Αττική Οδός: Το ποτήρι της οργής ξεχείλισε για τους οδηγούς στην Αττική Οδό καθώς μετά από την επική κίνηση καθημερινά ήρθε και ο εγκλωβισμός πολιτών από την κακοκαιρία Ελπίδα!
Συγνώμη από τους οδηγούς και τις οικογένειές τους για την ταλαιπωρία ζητά η Αττική Οδός με ανακοίνωσή της, τονίζοντας πως τώρα προέχει ο απεγκλωβισμός των οδηγών. Στη συνέχεια, λέει, θα αναφερθούμε αναλυτικά στα αίτια των όσων συνέβησαν.
Αναλυτικά η ανακοίνωση έχει ως εξής:
«Η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ με αίσθημα ευθύνης ενημερώνει ότι πρωταρχικό και αποκλειστικό μέλημά της την παρούσα στιγμή αποτελεί ο απεγκλωβισμός και η ασφάλεια όλων των οδηγών που έχουν ακινητοποιηθεί στα δύο ρεύματα της Α.Ο. Μόλις ολοκληρωθεί η επιχείρηση απεγκλωβισμού η εταιρεία θα τοποθετηθεί αναλυτικά για τις αποφάσεις και τις συνθήκες που οδήγησαν στα πρωτοφανή αυτά γεγονότα, που η Αττική Οδός κλήθηκε να αντιμετωπίσει για πρώτη φορά στα 20 χρόνια λειτουργίας της.
Η Αττική Οδός εκφράζει τη λύπη της και ζητά συγνώμη από τους οδηγούς και τις οικογένειες τους για την ταλαιπωρία, με τη διαβεβαίωση ότι κάνει κάθε ανθρώπινη προσπάθεια για την επίλυση του προβλήματος με ασφάλεια».
Αττική Οδός: Και όμως έχει μυθικά κέρδη!
Πάνω από 722 εκατ. μοίρασε η Αττική Οδός σε Ακτωρ και AVAX την τελευταία επταετία. Γιατί οι δύο τεχνικοί όμιλοι εξαρτώνται οικονομικά από τη μεγάλη σύμβαση παραχώρησης. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Περισσότερα από 205 εκατ. ευρώ τους τελευταίους μήνες και συνολικά πάνω από 722 εκατ. ευρώ από το 2013, όταν ξεκίνησε η διανομή μερίσματος εισέπραξαν από την Αττική Οδό με τη μορφή μερισμάτων και εσωτερικού δανεισμού η Ακτωρ Παραχωρήσεις και η ΑVAX.
Πρόκειται για σημαντικότατη ένεση ρευστότητας που παρείχε η πιο επιτυχημένη σύμβαση παραχώρησης της χώρας στους δύο κύριους μετόχους της Αττικής Οδού, η οποία επιβεβαιώνει και την οικονομική εξάρτηση που υπάρχει από το έργο για τους δύο ομίλους, αλλά και τη μάχη που θα δοθεί όταν προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την επέκταση της σύμβασης που λήγει τον Οκτώβριο του 2024.
Η ρευστότητα αυτή κράτησε όρθιες τις δύο εταιρείες σε πολύ δύσκολους καιρούς. Ωστόσο, ειδικά για την Ελλάκτωρ δεν κατάφερε να «θεραπεύσει» τις βαθιές πληγές στον τομέα των κατασκευών καθώς η Ακτωρ Παραχωρήσεις, η Ηλέκτωρ και τα έργα ΑΠΕ περιλαμβάνονται στα περιουσιακά στοιχεία που έχουν δοθεί ως εγγυήσεις του διεθνούς ομολόγου των 600 εκατ. ευρώ.
Η Αττική Οδός μοίρασε τον τελευταίο χρόνο τρεις φορές ζεστό χρήμα στους μετόχους της. Από πέρυσι έχουν καταβληθεί διαδοχικά 52,6 εκατ. ευρώ από το μέρισμα της χρήσης του 2019 και 30 εκατ. ευρώ ως προμέρισμα από τα κέρδη του 2020 (σε σύνολο 70,2 εκατ. ευρώ).
Παράλληλα, με απόφαση της έκτακτης γενικής συνέλευσης τον περασμένο Μάρτιο αποφασίστηκε η μείωση του μετοχικού κεφαλαίου κατά το ποσό των 82,8 εκατ. ευρώ με ταυτόχρονη ισόποση μετατροπή του σε δευτερογενές δάνειο όπως προβλέπει η σύμβαση.
Με βάση τα ποσοστά συμμετοχής των δύο εταιρειών (65,7% και 34,2%), από τον εσωτερικό δανεισμό οι δύο μέτοχοι εισέπραξαν 54,4 εκατ. ευρώ η Ακτωρ και 28,3 εκατ. ευρώ η ΑVAX.
Συνολικά 165,4 εκατ. ευρώ, στα οποία πρέπει να συνυπολογιστούν και άλλα 40 εκατ. ευρώ από τη διανομή κερδών του 2020 (ήτοι 205,4 εκατ.). Πρόκειται για έσοδα που ήρθαν σε μια δύσκολη συγκυρία για το οδικό έργο, καθώς η κυκλοφορία της Αττικής Οδού επηρεάστηκε αρνητικά από την πανδημία.
Η κίνηση μειώθηκε κατά 24% το 2020 και αντίστοιχα κατά 28% από αρχές του έτους έως τα τέλη Μαρτίου, εικόνα όμως που έχει ανατραπεί μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων, με αποτέλεσμα σήμερα να έχει επανέλθει σε αυξητικούς ρυθμούς.
Σε περίπτωση που η Αττική Οδός δεν παραμείνει στην υφιστάμενη κοινοπραξία, με τη λήξη της σύμβασης (Οκτώβριος του 2024) τα εναπομείναντα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας που κατείχε την παραχώρηση θα διανεμηθούν, κατόπιν πληρωμής όλων των υποχρεώσεων, σε αναλογική βάση στους μετόχους της κατά τη διάρκεια μιας περιόδου τριών ετών.
Με βάση τον ισολογισμό του 2020 και αφού συνυπολογιστεί η πρόσφατη δανειοδότηση (83 εκατ. ευρώ), το ποσό που θα επιστραφεί στους μετόχους εκτιμάται σε περίπου 91 εκατ., από τα οποία 60 εκατ. αντιστοιχούν στους μετόχους του ομίλου Ελλάκτωρ και τα υπόλοιπα 31 εκατ. ευρώ στην ΑVAX.
Αττική Οδός: Έξαλλοι οι οδηγοί!
Εκατομμύρια οδηγοί χρησιμοποιούν την Αττική Οδό, ωστόσο τα παράπονα διαρκώς αυξάνονται. Τελευταίο; Αυτό των e-PASS!
Tην κατανόηση των χρηστών της Αττικής Οδού ζητούν οι «Αττική Οδός Α.Ε.» και «Αττικές Διαδρομές Α.Ε.» σε σχέση με το πρόβλημα που έχει παρατηρηθεί με τις ελλείψεις σε νέους πομποδέκτες e-PASS διευκρινίζοντας, παράλληλα, σε συνέχεια σχετικών δημοσιευμάτων σε ενημερωτικές ιστοσελίδες, τα εξής:
«Η έλλειψη πομποδεκτών έχει παρουσιαστεί σε παγκόσμιο επίπεδο εξαιτίας των έκτακτων συνθηκών που προκάλεσε η πανδημία COVID-19 και προέκυψε από τις ελλείψεις και δυσλειτουργίες στην εφοδιαστική αλυσίδα παραγωγής μικροεπεξεργαστών (microchips) που αποτελούν βασικό εξοπλισμό των συσκευών πομποδεκτών, με τις προμηθεύτριες εταιρείες να περιορίζουν τη διάθεσή τους σε όλους τους πελάτες τους. H καθολική δε εφαρμογή της διαλειτουργικότητας σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας, τον Νοέμβριο του 2020, πολλαπλασίασε τα αιτήματα για χορήγηση νέων πομποδεκτών, με τη ζήτηση από την Αττική Οδό να είναι σαφώς αυξημένη σε σχέση με τους άλλους αυτοκινητόδρομους δεδομένων των πολλαπλάσιων διελεύσεων που παρουσιάζει αλλά και των σημαντικών εκπτώσεων που προσφέρει η χρήση τους στην Αττική Οδό.
Για την εξυπηρέτηση των χρηστών και μέχρις ότου εξομαλυνθεί η προμήθεια των συσκευών e-PASS, η Αττική Οδός διανέμει κανονικά τους ηλεκτρονικούς πομποδέκτες σε όλους τους νέους συνδρομητές που εντάσσονται στα προγράμματα που προσφέρουν τις μεγαλύτερες εκπτώσεις που ξεπερνούν το 30%, ήτοι στα Προγράμματα Bonus, Friendly και Business που εξυπηρετούν τους καθημερινούς και πολύ συχνούς χρήστες, ώστε να απολαμβάνουν πλήρως των σχετικών προνομίων.
Για την εγγραφή στο Πρόγραμμα Express που χρησιμοποιούν οι περιστασιακοί και όχι οι συχνοί χρήστες και στους οποίους παρέχεται εκπτωτική τιμή 2,55€ αντί των 2,80€ (έκπτωση 8,9%) δεν διατίθενται συσκευές e-PASS αλλά παραχωρούνται προσωρινά προς άμεση χρήση ειδικές ηλεκτρονικές Κάρτες, η χρήση των οποίων εξασφαλίζει την παροχή της πλήρους έκπτωσης.
Η διέλευση γίνεται μεν από τις λωρίδες με εισπράκτορα, αλλά η φόρτισή τους γίνεται ηλεκτρονικά και η συναλλαγή είναι ανέπαφη και γίνεται γρήγορα και με πλήρη διασφάλιση των υγειονομικών πρωτοκόλλων.
Επισημαίνεται δε ότι αιτήματα υφιστάμενων συνδρομητών για αντικατάσταση ηλεκτρονικών πομποδεκτών που χρήζουν αλλαγής, εξυπηρετούνται στο σύνολό τους».
Τονίζεται, δε, πως «η Αττική Οδός βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με την προμηθεύτρια εταιρεία των πομποδεκτών, καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια για την αποκατάσταση της ομαλούς διάθεσής τους, ενώ, ευθύς εξαρχής απευθύνθηκε και σε εναλλακτικό προμηθευτή φροντίζοντας παράλληλα να προχωρήσει σε τροποποίηση του λογισμικού, διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Αυτή τη στιγμή λοιπόν εκκρεμεί η υλοποίηση των παραγγελιών των πομποδεκτών, η παραλαβή των οποίων αναμένεται να εξομαλύνει την κατάσταση μέσα στο επόμενο τρίμηνο».
Αξίζει να αναφερθεί ότι «από το 2003 και εντεύθεν έχουν διατεθεί συνολικά περίπου 1.292.000 ηλεκτρονικοί πομποδέκτες e-PASS εκ των οποίων οι ενεργοί πομποδέκτες ξεπερνούν τους 750.000 και 84.000 Κάρτες Λογαριασμού», κατά την ίδια ανακοίνωση.
Η Αττική Οδός ευχαριστεί θερμά, τέλος, για την κατανόηση και υπογραμμίζει πως παραμένει «πάντοτε στο πλευρό των χρηστών και των συνδρομητών για την άρτια εξυπηρέτησή τους».