Βαρδινογιάννης: Απόλυτος κυρίαρχος ο Βαρδινογιάννης. Ο Όμιλος Μotor Oil εξαγοράζει την ΕΛΙΝ ΒΕΡΝΤ Α.Ε. που έχει την ικανότητα παραγωγής 80,000 τόνων βιοντίζελ ετησίως. Όλες οι λεπτομέρειες του νέου μεγάλου deal που έκανε ο Βαρδινογιάννης, στο xristika.gr.
Σταθερά αναπτυσσόμενος στη στρατηγική του για την Ενέργεια του Μέλλοντος, ο Όμιλος Motor Oil προχώρησε σε δεσμευτική συμφωνία για την απόκτηση του συνόλου των μετοχών της εταιρείας «ΕΛΙΝ ΒΕΡΝΤ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΑΕΙΦΟΡΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ» («VERD»).
Με την εξαγορά της VERD, ο Όμιλος Motor Oil πρωτοπορεί στις επενδύσεις και τη δραστηριοποίηση στον τομέα των ανανεώσιμων και εναλλακτικών καυσίμων και της κυκλικής οικονομίας μέσω της αξιοποίησης βιολογικών προϊόντων, αποβλήτων και προϊόντων προς απόρριψη για την παραγωγή ενέργειας και νέων καυσίμων, φιλικότερων προς το περιβάλλον.
Επιπλέον, η VERD ηγείται στον κλάδο της συλλογής απόβλητων βρώσιμων ελαίων στην Ελλάδα μέσω της θυγατρικής της ΠΡΑΣΙΝΟ ΛΑΔΙ ΑΕΒΕ.
Το Πράσινο Λάδι συλλέγει ετησίως περίπου 25,000 τόνους απόβλητων ελαίων, τους οποίους σήμερα ανακυκλώνει, χρησιμοποιώντας τους για τη παραγωγή πράσινου καυσίμου με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Με βάση την πλατφόρμα της VERD και του Πράσινου Λαδιού και σε συνδυασμό με το δίκτυο, την παραγωγική βάση αλλά και την ευρύτερη υποστήριξη και παρουσία του Ομίλου, σκοπός είναι να δημιουργηθεί ένας περιφερειακός ηγέτης στο χώρο των ανανεώσιμων καυσίμων αλλά και της κυκλικής οικονομίας, ο οποίος θα αφοσιωθεί στην παραγωγή και εμπορία βιώσιμων εναλλακτικών καυσίμων χαμηλού περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
Το 2021 η VERD είχε κύκλο εργασιών €27,7 εκατ. και EBITDA €2,3 εκατ. Η εταιρεία απασχολεί 67 εργαζομένους.
Η συναλλαγή τελεί υπό την αίρεση της έγκρισης των εποπτικών αρχών.
Η Ενέργεια του Μέλλοντος διατρέχει όλους τους πυλώνες ανάπτυξης του Ομίλου Motor Oil.
Ο Όμιλος προχωρά με το βλέμμα στραμμένο στο Μέλλον, με στοχοπροσήλωση στις επενδύσεις με αξία και αναπτυξιακή δύναμη για το περιβάλλον, την κοινωνία και την οικονομία.
H ΕΛΙΝ Verd ανήκει στον όμιλο της ΕΛΙΝΟΙΛ, ο οποίος προχωρά στην αναδιαμόρφωση του ενεργειακού μίγματος της δραστηριότητάς του μεταβιβάζοντας το ποσοστό συμμετοχής της στην ΕΛΙΝ VERD, στην MOTOR OIL.
Η απόφαση αυτή, σύμφωνα με την εταιρεία θα της επιτρέψει να μοχλεύσει σημαντικά κεφάλαια για τις υψηλού κόστους επενδύσεις που απαιτούνται για τον ενεργειακό μετασχηματισμό της και να παραμείνει επικεντρωμένη στη δυναμική εδραίωσή της στο «νέο τοπίο» που δημιουργείται από τον ενεργειακό μετασχηματισμό, την πράσινη μετάβαση και την ενεργειακή κρίση.
Η ΕΛΙΝ προχωρά στην ενεργειακή μετεξέλιξη της εταιρίας, με σημαντικές επενδύσεις που θα της επιτρέψουν να διεκδικήσει δυναμικά το ρόλο της στη νέα ενεργειακή αγορά.
Πρόκειται για την επόμενη φάση της υλοποίησης του πλάνου που αποτελεί βασικό στρατηγικό στόχο του Ομίλου ΕΛΙΝ, και ξεκίνησε το 2019 με την είσοδό της ελίν στην αγορά της ηλεκτρικής ενέργειας και του φυσικού αερίου, μέσω των εμπορικών σημάτων “electricon” και “aerion”.
Το επόμενο βήμα αφορά στη μετεξέλιξη του δικτύου πρατηρίων σε ολοκληρωμένους ενεργειακούς σταθμούς. Επενδύοντας σε πρώτη φάση στο Συμπιεσμένο και στο Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο, η ΕΛΙΝ θα δημιουργήσει τρείς νέες εγκαταστάσεις στην Αθήνα, την Θεσσαλονίκη και τα Ιωάννινα, με στόχο να τοποθετηθεί έγκαιρα στη νέα αγορά του LNG – CNG που διαμορφώνεται στη χώρα.
Επιπρόσθετα, η ΕΛΙΝ, μέσω της στρατηγικής συνεργασίας με τη ΔΕΗ, υλοποιεί επένδυση σε πάνω από 100 σημεία στο δίκτυό της για εγκατάσταση φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων.
Ο ενεργειακός μετασχηματισμός της ΕΛΙΝ περιλαμβάνει το σχεδιασμό για την είσοδό της στην αγορά του Υδρογόνου μέσω της συνεργασίας με τον ΔΕΣΦΑ, καθώς και επενδύσεις για τη δημιουργία φωτοβολταϊκών πάρκων.
Ολοκληρώνεται η συμφωνία Ελλάκτωρ – Μotor Oil. Ο Βαρδινογιάννης εκτός από κορυφαίος στην ενέργεια μπαίνει πλέον και στις κατασκευές. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Πράσινο φως στη συμφωνία με τη Motor Oil άναψε το διοικητικό συμβούλιο της Ελλάκτωρ κατά τη προχθεσινή συνεδρίασή του.
Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε η εισηγμένη, κατά τη συνεδρίαση του Διοικητικού της Συμβουλίου της 1ης Αυγούστου, αποφασίστηκε να γίνει διάσπαση δι’ απόσχισης κλάδου μέσω σύστασης νέας Εταιρείας, (εφεξής “SpinCo”), οι μετοχές της οποίας θα ανήκουν κατά 100% στην Εταιρεία. Παραλλήλως, η Motor Oil (Βαρδινογιάννης) και η Ελλάκτωρ θα συστήσουν από κοινού μια νέα Ανώνυμη Εταιρεία, (εφεξής “HoldCo”), στην οποία η Εταιρεία θα συμμετέχει με ποσοστό 25% και η MORE με ποσοστό 75%.
H MORE θα καλύψει τη συμμετοχή της στο μετοχικό κεφάλαιο της HoldCo με μετρητά. Η Εταιρεία θα καλύψει τη συμμετοχή της στο μετοχικό κεφάλαιο της HoldCo, με εισφορά σε είδος κατά προσέγγιση 14% (το ακριβές ποσοστό θα καθορισθεί κατά την ολοκλήρωση της συναλλαγής) των μετοχών της στη SpinCo.
Παράλληλα, η Εταιρεία θα πωλήσει και θα μεταβιβάσει το υπόλοιπο ποσοστό των μετοχών της στη SpinCo λαμβάνοντας τίμημα σε μετρητά.
Η αξία του συνόλου του μετοχικού κεφαλαίου (Equity Value) της SpinCo έχει καθορισθεί σε €794,5 εκατ. Λαμβανομένων υπόψη, αφενός του καθαρού δανεισμού της εταιρείας την 31.12.2021 και αφετέρου λοιπών προσαρμογών, το συνολικό τίμημα της συναλλαγής σε όρους enterprise value ανήλθε σε €994,1 εκατ..
Η σύμβαση αγοραπωλησίας (εφεξής η “Σύμβαση Αγοραπωλησίας”) περιλαμβάνει συνήθεις για τέτοιες συναλλαγές εγγυοδοτικές δηλώσεις με τις αντίστοιχες υποχρεώσεις αποζημίωσης του Αγοραστή, όπως αυτές περιγράφονται στη σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών που θα προβλέπει όλες τις επιμέρους συμβάσεις και εταιρικές πράξεις που θα λάβουν χώρα για την υλοποίηση της Συναλλαγής.
Τέλος, η HoldCo, με την ολοκλήρωση των ως άνω μεταβιβάσεων θα συγχωνευθεί με τη SpinCo διά της απορρόφησής της από την τελευταία. Μετά την παροχή της έγκρισης και από τους Μετόχους της Εταιρείας και πριν την σύσταση, n Εταιρεία θα συνάψει σύμβαση μετόχων με την MORE αναφορικά με την HoldCo.
Για την έγκριση της συμφωνίας ορίστηκε έκτακτη γενική συνέλευση του ομίλου Ελλάκτωρ στις 25 Αυγούστου όπου και θα οριστικοποιηθεί το deal.
Να θυμίσουμε πως όπως έχει γίνει γνωστό η Ελλάκτωρ προχωρά στην αγορά του ακριβού ομολόγου του 2019.
Πρόκειται για μια στρατηγική κίνηση καθώς η διοίκηση του ομίλου είχε βάλει ψηλά στην ατζέντα της την αποπληρωμή του.
Να σημειωθεί πως το ομόλογο αυτό στοιχίζει κάθε χρόνο στην Ελλάκτωρ 45 εκατ. ευρώ μόνο για τοκοχρεολύσια και βέβαια το ποσό που αντιστοιχεί στην αποπληρωμή κεφαλαίου.
Το ομόλογο, ύψους 670 εκατ. ευρώ, είχε εκδοθεί το 2019 με επιτόκιο που άγγιζε το 6,4% και ημερομηνία λήξης το 2024.
Η Motor Oil απέκτησε το 30,1% των μετοχών του κατασκευαστικού Ομίλου από τους εφοπλιστές Δημήτρη Μπάκο και Ιωάννη Καϋμενάκη, όπως επίσης και την εταιρεία Ανεμο, με το ισχυρό χαρτοφυλάκιο των ΑΠΕ, ενώ αναμένονται και οι επίσημες ανακοινώσεις.
Κατά πληροφορίες, το τίμημα κινείται κοντά στην περιοχή των 190 εκατ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζεται το κομμάτι των ΑΠΕ.
Πρόκειται αναμφισβήτητα για μια μεγάλη εξέλιξη στα διοικητικά ενός από τους κορυφαίους ομίλους στην Ελλάδα, που ίσως φέρει μια νέα μέρα στα τεκταινόμενα του κατασκευαστικού κλάδου.
Ενόψει της ολοκλήρωσης της διαδικασίας, μετά από αίτημα της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, έχουν ανασταλεί οι διαπραγματεύσεις για τις δύο εταιρείες σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 17 του ν. 3371/2005, για λόγους προστασίας του επενδυτικού κοινού και της ομαλής λειτουργίας της Αγοράς των κινητών αξιών των ως άνω εταιρειών και μέχρις ότου παρασχεθεί ενημέρωση στο επενδυτικό κοινό αναφορικά με την πιθανή υλοποίηση της συναλλαγής.
Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για μια νέα ημέρα για τον όμιλο Ελλάκτωρ και τους περίπου 6.000 εργαζόμενους του. Επί της ουσίας αυτή η εξαγορά λήγειένα επιχειρηματικό πολεμικό κλίμα που διαρκεί για πάνω από 15 μήνες και θα φέρει τον όμιλο σε πιο ήρεμα νερά.
Από την άλλη η παρουσία ενός από τους ισχυρότερους ομίλους, της Motor Oil, στα διοικητικά του Ελλάκτωρα θα κάνει ακόμα πιο δυνατή τη θέση του στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι.
Με δεδομένο το γεγονός πως ο όμιλος Ελλάκτωρ αναλαμβάνει μέσω των θυγατρικών του συνεχώς νέα έργα και αυξάνει το ανεκτέλεστο του, δημιουργεί την αισιοδοξία πως τα πέτρινα χρόνια θα μείνουν πίσω και έρχονται καλύτερες ημέρες για τον ιστορικό όμιλο.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσαν οι κ.κ. Μπάκος και Καϋμενάκης αναφέρουν:
“Οι εταιρείες Greenhill Investments Limited και Kiloman Holdings Limited συμφερόντων των επιχειρηματιών Δημήτρη Μπάκου και Ιωάννη Καϋμενάκη ανακοινώνουν την πώληση του συνόλου των μετοχών τους στην Ελλάκτωρ.
H απόφαση αυτή ήταν η κατάληξη μακράς περιόδου αντιπαραθέσεων μετόχων αλλά και σε συνέχεια της υποβολής επίσημης προσφοράς για την εξαγορά των μετοχών Ελλάκτωρ κυριότητας της Reggeborgh, η οποία δεν έτυχε θετικής ανταπόκρισης.
Η αποδοχή της ελκυστικής πρότασης που δεχθήκαμε από Motor Oil κλείνει τον κύκλο της επένδυσης που είχε ξεκινήσει με διαφορετικές προοπτικές, στρατηγική και όραμα, αλλά ταυτόχρονα ελπίζουμε ότι θα τερματίσει και τις ενδομετοχικές διαμάχες που επί μακρού χρόνου λάμβαναν χώρα στην εταιρεία.
Οι επιχειρηματίες κ.κ. Δημήτρης Μπάκος, Ιωάννης Καϋμενάκης και Αλέξανδρος Εξάρχου δηλώνουν ότι θα ενισχύσουν την εγχώρια επενδυτική τους δραστηριότητα, πιστεύοντας στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας.
Το επόμενο διάστημα θα οριστικοποιηθούν τα νέα επενδυτικά σχέδια σε επιλεγμένους κλάδους. Επίσης εύχονται στους μετόχους και εργαζόμενους της Ελλάκτωρ να αποκτήσει η εταιρεία την θέση που της αρμόζει στον επιχειρηματικό χάρτη”.
Οι δύο συμφωνίες της Motor Oil στο Αμπου Ντάμπι που αλλάζουν την αγορά ενέργειας. Αλλάζουν τα δεδομένα σε πολλά επίπεδα. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Εξαιρετικά σημαντικές συμφωνίες συνεργασίας στους τομείς των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και ειδικότερα των υπεράκτιων αιολικών πάρκων και του υγροποιημένου φυσικού αερίου υπέγραψαν στελέχη του ομίλου Motor Oil με δύο κρατικούς ομίλους των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, στο πλαίσιο της χτεσινής επίσκεψης του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο Αμπου Ντάμπι.
Η πρώτη συμφωνία υπογράφτηκε με την Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου του Αμπου Ντάμπι (ADNOC). Πρόκειται για μια στρατηγική συμφωνία-πλαίσιο για τη διερεύνηση ευκαιριών παροχής φορτίων υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης της μελλοντικής πλωτής μονάδας αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου και τη μονάδας επαναεριοποίησης (FSRU) της «Dioriga Gas», καθώς και για τη διερεύνηση άλλων ευκαιριών συνεργασίας στον τερματικό σταθμό της «Dioriga Gas», που αναπτύσσει η Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2024.
Είναι προφανές ότι με δεδομένη τη συγκυρία του ρωσικού πολέμου στην Ουκρανία, τη δηλωμένη πρόθεση της χώρας μας για ενεργειακή απεξάρτηση από τη Ρωσία, και την, επίσης, ειλημμένη απόφαση της ΕΕ για στροφή στο LNG, η εν λόγω συμφωνία ανοίγει πολλαπλές δυνατότητες τόσο για την Ελλάδα, η οποία θέλει να μετατραπεί σε ενεργειακό κόμβο για την Ευρώπη, όσο και για τον όμιλο της Motor Oil.
Η δεύτερη συμφωνία της Motor Oil στο Αμπου Ντάμπι έγινε με την Abu Dhabi Future Energy Company (Masdar) και αφορά την πιθανή ανάπτυξη υπεράκτιων πάρκων παραγωγής αιολικής ενέργειας και άλλων έργων παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στην Ελλάδα.
Η συγκεκριμένη συμφωνία έρχεται, μάλιστα, λίγες μέρες μετά τη συμφωνία της Motor Oil για εξαγορά του 75% των έργων ΑΠΕ της Ελλάκτωρ, γεγονός που καθιστά τη Motor Oil πρωταγωνιστή στα έργα ΑΠΕ στην Ελλάδα.
Λειτουργώντας υπό τον έλεγχο του κρατικού επενδυτικού Ταμείου του Αμπου Ντάμπι, η Masdar, έχει καθοριστικό ρόλο στην υλοποίηση μεγάλων έργων ΑΠΕ όχι μόνο στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, αλλά σε μια σειρά χώρες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ, η Ισπανία, η Σερβία, η Ιορδανία, η Αίγυπτος, το Μαρόκο κ.λπ.
Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι το 2019 η Masdar σε κοινοπραξία με τη φινλανδική Taaleri Energia, Masdar Taaleri Generation υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες για την από κοινού ανάπτυξη αιολικών και φωτοβολταϊκών πάρκων στην Ελλάδα ισχύος τουλάχιστον 300 MW, έργο που ωστόσο δεν έχει υλοποιηθεί.
Οπως, επίσης, έγραψε στο Twitter ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας, η συγκεκριμένη συμφωνία «κουμπώνει» και με την πρωτοβουλία «Gr-Eco Islands», δηλαδή, την απανθρακοποίηση μικρών νησιών.
Η Μasdar, τέλος, υπέγραψε συμφωνία και με την Kyoto, του ομίλου Κωσταντακόπουλου, για την ανάπτυξη χερσαίων ΑΠΕ.
Σημαντική βελτίωση των μεγεθών για τη Motor Oil. Πρόταση για διανομή μερίσματος ύψους 0,9 ευρώ ανά μετοχή. Πώς κατάφερε να τινάξει την μπάνκα. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Επιστροφή στην κερδοφορία ανακοίνωσε η Motor Oil για το 2021 μετά το ζημιογόνο 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 68% στον κύκλο εργασιών στα 10,2 δισ. ευρώ, έναντι 6,1 δισ. ευρώ για τη χρήση 2020.
Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 490 εκατ. ευρώ, έναντι 85 εκατ. την προηγούμενη χρονιά, ενώ τα καθαρά κέρδη ήταν 202 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 112 εκατ. ευρώ.
Τα κέρδη προ Φόρων του Ομίλου διαμορφώθηκαν στα 258,2 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 137,6 εκατ. υερώ το 2020, ενώ οι επενδύσεις διαμορφώθηκαν στα 428 εκατ. ευρώ, από 280 εκατ. ευρώ το 2020.
Η διοίκηση της εταιρείας θα προτείνει στη γενική συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος ύψους 0,9 ευρώ ανά μετοχή (ποσό στο οποίο περιλαμβάνεται και προμέρισμα ύψους 0,2 ευρώ που καταβλήθηκε τον Νοέμβριο). Το υπόλοιπο ποσό 0,70 ευρώ ανά μετοχή θα αναγνωριστεί στη χρήση 2022.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…