Αυτός είναι ο Έλληνας που αγόρασε τρεις θαλαμηγούς 70 μέτρων – Είναι και πρώην δήμαρχος

Εφοπλιστές: O εφοπλιστής και πρώην δήμαρχος Οινουσσών, Ευάγγελος Αγγελάκος και η οικογένεια του, είναι ο όμιλος που παρήγγειλε ταυτόχρονα τρεις υπερπολυτελείς θαλαμηγούς, 70 μέτρων έκαστη, στα ναυπηγεία «The Italian Sea Group». Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Σύμφωνα με κύκλους του yachting, οι τρεις θαλαμηγοί, που θα φέρουν τα σήματα της Admiral και ειδικότερα του μοντέλου GC-Force 70, έχουν ολική χωρητικότητα (GT) της τάξης των 2.000 τόνων, γεγονός που -σε συνδυασμό με τον τύπο και το ναυπηγείο του σκάφους- τοποθετεί την αξία της καθεμίας στην περιοχή των 60 εκατομμυρίων.

Ήτοι το συνολικό τίμημα της παραγγελίας προσεγγίζει τα 180 εκατομμύρια. Ωστόσο λόγω του γεγονότος ότι η παραγγελία αφορά τρία σκάφη το τίμημα ενδέχεται να έχει μειωθεί ακόμα και ως και 30%.

Ο πατριάρχης της οικογένειας πίσω από την παραγγελία, ο Ευάγγελος Αγγελάκος έχει διατελέσει επί τέσσερις τετραετίες δήμαρχος στις Οινούσσες, όπου και πέτυχε σημαντική αναγνώριση για το έργο του, ενώ πριν από την ανάδειξή του στην τοπική αυτοδιοίκηση στα τέλη της δεκαετίας του ’90, επιχειρούσε ως εφοπλιστής ήδη από το Λονδίνο.

H ναυτιλιακή εταιρεία της οικογένειας είναι η Angelakos (Hellas) S.A. και εδρεύει στο Παλαιό Φάληρο ενώ επικεφαλής της ανάπτυξης του ομίλου Αγγελάκου στο yachting φέρεται από την αγορά να είναι ο ένας εκ των γιών του, ο Δημήτρης Αγγελάκος.

Σε ερώτηση της «Καθημερινής» προς την IYC, η οποία και διαχειρίστηκε τη συγκεκριμένη παραγγελία, η εταιρεία αρνήθηκε κατηγορηματικά να κάνει οποιοδήποτε σχόλιο επικαλούμενη αυστηρότατες ρήτρες εμπιστευτικότητας.

Ωστόσο η πληροφορία για την ταυτότητα του αγοραστή έχει διασταυρωθεί από την «Κ» από άλλες πηγές της αγοράς.

Οι ίδιες αυτές πηγές αναφέρουν πως πρόκειται προφανώς για κίνηση που αποσκοπεί στην εκμετάλλευση των θαλαμηγών μέσω ναυλώσεων, δραστηριότητα στην οποία η εν λόγω οικογένεια έχει δείξει ενδιαφέρον ήδη εδώ και αρκετό καιρό.

Εξάλλου, η οικογένεια Αγγελάκου διαθέτει ήδη δύο θαλαμηγούς Benetti, η μία εκ των οποίων 56 μέτρων που αγοράστηκε πέρσι το καλοκαίρι και η άλλη 60 μέτρων που αγοράστηκε πριν τρία περίπου χρόνια.

Το 60μετρο super yacht μάλιστα, το οποίο φέρει το όνομα IDyllic, είναι αυτό που στα τέλη Απριλίου προσέκρουσε ξημερώματα σε αγκυροβολημένη υδροφόρα στην περιοχή των Σπετσών. Έκτοτε φέρεται να έχει επισκευαστεί και να έχει επιστρέψει στην αγορά προς ναύλωση.

Ο πρώην δήμαρχος Οινουσσών, αγοραστής τριών 70μετρων θαλαμηγών-1
Η 60 μέτρων θαλαμηγός IDyllic, ιδιοκτησίας της οικογένειας

Η εκμετάλλευση των συγκεκριμένων θαλαμηγών που θα χτίσει η Admiral, εκτιμάται πως μπορεί να πετύχει εβδομαδιαίους ναύλους της τάξης των 550.000 – 650.000 ευρώ, ενώ λόγω του μεγέθους τους μπορούν να δουλεύουν κατά το μεγαλύτερο μέρος του έτους ταξιδεύοντας τον χειμώνα σε άλλες περιοχές, όπως η Ερυθρά Θάλασσα ή η Καραϊβική.

Τα super yachts θα κατασκευαστούν από χάλυβα και αλουμίνιο και θα διαθέτουν όλα πολυτελή διαμόρφωση με 7 καμπίνες επιβατών καθώς και καταλύματα για το πλήρωμα σε 10 επιπλέον καμπίνες.

Όλη η ναυτική αρχιτεκτονική και το στυλ για τα Admiral GC-Force 70 προέρχονται από το τμήμα σχεδιασμού Centro Stile του ναυπηγείου. Τα yachts έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν το 2026, το 2027 και το 2028.

Η αγάπη της οικογένειας για τα σκάφη είναι γνωστή από παλιά και στα yachts που κατά καιρούς είχε συμπεριλαμβάνεται, σύμφωνα με τις σχετικές πληροφορίες, και η 44 μέτρων θαλαμηγός Baglietto, «Tatiana Per Sempre», του Γιώργου Κορωνιά, γνωστού στελέχους από τη διαδρομή του ως επικεφαλής της Vodafone από τα πρώτα βήματά της στην Ελλάδα.

Εφοπλιστές: Ο Λάτσης γίνεται ο Έλληνας αυτοκράτορας! Η κίνηση – ματ

Δυναμική είσοδος της Latsco Shipping στον τομέα των Very Large Crude Carrier. Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί την επιστροφή της Latsco Shipping στον τομέα των πολύ μεγάλων δεξαμενόπλοιων. Ολα τα πλοία θα είναι υπό ελληνική σημαία. Οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Τέσσερα νεότευκτα δεξαμενόπλοια τύπου VLCC, τα οποία κατασκευάστηκαν στα ναυπηγεία της Hyundai Heavy Industries στη Νότιο Κορέα, θα προσθέσει στο στόλο της η Latsco Shipping Ltd μέσα στο 2022, σηματοδοτώντας την επιστροφή της στον τομέα των πολύ μεγάλων δεξαμενόπλοιων. Η κατασκευή των VLCCs ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2021.

Η τελετή ονοματοδοσίας των δύο πρώτων πλοίων, «ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΤΣΗΣ» και «ΕΡΙΕΤΤΑ ΛΑΤΣΗ», έγινε την περασμένη Δευτέρα, 30 Μαΐου στα ναυπηγεία της Hyundai Heavy Industries με αναδόχους την Πρέσβη της Ελλάδας στη Δημοκρατία της Κορέας, κυρία Αικατερίνη Λούπα και την κυρία Han, σύζυγο του CEO του ναυπηγείου.

Τα άλλα δύο θα έχουν παραδοθεί μέχρι τον Οκτώβριο φέτος. Όλα θα είναι υπό ελληνική σημαία.

O επικεφαλής της Latsco, κ. Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης, με την ευκαιρία του γεγονότος δήλωσε:

«Πρόκειται για μία πολύ σημαντική και συγκινητική στιγμή για την οικογένειά μου αλλά και για τη Latsco. Τα καινούρια πλοία αποτελούν τη ναυαρχίδα του στόλου μας, ο οποίος μεγεθύνεται και εκσυγχρονίζεται με ταχείς ρυθμούς. Θέλω να ευχαριστήσω και να συγχαρώ το προσωπικό της εταιρείας, που συνέβαλε στην ολοκλήρωση του εγχειρήματος».

Τα δεξαμενόπλοια «ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΤΣΗΣ» και «ΕΡΙΕΤΤΑ ΛΑΤΣΗ» έχουν μήκος 330 μέτρα και πλάτος 60 μέτρα. Η μεταφορική τους ικανότητα είναι 341.000 m3.

Οι προδιαγραφές συμμορφώνονται με τους πλέον αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς και διαθέτουν συστήματα τελευταίας τεχνολογίας, με γνώμονα την μέγιστη προστασία του περιβάλλοντος και την βέλτιστη εξοικονόμηση ενέργειας.

Η δυνατότητα παρακολούθησης της λειτουργίας των συστημάτων του πλοίου εκ του μακρόθεν, από το γραφείο, σε συνδυασμό με τη διαρκή αξιολόγηση της συνολικής κατάστασης και επιχειρησιακής ετοιμότητας, μέσω ψηφιακού εξοπλισμού και τεχνολογίας τηλεμετρίας υψηλής ακρίβειας, ενισχύει περαιτέρω την βέλτιστη ενεργειακή διαχείριση και προστασία του περιβάλλοντος.

Με την προσθήκη των τεσσάρων νέων VLCC’s δεξαμενοπλοίων και την ολοκλήρωση του ναυπηγικού προγράμματος για το 2022, ο συνολικός στόλος της Latsco αυξάνεται σε 39 πλοία, έναντι των 11 που κατείχε προ εννέα ετών, όταν ο κ. Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης ανέλαβε την διεύθυνσή της. Εξ αυτών, τα 11 είναι δεξαμενόπλοια τύπου MR, τα 5 είναι δεξαμενόπλοια LR2, 9 είναι LPG και 2 είναι LNG.

Εφοπλιστές: Το απίστευτο deal της Μαριάννας Λάτση

Είναι οριστικό! Η γνωστή επιχειρηματίας αιφνιδίασε τους πάντες κάνοντας μια σπουδαία συμφωνία που ανατρέπει τα δεδομένα στον κατσκευαστικό κλάδο.Όλες οι λεπτομέρειες της συμφωνίας στο xristika.gr.

Προωθείται εντός της ημέρας η συναλλαγή για τη μεταβίβαση του ποσοστού της Reggerborgh Invest ύψους 28,2% στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με επιβεβαιωμένους αγοραστές τον κ. Γ. Περιστέρη, πρόεδρο της εισηγμένης, και την πλευρά της κ. Μ. Λάτση.

Ηδη μεταβιβάστηκε μέσω του Χρηματιστήριου Αθηνών “πακέτο” που αντιστοιχεί στο 3,09 της ΓΕΚΤΕΡΝΑ στην τιμή των 10 ευρώ ανά μετοχή.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Περιστέρης αναμένεται να αποκτήσει επιπλέον ποσοστό της τάξης του 14% (κατέχει ήδη το 16% περίπου της εταιρείας) φθάνοντας πέριξ του 30%. Η τοποθέτησή του μπορεί να κυμανθεί κατά τι υψηλότερα, χωρίς ωστόσο να ξεπερνά το 33% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.

Η πλευρά της κ. Μ. Λάτση σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες αναμένεται να αποκτήσει ποσοστό της τάξης του 7%-8%.

Συνάγεται πως το εναπομείναν ποσοστό του 5%-6% θα αποκτηθεί από τρίτο επενδυτή, χωρίς ωστόσο επισήμως να έχει επιβεβαιωθεί η πρόθεση συναλλαγής.

Νωρίτερα σε δημοσίευμα με τίτλο “Η στροφή της Reggeborgh, η υπεραξία από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και στο βάθος η Ελλάκτωρ” το Capital.gr μετέδιδε τα εξής:

Σε αποεπένδυση από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μετά από μια τριετία σταδιακού χτισίματος μετοχικής θέσης, προχωρά η Reggeborgh Invest “κλειδώνοντας” δε σημαντικά κεφαλαιακά κέρδη.

Η Reggeborgh Invest ανακοίνωσε σήμερα και επίσημα ότι έχει συμφωνήσει να προχωρήσει σε αποεπένδυση από την εταιρεία, μετά από μία επιτυχημένη και προσοδοφόρα επενδυτική παρουσία στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.

Ανακοίνωσε παράλληλα ότι θα προχωρήσει στις σχετικές, λεπτομερείς ενημερώσεις μόλις ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για τη σταδιακή μείωση του ποσοστού συμμετοχής της στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε., που σήμερα ανέρχεται σε 28,181%.

Σημειώνει τέλος ότι θα διατηρήσει και θα ενισχύσει τις λοιπές επενδύσεις της στην Ελλάδα γιατί πιστεύει βαθύτατα στο μέλλον της ελληνικής οικονομίας και της χώρας.

Το ολλανδικό fund που διαθέτει πλειοψηφικό ποσοστό στην εισηγμένη εταιρεία φέρεται ως πωλητής σε νέους επενδυτές, μεταξύ των οποίων εταιρείες της οικογένειας της κ. Μαριάννας Λάτση, του ιδρυτή και προέδρου του ομίλου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κ. Γ. Περιστέρη, αλλά και τρίτου επενδυτή, η ταυτότητα του οποίου σχετίζεται με εφοπλιστικά κεφάλαια αλλά και εγχώριες δραστηριότητες.

Η Reggeborgh Invest έχει προχωρήσει ήδη σε πώληση ποσοστού περίπου 2% και αναμένεται στο αμέσως προσεχές διάστημα να ολοκληρώσει τη μεταβίβαση και του υπολοίπου 28,2%.

Η κίνηση του ολλανδικού fund ξεπερνά τα όρια της μετοχικής συναλλαγής, καθώς συσχετίζεται με την ενεργή δραστηριοποίησή του στον εγχώριο επιχειρηματικό κόσμο μέσω της συμμετοχής του στον όμιλο Ελλάκτωρ.

Υπενθυμίζεται πως η Reggeborgh υπήρξε παθητικός μέτοχος στον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ επί σειρά ετών, αφήνοντας την άσκηση διοίκησης στο Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ από το 2020 δήλωσε το “παρών” στον όμιλο της Ελλάκτωρ αποκτώντας άμεσο ποσοστό της τάξης του 14,17% και call option για απόκτηση επιπλέον ποσοστού ύψους 12,5%, (από τον κ. Λ. Μπόμπολα), και εν τέλει επικράτησε στο proxy war της 27η Ιανουαρίου 2021, τοποθετώντας διοίκηση επιλογής της.

Η προφανής σύγκρουση συμφερόντων, δεδομένου ότι οι δύο κατασκευαστικοί όμιλοι διεκδικούν κοινά έργα υποδομών (γεγονός που προκάλεσε επίσημα την αντίδραση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, όσο και την κυοφορούμενη αντίδραση του ανταγωνισμού), εξηγεί εν μέρει τη στρατηγική επιλογή του Reggeborgh Invest.

Από την άλλη πλευρά, υπάρχει και η χρηματοοικονομική αποτίμηση της κίνησης του fund, καθώς εκτιμάται ότι η πώληση της συμμετοχής της θα επιφέρει σημαντικά κέρδη στην επενδυτική του τοποθέτηση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Ειδικότερα, η Reggeborgh Invest B.V, στις 30/3/2018 απέκτησε, μέσω εξωχρηματιστηριακής συναλλαγής, δικαιώματα ψήφου της τάξης του 9,3848% του μετοχικού κεφαλαίου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ στις 17/4/2019 απέκτησε επιπλέον ποσοστό 20,9490% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.

Αν και δεν γνωστοποιήθηκε, η τιμή κτήσης των ποσοστών (από την οικογένεια Καμπά, αλλά και το York Capital) κατά τις περιόδους άσκησης των παραπάνω κινήσεων η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαπραγματευόταν πέριξ των 5,5 ευρώ ανά μετοχή. Χθες η μετοχή της εταιρείας ολοκλήρωσε τη συνεδρίαση στα 9,29 ευρώ (+0,11%), γεγονός που αποδεικνύει ήδη τα πιθανά κέρδη της Reggeborgh, παρά το γεγονός ότι δεν έχουν ακόμη γνωστοποιηθεί οι όροι της συναλλαγής πώλησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, η Reggeborgh Invest θα αξιοποιήσει τη ρευστότητά της για την υποστήριξη της επένδυσής της στον Ελλάκτωρα, καλύπτοντας την επικείμενη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου στον όμιλο. Υπενθυμίζεται δε ότι εκκρεμεί η μετοχική αντιπαράθεση με το μπλοκ της Greenhill Investments (συμφερόντων των εφοπλιστών κ.κ. Μπάκου-Καϋμενάκη), που διατηρεί εν δυνάμει μετοχική υπεροπλία βάσει της συμφωνίας με την Pemanoaro Ltd (συμφερόντων της οικογένειας Καλλιτσάντση) με ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Ιούλιο του 2021.