Βενζίνη: Το απόλυτο σοκ – Με τη τιμή θα βάζουμε για όλο τον Αύγουστο

Βενζίνη: Ούτε στις δουλειές μας δεν θα μπορούμε να πηγαίνουμε καθώς η τιμή της βενζίνης όχι μόνο δεν θα πέσει αλλά θα ανέβει!

«Χωρίς περιθώριο αποκλιμάκωσης μέσα στον Αύγουστο η τιμή της βενζίνης»,είναι, σύμφωνα με τον πρόεδρο των βενζινοπωλών Αττικής Νίκο Παπαγεωργίου, αφού αυξήθηκε κατά 12 λεπτά τις τελευταίες δέκα ημέρες για να φτάσει κοντά στα 2 ευρώ.

Η τιμή είναι εισαγόμενη καθώς οι πετρελαιοπαραγωγοί δεν αύξησαν την παραγωγή λόγω ύφεσης και τώρα που η ζήτηση μεγαλώνει διεθνώς λόγω διακοπών, υπάρχει τεχνητή άνοδος τιμής, αφού πρόκειται για χρηματιστηριακό προϊόν, είπε ο κ. Παπαγεωργίου στην ΕΡΤ.

«Όπως όλοι γνωρίζουν, οφείλεται στις διεθνείς τιμές και η πίεση είναι εισαγόμενη. Μην ξεγελιόμαστε, η τιμή είναι στα 2 ευρώ αλλά πέρυσι το καλοκαίρι ήταν στα 2.30 ευρώ», είπε, συμπληρώνοντας ότι από την αρχή του πολέμου στην Ουκρανία η όποια κακή είδηση ωθεί τις τιμές προς τα πάνω.

Από την Κρήτη, ο αντιπρόεδρος βενζινοπωλών Ηρακλείου Φώτης Δοξαστάκης επιβεβαιώνει ότι το μεταφορικό κόστος επιβαρύνει την κατάσταση στα νησιά.

Στην Κρήτη δεν είναι τόσο κραυγαλέα η αύξηση αν και λόγω μικρότερων πρατηρίων και καταναλώσεων υπάρχει η διαφορά, είπε ο Φώτης Δοξαστάκης και πρόσθεσε: «Συρρικνώνουμε το κέρδος μας αλλά δεν το καταλαβαίνει ο καταναλωτής.

Οι καθημερινές ανατιμήσεις στις διεθνείς τιμές δεν διευκολύνουν τη σταθεροποίηση. Τα ελληνικά διυλιστήρια πωλούν καύσιμα σύμφωνα με τις διεθνείς τιμές που παγιώνονται για όλο τον Αύγουστο».

Βενζίνη: Οι παράγοντες που καθορίζουν τις τιμές

Στο σημείο αυτό, παράγοντες της αγοράς, θυμίζουν ως προς τη διαμόρφωση των τιμών καταναλωτή ότι καθοριστικό ρόλο παίζουν τα ακόλουθα:

  1. Η υψηλή φορολογία στην αμόλυβδη.

Οι φόροι, τέλη και λοιπές επιβαρύνσεις αντιστοιχούν στο 57% της τελικής τιμής.

Η τιμή διυλιστηρίου καθορίζει το 37% και στο 6% υπολογίζεται το μερίδιο του μικτού κέρδους εμπορίας και λιανικής. Λόγω της υψηλής φορολόγησης οι όποιες διεθνείς μειώσεις μετακυλίονται μόνο στο ένα τρίτο της τελικής τιμής.

  1. Η ισοτιμία του ευρώ – δολαρίου.

Η διακύμανση της επηρεάζει το κόστος αγοράς των προϊόντων από τα διυλιστήρια.

  1. Η τιμολόγηση των διυλιστηρίων

Τα διυλιστήρια τιμολογούν τα προϊόντα τους με βάση τη μέση τιμή των προηγούμενων τεσσάρων ημερών. Το αποτέλεσμα είναι οι μειώσεις να περνούν με χρονοκαθυστέρηση…

  1. Οι χρηματιστηριακές τιμές Platts της Μεσογείου.

Τα διυλιστήρια της Μεσογείου διαμορφώνουν τις τιμές των προϊόντων τους με βάση τις χρηματιστηριακές τιμές Platts.

Στην τρέχουσα περίοδο φαίνεται πως δεν ακολουθούν απαραίτητα την πορεία του Μπρεν

Βενζίνη: Ανατροπή στην Ελλάδα

Μία σημαντική είδηση βγήκε στο 3ο Micro Mobility Forum, αναφορικά με τη τύχη των diesel και βενζινοκίνητων οχημάτων.

Ο Σύμβουλος Γενικής Γραμματέως Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Γιάννης Τσελίκης, ανακοίνωσε επίσημα ότι η απαγόρευση των ταξινομήσεων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες θα ισχύσει από το 2035 και όχι από το 2030, όπως προβλεπόταν μέχρι σήμερα.

Η σχετική διάταξη άλλαξε και εναρμονίστηκε με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, όπου καθορίζεται ως χρονικό όριο της συγκεκριμένης απαγόρευσης το 2035.

Η ελληνική κυβέρνηση επιδιώκει να αφορά έως το 2030 το ένα τρίτο των ταξινομήσεων καινούργιων επιβατικών οχημάτων ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Φαίνεται ωστόσο ότι πρόκειται για έναν ανέφικτο στόχο, οπότε υποχρεώθηκε σε πενταετή παράταση ζωής για τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτή τη στιγμή φτάνει ο στόλος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα τα 22.700 οχήματα, όταν ο συνολικός στόλος ξεπερνά τα 5 εκατ. οχήματα και μάλιστα μεγάλης ηλικίας.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι η χώρα μας έχει τον πιο γερασμένο στόλο Ι.Χ. με μέση ηλικία 17 ετών, κάτι που αποτυπώνει την οικονομική δυσπραγία του μέσου Έλληνα. Αυτό δυσχεραίνει τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, καθώς τα μοντέλα της συγκεκριμένης τεχνολογίας είναι αρκετά ακριβότερα σε σχέση με τα συμβατικά παρά τα σημαντικά οικονομικά κίνητρα και τις επιδοτήσεις στο πλαίσιο του προγράμματος ‘’Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ’’ με προϋπολογισμό ύψους 100 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο το 70% των αιτήσεων αφορά ηλεκτρικά δίκυκλα (ποδήλατα και σκούτερ), το 4% microcars και μόνο το 26% ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.

Aγκάθι παραμένει και το δίκτυο υποδομών, όπου γίνονται πάντως μεγάλες επενδύσεις. Ενδεικτικά αναφέρουμε, ότι έως τα τέλη του 2025 προβλέπεται η τοποθέτηση 13.000 νέων φορτιστών και έως 100.000 έως το 2030.

Βενζίνη: Γιατί πρέπει να κλείνετε το κινητό όταν γεμίζετε

Ιδιαίτερα προσεκτικοί καλούνται να είναι οι οδηγοί όταν επισκέπτονται ένα πρατήριο υγρών καυσίμων για τον ανεφοδιασμό του αυτοκινήτου τους, δεδομένου ότι πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος να προκληθεί ένα δυσάρεστο συμβάν.

Με την έλευση κάθε οδηγού σε ένα βενζινάδικο, αυτός παρατηρεί αρκετές πινακίδες οι οποίες είναι τοποθετημένες σε ευδιάκριτα σημεία και εφιστούν την προσοχή του.

Μία από αυτές απαγορεύει ρητά τη χρήση κινητού τηλεφώνου, με το σκεπτικό ότι η συγκεκριμένη ηλεκτρονική συσκευή έχει αρκετή ενέργεια για να δημιουργήσει μία σπίθα, η οποία όταν αναμειχθεί με εύφλεκτη βενζίνη θα μπορούσε να προκαλέσει πυρκαγιά.

Παρ’ όλα αυτά, φαίνεται πως δεν υπάρχει πραγματική επιστημονική και τεχνική βάση για την απαγόρευση της χρήσης του κινητού τηλεφώνου στους σταθμούς ανεφοδιασμού.

Tο Ινστιτούτο Πετρελαϊκού Εξοπλισμού (PEI) ερεύνησε τα περιστατικά φωτιάς που προκλήθηκαν από εκφόρτιση στατικού ηλεκτρισμού σε βενζινάδικα στα τέλη της δεκαετίας του ’90 και τις αρχές του 21ου αιώνα και κατέληξε ότι δεν μπορεί να αποδοθεί υπαιτότητα στα κινητά τηλέφωνα.

Όπως έχουν δείξει και άλλες έρευνες, για οποιαδήποτε αναλογία μίξης ατμών καυσίμου – ατμοσφαιρικού αέρα, απαιτείται μία «ελάχιστη ενέργεια σπινθηρισμού ανάφλεξης». Κάτω από αυτό το επίπεδο ενέργειας, ένας σπινθηρισμός είναι ανίκανος να αναφλέξει το δεδομένο μίγμα καυσίμου – αέρα.

Στην περίπτωση του κινητού τηλεφώνου δεν προκαλείται σπινθηρισμός λόγω του ιδιαίτερα χαμηλού δυναμικού των κυκλωμάτων των κινητών τηλεφώνων.

Επομένως, ένα κινητό τηλέφωνο δεν έχει κανένα κίνδυνο να προκαλέσει ανάφλεξη της βενζίνης ακόμη και εάν αυτή περιβάλλεται από ατμούς βενζίνης με την κατάλληλη αναλογία καυσίμου – αέρα για ανάφλεξη.

Αυτό, ωστόσο, δεν συνεπάγεται ότι ο οδηγός μπορεί να εισέρχεται στο βενζινάδικο και να χρησιμοποιεί το κινητό του τηλέφωνο. Αυτό διότι η συγκεκριμένη συσκευή, όπως και όταν κινούμαστε στον δρόμο, διασπά την προσοχή του οδηγού, με αποτέλεσμα να υφίσταται ο κίνδυνος να προκληθεί ένα ατύχημα εντός του πρατηρίου.

Πόσω μάλλον όταν στο πρατήριο υφίσταται συχνή διέλευση οχημάτων και ο χώρος που αυτά κινούνται είναι περιορισμένος.