Επιχειρήσεις: Συνεχίζεται η τουρκική απόβαση στην ελληνική αγορά καθώς οι επιχειρήσεις της γειτονικής χώρας βρίσκουν στέγη στην Ελλάδα!
Στην Ελλάδα βρέθηκε πριν από λίγες μέρες για πρώτη φορά ο Vahap Kucuk, o Διευθύνων Σύμβουλος της LC Waikiki, της μεγαλύτερης τουρκικής αλυσίδας στον χώρο του ενδύματος.
Δεν ήταν μία τυπική επίσκεψη που θα συνοδευόταν μετά από ολιγοήμερες διακοπές στη χώρα μας καθώς μαζί με τον κ. Kucuk ήρθαν, μεταξύ των άλλων, η Γενική Διευθύντρια της αλυσίδας, ο επικεφαλής για την Ευρώπη, ο επικεφαλής του κατασκευαστικού τμήματος της αλυσίδας και ο Visual Operation Manager του ομίλου.
Η απόβαση των κορυφαίων στελεχών της LC Waikiki μεταφράζεται από πολλούς σε προσπάθεια επιτάχυνσης της παρουσίας της στην ελληνική αγορά.
Η χώρα μας είναι αυτή με τη μικρότερη παρουσία που έχει στα Βαλκάνια, καθώς η LC Waikiki διαθέτει 9 καταστήματα όταν στις γειτονικές Αλβανία έχει 12, στην Βόρεια Μακεδονία 11, στην Βουλγαρία 27 και στην Σερβία και την Ρουμανία πάνω από 40 σε κάθε χώρα.
Σήμερα η τουρκική αλυσίδα, η οποία έχει παρουσία σε τέσσερις ηπείρους, είναι η έκτη μεγαλύτερη οικογένεια αλυσίδας ρούχων στην Ευρώπη και ηγέτης σε 22 από τις 56 χώρες που δραστηριοποιείται.
Ενδεικτικό της δυναμικής της και της ταχείας ανάπτυξής της, είναι ότι για την επόμενη χρονιά, το 2023, στόχος είναι η τρίτη θέση στην Ευρώπη πίσω από τον όμιλο Inditex (Zara) και την H&M.
Δεν είναι όμως η LC Waikiki η μόνη τουρκική αλυσίδα ρούχων που επεκτείνεται στη χώρα μας, ήδη παρουσία διαθέτει με δύο καταστήματα (Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη) η Penti που δραστηριοποιείται στην κατηγορία των εσωρούχων και μαγιό.
Παράλληλα τον περασμένο Ιούνιο συστάθηκε η Vakko Investment Μονοπρόσωπη ΕΠΕ, θυγατρική της ομώνυμης τουρκικής οικογένειας αλυσίδων.
Πρόκειται για έναν όμιλο που δημιουργήθηκε πριν από 88 χρόνια και δραστηριοποιείται κυρίως στον χώρο της μόδας αλλά έχει επεκταθεί και στα αξεσουάρ, τα έπιπλα ακόμη και στα τρόφιμα.
Είναι η εταιρεία που έντυσε την τουρκική ολυμπιακή ομάδα για τους Αγώνες του Τόκιο ενώ έχει αναλάβει κατά καιρούς και την στολή του εθνικού αερομεταφορέα της γείτονος, Turkish Airlines.
Πέρα από τον χώρο του ενδύματος, αυτόνομη παρουσία στην Ελλάδα έχουν και δύο αλυσίδες από τον χώρο του οικιακού εξοπλισμού.
Πρόκειται για την English Home η οποία μετά από μία θετική πορεία που είχε αποτέλεσμα να φθάσει τα 15 καταστήματα τα τελευταία χρόνια αναδιπλώθηκε και πλέον έχει μόνο ένα σημείο, στο εμπορικό κέντρο River West.
Αντίθετα ανοδικά κινείται η Madame Coco η οποία ήδη αριθμεί 4 σημεία στην Αττική (Αθήνα, Γλυφάδα, Ελληνικό, Χαλάνδρι). Παράλληλα μέσω αντιπροσωπειών διαθέτουν παρουσία στην χώρα μας τα παιδικά έπιπλα Cilek και την εταιρεία στρωμάτων και επίπλων Istikbal.
Η απόβαση τριών τουρκικών αλυσίδων του χώρου ένδυσης δεν είναι η πρώτη. Είχε προηγηθεί το φθινόπωρο του 2005 στο ολοκαίνουργιο τότε The Athens Mall, η έλευση των τουρκικών αλυσίδων Koton, Mavi Jeans, Ipekyol, Gizia και Inci.
H πρώτη απόβαση δεν είχε αίσιο τέλος για τις τουρκικές αλυσίδες καθώς μέσα σε λίγα χρόνια αναγκάστηκαν να αναδιπλωθούν και τελικά να αποχωρήσουν από την ελληνική αγορά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τουρκικές αλυσίδες είχαν φύγει από τη χώρα μας πριν ξεκινήσει η περιπέτεια των μνημονίων.
Στελέχη που είχαν εργαστεί σε κορυφαίες θέσεις είχαν αναφέρει ότι δεν υπήρξε ποτέ σοβαρός σχεδιασμός από την πλευρά τους και λάθος εκτίμηση του ανταγωνισμού.
Το 2021 ήταν ιδιαίτερα θετική χρονιά για την LC Waikiki η οποία ήρθε στην χώρα μας το 2018.
Χωρίς ηλεκτρονικό κατάστημα και με λειτουργία από τον Μάιο και μετά, εξαιτίας των lockdown, κατάφερε να παρουσιάσει σημαντική αύξηση πωλήσεων ενώ εκτιμάται ότι θα είναι η πρώτη κερδοφόρα χρήση της ελληνικής θυγατρικής.
Στους άμεσους στόχους που έχει θέσει η διοίκηση είναι και η δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος ώστε να καλύψει άμεσα και περιοχές που δεν έχει παρουσία.
Η LC Waikiki η οποία δημιουργήθηκε το 1988 στο Παρίσι πέρασε σε τουρκικά χέρια το 1997 και ξεκίνησε την εμπορική της παρουσία από την γειτονική χώρα το 2000.
Το 2009 λειτούργησε το πρώτο κατάστημα της στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στην Ρουμανία ενώ πέρυσι έσπασε το φράγμα των 1000 σημείων σε τέσσερις ηπείρους.
Σήμερα διαθέτει περισσότερα από 1200 καταστήματα σε πάνω από 50 χώρες με 47.000 υπαλλήλους να εργάζονται στα τελικά σημεία και 3.000 στα κεντρικά της γραφεία στην Κωνσταντινούπολη.
Επιχειρήσεις: Ποια είναι τα τουρκικά… Zara που εξαπλώνονται στην Ελλάδα
Έχοντας έρθει από τον Σεπτέμβριο του 2018 στην Ξάνθη, η τουρκική αλυσίδα LC Waikiki είχε την ατυχία να επεκταθεί στη χώρα μας σχεδόν λίγο πριν από την εξάπλωση του κορονοϊού.
Αυτό δεν την απέτρεψε από το να αποκτήσει στη χώρας μας παρουσία σε πέντε πόλεις (Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Κόρινθο και Ξάνθη) και να ετοιμάζει την επέκταση της σε Αλεξανδρούπολη αλλά και την κάθοδο της στην Αθήνα και συγκεκριμένα στο εμπορικό κέντρο River West.
Πέρυσι, οι πωλήσεις της στην χώρα μας, με τα καταστήματα να είναι κλειστά λόγω περιοριστικών μέτρων αρκετό διάστημα και χωρίς e-shop, διαμορφώθηκαν σε 7,18 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 2,91% σε σχέση με το 2019.
Τα μικτά κέρδη μειώθηκαν κατά 3,01% ενώ η καθαρή θέση βελτιώθηκε κατά 13,16% και οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις ανήλθαν σε 1,53 εκατ. ευρώ μειωμένες κατά 38,18% σε σχέση με την χρήση του 2019.
Έχοντας ξεκινήσει το 1988 από το Παρίσι, η LC Waikiki πέρασε το 1997 σε τουρκικά χέρια.
Στόχος είναι μέσα στην επόμενη διετία να είναι μία από τις τρεις μεγαλύτερες φίρμες στον χώρο του ευρωπαϊκού ενδύματος, και χωρίς να τις κατονομάζει, θέλει να βρεθεί κοντά στις Inditex (Zara) και H&M.
Η εμπορική παρουσία ξεκίνησε μόλις το 2000 στην Τουρκία, το 2009 άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στο εξωτερικό, στην Ρουμανία και πέρυσι είχε φτάσει αισίως τα 1000 καταστήματα.
Βασικός μέτοχος είναι ο Mustafa Kucuk η περιουσία του οποίου σύμφωνα με το Forbes υπολογίζεται σήμερα σε 1,6 δισ. δολάρια.
Από τον Αύγουστο του 2020, οπότε και άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στο Περού, έχει παρουσία σε τέσσερις ηπείρους, ενώ το βάρος το 2021 έπεσε κυρίως στην αφρικανική ήπειρο όπου επεκτάθηκε σε αγορές όπως η Ακτή Ελεφαντοστού, Γκάνα, Αγκόλα, Σενεγάλη.
Σήμερα διαθέτει 1120 καταστήματα σε 51 χώρες (κυρίως Ανατολική Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική) με 3.000 εργαζόμενους να απασχολούνται στα κεντρικά της γραφεία και 47.000 στα καταστήματα της.
Ακολουθώντας την τακτική της Inditex και της H&M δημιούργησε ανεξάρτητα brands, όπως το LCW Home με είδη σπιτιού, το LCW Dream (το πρώτο ευρωπαϊκό κατάστημα άνοιξε τον Ιούλιο του 2020 στο εμπορικό κέντρο Flamingo στην Ξάνθη), LCW Steps με υποδήματα, LCW Modest, LCW Baby κ.α.