Jumbo: Η πανδημία του κορονοϊού «γονάτισε» τα Jumbo και η μεγαλύτερη αλυσίδα παιχνιδιών ξεκινάει νέα μέθοδο αγορών ώστε να μην υπάρξει «έμφραγμα» στο σύστημα.
Έτσι ο σχεδιασμός για την ανάπτυξη μοντέλου last minute delivery στην τροφοδοτική αλυσίδα του Ομίλου Jumbo, μπαίνει άμεσα σε εφαρμογή.
Στόχος της διοίκησης είναι να αναδιοργανώσει το σύστημα εφοδιασμού των καταστημάτων της και συγκεκριμένα να καταργήσει σταδιακά το μοντέλο εσωτερικής διαχείρισης της αποθήκης κάθε καταστήματος ξεχωριστά.
Για να το πετύχει αυτό, δρομολογεί την ένταξη νέων ενδιάμεσων κέντρων διανομής στην τροφοδοτική αλυσίδα των καταστημάτων της, επιτρέποντας πιο ενεργή διαχείριση των αποθεμάτων και τροφοδοσία των καταστημάτων σε σημαντικά ταχύτερους χρόνους.
Ο επικεφαλής της Jumbo, Απόστολος Βακάκης, είχε αναφερθεί για πρώτη φορά στο μοντέλο last minute delivery κατά την προ διετίας παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε για τις προοπτικές της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.
Τότε είχε προαναγγείλει, μεταξύ άλλων, πως η Jumbo θα υλοποιήσει σημαντικές επενδύσεις για την ανάπτυξη ενδιάμεσων κέντρων διανομής με στόχο να αναδιοργανώσει το σύστημα εφοδιασμού των καταστημάτων.
Η αύξηση της παραγωγικότητας, η προσαρμογή στις νέες συνθήκες της αγοράς και η περαιτέρω επέκταση του δικτύου καταστημάτων, παράλληλα με την ένταξη στην τροφοδοτική αλυσίδα νέων ενδιάμεσων κέντρων διανομής την επόμενη τριετία, με στόχο την εφαρμογή του μοντέλου last minute delivery, αναφέρθηκαν τότε ως οι μελλοντικοί στόχοι της Jumbo.
Jumbo: Δείτε τι κάνουν για να καλύψουν τη χασούρα
Μπορεί ο κολοσσός του Απόστολου Βακάκη, τα Jumbo, να έχουν χτυπηθεί αλύπητα από τον κορονοϊό, ωστόσο ο δαιμόνιος επιχειρηματίας ετοιμάζει… ρελάνς για να καλύψει τη χασούρα!
Ο κύριος Βακάκης στο περιθώριο της τηλεδιάσκεψης ενημέρωσης των αναλυτών για τα μεγέθη του 2020, τα συνεχή «απαγορευτικά» τους πρώτους μήνες του 2021 στην Ελλάδα έφεραν πτώση κατά 11% στο α΄ τρίμηνο της χρονιάς στις συνολικές πωλήσεις. Να σημειωθεί ότι στην ελληνική αγορά ο όμιλος πραγματοποιεί το μισό σχεδόν του τζίρου του και πιο συγκεκριμένα το 53% των πωλήσεων του.
Πάντως τον Απρίλιο η αλυσίδα επανέρχεται δυναμικά έχοντας αναπληρώσει το χαμένο έδαφος σε σχέση με τα αντίστοιχα περυσινά μεγέθη.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κύριο Βακάκη υπάρχει αισιοδοξία για ένα θετικό πρόσημο πωλήσεων τον τρέχοντα μήνα.
Υπενθυμίζεται ότι τον Ιανουάριο υπήρξε οριακή πτώση πωλήσεων κατά -0,6%, στη συνέχεια το καταγράφηκε μείωση 34% σε ενοποιημένη βάση τον Φεβρουάριο, για να επανέλθει η κίνηση στο +24% τον Μάρτιο καθώς το δίκτυο σε Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο λειτούργησε κανονικά.
Ωστόσο όπως τόνισε ο κ. Βακκάκης «και το 2021 αποτελεί μια χαμένη χρονιά για το λιανεμπόριο» υπογραμμίζοντας ότι υπάρχουν σοβαρές προκλήσεις με άγνωστη επίδραση στην οικονομική δραστηριότητα, ώστε να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα για την πορεία της επιχείρησης μέσα στο 2021.
«Η μέχρι σήμερα λειτουργία του εμπορίου είναι περιοριστική, καθώς οι μέθοδοι click away και click inside αποτελούν εργαλεία «παράδοσης προϊόντων και όχι πώλησης προϊόντων» τόνισε χαρακτηριστικά. Παράλληλα αναφερόμενος στα όσα έχει επιφέρει η πανδημία στην αγορά εστίασε στις επιπτώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, στην αύξηση ναύλων και τιμών πρώτων υλών.
Παρόλα αυτά, όπως τόνισε, η εταιρεία συνεχίζει το επενδυτικό της πλάνο– στο βαθμό που η πανδημία επιτρέπει τις διαδικασίες- με στόχο να δημιουργήσει νέα αποθηκευτικά κέντρα και καταστήματα μέσα στη χρήση. ΄
Όπως είπε μέσα στη φετινή χρονιά θα βγει στον «αέρα» το ηλεκτρονικό της κατάστημα στη Ρουμανία, μια επένδυση ύψους 35-40 εκατ.ευρώ.
Σύμφωνα με την εκτίμηση του κ. Βακκάκη, το ρουμανικό e-shop μπορεί να προσφέρει σε ετήσια βάση τον τζίρο 2 ή 3 καταστημάτων Jumbo.
Jumbo: Το «κόλπο» του Βακάκη για να γλιτώσει το «λουκέτο»
Τεράστια είναι η ζημιά που υπέστησαν τα JUMBO από την επέλαση του κορονοϊού στην Ελλάδα και το lockdown που επεβλήθη. Τα κέρδη της επιχείρησης κατέρρευσαν, με τον ιδιοκτήτη ωστόσο, Απόστολο Βακάκη, να σκέφτεται ένα σχέδιο για αποφύγει την ολική καταστροφή. Δείτε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις.
Στον περιορισμό των απωλειών που είχε εν μέσω πανδημίας και με κλειστά καταστήματα για μεγάλο χρονικό διάστημα ο Όμιλος Jumbo, βοήθησαν οι διεθνείς πωλήσεις και κυρίως η αγορά της Ρουμανίας στην οποία μάλιστα το 2020 καταγράφηκε αύξηση σε αντίθεση με τις υπόλοιπες αγορές στην οποίες δραστηριοποιείται η εταιρεία.
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε την Τετάρτη η Jumbo, ο κύκλος εργασιών κατά τη χρήση του 2020 διαμορφώθηκε σε 694,03 εκατ. ευρώ, μειωμένος κατά -18,15% σε σχέση με το προηγούμενο έτος που ήταν 847,94 εκατ. ευρώ. Η μικτή κερδοφορία του ανήλθε σε 359,40 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας μείωση -19,02% σε σύγκριση με τα 443,79εκατ. ευρώ το έτος 2019 και το περιθώριο των μικτών κερδών διαμορφώθηκε σε 51,78%, ενώ πέρυσι ήταν 52,34%.
Στη Ελλάδα οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας, χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές, παρουσίασαν μείωση κατά -30% περίπου, σε σχέση με το 2019. Η πτώση αυτή αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι τα Jumbo όπως και τα υπόλοιπα εμπορικά καταστήματα παρέμειναν κλειστά, κατά τις δύο μεγάλες και κρίσιμες περιόδους για την αγορά, το Πάσχα και τα Χριστούγεννα του 2020 καθώς και στο γεγονός ότι το διάστημα που λειτούργησαν τα καταστήματα ίσχυαν περιορισμοί ως προς τον αριθμό των πελατών.
Στη Ρουμανία ωστόσο στην οποία η Jumbo διατηρεί 14 καταστήματα οι περιορισμοί που ίσχυσαν το 2020 λόγω του κορονοϊού από Μάρτιο έως Μάιο του 2020 δεν ανέκοψαν την ανάπτυξη και οι πωλήσεις κατέγραψαν αύξηση κατά +13% περίπου. Πηγές κοντά στην εταιρεία σημείωναν άλλωστε το προηγούμενο διάστημα στο insider.gr ότι η Ρουμανία αποτελεί την πιο δυναμική αγορά για τον Όμιλο με διψήφιο αριθμό ανάπτυξης. Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία για τον Μάρτιο του 2021 οι πωλήσεις στην αγορά της Ρουμανίας ήταν διπλάσιες σε σχέση με πέρσι.
Η Jumbo σχεδιάζει μάλιστα την περαιτέρω ανάπτυξή της στη χώρα καθώς προχώρα στη δημιουργία κέντρου αποθήκευσης στην πόλη Κραϊόβα, καθώς και distribution center που θα εξυπηρετούν το e-shop. Παράλληλα αναμένεται να λειτουργήσει ακόμη ένα ιδιόκτητο κατάστημα (περίπου 12.000 τ.μ.) στην ίδια πόλη.
Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες αγορές που δραστηριοποιείται η εταιρεία παρά το γεγονός ότι καταγράφηκε πτώση των πωλήσεων, ήταν μικρότερη σε σύγκριση με την ελληνική αγορά. Συγκεκριμένα στη Βουλγαρία, τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας από Μάρτιο έως Μάιο 2020 καθώς και το κλείσιμο καταστημάτων που λειτουργούσαν σε εμπορικά κέντρα είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση των πωλήσεων κατά τη χρήση του 2020 κατά -10% περίπου.
Στην Κύπρο τέλος όπου το σύνολο των καταστημάτων παρέμειναν κλειστά από τα μέσα Μαρτίου έως τις αρχές Μαΐου 2020, με την εορταστική περίοδο του περσινού Πάσχα να χάνεται, οι πωλήσεις το 2020 υποχώρησαν κατά -13% περίπου σε σχέση με το 2019.Στα προσεχή σχέδια του Ομίλου είναι και η δημιουργία ενός νέου καταστήματος στην Ελλάδα, το οποίο όπως επισημαίνεται θα είναι περίπου 9.000 τ.μ ενώ λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων στην αδειοδότηση των έργων εξαιτίας της πανδημίας εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει μέχρι το τέλος του Δεκεμβρίου 2021.
Σημειώνεται ότι με την ολοκλήρωση της εταιρικής χρήσης, στις 31 Δεκεμβρίου 2020, ο Όμιλος Jumbo αριθμούσε 80 καταστήματα. Από αυτά τα 52 βρίσκονται στην Ελλάδα, τα 5 στην Κύπρο, τα 9 στην Βουλγαρία, και τα 14 στη Ρουμανία, ενώ μέσω συνεργασιών, έχει παρουσία με 28 καταστήματα που φέρουν το σήμα της Jumbo, σε 6 χώρες (Αλβανία, Κόσσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο).