Απίστευτο deal από την Μαριάννα Λάτση: Τα σάρωσε όλα και αιφνιδίασε τους πάντες

Μαριάννα Λάτση: Είναι οριστικό! Η γνωστή επιχειρηματίας αιφνιδίασε τους πάντες κάνοντας μια σπουδαία συμφωνία που ανατρέπει τα δεδομένα στον κατσκευαστικό κλάδο.Όλες οι λεπτομέρειες της συμφωνίας στο xristika.gr.

Προωθείται εντός της ημέρας η συναλλαγή για τη μεταβίβαση του ποσοστού της Reggerborgh Invest ύψους 28,2% στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με επιβεβαιωμένους αγοραστές τον κ. Γ. Περιστέρη, πρόεδρο της εισηγμένης, και την πλευρά της κ. Μ. Λάτση.

Ηδη μεταβιβάστηκε μέσω του Χρηματιστήριου Αθηνών “πακέτο” που αντιστοιχεί στο 3,09 της ΓΕΚΤΕΡΝΑ στην τιμή των 10 ευρώ ανά μετοχή.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Περιστέρης αναμένεται να αποκτήσει επιπλέον ποσοστό της τάξης του 14% (κατέχει ήδη το 16% περίπου της εταιρείας) φθάνοντας πέριξ του 30%. Η τοποθέτησή του μπορεί να κυμανθεί κατά τι υψηλότερα, χωρίς ωστόσο να ξεπερνά το 33% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.

Η πλευρά της κ. Μ. Λάτση σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες αναμένεται να αποκτήσει ποσοστό της τάξης του 7%-8%.

Συνάγεται πως το εναπομείναν ποσοστό του 5%-6% θα αποκτηθεί από τρίτο επενδυτή, χωρίς ωστόσο επισήμως να έχει επιβεβαιωθεί η πρόθεση συναλλαγής.

Νωρίτερα σε δημοσίευμα με τίτλο “Η στροφή της Reggeborgh, η υπεραξία από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και στο βάθος η Ελλάκτωρ” το Capital.gr μετέδιδε τα εξής:

Σε αποεπένδυση από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μετά από μια τριετία σταδιακού χτισίματος μετοχικής θέσης, προχωρά η Reggeborgh Invest “κλειδώνοντας” δε σημαντικά κεφαλαιακά κέρδη.

Η Reggeborgh Invest ανακοίνωσε σήμερα και επίσημα ότι έχει συμφωνήσει να προχωρήσει σε αποεπένδυση από την εταιρεία, μετά από μία επιτυχημένη και προσοδοφόρα επενδυτική παρουσία στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.

Ανακοίνωσε παράλληλα ότι θα προχωρήσει στις σχετικές, λεπτομερείς ενημερώσεις μόλις ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για τη σταδιακή μείωση του ποσοστού συμμετοχής της στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε., που σήμερα ανέρχεται σε 28,181%.

Σημειώνει τέλος ότι θα διατηρήσει και θα ενισχύσει τις λοιπές επενδύσεις της στην Ελλάδα γιατί πιστεύει βαθύτατα στο μέλλον της ελληνικής οικονομίας και της χώρας.

Το ολλανδικό fund που διαθέτει πλειοψηφικό ποσοστό στην εισηγμένη εταιρεία φέρεται ως πωλητής σε νέους επενδυτές, μεταξύ των οποίων εταιρείες της οικογένειας της κ. Μαριάννας Λάτση, του ιδρυτή και προέδρου του ομίλου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κ. Γ. Περιστέρη, αλλά και τρίτου επενδυτή, η ταυτότητα του οποίου σχετίζεται με εφοπλιστικά κεφάλαια αλλά και εγχώριες δραστηριότητες.

Η Reggeborgh Invest έχει προχωρήσει ήδη σε πώληση ποσοστού περίπου 2% και αναμένεται στο αμέσως προσεχές διάστημα να ολοκληρώσει τη μεταβίβαση και του υπολοίπου 28,2%.

Η κίνηση του ολλανδικού fund ξεπερνά τα όρια της μετοχικής συναλλαγής, καθώς συσχετίζεται με την ενεργή δραστηριοποίησή του στον εγχώριο επιχειρηματικό κόσμο μέσω της συμμετοχής του στον όμιλο Ελλάκτωρ.

Υπενθυμίζεται πως η Reggeborgh υπήρξε παθητικός μέτοχος στον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ επί σειρά ετών, αφήνοντας την άσκηση διοίκησης στο Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ από το 2020 δήλωσε το “παρών” στον όμιλο της Ελλάκτωρ αποκτώντας άμεσο ποσοστό της τάξης του 14,17% και call option για απόκτηση επιπλέον ποσοστού ύψους 12,5%, (από τον κ. Λ. Μπόμπολα), και εν τέλει επικράτησε στο proxy war της 27η Ιανουαρίου 2021, τοποθετώντας διοίκηση επιλογής της.

Η προφανής σύγκρουση συμφερόντων, δεδομένου ότι οι δύο κατασκευαστικοί όμιλοι διεκδικούν κοινά έργα υποδομών (γεγονός που προκάλεσε επίσημα την αντίδραση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, όσο και την κυοφορούμενη αντίδραση του ανταγωνισμού), εξηγεί εν μέρει τη στρατηγική επιλογή του Reggeborgh Invest.

Από την άλλη πλευρά, υπάρχει και η χρηματοοικονομική αποτίμηση της κίνησης του fund, καθώς εκτιμάται ότι η πώληση της συμμετοχής της θα επιφέρει σημαντικά κέρδη στην επενδυτική του τοποθέτηση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Ειδικότερα, η Reggeborgh Invest B.V, στις 30/3/2018 απέκτησε, μέσω εξωχρηματιστηριακής συναλλαγής, δικαιώματα ψήφου της τάξης του 9,3848% του μετοχικού κεφαλαίου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ στις 17/4/2019 απέκτησε επιπλέον ποσοστό 20,9490% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.

Αν και δεν γνωστοποιήθηκε, η τιμή κτήσης των ποσοστών (από την οικογένεια Καμπά, αλλά και το York Capital) κατά τις περιόδους άσκησης των παραπάνω κινήσεων η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαπραγματευόταν πέριξ των 5,5 ευρώ ανά μετοχή. Χθες η μετοχή της εταιρείας ολοκλήρωσε τη συνεδρίαση στα 9,29 ευρώ (+0,11%), γεγονός που αποδεικνύει ήδη τα πιθανά κέρδη της Reggeborgh, παρά το γεγονός ότι δεν έχουν ακόμη γνωστοποιηθεί οι όροι της συναλλαγής πώλησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, η Reggeborgh Invest θα αξιοποιήσει τη ρευστότητά της για την υποστήριξη της επένδυσής της στον Ελλάκτωρα, καλύπτοντας την επικείμενη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου στον όμιλο. Υπενθυμίζεται δε ότι εκκρεμεί η μετοχική αντιπαράθεση με το μπλοκ της Greenhill Investments (συμφερόντων των εφοπλιστών κ.κ. Μπάκου-Καϋμενάκη), που διατηρεί εν δυνάμει μετοχική υπεροπλία βάσει της συμφωνίας με την Pemanoaro Ltd (συμφερόντων της οικογένειας Καλλιτσάντση) με ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Ιούλιο του 2021.

Μαριάννα Λάτση: Σε θέσεις μάχης Μυτιληναίος, ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ, Intrakat

Ποιος θα πάρει το έργο Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, ύψους 180 εκατ. ευρώ; Δείτε στο xristika.gr για τη μάχη των κολοσσών.

«Ανοίγει ο δρόμος» για να έρθει πιο κοντά η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το οδικό έργο Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη, ύψους 180 εκατ. ευρώ.

Πληροφορίες που επιβεβαιώνονται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θέλουν το ΥΠΕΝ (υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας) να έχει εγκρίνει τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων με συνέπεια να προχωρούν έτσι οι διαδικασίες το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του Οδικού Άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, Τμήμα Καλαμάτα–Ριζόμυλος–Πύλος-Μεθώνη», με το μοντέλο ΣΔΙΤ (σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα).

Υπενθυμίζεται ότι μέσα στον Ιανουάριο, με απόφαση του υπουργού Υποδομών, κ. Κ. Καραμανλή, συνολικά 5 σχήματα πέρασαν στη Β’ φάση του διαγωνισμού, του μόνου οδικού έργου-ΣΔΙΤ που με αυτό το μοντέλο είναι σε πιο προχωρημένου στάδιο. Τα σχήματα ήταν: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Άκτωρ Παραχωρήσεις, Intrakat και η κοινοπραξία Acciona Concesiones – Μυτιληναίος.

Πλέον, μπορεί να ανοίξει ο δρόμος για να υποβληθούν προσεχώς και οι προσφορές από τους ενδιαφερόμενους, αν και η β΄ φάση περιλαμβάνει πρώτα και τον ανταγωνιστικό διάλογο. Στόχος του υπ. Υποδομών είναι να προχωρήσουν οι διαδικασίες και οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις ώστε μέσα στο 2021 να έχουν δοθεί οι οικονομικές προσφορές και να ανακηρυχθεί ο ανάδοχος.

Στο πλαίσιο της προτεινόμενης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα υλοποιήσει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση της Εθνικής Οδού Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, συνολικού μήκους περίπου 50 χιλιομέτρων, που περιλαμβάνει τα ακόλουθα διακριτά τμήματα: Το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος μήκους 16,4 χλμ., το τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος μήκους 25,7 χλμ. και το τμήμα Πύλος – Μεθώνη μήκους 7,9 χλμ.

Η διάρκεια της σύμβασης μέσω ΣΔΙΤ θα είναι 360 μήνες (30 χρόνια), ενώ συνήθως σε τέτοια έργα η αποπληρωμή γίνεται με πληρωμές διαθεσιμότητας ή άλλες τμηματικές καταβολές.

Θεωρείται κομβικό έργο για την περιοχή, μάλιστα όταν τον Ιανουάριο το έργο περνούσε στη β’ φάση, ο γενικός γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, δήλωνε ότι πρόκειται για έργο που αναβαθμίζει και εκσυγχρονίζει το οδικό δίκτυο της Πελοποννήσου, ένα έργο πνοής και ζωτικής σημασίας για την περιοχή.

Μαριάννα Λάτση: «Ξεφεύγει» ο Περιστέρης – Επένδυση – «μαμούθ»

Παρά τα διοικητικά προβλήμα ταλανίζουν τον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ, η νέα επένδυση του Ομίλου ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ επιβεβαιώνει τη βούληση για ενίσχυση του προγράμματος παραγωγής και αποθήκευσης καθαρής ενέργειας. Δείτε στο xristika.gr το νέο μεγάλο σχέδιο του κατασκευαστικού κολοσσού.

Η «είσοδος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ στον τομέα των πλωτών φωτοβολταϊκών πάρκων, έστω και μέσω του αρχικού σταδίου της υποβολής αιτήσεων, μια και ακόμα εκκρεμεί το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο, «ανεβάζει τον πήχη» των επενδύσεων του ενεργειακού γκρουπ στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες άνω του στόχου των 3GW.

Σημειώνεται ότι η Τέρνα Εεργειακή είχε εκπονήσει ένα επενδυτικό πλάνο το οποίο ως βασικό στόχο έχει η συνολική εγκατεστημένη ισχύς της εταιρείας να προσεγγίσει τα 2.800 MW μέσα στην επόμενη πενταετία. Αν συνυπολογίσουμε το project των πλωτών φωτοβολταϊκών πάρκων η συνολική ισχύς των οποίων ανέρχεται σε 265 MW (120 MW στον Τεχνητό Ταμιευτήρα Καστρακίου, 103 MW στον Τεχνητό Ταμιευτήρα Πουρναρίου, 42 ΜW στον Τεχνητό Ταμιευτήρα Στράτου), τότε προκύπτει ότι το γκρουπ «είναι στον δρόμο» για τα 3.000MW.

Όπως αναφέραμε βέβαια, ακόμα η αγορά είναι εν αναμονή του σχετικού πλαισίου, για την ώρα έχουμε την υποβολή στη ΡΑΕ των αιτήσεων για χορήγηση βεβαίωσης παραγωγού για (3) τρεις εγκαταστάσεις πλωτών φωτοβολταϊκών πάρκων σε ισάριθμους τεχνητούς ταμιευτήρες, επένδυση ύψους 170 εκατ. ευρώ. Προφανώς στη συνέχεια, και εφόσον… εκπληρωθούν οι προϋποθέσεις, θα ακολουθήσουν άλλες διαδικασίες, με αδειοδοτήσεις, περιβαλλοντικές άδειες κ.λπ.

Ωστόσο, ακόμα και αν χρειάζεται χρόνος ωρίμανσης, που εκτιμάται όμως ότι δεν θα είναι μάλλον μακρύς, ο όμιλος εισέρχεται σε μια «φρέσκια» αγορά, ταχέως αναπτυσσόμενη, συνδυάζοντας «ήλιο και νερό», ακολουθώντας το μοντέλο που παρατηρείται σε άλλες χώρες και αγορές.

Η νέα επένδυση του Ομίλου ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ έρχεται να προστεθεί στο επενδυτικό πρόγραμμα παραγωγής κι αποθήκευσης καθαρής ενέργειας που έχει ήδη ανακοινωθεί και το οποίο αφορά την ανάπτυξη αιολικών πάρκων και την υλοποίηση έργων αποθήκευσης ενέργειας με αντλησοταμίευση στην Ελλάδα.

Ο Όμιλος ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ διαθέτει περισσότερα από 1.800 MW σε λειτουργία, υπό κατασκευή ή έτοιμα προς κατασκευή σε Ελλάδα, ΗΠΑ, Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Συγκεκριμένα, η συνολική εγκατεστημένη ισχύς του Ομίλου σε Ελλάδα κι εξωτερικό ανέρχεται σε 1373 MW, ενώ επιπλέον 430 MW είναι υπό κατασκευή ή έτοιμα προς κατασκευή.