Σούπερ μάρκετ: Ένα απίστευτο τέχνασμα έχουν βρει τα σούπερ μάρκετ με χαμένους φυσικά τους καταναλωτές.
Για την μείωση των ποσοτήτων στις συσκευασίες προϊόντων, διαμαρτύρεται μέσω της ανακοίνωσής του το ΙΝΚΑ/Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας.
Το ΙΝΚΑ σημειώνει ότι αν και είναι νόμιμη διαδικασία, ωστόσο πρόκειται για ένα «τέχνασμα της βιομηχανίας και της βιοτεχνίας» ενώ προσθέτει στην ανακοίνωση, ότι μετά από ελέγχους που πραγματοποίησε, διαπίστωσε ότι μειώνονται οι ποσότητες στις συσκευασίες προϊόντων.
Επιπλέον, αναφέρει ότι υπάρχει μείωση των ποσοτήτων, σχεδόν σε όλες τις συσκευασίες προϊόντων, όχι μόνο στα τρόφιμα, αλλά και στα είδη περιποίησης, στα χαρτικά, απορρυπαντικά, καλλυντικά, ζωοτροφές «και γενικά όπου αυτό είναι εφικτό, ακόμα και στα αγροτικά προϊόντα του πρωτογενούς τομέα (τσουβάλια καλαμπόκι, σόγια, κριθάρι μπάλες τριφύλλι)».
Στο εξωτερικό οι ομαδικές αγωγές κατά εταιρειών που άλλα διαφημίζουν κι άλλα προσφέρουν τελικά είναι κάτι σύνηθες. Πρόσφατα, ομαδική αγωγή κατατέθηκε σε βάρος αλυσίδων φαστ φουντ για αθέμιτες και παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές, ζητώντας αποζημίωση 50 εκατ. δολαρίων για πελάτες που εξαπατήθηκαν.
«Οι ενέργειες είναι ιδιαιτέρως ανησυχητικές τώρα που πληθωρισμός, τρόφιμα και τιμές κρέατος είναι στα ύψη και πολλοί καταναλωτές, ιδιαίτερα εκείνοι με χαμηλότερο εισόδημα, δυσκολεύονται οικονομικά», προσθέτουν οι καταγγέλλοντες.
Δεν μας έφταναν οι απίστευτες τιμές στο ηλεκτρικό ρεύμα, που έφερε η ενεργειακή κρίση, τώρα έχουμε πρόβλημα και με τα βασικά αγαθά!
Ποιος να το φανταζόταν;
Αποδεικνύεται ότι η συσσώρευση χαρτιού υγείας στις πρώτες ημέρες της πανδημίας ήταν μια σοφή οικονομική απόφαση.
Εάν το ντουλάπι του μπάνιου σας εξακολουθεί να είναι γεμάτο με ρολά, δεν χρειάζεται πλέον να ντρέπεστε.
Η έλλειψη χαρτιού υγείας το 2020 ήταν ένα πρώιμο προειδοποιητικό σημάδι των μεγάλων διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας τις οποίες επρόκειτο να υποστεί η παγκόσμια οικονομία.
Τώρα, οι τιμές χονδρικής εκτινάσσονται σε υψηλό όλων των εποχών – μια νέα κρίση η οποία δείχνει ότι οι πληθωριστικές πιέσεις εξακολουθούν να συσσωρεύονται.
Η βιομηχανία χαρτιού υγείας είναι μια μικρογραφία του πολύ μεγαλύτερου, ενεργοβόρου μεταποιητικού τομέα, όπου το κόστος παραγωγής συνεχίζει να εκτοξεύεται στα ύψη, αναλογικά προς τις αυξανόμενες τιμές χονδρικής ενέργειας.
Πρόκειται για το ίδιο ζήτημα σε όλα τα ευρωπαϊκά βιομηχανικά προϊόντα – από γυαλί, κεραμικά και συνθετικές ίνες μέχρι αλουμίνιο, τσιμέντο, λιπάσματα και δεκάδες άλλα είδη απαραίτητα για την καθημερινή ζωή.
Η Wall Street ελπίζει ότι τα χειρότερα του πληθωριστικού κύματος βρίσκονται πίσω μας.
Ωστόσο, μια ματιά στον βιομηχανικό κλάδο εν μέσω των σκαμπανεβασμάτων της βιομηχανίας χαρτιού υγείας δείχνει ότι οι πιέσεις στις τιμές δεν υποχωρούν.
Οι κεντρικές τράπεζες θα πρέπει να αυστηροποιήσουν τη νομισματική τους πολιτική ως απάντηση, ακόμη και τη στιγμή που η οικονομική ανάπτυξη, ιδιαίτερα στην Ευρώπη, επιβραδύνεται.
Όπως ισχύει για πολλούς κατασκευαστές – μεταποιητές, ο πυρήνας του προβλήματος για το χαρτί υγείας βρίσκεται στο κόστος της ενέργειας.
Η μετατροπή του ξύλου σε χαρτοπολτό και στη συνέχεια σε χαρτί υγείας είναι πολύ ενεργοβόρα – περισσότερο από ό,τι για άλλα είδη χαρτιού.
Στην Ευρώπη, η διαδικασία είναι πλέον απαγορευτικά δαπανηρή, καθώς οι τιμές χονδρικής του φυσικού αερίου και της ηλεκτρικής ενέργειας εκτινάσσονται σε υψηλό όλων των εποχών.
Παρά την πρόσφατη διόρθωση από τα υψηλά-ρεκόρ τα οποία σημειώθηκαν στα τέλη Αυγούστου, το ευρωπαϊκό συμβόλαιο αναφοράς για το φυσικό αέριο διαπραγματεύεται κοντά στα 250 ευρώ (248 δολ.) ανά μεγαβατώρα, σε σύγκριση με μια μέση τιμή κάτω από 20 ευρώ μεταξύ 2010 και 2020.
Οι ευρωπαϊκές τιμές αναφοράς ηλεκτρικής ενέργειας είναι 15 φορές υψηλότερες σήμερα απ’ ό,τι πριν από μια δεκαετία.
Ο Lorenzo Poli, επικεφαλής της ιταλικής χαρτοποιίας Cartiere Saci, μοιράστηκε πρόσφατα τον μηνιαίο λογαριασμό ενέργειας της εταιρείας του στην τηλεόραση: είχε αυξηθεί από λίγο περισσότερο από 385.000 ευρώ το 2021 σε σχεδόν 2 εκατομμύρια ευρώ το 2022.
Σε μια άλλη ένδειξη της πίεσης, η Hakle, μεγάλη γερμανική εταιρεία κατασκευής χαρτιού υγείας με ιστορία ενός αιώνα, υπέβαλε αίτηση προστασίας από τους πιστωτές της τη Δευτέρα.
Η εταιρεία ανέφερε ότι οι “τεράστιες” αυξήσεις τιμών για ενέργεια και άλλα εμπορεύματα την οδήγησαν σε “αδιέξοδο”.
Έχω ακούσει άλλα στελέχη της βιομηχανίας χαρτιού υγείας να παραπονιούνται για παρόμοιες αυξήσεις του ενεργειακού κόστους – το 300% έως 400% σε ετήσια βάση φαίνεται να είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση.
Δεν έχει τέλος το ράλι της ακρίβειας καθώς τουλάχιστον 500 προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, όπως είναι τα τρόφιμα, θα ανατιμηθούν στα σούπερ μάρκετ, επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο τον οικογενειακό προϋπολογισμό.
Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Realnews, μέχρι το τέλος του μήνα θα αυξηθούν οι τιμές σε 35 βασικές κατηγορίες προϊόντων.
Οι νέες αυξήσεις αναμένεται να περάσουν σταδιακά στα ράφια των σούπερ μάρκετ, ανάλογα με τα αποθέματα των προϊόντων που διαθέτουν στις αποθήκες τους.
Η νέα λίστα της ακρίβειας περιλαμβάνει ανατιμήσεις στους φρέσκους χυμούς (έως 16%), στα κατεψυγμένα ψάρια (15%), στα χαρτικά (έως 12%), στα τυριά (έως 13%), στις κονσέρβες (9%-13%), στα μπισκότα (6%-12%), στις μπάρες δημητριακών (10%), στις σοκολάτες (3%-12%), στο ξίδι (10%), στο ρύζι (10%), στα κρουασάν (10%), στα ποτά (έως 10%), στο γάλα εβαπορέ (9%), στα ζυμαρικά (έως 9%), στα καθαριστικά σπιτιού (έως 9%), στο σαπούνι (έως 9%), στα είδη προσωπικής υγιεινής (έως 9%), στις μαρμελάδες (έως 9%), στο γιαούρτι (8%), στις οδοντόκρεμες (έως 8%), στον ελληνικό καφέ (6%), στα φασόλια (6%), στα αλλαντικά (3%-6%), στις φακές (5%-6%), στο ελαιόλαδο (5%), στις ελιές (5%), στο φρέσκο γάλα (5%), στις μαργαρίνες (5%), στο βούτυρο (έως 5%), στο κρέας (3%-5%), στον χαλβά (4%), στις έτοιμες σαλάτες (3,5%), στις ζωοτροφές (2,5%) και στη ζάχαρη (2%).
Ωστόσο, πρόκειται για ανατιμήσεις που έχουν γίνει από μεμονωμένες εταιρείες και δεν αφορούν στο σύνολο των επιχειρήσεων που παράγουν ή εμπορεύονται τα συγκεκριμένα προϊόντα.
Το κύμα ακρίβειας που σαρώνει βασικά αγαθά φέρνει ανατροπές στα σούπερ μάρκετ τα οποία «καταργούν» τις προσφορές αλλά και τα προϊόντα 1+1.
Αλλάζει ο τρόπος που αντιμετωπίζονται οι καταναλωτές από τις υπεραγορές.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, 3 στις 5 εταιρείες εμπορίου σταματούν τις προσφορές 1+1.
Αρχίζουν να κόβονται οι εκπτώσεις αυτές.
Επίσης, παρατηρείται ότι πλέον οι εταιρείες προϊόντων δεν παρέχουν περισσότερη ποσότητα στο προϊόν.
Επιπλέον, εταιρείες πολλές εταιρείες για να πουλήσουν το προϊόν στην ίδια τιμή αποφασίζουν να μειώσουν τη ποσότητα.
Οι εμπορικές επιχειρήσεις και οι βιομηχανίες έχουν ανακοινώσει σημαντικές αυξήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ όπως:
Κονσέρβες +15%, καλλυντικά +25%, γαλακτοκομικά +12%, μαργαρίνες +20%, αλλαντικά +10%, γλυκίσματα μπισκότα +20%, παγωτά +5%, απορρυπαντικά +15%, προϊόντα περιποίησης και φροντίδας +18%.
Εκείνο πάντως που δεν πρέπει να μας προβληματίζει στην ελληνική αγορά είναι πως δεν παρατηρούνται και δεν θα έχουμε ελλείψεις.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…