
  • Samsung: Galaxy S21, Galaxy S21+, Galaxy S21 Ultra, Galaxy S20 FE 5G, Galaxy S20 Ultra 5G, Galaxy A42 5G, Galaxy Note 20 Ultra 5G, A52 5G, Α32 5G, Galaxy Z Fold 2
  • Huawei P40 Pro
  • Nokia 8.3
  • OnePlus: Nord N10, 8, 8 Pro, 8T, 9, 9 Pro
  • Realme: 7, 8, X50, GT 5G
  • Sony Xperia 1 II
  • TCL 20 5G
  • Xiaomi: Mi10T Lite, Mi10T Pro, Mi10T, Mi10, Mi10 Pro, Redmi Note 9T, Redmi Note 10 5G, Mi 11i 5G, Mi 11 Ultra 5G, Mi11, Mi11 Lite 5G, Poco
  • M3 Pro 5G»

Στην ανακοίνωση επίσης αναφέρεται επίσης πως «το COSMOTE 5G είναι το μεγαλύτερο 5G δίκτυο στη χώρα με πανελλαδική πληθυσμιακή κάλυψη που έχει ξεπεράσει το 50%, ενώ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη το 90%. Τις απεριόριστες δυνατότητες του COSMOTE 5G απολαμβάνουν ήδη κάτοικοι κι επισκέπτες σε 29 πόλεις και νησιά της χώρας με ταχύτητες που ξεπερνούν το 1Gbps σε συγκεκριμένες περιοχές. Χάρη στις επενδύσεις της εταιρείας και την εντατική δουλειά των τεχνικών της, το δίκτυο συνεχίζει να αναπτύσσεται δυναμικά, με στόχο το 60% πανελλαδική πληθυσμιακή κάλυψη, μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Όλοι οι συνδρομητές COSMOTE, ιδιώτες κι επιχειρήσεις, μπορούν να έχουν πρόσβαση στις υπερ-υψηλές ταχύτητες του COSMOTE 5G, χωρίς καμία επιπλέον χρέωση κι ανεξαρτήτως προγράμματος (συμβόλαιο, καρτοσυμβόλαιο, καρτοκινητή).

Το COSMOTE GIGASPEED NETWORK διαμορφώνει τις υποδομές που οδηγούν την Ελλάδα στο μέλλον. Με τεχνολογίες αιχμής, όπως το 5G και το Fiber to the Home, το COSMOTE GIGASPEED NETWORK ανταποκρίνεται στις ανάγκες της νέας ψηφιακής εποχής, ανοίγοντας απεριόριστες δυνατότητες και συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός κόσμου καλύτερου για όλους. Έχοντας δεσμευτεί να ηγηθεί του ψηφιακού μετασχηματισμού, ο Όμιλος ΟΤΕ είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής σε νέες τεχνολογίες και υποδομές στην Ελλάδα. Με περίπου €5 δισ. επενδύσεις την περασμένη δεκαετία και με επενδυτικό πλάνο ύψους €2 δισ. για την τρέχουσα τετραετία, δημιουργεί τις υποδομές για την Κοινωνία των Gigabit».

Cosmote: Μεγάλη αλλαγή στα κινητά μας

Tέλος στο στην… ασυδοσία των Big 3 της κινητής τηλεφωνίας βάζει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων. Διαβάστε στο xristika.gr όλες τις αλλαγές που έρχονται.

Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) αποφάσισε να αλλάξει τους όρους με τους οποίους συντάσσονται και ισχύουν τα συμβόλαια της κινητής τηλεφωνίας, δίνοντας περισσότερα δικαιώματα στους καταναλωτές.

Παράλληλα, εκτιμάται ότι θα φέρει μεγαλύτερή ισορροπία μεταξύ ονομαστικών και πραγματικών χρεώσεων στις τηλεπικοινωνίες, ένα πρόβλημα που «ταλαιπωρεί» τόσο την αγορά, όσο και τη χώρα αναφορικά με τις χρεώσεις στις υπηρεσίες κινητής κ.ά.

Αναφορικά με τους καταναλωτές, τέσσερις είναι οι βασικές βελτιώσεις που επιφέρει ο νέος Κανονισμός Γενικών Αδειών (ΚΓΑ) στις τηλεπικοινωνίες:

Ο καταναλωτής που έχει δέσμευση μέσω συμβολαίου, μπορεί να αλλάξει πακέτο τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, χωρίς κανένα κόστος για τον ίδιο, όταν μια από τις πολλές υπηρεσίες του πακέτου που λαμβάνει είναι προβληματική.

Με άλλα λόγια, αν ο καταναλωτής έχει ένα πακέτο σταθερής, κινητής τηλεφωνίας, Internet κ.λπ., κι έχει πρόβλημα λήψης σε μια από τις υπηρεσίες (π.χ. στην κινητή τηλεφωνία), μπορεί να καταγγείλει το σύνολο του πακέτου για το οποίο είναι δεσμευμένος, χωρίς κανένα κόστος. Με τον προηγούμενο κανονισμό αδειών, εφόσον ο καταναλωτής δεσμεύονταν από το συμβόλαιό του, θα μπορούσε να αλλάξει, χωρίς κόστος για τον ίδιο, την υπηρεσία που παρουσιάζει πρόβλημα (π.χ. της κινητής).

Δεν ίσχυε το ίδιο για την υπηρεσία π.χ. της σταθερής τηλεφωνίας για την οποία δεν αντιμετώπιζε πρόβλημα λήψης. Για την τελευταία υπηρεσία, εφόσον ο καταναλωτής ήθελε να αλλάξει πάροχο, θα έπρεπε να αποπληρώσει τον υπόλοιπο χρόνο για τον οποίο δεσμεύονταν μέσω του συμβολαίου του.

Η δεύτερη σημαντική βελτίωση για τα συμβόλαια στις τηλεπικοινωνίες, είναι ότι με τον νέο κανονισμό στην περίπτωση που ο καταναλωτής καταγγείλει νωρίτερα ένα δεσμευτικό για τον ίδιο συμβόλαιο, η αποζημίωση για το υπόλοιπο του χρόνου δέσμευσης, θα υπολογίζεται με βάση τη πραγματική χρέωση.

Η τελευταία ρύθμιση έχει μεγάλη σημασία για τους καταναλωτές, γιατί μέχρι πρόσφατα η αποζημίωση του παρόχου για τον υπολειπόμενο χρόνο δέσμευσης γίνονταν, όχι με την συμφωνηθείσα (πραγματική) χρέωση μεταξύ παρόχου και πελάτη, αλλά με την ονομαστική.

Για μια υπηρεσία που κοστίζει (ονομαστικά) 100 ευρώ τον μήνα και είχε παρασχεθεί από τον πάροχο με έκπτωση π.χ. στα 70 ευρώ, η αποζημίωση για τον υπόλοιπο χρόνο του δεσμευτικού συμβολαίου γίνονταν με βάση την ονομαστική χρέωση, δηλαδή τα 100 ευρώ. Τώρα με το νέο κανονισμό η αποζημίωση θα δίδεται στον πάροχο με βάση την πραγματική τιμή, δηλαδή τα 70 ευρώ.

Μια τρίτη αλλαγή έχει να κάνει με την αυτόματη μετατροπή ενός συμβόλαιο τηλεφωνίας (π.χ. 12μηνο ή 24μηνο) ορισμένης διάρκειας σε αορίστου διάρκειας, χωρίς κόστος για τον καταναλωτή.

Με τον υφιστάμενο ΚΓΑ, ο πάροχος θεωρητικά έχει το δικαίωμα, μετά από τη λήξη της σύμβασης, να επαναφέρει τις αρχικές ονομαστικές χρεώσεις, δηλαδή να πάρει πίσω τις εκπτώσεις που είχε δώσει πριν 12 ή 24 μήνες, όταν ήθελε να δελεάσει τον καταναλωτή.

Τέλος, η αυτόματη διακοπή συμβολαίου λόγω οφειλών αυξάνει στα 150 ευρώ αντί 100 ευρώ που είναι σήμερα. Επιδίωξη της ΕΕΤΤ με τις ρυθμίσεις αυτές, είναι σταματήσει η μεγάλη στρέβλωση που υπάρχει στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών μεταξύ ονομαστικών και πραγματικών χρεώσεων.

Ο πραγματικός στόχος είναι η σύγκληση του επιπέδου ονομαστικών και πραγματικών χρεώσεων στις τηλεπικοινωνίες, έτσι ώστε να μην συμβαίνει το οξύμωρο: η Ελλάδα να συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο ακριβών χωρών της Ε.Ε. και ταυτόχρονα οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι να παραπονιούνται για «ξεπούλημα» των υπηρεσιών τους.

Μία ακόμη αλλαγή που έρχεται με το νέο ΓΚΑ στις τηλεπικοινωνίες, έχει να κάνει με το πράσινο αποτύπωμά της βιομηχανίας.

Οι τηλεπικοινωνίες είναι η πρώτη παραδοσιακή βιομηχανία utilities στην Ελλάδα που εισάγει υποχρεωτικά τους ψηφιακούς λογαριασμούς.

Από τις αρχές Ιουνίου, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι είναι υποχρεωμένοι να στέλνουν ηλεκτρονικά τους λογαριασμούς στους πελάτες του, και προαιρετικά μέσω χαρτιού, για όποιον τον ζητήσει ή υπάρχει πρόβλημα παροχής της ψηφιακής υπηρεσίας.

Η εφαρμογή του μέτρου αναμένεται να δημιουργήσει σημαντικές αντιδράσεις στις ταχυδρομικές υπηρεσίες ενώ προϋποθέτει ο καταναλωτής να διαθέτει ηλεκτρονικό λογαριασμό κ.λπ. Ωστόσο ο πάροχος δεν θα είναι υποχρεωμένος πλέον να στέλνει χάρτινους λογαριασμούς.

Οι παραπάνω, αλλά και αρκετές άλλες, αλλαγές, αναμένεται να ισχύσουν από τις αρχές Ιουνίου και αφού δημοσιευθεί σε ΦΕΚ ο νέος ΓΚΑ που ενέκρινε χθες η ΕΕΤΤ.