ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΩΡΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ ΣΗΜΕΡΑ LIVE

Αυτά είναι τα top 50 προϊόντα στην Ελλάδα – Ποιες εταιρείες είναι στην κορυφή

Τρόφιμα: Στη συνολική κατάταξη οι επιλογές μεταξύ ελληνικών και πολυεθνικών εμπορικών σημάτων είναι γενικά μοιρασμένες, ενώ, αξιοσημείωτο είναι πως στα τρόφιμα, η πλειοψηφία των εταιρειών στην πρώτη δεκάδα είναι ελληνικές. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

ία χρονιά μετά την «εκθρόνιση» της εταιρείας Παπαδοπούλου από την Coca-Cola στη λίστα της Kantar με τα κορυφαία brands (σε αποτύπωμα και αναγνωρισιμότητα) στον κλάδο των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCGs), φέτος η ιστορική ελληνική μπισκοτοποιία βρέθηκε και πάλι στην πρώτη θέση.

Πιο αναλυτικά, στο Kantar Brand Footprint, όπου η εταιρεία κάθε χρόνο εξετάζει ξεχωριστά τους τομείς τροφίμων, ροφημάτων και ποτών, προσωπικής περιποίησης και υγιεινής, φροντίδας σπιτιού και γαλακτοκομικών προϊόντων, η Παπαδοπούλου ήταν το brand που αγοράστηκε περισσότερο στην Ελλάδα το 2022.

Συνολικά το brand εμφάνισε περίπου 16 εκατ. επαφές (CRP) και μικρή μείωση στη διείσδυση (ποσοστό των καταναλωτών που αγοράζουν το προϊόν) και τη συχνότητα αγορών.

Περίπου αντίστοιχη ήταν η εικόνα και για την Coca-Cola η οποία παρότι είχε τις ίδιες επαφές, εντούτοις εμφάνισε μεγαλύτερη πτώση στους δύο δείκτες που προαναφέραμε.

Τρίτη κατά σειρά μάρκα που επέλεξαν οι Έλληνες παρέμεινε η Όλυμπος, ενώ την πρώτη δεκάδα (στη συνολική κατάταξη) συμπληρώνουν τα εξής brands:

  • Nescafe
  • Παπαγάλος Λουμίδη
  • ΝΟΥΝΟΥ FrieslandCampina
  • Γιώτης
  • Κύκνος
  • Misko

Τρόφιμα: Μεγαλύτερη άνοδος

Μεταξύ των brands που σημείωσαν άνοδο στην κατάταξη ήταν η Βίκος, η οποία σημείωσε άνοδο κατά 14 θέσεις (μετά το +6 του 2021) και βρέθηκε στην 15η θέση, καθώς επίσης και η Κατσέλης που κέρδισε 13 θέσεις, ανεβαίνοντας στο νο 17 της σχετικής λίστας.

Από τις υπόλοιπες εταιρείες του top 50, ξεχωρίζουν ακόμη η Κρις Κρις, στην 25η θέση (κερδίζοντας 18 θέσεις), η Barilla (+9, στην 31η θέση) και η Lacta (+10, στο νο48).

Στον αντίποδα τη μεγαλύτερη “βουτιά” σημείωσε το 7 Days (έχασε 11 θέσεις, υποχωρώντας στην 42η), ενώ από 8 θέσεις έχασαν οι: ΜΕΒΓΑΛ (28η), Dettol (32η) και Total-ΦΑΓΕ (39η).

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των brands εμφάνισε πτώση στους συγκεκριμένους δείκτες αναγνωρισιμότητας, αφού ήταν η χρονιά στην οποία αυξήθηκε πολύ η διείσδυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Διείσδυση Συχνότητα
Θέση Μεταβολή Brand CRPs (M) CRP % μεταβολή 2021 2022 2021 2022
1 1 Papadopoulou 16 -4 94,1 93,3 8,3 8,0
2 -1 Coca Cola 16 -6 85,4 83,9 10,2 9,7
3 0 Olympos 14 -12 80,3 78,7 9,2 8,3
4 0 Nescafé 11 -5 83 80,8 7,2 7,1
5 0 Papagalos 11 -3 71,9 73,1 7,8 7,5
6 0 Nounou 10 2 76,3 78,3 6,6 6,5
7 0 Melissa 10 0 84,6 81,2 5,9 6,1
8 0 Giotis 9 -3 86,8 86,0 5 4,9
9 1 Kyknos 9 6 73,3 73,5 5,5 5,8
10 2 Misko 8 3 77,3 79,6 5,0 5,0
11 -2 Hellman’s 8 -10 74,5 71,0 5,1 4,7
12 -1 Klinex 7 -7 81,0 77,9 4,6 4,4
13 0 Nounou Family 7 -5 46,2 45,5 8,2 7,9
14 0 Vitam 7 -4 71,9 68,1 5,1 5,2
15 14 Vikos 7 19 59,8 60,0 4,7 5,6
16 0 Barba Stathis 6 -4 66,5 64,1 4,9 4,8
17 13 Katselis 6 17 57,6 61,7 4,8 5,3
18 4 Knorr 6 -1 69,5 68,4 4,5 4,6
19 -4 Amita 6 -12 66,2 62,0 5,5 5,2
20 -3 Fairy 6 -9 75,9 72,9 4,5 4,2
21 -3 Elite (Elbisco) 6 -7 71,6 71,0 4,7 4,4
22 3 Everyday (MEGA) 6 1 59,4 59,7 4,9 5,0
23 0 Delta (Delta Foods) 6 -3 51,8 55,3 5,8 5,2
24 -5 Pavlidis 6 -13 66,0 62,0 5,1 4,7
25 18 Kris Kris 6 28 58,7 65,3 3,8 4,4
26 0 Ajax 6 -2 74,0 73,3 3,9 3,9
27 0 Ion 6 -2 63,6 64,4 4,5 4,3
28 -8 Mevgal 5 -15 55,5 50,2 5,8 5,4
29 -1 Allatini 5 -8 75,3 72,3 3,7 3,6
30 -9 Karamolegos 5 -22 64,5 57,6 5,2 4,4
31 9 Barilla 5 13 54,7 57,7 4,0 4,2
32 -8 Dettol 5 -15 60,2 51,5 4,5 4,1
33 0 Gefsi 2 5 -5 52,4 52,4 5,0 4,6
34 1 Soupline 5 2 61,9 61,9 3,9 4,1
35 4 Lay’s 5 5 58,3 59,5 4,1 3,9
36 0 Yfantis 5 0 59,5 54,3 4,0 3,7
37 -3 Colgate 5 -2 70,2 53,8 3,3 3,3
38 0 Zagori 5 -1 53,8 69,6 4,4 4,0
39 -2 Fast (Minerva) 4 -5 54,3 57,5 4,5 4,4
40 -8 Total (FAGE) 4 -16 51,5 54,7 5,3 4,7
41 7 Farma Koukaki 4 3 31,3 53,6 6,3 6,8
42 -11 7 Days 4 -22 57,7 53,1 4,6 4,0
43 1 Lipton 4 -4 58,5 58,7 3,8 3,6
44 5 Maggi 4 1 54,1 58,5 3,7 3,6
45 -4 Kri Kri 4 -8 53,6 53,2 4,2 3,9
46 -1 Sokofreta 4 -4 53,2 51,5 4,1 3,9
47 -5 Nestle Fitness 4 -9 53,1 51,9 4,3 4,3
48 10 Lacta 4 14 52,5 31,3 3,4 3,5
49 7 Lurpak 4 11 50,8 54,1 3,6 4,0
50 -4 Loux 4 -6 51,5 49,3 4,2 4,1

Τρόφιμα: Ισχυρή η ελληνική παρουσία στο Top-10 των τροφίμων

Από τα στοιχεία της Kantar φαίνεται πως στη συνολική κατάταξη, οι επιλογές μεταξύ ελληνικών και πολυεθνικών εμπορικών σημάτων είναι γενικά μοιρασμένες, ενώ, αξιοσημείωτο είναι πως στα τρόφιμα, η πλειοψηφία των εταιρειών στην πρώτη δεκάδα είναι ελληνικές.

Η Παπαδοπούλου διατήρησε τη θέση της ως το δημοφιλέστερο brand, ενώ στη δεύτερη θέση παρέμεινε η Μέλισσα. Τρίτη ανέβηκε η Κύκνος κερδίζοντας μία θέση σε σχέση με το 2021.

Brand
Papadopoulou
Melissa
Kyknos
Misko
Ηellmann’s
Giotis
Barba Stathis
Katselis
Knorr
Elite (Elbisco)
Pavlidis
Kris Kris
ION
Allatini
Karamolegos
Barilla
Gefsi 2
Lay’s
Yfantis
7 Days

Coca-Cola & Nescafe τα top-2 brands στον κλάδο των ποτών

Οσον αφορά στις υπόλοιπες κατηγορίες, η Coca-Cola απέσπασε την πρώτη θέση και στον κλάδο των ποτών/ροφημάτων, ακολουθούμενη από τον Nescafe και τον Παπαγάλο Λουμίδη, ενώ η Βίκος ξεπέρασε την Amita.

Στους κερδισμένους της πρώτης δεκάδας είναι ακόμη η Λουξ (+1) και η Jacob’s (+2).

Brand
Coca-Cola
Nescafé
Papagalos Loumidis
Vikos
Amita
Zagori
Lipton
Loux
Jacob’s
Olympos
Ivi
Green Cola
Pepsi
Bravo
Life (Delta Foods)
Schweppes
Alfa (Athenian Brewery)
Viva
Amstel
Fix (Olympic Brewery)

Στην κορυφή ο Όλυμπος

Στα γαλακτοκομικά προϊόντα, δεν υπήρξαν μεταβολές στην κορυφή. Ειδικότερα στην πρώτη θέση παρέμεινε η Όλυμπος, ακολουθούμενη από δύο brands της FrieslandCampina (ΝΟΥΝΟΥ & ΝΟΥΝΟΥ FAMILY), με την πρώτη πεντάδα να κλείνει το Βιτάμ με τη Δέλτα.

Brand
Olympos
Nounou
Nounou (Family)
Vitam
Delta (Delta Foods)
Mevgal
Fast (Minerva)
Total (FAGE)
Farma Koukaki
Kri Kri
Lurpak
Phliadelphia
Mmmilk
Dodoni
Sergal
Stamou
Becel
Adoro
Ipeiros
Karalis

Παραμένει στην 1η θέση το Every Day

Στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης και υγιεινής πρώτο παρέμεινε το brand, Every Day της ΜΕΓΑ, ενώ ακολούθησαν brands παγκοσμίου βεληνεκούς όπως είναι η Colgate, η Always, η Nivea και η ΑΙM.

Brand
Everyday (MEGA)
Colgate
Always
Nivea
AIM
Dove
Syoss
Elvive | Elseve
Wet Hankies
Pantene
Palmolive
Noxzema
Garnier
Dettol
L’Oreal Paris
Pallete
Bioten
Septona
AXE
Gillette

Κυρίαρχα τα παγκόσμια brands

Τέλος στα προϊόντα οικιακής φροντίδας, στο top 5 βρίσκουμε παγκόσμια brands και πιο συγκεκριμένα την Klinex, το Fairy, το Ajax, το Soupline και το Lenor.

Klinex
Fairy
Ajax
Soupline
Lenor
Dettol
Ava
Skip
Evrika
Ariel
Cif
Cajoline
Bref
Softex
Endless
Finish
Dixan
Neomat
Viakal
Omo

Σε παγκόσμιο επίπεδο, στην κορυφή της λίστας από όλες τις κατηγορίες FMCG, βρίσκουμε την Coca-Cola και ακολουθούν Colgate και Maggi.

TOP-20 (παγκοσμίως)
Coca-Cola
Colgate
Maggi
Lay’s
Pepsi
Lifebuoy
Sunsilk
Nescafe
Indomie
Dove
Vim
Lux
Knorr
Gatorade
Downy
Sunlight
Oreo
Mountain Dew
Sprite
Red Bull
Παναγιώτης Ελενόπουλος

Ο Παναγιώτης Ελενόπουλος είναι συντάκτης στην ιστοσελίδα xristika.gr, όπου ασχολείται με τη συγγραφή άρθρων και ειδήσεων που καλύπτουν διάφορα θέματα, όπως την οικονομία, την τεχνολογία, την αγορά και την καθημερινή επικαιρότητα. Μέσα από τη δουλειά του στο xristika.gr, συμβάλλει στην ενημέρωση του κοινού με αξιόπιστο και προσιτό τρόπο, προσφέροντας ανάλυση και πληροφορίες που ενδιαφέρουν το μέσο αναγνώστη.

Recent Posts

Συνεχίζει αήττητος ο Παναθηναϊκός: 68-61 τον Ολυμπιακό

Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…

7 έτη ago

Λοταρία αποδείξεων: Δείτε ΕΔΩ αν κερδίσατε τα 1.000 ευρώ (TAXISnet και www.aade.gr)

aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…

7 έτη ago

Νίμιτς: Κατάλληλη στιγμή για λύση στο Σκοπιανό

"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…

7 έτη ago

Μητροπολίτης Μεσσηνίας κατά Ιερώνυμου: Όχι στα συλλαλητήρια

Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…

7 έτη ago

Νεκρός ο επιβάτης που έπεσε από το Blue Star Naxos

Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…

7 έτη ago

Ανασφάλιστα οχήματα: Έρχονται πρόστιμα έως 250 ευρώ

Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…

7 έτη ago