Jumbo, Μουστάκας: Γιατί οι καταναλωτές γύρισαν την πλάτη στα μεγάλα παιχνιδάδικα. Πώς τα καταστήματα της γειτονιάς με είδη δώρων καταφέρνουν και κερδίζουν την «πίτα» του Πάσχα. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Στους «κερδισμένους» από την εφαρμογή την μεθόδου click inside στην αγορά, συγκαταλέγονται τα μικρά και συνοικιακά καταστήματα παιχνιδιών καθώς ενόψει Πάσχα, καταφέρνουν να αποσπάσουν μερίδιο από τον τζίρο που τις προηγούμενες χρονιές, συγκέντρωναν οι «μεγάλοι» του κλάδου.
Όπως συνέβη και τα Χριστούγεννα, όταν η αγορά των παιχνιδιών λειτουργούσε με click away, έτσι και τώρα λίγο πριν από Πάσχα, οι μικρότερες επιχειρήσεις έχουν το «πλεονέκτημα» της ευκολότερης διαχείρισης του αριθμού των πελατών που υποδέχονται στα καταστήματα, με αποτέλεσμα η εικόνα της πασχαλινής αγορά να αλλάζει εξαιτίας των συνθηκών.
Οι ειδικές καταστάσεις που επικρατούν λόγω των μέτρων βοηθούν αυτή την περίοδο τα μικρότερα παιχνιδάδικα επισημαίνει στο insider.gr ο Ιωάννης Παπαδόπουλος, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών και Αμαξών.
Ο ίδιος εξηγεί μάλιστα ότι σε περιοχές εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων, λόγω του περιορισμού των διαδημοτικών μετακινήσεων, τα μικρά καταστήματα δουλεύουν ασυνήθιστα καλά και πωλούν λαμπάδες, πασχαλινά και παιχνίδια τα οποία τις προηγούμενες χρονιές, με την αγορά σε κανονική λειτουργία, οι καταναλωτές αγόραζαν από μεγάλα καταστήματα που βρίσκονταν σε κοντινές περιοχές.
Στις μικρότερες επιχειρήσεις, όπως περιγράφει ο κ. Παπαδόπουλος συνήθως τα ραντεβού για τους καταναλωτές γίνονται πιο άμεσα ενώ στη συνέχεια έχουν τη δυνατότητα να μπουν μέσα στο κατάστημα, να επιλέξουν και να ψωνίσουν. Σε όσες επιχειρήσεις μάλιστα υπάρχει e-shop, οι παραδόσεις, λόγω μικρότερου όγκου, γίνονται γρήγορα.
Για τις μεγάλες αλυσίδες, η κατάσταση είναι διαφορετική καθώς ο αριθμός των πελάτων που δέχονται είναι σαφώς μεγαλύτερος και δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια για ευελιξία στα ραντεβού. Η αλυσίδα Jumbo για παράδειγμα, εφαρμόζει το click away με τον περιορισμό ότι η παραγγελία που γίνεται είναι άνω των 20 ευρώ ενώ για τις αγορές με είσοδο στο κατάστημα, το ραντεβού ισχύει μόνο για ένα άτομο και διαρκεί μόλις μισή ώρα.
Ενδεικτική του πώς «βλέπουν» τα περιοριστικά μέτρα που ισχύουν αυτή τη στιγμή στην αγορά οι μεγάλες αλυσίδες, ήταν και η αναφορά του επικεφαλής του Ομίλου Απόστολου Βακάκη κατά την ενημέρωση των επενδυτών την Πέμπτη, ότι click away και click inside αποτελούν μεθόδους «παράδοσης και όχι πώλησης προϊόντων».
Παράλληλα και οι παραγγελίες μέσω του e-shop παρουσιάζουν καθυστερήσεις στην παράδοση λόγω του μεγάλου όγκου.
Η αλυσίδα Μουστάκας από την πλευρά της σε μία προσπάθεια οι παραδόσεις να φτάνουν άμεσα στους καταναλωτές και να μην υπάρξουν οι καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν τα Χριστούγεννα προχωρά σε συνεργασία με την πλατφόρμα Wolt.
Οι καταναλωτές μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε 500 κωδικούς προϊόντων, λαμπάδες και παιχνίδια της εταιρείας, τα οποία οι συνεργαζόμενοι διανομείς της Wolt παραδίδουν σε περίπου 30 λεπτά.
Η υπηρεσία αρχικά είναι διαθέσιμη στην Αθήνα από τα καταστήματα της εταιρείας σε Κάτω Κηφισιά, Περιστέρι, Μοναστηράκι, Αιγάλεω, Πειραιά, Μελίσσια, ΟΑΚΑ/ Μαρούσι και Ελληνικό.
Η συνεργασία των δύο εταιρειών που ξεκινά για την πασχαλινή περίοδο, αναμένεται να συνεχιστεί και μετά τις γιορτές, με περισσότερους κωδικούς προϊόντων.
Αξίζει να σημειωθεί πάντως πως η άρση του περιορισμού των 20 ατόμων εντός των καταστημάτων που ισχύει από τη Δευτέρα και με τον αριθμό τους πλέον να καθορίζεται βάσει των τ.μ, έχει βελτιώσει, σε σχέση με την πρώτη εβδομάδα επαναλειτουργίας της αγοράς, την αγοραστική κίνηση.
Σε κάθε περίπτωση πάντως και ενώ αρχίζουμε να μετράμε αντίστροφα για τη Μεγάλη Εβδομάδα, τα καταστήματα, όπως αποφάσισαν οι ειδικοί , θα συνεχίσουν να λειτουργούν και τις επόμενες μέρες με τους περιορισμούς των ραντεβού, του sms και του 3ωρου χρονικού ορίου.
Μπορεί ο κολοσσός του Απόστολου Βακάκη, τα Jumbo, να έχουν χτυπηθεί αλύπητα από τον κορονοϊό, ωστόσο ο δαιμόνιος επιχειρηματίας ετοιμάζει… ρελάνς για να καλύψει τη χασούρα!
Ο κύριος Βακάκης στο περιθώριο της τηλεδιάσκεψης ενημέρωσης των αναλυτών για τα μεγέθη του 2020, τα συνεχή «απαγορευτικά» τους πρώτους μήνες του 2021 στην Ελλάδα έφεραν πτώση κατά 11% στο α΄ τρίμηνο της χρονιάς στις συνολικές πωλήσεις. Να σημειωθεί ότι στην ελληνική αγορά ο όμιλος πραγματοποιεί το μισό σχεδόν του τζίρου του και πιο συγκεκριμένα το 53% των πωλήσεων του.
Πάντως τον Απρίλιο η αλυσίδα επανέρχεται δυναμικά έχοντας αναπληρώσει το χαμένο έδαφος σε σχέση με τα αντίστοιχα περυσινά μεγέθη.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κύριο Βακάκη υπάρχει αισιοδοξία για ένα θετικό πρόσημο πωλήσεων τον τρέχοντα μήνα.
Υπενθυμίζεται ότι τον Ιανουάριο υπήρξε οριακή πτώση πωλήσεων κατά -0,6%, στη συνέχεια το καταγράφηκε μείωση 34% σε ενοποιημένη βάση τον Φεβρουάριο, για να επανέλθει η κίνηση στο +24% τον Μάρτιο καθώς το δίκτυο σε Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο λειτούργησε κανονικά.
Ωστόσο όπως τόνισε ο κ. Βακκάκης «και το 2021 αποτελεί μια χαμένη χρονιά για το λιανεμπόριο» υπογραμμίζοντας ότι υπάρχουν σοβαρές προκλήσεις με άγνωστη επίδραση στην οικονομική δραστηριότητα, ώστε να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα για την πορεία της επιχείρησης μέσα στο 2021.
«Η μέχρι σήμερα λειτουργία του εμπορίου είναι περιοριστική, καθώς οι μέθοδοι click away και click inside αποτελούν εργαλεία «παράδοσης προϊόντων και όχι πώλησης προϊόντων» τόνισε χαρακτηριστικά. Παράλληλα αναφερόμενος στα όσα έχει επιφέρει η πανδημία στην αγορά εστίασε στις επιπτώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, στην αύξηση ναύλων και τιμών πρώτων υλών.
Παρόλα αυτά, όπως τόνισε, η εταιρεία συνεχίζει το επενδυτικό της πλάνο– στο βαθμό που η πανδημία επιτρέπει τις διαδικασίες- με στόχο να δημιουργήσει νέα αποθηκευτικά κέντρα και καταστήματα μέσα στη χρήση. ΄
Όπως είπε μέσα στη φετινή χρονιά θα βγει στον «αέρα» το ηλεκτρονικό της κατάστημα στη Ρουμανία, μια επένδυση ύψους 35-40 εκατ.ευρώ.
Σύμφωνα με την εκτίμηση του κ. Βακκάκη, το ρουμανικό e-shop μπορεί να προσφέρει σε ετήσια βάση τον τζίρο 2 ή 3 καταστημάτων Jumbo.
Τεράστια είναι η ζημιά που υπέστησαν τα JUMBO από την επέλαση του κορονοϊού στην Ελλάδα και το lockdown που επεβλήθη. Τα κέρδη της επιχείρησης κατέρρευσαν, με τον ιδιοκτήτη ωστόσο, Απόστολο Βακάκη, να σκέφτεται ένα σχέδιο για αποφύγει την ολική καταστροφή. Δείτε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις.
Στον περιορισμό των απωλειών που είχε εν μέσω πανδημίας και με κλειστά καταστήματα για μεγάλο χρονικό διάστημα ο Όμιλος Jumbo, βοήθησαν οι διεθνείς πωλήσεις και κυρίως η αγορά της Ρουμανίας στην οποία μάλιστα το 2020 καταγράφηκε αύξηση σε αντίθεση με τις υπόλοιπες αγορές στην οποίες δραστηριοποιείται η εταιρεία.
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε την Τετάρτη η Jumbo, ο κύκλος εργασιών κατά τη χρήση του 2020 διαμορφώθηκε σε 694,03 εκατ. ευρώ, μειωμένος κατά -18,15% σε σχέση με το προηγούμενο έτος που ήταν 847,94 εκατ. ευρώ. Η μικτή κερδοφορία του ανήλθε σε 359,40 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας μείωση -19,02% σε σύγκριση με τα 443,79εκατ. ευρώ το έτος 2019 και το περιθώριο των μικτών κερδών διαμορφώθηκε σε 51,78%, ενώ πέρυσι ήταν 52,34%.
Στη Ελλάδα οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας, χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές, παρουσίασαν μείωση κατά -30% περίπου, σε σχέση με το 2019. Η πτώση αυτή αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι τα Jumbo όπως και τα υπόλοιπα εμπορικά καταστήματα παρέμειναν κλειστά, κατά τις δύο μεγάλες και κρίσιμες περιόδους για την αγορά, το Πάσχα και τα Χριστούγεννα του 2020 καθώς και στο γεγονός ότι το διάστημα που λειτούργησαν τα καταστήματα ίσχυαν περιορισμοί ως προς τον αριθμό των πελατών.
Στη Ρουμανία ωστόσο στην οποία η Jumbo διατηρεί 14 καταστήματα οι περιορισμοί που ίσχυσαν το 2020 λόγω του κορονοϊού από Μάρτιο έως Μάιο του 2020 δεν ανέκοψαν την ανάπτυξη και οι πωλήσεις κατέγραψαν αύξηση κατά +13% περίπου. Πηγές κοντά στην εταιρεία σημείωναν άλλωστε το προηγούμενο διάστημα στο insider.gr ότι η Ρουμανία αποτελεί την πιο δυναμική αγορά για τον Όμιλο με διψήφιο αριθμό ανάπτυξης. Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία για τον Μάρτιο του 2021 οι πωλήσεις στην αγορά της Ρουμανίας ήταν διπλάσιες σε σχέση με πέρσι.
Η Jumbo σχεδιάζει μάλιστα την περαιτέρω ανάπτυξή της στη χώρα καθώς προχώρα στη δημιουργία κέντρου αποθήκευσης στην πόλη Κραϊόβα, καθώς και distribution center που θα εξυπηρετούν το e-shop. Παράλληλα αναμένεται να λειτουργήσει ακόμη ένα ιδιόκτητο κατάστημα (περίπου 12.000 τ.μ.) στην ίδια πόλη.
Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες αγορές που δραστηριοποιείται η εταιρεία παρά το γεγονός ότι καταγράφηκε πτώση των πωλήσεων, ήταν μικρότερη σε σύγκριση με την ελληνική αγορά. Συγκεκριμένα στη Βουλγαρία, τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας από Μάρτιο έως Μάιο 2020 καθώς και το κλείσιμο καταστημάτων που λειτουργούσαν σε εμπορικά κέντρα είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση των πωλήσεων κατά τη χρήση του 2020 κατά -10% περίπου.
Στην Κύπρο τέλος όπου το σύνολο των καταστημάτων παρέμειναν κλειστά από τα μέσα Μαρτίου έως τις αρχές Μαΐου 2020, με την εορταστική περίοδο του περσινού Πάσχα να χάνεται, οι πωλήσεις το 2020 υποχώρησαν κατά -13% περίπου σε σχέση με το 2019.Στα προσεχή σχέδια του Ομίλου είναι και η δημιουργία ενός νέου καταστήματος στην Ελλάδα, το οποίο όπως επισημαίνεται θα είναι περίπου 9.000 τ.μ ενώ λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων στην αδειοδότηση των έργων εξαιτίας της πανδημίας εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει μέχρι το τέλος του Δεκεμβρίου 2021.
Σημειώνεται ότι με την ολοκλήρωση της εταιρικής χρήσης, στις 31 Δεκεμβρίου 2020, ο Όμιλος Jumbo αριθμούσε 80 καταστήματα. Από αυτά τα 52 βρίσκονται στην Ελλάδα, τα 5 στην Κύπρο, τα 9 στην Βουλγαρία, και τα 14 στη Ρουμανία, ενώ μέσω συνεργασιών, έχει παρουσία με 28 καταστήματα που φέρουν το σήμα της Jumbo, σε 6 χώρες (Αλβανία, Κόσσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο).
Ως… μαύρη θα μείνει στην ιστορία του Jumbo η χρονιά του 2020, καθώς ο κολοσσός παιχνιδιών κατέγραψε μυθική (!) πτώση τζίρου! Διαβάστε στο xristika.gr το χρονικό της τεράστιας απώλειας.
Αναλυτικά, όπως αναφέρει η εισηγμένη σε σχετική ανακοίνωση, με το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης, όλες οι χώρες όπου δραστηριοποιείται ο Όμιλος JUMBO έλαβαν μέτρα για τον περιορισμό εξάπλωσης του Covid-19 επηρεάζοντας την πορεία των μεγεθών του Ομίλου JUMBO.
Ο κύκλος εργασιών κατά τη χρήση του 2020, για τον Όμιλο JUMBO, διαμορφώθηκε σε 694,03 εκατ. ευρώ, μειωμένος κατά -18,15% σε σχέση με την αντίστοιχη χρήση 01.01.2019-31.12.2019 που ήταν 847,94 εκατ. ευρώ.
Η μικτή κερδοφορία του Ομίλου JUMBO, κατά το 2020, ανήλθε σε 359,40 εκατ. ευρώ καταγράφοντας μείωση -19,02% (σε σύγκριση με τα 443,79 εκατ. ευρώ το έτος 2019).
Το περιθώριο των μικτών κερδών του Ομίλου JUMBO διαμορφώθηκε σε 51,78% ενώ πέρυσι ήταν 52,34%.
Σ’ αυτή τη δύσκολη χρονιά, η συγκράτηση του λειτουργικού κόστους συνέβαλε σημαντικά ώστε τα Καθαρά Ενοποιημένα Κέρδη μετά από φόρους να διαμορφωθούν σε 138,67 εκατ. ευρώ έναντι των 177,62 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περσινής περιόδου, μειωμένα κατά -21,93%.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…