Συναγερμός στην αγορά: Ολική «απόβαση» των Τούρκων στην Ελλάδα

LC Waikiki: Το έβδομο κατάστημα της στην Ελλάδα και το πρώτο στην Αθήνα εγκαινίασε στο εμπορικό κέντρο River West η αλυσίδα ένδυσης LC Waikiki, προκαλώντας ανησυχία στους ανταγωνιστές της.

Η εταιρεία της οποίας το προσωνύμιο είναι τουρκικά Zara, λόγω της προέλευσης, της δραστηριοποίησης στο fast fashion με προσιτές τιμές και του στόχου να καταλάβει την τρίτη θέση στην αγορά ένδυσης στην Ευρώπη, αναμένεται να αναπτύξει ταχύτητα στην ελληνική αγορά τα επόμενα χρόνια.

Όπως ανέφεραν στελέχη της στο PowerGame, στα χθεσινά εγκαίνια, στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2022 να λειτουργήσουν άλλα τρία καταστήματα ανεβάζοντας συνολικά τον αριθμό σε δέκα.

Μέχρι τον Ιούνιο αναμένεται να προστεθεί το δεύτερο κατάστημα στην Αθήνα, στο εμπορικό κέντρο του ομίλου Φουρλή, στην οδό Πειραιώς στο Φάληρο καθώς και στην Κέρκυρα ενώ το φθινόπωρο έχει προγραμματιστεί η δημιουργία ενός ακόμη LC Waikiki στην Κομοτηνή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Θράκη είναι η πρώτη περιφέρεια της χώρας όπου η τουρκική αλυσίδα θα έχει παρουσία σε όλους τους νομούς καθώς ξεκίνησε από την Ξάνθη και πριν από λίγες ημέρες εγκαινίασε το κατάστημα της Αλεξανδρούπολης.

Οι άλλες πόλεις που ήδη φιλοξενούν τις συλλογές της είναι η Θεσσαλονίκη, η Λάρισα, η Κόρινθος και η Πάτρα.

Μεσοπρόθεσμος στόχος είναι να τεθούν έως τις αρχές του 2024 άλλα δέκα καταστήματα ενώ σε βάθος χρόνου εκτιμάται ότι η ελληνική αγορά μπορεί να καλυφθεί με 40 – 50 καταστήματα.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η αλυσίδα στην προσπάθεια ταχύτερης επέκτασης της στην Ελλάδα είναι η έλλειψη μεγάλων χώρων σε εμπορικά σημεία.

Στις προθέσεις της είναι η έλευση και άλλων σημάτων που έχουν αναπτυχθεί από τον όμιλο στην λογική που έχουν και οι ανταγωνιστές της Inditex (Zara) και H&M. Τα καταστήματα αυτά θα τοποθετηθούν είτε αυτόνομα είτε ως shop in shop σε μεγάλα LC Waikiki.

Τα σήματα που έχουν προτεραιότητα είναι το LCW Dream (το πρώτο ευρωπαϊκό κατάστημα άνοιξε τον Ιούλιο του 2020 στην Ξάνθη) που ειδικεύεται σε lingerie, το LCW Home με είδη σπιτιού και το LCW Baby.

LC Waikiki: Μυθικοί τζίροι

Το 2021 ήταν ιδιαίτερα θετική χρονιά για την LC Waikiki η οποία ήρθε στην χώρα μας το 2018. Χωρίς ηλεκτρονικό κατάστημα και με λειτουργία από τον Μάιο και μετά, εξαιτίας των lockdown, κατάφερε να παρουσιάσει σημαντική αύξηση πωλήσεων ενώ εκτιμάται ότι θα είναι η πρώτη κερδοφόρα χρήση της ελληνικής θυγατρικής.

Στους άμεσους στόχους που έχει θέσει η διοίκηση είναι και η δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος ώστε να καλύψει άμεσα και περιοχές που δεν έχει παρουσία.

Η LC Waikiki η οποία δημιουργήθηκε το 1988 στο Παρίσι πέρασε σε τουρκικά χέρια το 1997 και ξεκίνησε την εμπορική της παρουσία από την γειτονική χώρα το 2000. Το 2009 λειτούργησε το πρώτο κατάστημα της στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στην Ρουμανία ενώ πέρυσι έσπασε το φράγμα των 1000 σημείων σε τέσσερις ηπείρους.

Σήμερα διαθέτει περισσότερα από 1200 καταστήματα σε πάνω από 50 χώρες με 47.000 υπαλλήλους να εργάζονται στα τελικά σημεία και 3.000 στα κεντρικά της γραφεία στην Κωνσταντινούπολη.

LC Waikiki: Η ιστορία της αλυσίδας

Έχοντας ξεκινήσει το 1988 από το Παρίσι, η LC Waikiki πέρασε το 1997 σε τουρκικά χέρια. Στόχος είναι μέσα στην επόμενη διετία να είναι μία από τις τρεις μεγαλύτερες φίρμες στον χώρο του ευρωπαϊκού ενδύματος, και χωρίς να τις κατονομάζει, θέλει να βρεθεί κοντά στις Inditex (Zara) και H&M.

Η εμπορική παρουσία ξεκίνησε μόλις το 2000 στην Τουρκία, το 2009 άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στο εξωτερικό, στην Ρουμανία και πέρυσι είχε φτάσει αισίως τα 1000 καταστήματα. Βασικός μέτοχος είναι ο Mustafa Kucuk η περιουσία του οποίου σύμφωνα με το Forbes υπολογίζεται σήμερα σε 1,6 δισ. δολάρια.

Από τον Αύγουστο του 2020, οπότε και άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στο Περού, έχει παρουσία σε τέσσερις ηπείρους, ενώ το βάρος το 2021 έπεσε κυρίως στην αφρικανική ήπειρο όπου επεκτάθηκε σε αγορές όπως η Ακτή Ελεφαντοστού, Γκάνα, Αγκόλα, Σενεγάλη.

Σήμερα διαθέτει 1120 καταστήματα σε 51 χώρες (κυρίως Ανατολική Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική) με 3.000 εργαζόμενους να απασχολούνται στα κεντρικά της γραφεία και 47.000 στα καταστήματα της.

Ακολουθώντας την τακτική της Inditex και της H&M δημιούργησε ανεξάρτητα brands, όπως το LCW Home με είδη σπιτιού, το LCW Dream (το πρώτο ευρωπαϊκό κατάστημα άνοιξε τον Ιούλιο του 2020 στο εμπορικό κέντρο Flamingo στην Ξάνθη), LCW Steps με υποδήματα, LCW Modest, LCW Baby κ.α..

LC Waikiki: Έρχεται ανταγωνισμός και από το Ισραήλ

Παράλληλα, την έλευση του στην Ελλάδα προετοιμάζει ο Ισραηλινός όμιλος Fox (γνωστός από τη συμφωνία που έχει κάνει με τον όμιλο Jumbo για την κάθοδο της ελληνικής αλυσίδας στο Ισραήλ) προωθώντας στη χώρα μας το ηλεκτρονικό του κατάστημα ένδυσης και υπόδησης Terminal X.

Σε ό,τι αφορά στη συνεργασία του με την Jumbo, την οποία υπέγραψε τον περασμένο Σεπτέμβριο, αυτή προέβλεπε τη λειτουργία του πρώτου καταστήματος περί το τέλος του 2022. Η συμφωνία είναι 12ετούς διάρκειας με δυνατότητα επέκτασης για άλλα 10 χρόνια από την παρέλευση των πρώτων 10 ετών από την ημερομηνία ανοίγματος του πρώτου καταστήματος.

Όλα αυτά συμβαίνουν την ώρα που η Inditex (ZARA, Bershka κτλ), είναι σε φάση νέας στρατηγικής, έχοντας ωστόσο σημαντικό μερίδιο στην εγχώρια αγορά online shopping ένδυσης και υπόδησης.

Εκτός από την αυτόνομη παρουσία της αλυσίδας σε Ελλάδα, Κύπρο, Ρουμανία και Βουλγαρία με 80 καταστήματα, η Jumbo έχει παρουσία με 26 καταστήματα που φέρουν το σήμα της,σε ακόμη 6 χώρες και συγκεκριμένα σε Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο.

Η διαφορά στην περίπτωση της επέκτασης στο Ισραήλ είναι αφ ενός το μέγεθος του συνεργάτη με τον οποίο ήρθε σε συμφωνία ο ελληνικός όμιλος για την ανάπτυξη του σήματος του και αφ’ ετέρου η επέκταση σε μια νέα γεωγραφική περιοχή όπου οι καταναλωτές της γνωρίζουν το σήμα.

Ο ισραηλινός όμιλος Fox είναι από τους βασικούς παίκτες στον χώρο του λιανεμπορίου στο Ισραήλ δραστηριοποιούμενος κυρίως στον κλάδο της ένδυσης. Εισηγμένος στο χρηματιστήριο του Tel Aviv, διαθέτει 9 σήματα δικά του και 11 συνεργασίες franchise με εταιρείες με διεθνή παρουσία στο λιανεμπόριο, όπως π.χ. με τη Nike.

Όμως με τη συμφωνία του με τη Jumbo, εισέρχεται σε μια νέα για αυτόν κατηγορία όχι μόνο των παιγνιδιών αλλά και των προϊόντων για το σπίτι.

Το πρώτο κατάστημα αναμένεται να λειτουργήσει περί το τέλος του 2022, όπως αναφέρει ανακοίνωση της Jumbo, αν και τα ισραηλινά μέσα ενημέρωσης επικαλούμενα δηλώσεις από την Ισραηλινή εταιρεία τοποθετούν τη λειτουργία του πρώτου καταστήματος μέσα στο 2021.

Η συμφωνία είναι 12ετούς διάρκειας με δυνατότητα επέκτασης για άλλα 10 χρόνια από την παρέλευση των πρώτων 10 ετών από την ημερομηνία ανοίγματος του πρώτου καταστήματος.

Η FOX ιδρύθηκε το 1942 από την οικογένεια Fox, που ειδικεύεται στην αγορά ενδυμάτων.

Σήμερα, εκτός από το Ισραήλ έχει παρουσία σε 14 χώρες, διαθέτοντας 600 καταστήματα παγκοσμίως συνολικής επιφάνειας 110.000 τετραγωνικών μέτρων.