Βενζίνη: Συνεχίζεται η αύξηση στη μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, η οποία εδώ και μέρες έχει σπάσει το φράγμα των 2 ευρώ ανά λίτρο. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Το φράγμα των 2 ευρώ ανά λίτρο έχει σπάσει εδώ και μέρες η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης. Σύμφωνα με τα στοιχεία, η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης βενζίνης ανήλθε στα 2,013 ευρώ ανά λίτρο και την 1η Ιουλίου ήταν στα 1,863 ευρώ ανά λίτρο.
Τα παραπάνω προκύπτουν από το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων του υπουργείου Ανάπτυξης και με βάση αυτά τα στοιχεία οι μέσες τιμές της αμόλυβδης σε νομούς αγγίζουν ακόμα και τα 2,254 ευρώ ανά λίτρο. Για την ακρίβεια στις Κυκλάδες είναι στα 2,25 ευρώ ανά λίτρο και στα Δωδεκάνησα στα 2,174 ευρώ ανά λίτρο.
Σε πραγματικές τιμές η ακριβότερη βενζίνη στην Ελλάδα είναι και πάλι στις Κυκλάδες με 2,467 ευρώ ανά λίτρο και στα Δωδεκάνησα με 2,450 ευρώ ανά λίτρο. Νησιά κι άλλες περιοχές της χώρας με χαμηλό βαθμό ανταγωνισμού πρωτοστατούν στο ράλι της ακρίβειας.
Οι αυξήσεις των τιμών στην εγχώρια αγορά καυσίμων αποδίδονται στην καυτή πορεία των διεθνών τιμών του αργού πετρελαίου και των προϊόντων του. Το πετρέλαιο τύπου Μπρεντ βρίσκεται μία ανάσα από τα 91 δολάρια το βαρέλι και πιο συγκεκριμένα το πρωί διαπραγματευόταν στα 92,43 δολάρια το βαρέλι.
Στις αρχές του Ιουνίου το εύρος των τιμών ήταν στα 72 με 73 δολάρια το βαρέλι. Πρόκειται δηλαδή για μία αύξηση της τάξης των 20 δολαρίων το βαρέλι, η οποία επηρεάζει αρχικά και τις υπόλοιπες χρηματιστηριακές αγορές πετρελαιοειδών και στη συνέχεια και τις τοπικές αγορές των υγρών καυσίμων.
Η ανοδική τροχιά της βενζίνης και των άλλων καυσίμων έρχεται να προσθέσει νέα βάρη στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, οι οποίοι πλήττονται από το κύμα της ακρίβειας στα βασικά αγαθά διατροφής και είδη νοικοκυριού. Επιπλέον πυροδοτεί πρόσθετα κόστη σε επιχειρήσεις και επαγγελματίες που χρησιμοποιούν τη βενζίνη και άλλα πετρελαιοειδή προϊόντα για τις μετακινήσεις των οχημάτων τους.
Αξίζει να σημειωθεί πως η Ελλάδα βρίσκεται στις κορυφαίες θέσεις της λίστας με τις χώρες που έχουν την πιο ακριβή αμόλυβδη βενζίνη σε όλο τον κόσμο.
Η χώρα μας είναι ένατη σε ακρίβεια σε σύνολο 168 χωρών και μάλιστα υπολείπεται μόνο χωρών που είναι ως επί το πλείστον πολύ πιο πλούσιες, όπως είναι το Μονακό, η Ολλανδία, το Χονγκ Κονγκ που καταλαμβάνει την πρώτη θέση, η Δανία, το Λιχτενστάιν και η Ελβετία.
Ακόμη κι έτσι, η Ελλάδα είναι πιο ακριβή ακόμη και από πολύ πιο πλούσιες άλλες ευρωπαϊκές και μη χώρες, όπως είναι η Γερμανία, η Γαλλία, η Σουηδία και άλλες.
Το κόστος της αμόλυβδης σε όλο τον κόσμο προκύπτει από την επεξεργασία στοιχείων που πραγματοποίησε ο ιστότοπος GlobalPetrolPrices για τις 168 αυτές χώρες, με τελευταία ημερομηνία στις 28 Αυγούστου 2023.
Από αυτά προκύπτουν ορισμένα επίσης ενδιαφέροντα συμπεράσματα, όπως για παράδειγμα πως η Ευρώπη είναι η ακριβότερη ήπειρος όσον αφορά στις τιμές της αμόλυβδης.
Αυτό οφείλεται κυρίως στους υψηλούς φόρους που επιβάλλονται στα υγρά καύσιμα από τις χώρες αυτές στους πολίτες τους.
Ακόμη κι έτσι όμως και παρά το γεγονός ότι οι ονομαστικές τιμές δεν απέχουν πάρα πολύ, οι διαφορές είναι τεράστιες εάν υπολογιστεί και το κατά κεφαλήν ΑΕΠ σε κάθε μια από αυτές.
Για παράδειγμα η Ελλάδα με τιμές αμόλυβδης λίγο πριν τα 2 ευρώ το λίτρο (1,991 ευρώ) είχε το 2022 κατά κεφαλήν ΑΕΠ περίπου 20.000 ευρώ, ενώ η Γερμανία με τιμές αμόλυβδης 1,873 ευρώ το λίτρο είχε κατά κεφαλήν ΑΕΠ 50.000 ευρώ. Η Ελβετία που έχει σχεδόν τις ίδιες τιμές στην αμόλυβδη με τη χώρα μας είχε κατά κεφαλήν ΑΕΠ περίπου 90.000 ευρώ.
Στον αντίποδα, υπάρχουν και χώρες οι οποίες παράγουν μαύρο χρυσό οι οποίες δίνουν σχεδόν δωρεάν ή πολύ φθηνά στην αμόλυβδη τους πολίτες τους. Στη Βενεζουέλα το λίτρο πωλείται προς 0,004 ευρώ το λίτρο και ακολουθούν Ιράν και Λιβύη με τιμές λίγο πιο κάτω από τα 0,030 ευρώ.
Βενζίνη: Ράλι ανόδου για τη βενζίνη. Αγγίζει τα €2,30 η αμόλυβδη στο κέντρο της Αθήνας. O ρόλος του ακριβότερου πετρελαίου. Δεν φαίνεται να υπάρχουν πολλές ενδείξεις ότι θα ανακοπεί η αυξητική πορεία στις τιμές των καυσίμων. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Στα ύψη βρίσκονται και πάλι οι τιμές της βενζίνης στη χώρα μας, την ώρα που συνεχίζεται η επιστροφή στα μεγάλα αστικά κέντρα των αδειούχων του Αυγούστου από τους παραθεριστικούς προορισμούς.
Ταυτόχρονα, οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου σημειώνουν άνοδο για πέμπτη συνεχόμενη ημέρα.
Σύμφωνα με στοιχεία από το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων, η μέση τιμή της βενζίνης (95 οκτάνια) στη χώρα βρέθηκε την Τρίτη 29 Αυγούστου στο 1,993 ευρώ/λίτρο, ενώ η τιμή της «100άρας» (100 οκτάνια) εκτοξεύθηκε στα 2,162 ευρώ/λίτρο. Η μέση τιμή για το Diesel κίνησης διαμορφώθηκε στο 1,763, ενώ για το υγραέριο κίνησης η μέση τιμή ήταν στα 0,860 ευρώ ανά λίτρο.
Μάλιστα, σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΪ, στο κέντρο της Αθήνας η τιμής της απλής αμόλυβδης στην αντλία αγγίζει τα 2,30 ευρώ / λίτρο (2,299 ευρώ), ενώ το πετρέλαιο φτάνει στα 2 ευρώ ανά λίτρο. Συγκεκριμένα, σε βενζινάδικο στην περιοχή του Μεταξουργείου, η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης σκαρφάλωσε στα 2,30 ευρώ το λίτρο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από μόλις δύο μήνες η η μέση τιμή της βενζίνης πανελλαδικά βρισκόταν στο 1,863 ευρώ/λίτρο, ενώ η τιμή της ενισχυμένης βενζίνης (100 οκτάνια) ήταν στα 2,050 ευρώ/λίτρο. Η μέση τιμή για το Diesel κίνησης ήταν στο 1579, ενώ για το υγραέριο κίνησης η μέση τιμή ήταν στα 0,796 ευρώ ανά λίτρο (Τιμές αναφοράς της 1ης Ιουλίου 2023).
Με βάση τις χθεσινές μέσες τιμές η «100άρα» ξεπερνά τα 2,10 ευρώ ανά λίτρο στις αντλίες όλης της χώρας με τον νομό Κυκλάδων να είναι «πρωταθλητής» στην ακρίβεια στα καύσιμα, με τη μέση τιμή να διαμορφώνεται στα 2,375 ευρώ ανά λίτρο.
Την ώρα που το ψυχολογικό όριο των 2 ευρώ ανά λίτρο έχει πλέον ξεπεραστεί, δεν φαίνεται να υπάρχουν πολλές ενδείξεις ότι θα ανακοπεί η αυξητική πορεία στις τιμές των καυσίμων.
Οι διεθνείς τιμές για τον «μαύρο χρυσό» ανέβηκαν στο υψηλότερο επίπεδο εδώ και περισσότερο από μία εβδομάδα, καθώς αναμένεται νέα σημαντική μείωση στα αμερικανικά αποθέματα.
Συγκεκριμένα, το αμερικανικό αργό κινήθηκε ανοδικά για πέμπτη συνεχόμενη ημέρα προς τα 82 δολάρια το βαρέλι, σε τροχιά για το μεγαλύτερο σερί κερδών από τον Μάρτιο. Τα αμερικανικά αποθέματα μειώθηκαν κατά 11,5 εκατομμύρια βαρέλια, σύμφωνα με το American Petroleum Institute.
Την ίδια ώρα, στρατιωτικό πραξικόπημα είναι σε εξέλιξη στη Γκαμπόν. Υπενθυμίζεται ότι αφρικανική χώρα είναι μέλος του ΟΠΕΚ, ωστόσο όπως μεταδίδει το Bloomberg, δεν υπήρξαν αναφορές για διακοπές στην παραγωγή ή τις εξαγωγές αργού.
Έπειτα από μια απότομη άνοδο τον Ιούλιο, οι τιμές του αργού παρουσίασαν μία πιο σταθερή πορεία τον Αύγουστο, με την τιμή να διαμορφώνεται γύρω στα 80 δολάρια το βαρέλι. Οι όγκοι συναλλαγών ήταν χαμηλότεροι από τα μέσα επίπεδα την Τετάρτη και η μεταβλητότητα της αγοράς βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2020 για τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του αμερικανικού αργού.
«Οι αγορές πετρελαίου είναι πολύ ήσυχες», έγραψε σε σημείωμά του ο Κεσάφ Λοχίγια, ιδρυτής της συμβουλευτικής Oilytics.
Η πρόσφατη ανησυχία για τα επίπεδα της προσφοράς, μετά τις διαδοχικές μειώσεις στην παραγωγή των χωρών του ΟΠΕΚ+, κυρίως δηλαδή της Σαουδικής Αραβίας και της Ρωσίας, φαίνεται ότι «εξουδετερώνονται» από την προοπτική χαμηλότερης ζήτησης σε Κίνα και Δύση.
Στην περίπτωση της Κίνας, η οποία αποτελεί τον μεγαλύτερο εισαγωγέα παγκοσμίως, το πρόβλημα συνίσταται στην αδύναμη οικονομία, καθώς το πρόβλημα στην αγορά ακινήτων τροχοπέδη για την ανάπτυξη.
Παράλληλα, η πιθανότητα νέων αυξήσεων στα επιτόκια των ΗΠΑ και της Ευρωζώνης, με στόχο την αντιμετώπιση του πληθωρισμού, έρχεται να ενισχύσει το σενάριο της οικονομικής επιβράδυνσης στις δύο όχθες του Ατλαντικού Ωκεανού, δεδομένου ότι η νομισματική σύσφιγξη υπονομεύει την ανάπτυξη.
Όσο για τα κράτη-μέλη του ΟΠΕΚ+, ανακοίνωσαν ότι θα επεκτείνουν το πρόγραμμα μείωσης της παραγωγής, με στόχο την στήριξη των τιμών και κατ’ επέκταση των εσόδων τους. Ιδίως για τη Σαουδική Αραβία, οι αναλυτές εκτιμούν ότι θα προχωρήσει τον Οκτώβριο σε περαιτέρω περιορισμό της παραγωγής κατά 1 εκατ. βαρέλια/ημέρα.
Στο σημείο αυτό, παράγοντες της αγοράς, θυμίζουν ως προς τη διαμόρφωση των τιμών καταναλωτή ότι καθοριστικό ρόλο παίζουν τα ακόλουθα:
Οι φόροι, τέλη και λοιπές επιβαρύνσεις αντιστοιχούν στο 57% της τελικής τιμής.
Η τιμή διυλιστηρίου καθορίζει το 37% και στο 6% υπολογίζεται το μερίδιο του μικτού κέρδους εμπορίας και λιανικής. Λόγω της υψηλής φορολόγησης οι όποιες διεθνείς μειώσεις μετακυλίονται μόνο στο ένα τρίτο της τελικής τιμής.
Η διακύμανση της επηρεάζει το κόστος αγοράς των προϊόντων από τα διυλιστήρια.
Τα διυλιστήρια τιμολογούν τα προϊόντα τους με βάση τη μέση τιμή των προηγούμενων τεσσάρων ημερών. Το αποτέλεσμα είναι οι μειώσεις να περνούν με χρονοκαθυστέρηση…
Τα διυλιστήρια της Μεσογείου διαμορφώνουν τις τιμές των προϊόντων τους με βάση τις χρηματιστηριακές τιμές Platts.
Στην τρέχουσα περίοδο φαίνεται πως δεν ακολουθούν απαραίτητα την πορεία του Μπρεντ.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…