Τρόφιμα: Στη συνολική κατάταξη οι επιλογές μεταξύ ελληνικών και πολυεθνικών εμπορικών σημάτων είναι γενικά μοιρασμένες, ενώ, αξιοσημείωτο είναι πως στα τρόφιμα, η πλειοψηφία των εταιρειών στην πρώτη δεκάδα είναι ελληνικές. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
ία χρονιά μετά την «εκθρόνιση» της εταιρείας Παπαδοπούλου από την Coca-Cola στη λίστα της Kantar με τα κορυφαία brands (σε αποτύπωμα και αναγνωρισιμότητα) στον κλάδο των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCGs), φέτος η ιστορική ελληνική μπισκοτοποιία βρέθηκε και πάλι στην πρώτη θέση.
Πιο αναλυτικά, στο Kantar Brand Footprint, όπου η εταιρεία κάθε χρόνο εξετάζει ξεχωριστά τους τομείς τροφίμων, ροφημάτων και ποτών, προσωπικής περιποίησης και υγιεινής, φροντίδας σπιτιού και γαλακτοκομικών προϊόντων, η Παπαδοπούλου ήταν το brand που αγοράστηκε περισσότερο στην Ελλάδα το 2022.
Συνολικά το brand εμφάνισε περίπου 16 εκατ. επαφές (CRP) και μικρή μείωση στη διείσδυση (ποσοστό των καταναλωτών που αγοράζουν το προϊόν) και τη συχνότητα αγορών.
Περίπου αντίστοιχη ήταν η εικόνα και για την Coca-Cola η οποία παρότι είχε τις ίδιες επαφές, εντούτοις εμφάνισε μεγαλύτερη πτώση στους δύο δείκτες που προαναφέραμε.
Τρίτη κατά σειρά μάρκα που επέλεξαν οι Έλληνες παρέμεινε η Όλυμπος, ενώ την πρώτη δεκάδα (στη συνολική κατάταξη) συμπληρώνουν τα εξής brands:
- Nescafe
- Παπαγάλος Λουμίδη
- ΝΟΥΝΟΥ FrieslandCampina
- Γιώτης
- Κύκνος
- Misko
Τρόφιμα: Μεγαλύτερη άνοδος
Μεταξύ των brands που σημείωσαν άνοδο στην κατάταξη ήταν η Βίκος, η οποία σημείωσε άνοδο κατά 14 θέσεις (μετά το +6 του 2021) και βρέθηκε στην 15η θέση, καθώς επίσης και η Κατσέλης που κέρδισε 13 θέσεις, ανεβαίνοντας στο νο 17 της σχετικής λίστας.
Από τις υπόλοιπες εταιρείες του top 50, ξεχωρίζουν ακόμη η Κρις Κρις, στην 25η θέση (κερδίζοντας 18 θέσεις), η Barilla (+9, στην 31η θέση) και η Lacta (+10, στο νο48).
Στον αντίποδα τη μεγαλύτερη “βουτιά” σημείωσε το 7 Days (έχασε 11 θέσεις, υποχωρώντας στην 42η), ενώ από 8 θέσεις έχασαν οι: ΜΕΒΓΑΛ (28η), Dettol (32η) και Total-ΦΑΓΕ (39η).
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των brands εμφάνισε πτώση στους συγκεκριμένους δείκτες αναγνωρισιμότητας, αφού ήταν η χρονιά στην οποία αυξήθηκε πολύ η διείσδυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Διείσδυση | Συχνότητα | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Θέση | Μεταβολή | Brand | CRPs (M) | CRP % μεταβολή | 2021 | 2022 | 2021 | 2022 |
1 | 1 | Papadopoulou | 16 | -4 | 94,1 | 93,3 | 8,3 | 8,0 |
2 | -1 | Coca Cola | 16 | -6 | 85,4 | 83,9 | 10,2 | 9,7 |
3 | 0 | Olympos | 14 | -12 | 80,3 | 78,7 | 9,2 | 8,3 |
4 | 0 | Nescafé | 11 | -5 | 83 | 80,8 | 7,2 | 7,1 |
5 | 0 | Papagalos | 11 | -3 | 71,9 | 73,1 | 7,8 | 7,5 |
6 | 0 | Nounou | 10 | 2 | 76,3 | 78,3 | 6,6 | 6,5 |
7 | 0 | Melissa | 10 | 0 | 84,6 | 81,2 | 5,9 | 6,1 |
8 | 0 | Giotis | 9 | -3 | 86,8 | 86,0 | 5 | 4,9 |
9 | 1 | Kyknos | 9 | 6 | 73,3 | 73,5 | 5,5 | 5,8 |
10 | 2 | Misko | 8 | 3 | 77,3 | 79,6 | 5,0 | 5,0 |
11 | -2 | Hellman’s | 8 | -10 | 74,5 | 71,0 | 5,1 | 4,7 |
12 | -1 | Klinex | 7 | -7 | 81,0 | 77,9 | 4,6 | 4,4 |
13 | 0 | Nounou Family | 7 | -5 | 46,2 | 45,5 | 8,2 | 7,9 |
14 | 0 | Vitam | 7 | -4 | 71,9 | 68,1 | 5,1 | 5,2 |
15 | 14 | Vikos | 7 | 19 | 59,8 | 60,0 | 4,7 | 5,6 |
16 | 0 | Barba Stathis | 6 | -4 | 66,5 | 64,1 | 4,9 | 4,8 |
17 | 13 | Katselis | 6 | 17 | 57,6 | 61,7 | 4,8 | 5,3 |
18 | 4 | Knorr | 6 | -1 | 69,5 | 68,4 | 4,5 | 4,6 |
19 | -4 | Amita | 6 | -12 | 66,2 | 62,0 | 5,5 | 5,2 |
20 | -3 | Fairy | 6 | -9 | 75,9 | 72,9 | 4,5 | 4,2 |
21 | -3 | Elite (Elbisco) | 6 | -7 | 71,6 | 71,0 | 4,7 | 4,4 |
22 | 3 | Everyday (MEGA) | 6 | 1 | 59,4 | 59,7 | 4,9 | 5,0 |
23 | 0 | Delta (Delta Foods) | 6 | -3 | 51,8 | 55,3 | 5,8 | 5,2 |
24 | -5 | Pavlidis | 6 | -13 | 66,0 | 62,0 | 5,1 | 4,7 |
25 | 18 | Kris Kris | 6 | 28 | 58,7 | 65,3 | 3,8 | 4,4 |
26 | 0 | Ajax | 6 | -2 | 74,0 | 73,3 | 3,9 | 3,9 |
27 | 0 | Ion | 6 | -2 | 63,6 | 64,4 | 4,5 | 4,3 |
28 | -8 | Mevgal | 5 | -15 | 55,5 | 50,2 | 5,8 | 5,4 |
29 | -1 | Allatini | 5 | -8 | 75,3 | 72,3 | 3,7 | 3,6 |
30 | -9 | Karamolegos | 5 | -22 | 64,5 | 57,6 | 5,2 | 4,4 |
31 | 9 | Barilla | 5 | 13 | 54,7 | 57,7 | 4,0 | 4,2 |
32 | -8 | Dettol | 5 | -15 | 60,2 | 51,5 | 4,5 | 4,1 |
33 | 0 | Gefsi 2 | 5 | -5 | 52,4 | 52,4 | 5,0 | 4,6 |
34 | 1 | Soupline | 5 | 2 | 61,9 | 61,9 | 3,9 | 4,1 |
35 | 4 | Lay’s | 5 | 5 | 58,3 | 59,5 | 4,1 | 3,9 |
36 | 0 | Yfantis | 5 | 0 | 59,5 | 54,3 | 4,0 | 3,7 |
37 | -3 | Colgate | 5 | -2 | 70,2 | 53,8 | 3,3 | 3,3 |
38 | 0 | Zagori | 5 | -1 | 53,8 | 69,6 | 4,4 | 4,0 |
39 | -2 | Fast (Minerva) | 4 | -5 | 54,3 | 57,5 | 4,5 | 4,4 |
40 | -8 | Total (FAGE) | 4 | -16 | 51,5 | 54,7 | 5,3 | 4,7 |
41 | 7 | Farma Koukaki | 4 | 3 | 31,3 | 53,6 | 6,3 | 6,8 |
42 | -11 | 7 Days | 4 | -22 | 57,7 | 53,1 | 4,6 | 4,0 |
43 | 1 | Lipton | 4 | -4 | 58,5 | 58,7 | 3,8 | 3,6 |
44 | 5 | Maggi | 4 | 1 | 54,1 | 58,5 | 3,7 | 3,6 |
45 | -4 | Kri Kri | 4 | -8 | 53,6 | 53,2 | 4,2 | 3,9 |
46 | -1 | Sokofreta | 4 | -4 | 53,2 | 51,5 | 4,1 | 3,9 |
47 | -5 | Nestle Fitness | 4 | -9 | 53,1 | 51,9 | 4,3 | 4,3 |
48 | 10 | Lacta | 4 | 14 | 52,5 | 31,3 | 3,4 | 3,5 |
49 | 7 | Lurpak | 4 | 11 | 50,8 | 54,1 | 3,6 | 4,0 |
50 | -4 | Loux | 4 | -6 | 51,5 | 49,3 | 4,2 | 4,1 |
Τρόφιμα: Ισχυρή η ελληνική παρουσία στο Top-10 των τροφίμων
Από τα στοιχεία της Kantar φαίνεται πως στη συνολική κατάταξη, οι επιλογές μεταξύ ελληνικών και πολυεθνικών εμπορικών σημάτων είναι γενικά μοιρασμένες, ενώ, αξιοσημείωτο είναι πως στα τρόφιμα, η πλειοψηφία των εταιρειών στην πρώτη δεκάδα είναι ελληνικές.
Η Παπαδοπούλου διατήρησε τη θέση της ως το δημοφιλέστερο brand, ενώ στη δεύτερη θέση παρέμεινε η Μέλισσα. Τρίτη ανέβηκε η Κύκνος κερδίζοντας μία θέση σε σχέση με το 2021.
Brand |
Papadopoulou |
Melissa |
Kyknos |
Misko |
Ηellmann’s |
Giotis |
Barba Stathis |
Katselis |
Knorr |
Elite (Elbisco) |
Pavlidis |
Kris Kris |
ION |
Allatini |
Karamolegos |
Barilla |
Gefsi 2 |
Lay’s |
Yfantis |
7 Days |
Coca-Cola & Nescafe τα top-2 brands στον κλάδο των ποτών
Οσον αφορά στις υπόλοιπες κατηγορίες, η Coca-Cola απέσπασε την πρώτη θέση και στον κλάδο των ποτών/ροφημάτων, ακολουθούμενη από τον Nescafe και τον Παπαγάλο Λουμίδη, ενώ η Βίκος ξεπέρασε την Amita.
Στους κερδισμένους της πρώτης δεκάδας είναι ακόμη η Λουξ (+1) και η Jacob’s (+2).
Brand |
Coca-Cola |
Nescafé |
Papagalos Loumidis |
Vikos |
Amita |
Zagori |
Lipton |
Loux |
Jacob’s |
Olympos |
Ivi |
Green Cola |
Pepsi |
Bravo |
Life (Delta Foods) |
Schweppes |
Alfa (Athenian Brewery) |
Viva |
Amstel |
Fix (Olympic Brewery) |
Στην κορυφή ο Όλυμπος
Στα γαλακτοκομικά προϊόντα, δεν υπήρξαν μεταβολές στην κορυφή. Ειδικότερα στην πρώτη θέση παρέμεινε η Όλυμπος, ακολουθούμενη από δύο brands της FrieslandCampina (ΝΟΥΝΟΥ & ΝΟΥΝΟΥ FAMILY), με την πρώτη πεντάδα να κλείνει το Βιτάμ με τη Δέλτα.
Brand |
Olympos |
Nounou |
Nounou (Family) |
Vitam |
Delta (Delta Foods) |
Mevgal |
Fast (Minerva) |
Total (FAGE) |
Farma Koukaki |
Kri Kri |
Lurpak |
Phliadelphia |
Mmmilk |
Dodoni |
Sergal |
Stamou |
Becel |
Adoro |
Ipeiros |
Karalis |
Παραμένει στην 1η θέση το Every Day
Στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης και υγιεινής πρώτο παρέμεινε το brand, Every Day της ΜΕΓΑ, ενώ ακολούθησαν brands παγκοσμίου βεληνεκούς όπως είναι η Colgate, η Always, η Nivea και η ΑΙM.
Brand |
Everyday (MEGA) |
Colgate |
Always |
Nivea |
AIM |
Dove |
Syoss |
Elvive | Elseve |
Wet Hankies |
Pantene |
Palmolive |
Noxzema |
Garnier |
Dettol |
L’Oreal Paris |
Pallete |
Bioten |
Septona |
AXE |
Gillette |
Κυρίαρχα τα παγκόσμια brands
Τέλος στα προϊόντα οικιακής φροντίδας, στο top 5 βρίσκουμε παγκόσμια brands και πιο συγκεκριμένα την Klinex, το Fairy, το Ajax, το Soupline και το Lenor.
Klinex |
Fairy |
Ajax |
Soupline |
Lenor |
Dettol |
Ava |
Skip |
Evrika |
Ariel |
Cif |
Cajoline |
Bref |
Softex |
Endless |
Finish |
Dixan |
Neomat |
Viakal |
Omo |
Σε παγκόσμιο επίπεδο, στην κορυφή της λίστας από όλες τις κατηγορίες FMCG, βρίσκουμε την Coca-Cola και ακολουθούν Colgate και Maggi.
TOP-20 (παγκοσμίως) |
Coca-Cola |
Colgate |
Maggi |
Lay’s |
Pepsi |
Lifebuoy |
Sunsilk |
Nescafe |
Indomie |
Dove |
Vim |
Lux |
Knorr |
Gatorade |
Downy |
Sunlight |
Oreo |
Mountain Dew |
Sprite |
Red Bull |