jumbo

JUMBO: Συναγερμός στα JUMBO και σε άλλα μεγάλα πολυκαταστήματα. Ο «κολοσσός» των Primark έρχεται Ελλάδα και αλλάζει τα δεδομένα. Δείτε σε ποια περιοχή θα δημιουργηθεί το πρώτο κατάστημα. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Είχαν μάθει, έως τώρα, να… παίζουν μπάλα μόνα τους- ή, έστω, σε αρμονία με τα ήδη υπάρχοντα μαγαζιά-αλυσίδες της χώρας μας. Το μεγαλύτερο μέρος του καταναλωτικού κοινού κατέληγε σε αυτά και στους «ήπιους» ανταγωνιστές του, καθώς από καιρό είχαν εδραιώσει την κυριαρχία τους στο γαλανόλευκο αγοραστικό χώρο. Ουδείς θα μπορούσε να πει πως πρόκειται για λεκτική υπερβολή αν τα χαρακτήριζε κανείς «Ο κυρίαρχος του παιχνιδιού».

Ναι, τα τελευταία αρκετά χρόνια τα Jumbo αποτελούν, ενδεχομένως, τη νούμερο 1 αναγνωρίσιμη εταιρία στη χώρα μας, καθώς σε καθημερινή βάση μυριάδες (και ήταν ακόμα πιο… μυριάδες προ πανδημίας) πολίτες περνάνε την πόρτα των καταστημάτων τους.

Αυτό ισχύει σε παρεμφερή, εξωφρενικό βαθμό και σε καταστήματα όπως τα Zara, τα Bershka και τα H & M- μαγαζιά, δηλαδή, που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ένδυσης και της υπόδησης χαμηλού κόστους.

Οι ισορροπίες, ωστόσο, ενδέχεται σύντομα ν’ αλλάξουν, κι αυτό γιατί στο παιχνίδι αναμένεται να μπει ο αγγλικός γίγαντας που ακούει στο όνομα “Primark”.

JUMBO: Τιμές κάτω του κόστους

Τα Primark- έχοντας πρωτοεμφανιστεί και… ντεμπουτάρει στην Ιρλανδία- κάνουν χρυσές δουλειές στο Ηνωμένο Βασίλειο, πουλώντας ευρεία ποικιλία προϊόντων, από βρεφικά και παιδικά είδη, γυναικεία και ανδρικά είδη ένδυσης και υπόδησης, καλλυντικά, αξεσουάρ, είδη σπιτιού, διακοσμητικά, ακόμη και κάποια γλυκά σνακ σε πολύ χαμηλές τιμές, κάτω του κόστους σε αρκετές περιπτώσεις.

H Primark είναι μία από τις μεγαλύτερες λιανεμπορικές επιχειρήσεις ένδυσης στη Γηραιά Ήπειρο και ο μεγαλύτερος λιανέμπορος ειδών ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ σε ό,τι αφορά τον όγκο πωλήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Πρόκειται για θυγατρική του βρετανικού ομίλου ABF (Associated British Foods), εισηγμένου στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, γνωστού κυρίως από τη δραστηριότητά του στην παραγωγή ζάχαρης.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η Primark έχει εκφράσει εδώ και περισσότερους από έξι μήνες το ενδιαφέρον της να χτίσει ένα τεραστίων διαστάσεων κατάστημα (οι φήμες λένε πως ζήτησε χώρο πάνω από 10.000 τετραγωνικά μέτρα!) στο Ελληνικό.

Τα νέα jumbo: Η αλυσίδα-γίγαντας με τις τιμές κάτω του κόστους που έρχεται Ελλάδα να συντρίψει τον ανταγωνισμό

Πιο συγκεκριμένα, ο βρετανικός κολοσσός επιθυμεί να κάνει δικό του ένα εκ των δύο εμπορικών κέντρων που σχεδιάζεται να αναπτυχθεί εκεί ή στον περιβάλλοντα χώρο, σε αυτό που θα βρίσκεται επί της λεωφόρου Βουλιαγμένης.

Για να γίνει λίγο καλύτερα κατανοητό το μέγεθος της εταιρίας, αρκεί να πούμε πως διατηρεί 384 καταστήματα παγκοσμίως σε 13 διαφορετικές χώρες (Ιρλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Πορτογαλία, Γερμανία, Ολλανδία, Βέλγιο, Αυστρία, Γαλλία, Ιταλία, Σλοβενία, Πολωνία και ΗΠΑ), ενώ οι πωλήσεις της εν μέσω «σκληρής» πανδημίας και συνεχόμενων lockdowns το 2020 άγγιξαν τις 5,89 δισεκατομμύρια στερλίνες.

Την προηγούμενη «καθαρή» από κορωνοϊό σεζόν, το 2019 δηλαδή, οι πωλήσεις της έφτασαν τις 7,79 δισεκατομμύρια στερλίνες- ένα νούμερο που, φυσικά, προκαλεί παρατεταμένη ζάλη ακόμα και στον μεγαλύτερο και πιο ψύχραιμο λάτρη των αριθμών.

Καταλαβαίνει λοιπόν πολύ εύκολα κανείς ότι αν ευοδωθούν οι προσπάθειες της Primark και καταφέρει τελικά να πάρει τον χώρο στο Ελληνικό κάνοντας γερό μπάσιμο στην εγχώρια αγορά, τότε τα πράγματα αναμένεται ν’ αλλάξουν άρδην.

Κι αυτός ο ανταγωνισμός, τις περισσότερες φορές, είναι προς όφελος των καταναλωτών.

JUMBO: Το απίστευτο κόλπο Βακάκη που τα σώζει από την καταστροφή

Μπορεί τα Jumbo να δείχνουν σημάδια ανάκαμψη από τη χασούρα εκατομμυρίων λόγω του lockdown, ωστόσο ο ισχυρός άνδρας της αλυσίδας παιχνιδιών, Απόστολος Βακάκης ετοιμάζει το… μεγάλο κόλπο για την επόμενη ημέρα!

Συγκεκριμένα, την έλευση του στην Ελλάδα προετοιμάζει ο Ισραηλινός όμιλος Fox (γνωστός από τη συμφωνία που έχει κάνει με τον όμιλο Jumbo για την κάθοδο της ελληνικής αλυσίδας στο Ισραήλ) προωθώντας στη χώρα μας το ηλεκτρονικό του κατάστημα ένδυσης και υπόδησης Terminal X.

Η FOX που ιδρύθηκε το 1942 από την οικογένεια Fox, που ειδικεύεται στην αγορά ενδυμάτων, εκτός από το Ισραήλ έχει παρουσία σε 14 χώρες, διαθέτοντας 600 καταστήματα παγκοσμίως συνολικής επιφάνειας 110.000 τ.μ.

Ο όμιλος Fox είναι από τους βασικούς παίκτες στον χώρο του λιανεμπορίου στο Ισραήλ δραστηριοποιούμενος κυρίως στον κλάδο της ένδυσης. Εισηγμένος στο χρηματιστήριο του Tel Aviv, διαθέτει εννέα σήματα δικά του και 11 συνεργασίες franchise με εταιρείες με διεθνή παρουσία στο λιανεμπόριο, όπως π.χ. με τη Nike.

Σε ό,τι αφορά στη συνεργασία του με την Jumbo, την οποία υπέγραψε τον περασμένο Σεπτέμβριο, αυτή προέβλεπε τη λειτουργία του πρώτου καταστήματος περί το τέλος του 2022. Η συμφωνία είναι 12ετούς διάρκειας με δυνατότητα επέκτασης για άλλα 10 χρόνια από την παρέλευση των πρώτων 10 ετών από την ημερομηνία ανοίγματος του πρώτου καταστήματος.

Όλα αυτά συμβαίνουν την ώρα που η Inditex (ZARA, Bershka κτλ), είναι σε φάση νέας στρατηγικής, έχοντας ωστόσο σημαντικό μερίδιο στην εγχώρια αγορά online shopping ένδυσης και υπόδησης.

JUMBO: Από εκεί θα προμηθεύονται πρώτες ύλες

Παράλληλα, αν και ο Απόστολος Βακάκης απέφυγε στην πρόσφατη γενική συνέλευση των μετόχων να αποκαλύψει τις χώρες με τις οποίες ενδιαφέρεται να εγκαινιάσει συνεργασία, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν πως στο «στόχαστρό» του θα πρέπει να βρίσκονται η Τουρκία και το Ισραήλ.

Πρόκειται, όπως λένε οι ίδιοι, για δυο αγορές, οι οποίες τροφοδοτούν ήδη με προϊόντα μεγάλες βιομηχανίες της Ευρώπης λόγω του δελεαστικού κόστους παραγωγής που διαθέτουν για διαφορετικούς λόγους η καθεμία.

Η Τουρκία μάλιστα θεωρείται ιδιαίτερα ελκυστική λόγω της επιδοματικής πολιτικής που εφαρμόζει ο Τούρκος πρόεδρος, Ταγίπ Ερντογάν, για την προσέλκυση επενδύσεων στον τομέα της παραγωγής.

Η Jumbo έχει σταματήσει να αγοράζει προϊόντα από την Ασία λόγω της κατακόρυφης αύξησης του μεταφορικού κόστους που επηρεάζει τις τελικές τιμές των προϊόντων, καλύπτοντας προς το παρόν τις ανάγκες της τροφοδοσίας των καταστημάτων από τα αποθέματα που παραδοσιακά φροντίζει να διατηρεί ενώ παράλληλα έχει «παγώσει» την επέκταση του δικτύου καταστημάτων, πέραν όσων έχουν ήδη δρομολογηθεί να λειτουργήσουν.

Υπενθυμίζεται πως οι πωλήσεις της εισηγμένης στο πρώτο εξάμηνο του 2021 σημείωσαν άνοδο περίπου 12,6% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

JUMBO: Και στο βάθος… κρίση;

Και αν η ολοκλήρωση του πρώτου εξαμήνου να βρίσκει τα Jumbo σε θέση ισχύος, οι προβλέψεις για τον κολοσσό παιχνιδιών μόνο ευοίωνες δεν είναι

Συνολικά, οι πωλήσεις του Ομίλου Jumbo, για τον μήνα Ιούνιο 2021, κυμάνθηκαν στα περσινά επίπεδα.

Σαν αποτέλεσμα, οι συνολικές πωλήσεις για τον Όμιλο κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους (Ιανουάριος- Ιούνιος 2021), ήταν αυξημένες κατά +12,6% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Ελλάδα: Tον Ιούνιο του 2021, συνέχισαν να λειτουργούν όλα τα φυσικά καταστήματα του Ομίλου στην Ελλάδα, με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών παρουσιάζοντας αύξηση μαζί με το ηλεκτρονικό κατάστημα κατά περίπου +4% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2020.

Ωστόσο, ο συνειδητός και ελεγχόμενος περιορισμός των εξαγωγών εμπορευμάτων της εταιρείας προς τις 6 χώρες που ο Όμιλος έχει παρουσία μέσω συνεργασιών (Αλβανία, Κόσσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο), οδήγησε τις καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας κατά τον Ιούνιο του 2021 -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- να παρουσιάσουν τελικά μικρή αύξηση κατά +1% περίπου, σε σχέση με τον Ιούνιο του 2020.

Συνολικά, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- για το πρώτο εξάμηνο του έτους (Ιανουάριος-Ιούνιος 2021) είναι αυξημένες κατά +4% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

  • Κύπρος: Όλα τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμό στον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών εντός των καταστημάτων. Oι πωλήσεις κατά τον Ιούνιο του 2021 ήταν μειωμένες κατά -3% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Κατά συνέπεια οι πωλήσεις κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 να είναι αυξημένες +16% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό εξάμηνο.
  • Βουλγαρία: Τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμό στον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών εντός των καταστημάτων. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν αύξηση κατά +5% περίπου τον Ιούνιο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Κατά συνέπεια οι πωλήσεις κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 να είναι αυξημένες +18% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό εξάμηνο.
  • Ρουμανία: Τον Ιούνιο συνέχισαν να λειτουργούν όλα τα καταστήματα Jumbo στη χώρα. Οι πωλήσεις του δικτύου ήταν μειωμένες κατά -4% περίπου τον Ιούνιο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Οι πωλήσεις κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 ήταν αυξημένες κατά +35% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό εξάμηνο.

Κατά τη διάρκεια της πρόσφατης Τακτικής Γενικής Συνέλευσης η διοίκηση ενημέρωσε τους μετόχους για το γεγονός ότι παγκοσμίως η τροφοδοτική αλυσίδα έχει διαταραχθεί με βίαιο τρόπο ανατρέποντας ισορροπίες ετών.

Οι πρωτόγνωρες αυτές συνθήκες δημιουργούν την ανάγκη μιας νέας αναγκαστικής στρατηγικής στον τομέα των προμηθειών και του σχεδιασμού λειτουργίας νέων καταστημάτων.

Ωστόσο η φιλοσοφία των Jumbo παραμένει ίδια και η διοίκηση της εταιρείας παραμένει πιστή στην πολιτική της για διανομή μερίσματος κάθε χρόνο παρά τις δύσκολες συγκυρίες.