Zara: Νέα ήθη και έθιμα φέρνει η ισπανική αλυσίδα ρούχων.
Ο ιδιοκτήτης των Zara στρέφεται στην στρατηγική “go big” ανοίγοντας στο Ρότερνταμ το μεγαλύτερο κατάστημα στον κόσμο διπλασιάζοντας το μέγεθος της εταιρίας με σκοπό να δημιουργήσει χώρο για νέες σειρές προϊόντων και logistics ηλεκτρονικού εμπορίου.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ισπανικού ομίλου Inditex, δήλωσε ότι τον Νοέμβριο θα ανοίξει κατάστημα Zara 9.000 τετραγωνικών μέτρων στην Ολλανδική πόλη.
Ενώ άλλοι λιανοπωλητές μόδας στρέφονται σε μικρότερα καταστήματα, καθώς ο πληθωρισμός αυξάνει το κόστος, η Inditex ανατρέπει την τάση καθώς σημειώνει ισχυρή αύξηση πωλήσεων.
Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι μετοχές της εταιρείας, αξίας 108 δισ. ευρώ, παραμένουν αυξημένες κατά 35% φέτος ενώ αναμένεται να ανοίξει καταστήματα κοντά στο Hotel de Ville του Παρισιού και στην περιοχή Dadeland του Μαϊάμι.
Αν και η Inditex, η οποία δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 90 χώρες, αναζητά εδώ και καιρό εντυπωσιακά καταστήματα σε κτίρια-ορόσημα, η στροφή σε ακόμη μεγαλύτερους χώρους εξυπηρετεί δύο νέους σκοπούς.
Επιτρέπει στην εταιρεία να φιλοξενήσει μια πληθώρα νέων σειρών προϊόντων με την επωνυμία Zara, η οποία περιλαμβάνει πλέον καλλυντικά, υποδήματα και αθλητικά ρούχα, καθώς και τα οικιακά σκεύη του Zara Home.
Επιτρέπει επίσης χώρο για τον αυξανόμενο ρόλο που παίζουν τα καταστήματα στις διαδικτυακές πωλήσεις, είτε ως μίνι αποθήκες από τις οποίες αποστέλλονται τα πακέτα είτε ως ιστότοποι όπου οι καταναλωτές μπορούν να παραλάβουν τις παραγγελίες και να επιστρέψουν ανεπιθύμητα προϊόντα.
Το νέο μοντέλο των καταστημάτων Zara, συγκεκριμένα περιλαμβάνει μεγάλους φυσικούς χώρους σε κτίρια ορόσημα σε συνδυασμό με την παροχή εξελιγμένων ψηφιακών εργαλείων (κρατήσεις δοκιμαστηρίων σε πραγματικό χρόνο, click-and-collect δύο ωρών, δυνατότητα online αναζήτησης για είδη στο κατάστημα και αυτοματοποιημένες επιστροφές) και αναμένεται να εφαρμοστεί και στην Ελλάδα.
Η ΖARA ήδη ετοιμάζει το πρώτης της χτύπημα στον Πύργο του Πειραιά, με το νέο κατάστημα Zara και Zara Home, σε έναν από τους μεγαλύτερους χώρους πώλησης.
Τα καταστήματα της εταιρίας αναμένεται να καταλάβουν από το ισόγειο έως και τον 2ο όροφο συνολικής επιφάνειας 6.000 τ.μ. ενώ γίνονται προσπάθειες για να πραγματοποιηθούν πριν το Πάσχα.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι αναμένεται στη συνέχεια να ακολουθήσει κατάστημα και στο αναγεννημένο Μινιόν.
Zara: Νέα υπηρεσία στην Ελλάδα – Πώς θα κρατάμε για πάντα τα ρούχα μας
Οι πελάτες της Zara θα έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες κυκλικής οικονομίας, όπως επιδιόρθωση, πώληση μεταξύ πελατών και δωρεά ενδυμάτων Zara από τις ντουλάπες τους μέσω της Zara.com, της εφαρμογής της για κινητά και των καταστημάτων Zara.
Η Zara Pre-Owned λειτουργεί στο Ηνωμένο Βασίλειο εδώ και ένα χρόνο και στη Γαλλία από τον περασμένο Σεπτέμβριο και αποτελεί μέρος των δεσμεύσεων βιωσιμότητας του ομίλου Inditex για τα επόμενα χρόνια.
Με την έναρξη λειτουργίας αυτής της πλατφόρμας στην Ισπανία, τη Γερμανία, την Αυστρία, το Βέλγιο, την Κροατία, τη Σλοβακία, τη Σλοβενία, τη Φινλανδία, την Ελλάδα, την Ιρλανδία, την Ιταλία, το Λουξεμβούργο, τις Κάτω Χώρες και την Πορτογαλία, η Inditex προχωρά στην επίτευξη του στόχου της για την εφαρμογή υπηρεσιών κυκλικής οικονομίας στις βασικές αγορές της κατά τη διάρκεια του 2025.
Από τις 12 Δεκεμβρίου, το Pre-Owned θα είναι διαθέσιμο στο κεντρικό μενού του Zara.com, μαζί με τις κατηγορίες Γυναίκα, Άνδρας, Παιδικά και Beauty.
Οι χρήστες θα έχουν στη διάθεσή τους τις ακόλουθες υπηρεσίες:
-Επιδιόρθωση: Η υπηρεσία αυτή επιτρέπει στους πελάτες να ζητήσουν την επιδιόρθωση οποιουδήποτε μεταχειρισμένου ρούχου Zara οποιασδήποτε σεζόν. Οι επιλογές επιδιόρθωσης που προσφέρονται κυμαίνονται από την αντικατάσταση κουμπιών και φερμουάρ έως την επιδιόρθωση ραφών. Ο πελάτης μπορεί να ολοκληρώσει την όλη διαδικασία ηλεκτρονικά ή στο κατάστημα Zara της επιλογής του και η επιδιόρθωση γίνεται μέσω τοπικών προμηθευτών.
-Πώληση: Η Zara Pre-Owned προσφέρει επίσης στους πελάτες την ευκαιρία να πουλήσουν τα ρούχα τους Zara από οποιαδήποτε συλλογή μέσω μιας ασφαλούς και μοντέρνας διεπαφής. Ο χώρος πωλήσεων είναι οργανωμένος ανά κατηγορία προϊόντων με λεπτομερείς πληροφορίες για κάθε προϊόν, συμπεριλαμβανομένων των αρχικών πληροφοριών της Zara για το ρούχο και των τωρινών εικόνων που παρέχονται από τον πωλητή.
-Δωρεά: Οι πελάτες μπορούν να ζητήσουν την κατ’ οίκον συλλογή μεταχειρισμένων ρούχων για να τα δωρίσουν σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, οι οποίοι τα ταξινομούν για επαναχρησιμοποίηση όποτε είναι δυνατόν ή τα ανακυκλώνουν εάν έχουν φτάσει στο τέλος του κύκλου ζωής τους, υποστηρίζοντας την ανάπτυξη έργων στις τοπικές κοινότητες. Αυτή η υπηρεσία δέχεται προϊόντα κάθε μάρκας.
Η νέα αυτή πλατφόρμα εντάσσεται στη στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης του ομίλου Inditex και αποτελεί μία από τις προτεραιότητές του, προκειμένου να κινηθεί προς μια ολοένα και πιο βιώσιμη αλυσίδα αξίας. Εκτός από το Pre-Owned, οι στόχοι βιωσιμότητας του Ομίλου περιλαμβάνουν τα εξής:
-Χρήση κλωστοϋφαντουργικών υλικών με λιγότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις το 2030: περίπου το 40% των ινών που χρησιμοποιούνται από τα εμπορικά σήματα της Inditex θα είναι αποτέλεσμα συμβατικών διαδικασιών ανακύκλωσης- περίπου το 25% θα είναι ίνες νέας γενιάς (εν μέρει αναβαθμισμένες σε συνεργασία με τις νεοφυείς επιχειρήσεις που εντοπίστηκαν μέσω του Sustainability Innovation Hub της Inditex) και άλλο ένα 25% θα προέρχεται από βιολογική ή αναγεννητική γεωργία.
-Ενίσχυση του σχεδίου μετασχηματισμού της αλυσίδας εφοδιασμού: τόσο στην κοινωνική πλευρά, μέσω της στρατηγικής «Οι εργαζόμενοι στο επίκεντρο»- όσο και στην περιβαλλοντική πλευρά, με έργα που επικεντρώνονται στο νερό, τα απόβλητα, τη διαχείριση χημικών προϊόντων και την ενέργεια.
-Υποστήριξη έργων για την προστασία, αποκατάσταση ή αναγέννηση έως και 5 εκατομμυρίων εκταρίων και συμβολή στην ενίσχυση της βιοποικιλότητας.
Αυτές και άλλες πρωτοβουλίες θα μειώσουν τις εκπομπές κατά περισσότερο από 50% έως το 2030, με στόχο την επίτευξη ουδετερότητας εκπομπών έως το 2040 με μείωση τουλάχιστον 90%.
Η Zara είναι μέλος του ομίλου Inditex, μιας παγκόσμιας εταιρείας μόδας με έξι ακόμα μάρκες την Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho και Zara Home. Με ένα επιχειρηματικό μοντέλο που επικεντρώνεται στην καινοτομία και την εξυπηρέτηση των πελατών, η Inditex διαθέτει μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα φυσικών και ηλεκτρονικών καταστημάτων σε περισσότερες από 200 αγορές.
Zara: Τι αναφέρει για τα ρούχα υπάλληλος της εταιρείας
Υπάλληλος των Zara αποκαλύπτει μυστικά που έχουν σχέση με τα ρούχα της μεγάλης αλυσίδας, σ’ ένα από τα πιο δημοφιλή sites της αμερικανικής ηπείρου, το Buzzfeed. Δείτε στο xristika.gr όλα τα… βρώμικα μυστικά!
Ειδικότερα, οι συντάκτες του Buzzfeed επικοινώνησαν με μία εργαζόμενη μεγάλου καταστήματος της διάσημης αλυσίδας ρούχων, η οποία εξομολογήθηκε τι δεν γνωρίζει ένας απλός πελάτης, τι πρέπει να προσέχει όταν αγοράζει ένα ρούχο και τι δεν θα ήθελαν να γνωρίζει οι υπεύθυνοι του καταστήματος.
Τα μυστικά που αποκάλυψε μία υπάλληλος των Zara
1. Ολόκληρο το προσωπικό ελέγχεται από την ασφάλεια του καταστήματος κάθε πρωί, πριν μπει στο κατάστημα.
2. Οι ημέρες των εκπτώσεων είναι ο εφιάλτης κάθε εργαζόμενου αφού η δουλειά δεν σταματάει ποτέ.
3. Οι υπάλληλοι που έχουν πόστο εκτός των ταμείων έχουν μόνο μία, βασικότατη αρμοδιότητα. Να ξεδιπλώνουν και να διπλώνουν.
4. Αν οι εργαζόμενοι καθυστερήσουν στη δουλειά ο προϊστάμενος του στέλνει σπίτι.
5. Οι υπάλληλοι δουλεύουν τόσο πιεστικά που πρέπει να ρυθμίζουν μεταξύ τους ακόμα και τις επισκέψεις τους στην τουαλέτα.
6. Τα γυναικεία ρούχα είναι πάντα πολύ βρώμικα μέχρι την ώρα που θα κλείσει το κατάστημα.
7. Παρόλα αυτά, ακόμα κι όταν τα ρούχα έχουν λεκέδες, το κατάστημα θα επιχειρήσει να τα πουλήσει.
8. Αν ένας πελάτης μπει στο κατάστημα κρατώντας φαγητό ή καφέ είναι ευθύνη του υπαλλήλου να τον παρακολουθεί ώστε να σιγουρευτεί ότι δεν θα καταστρέψει κάποιο προϊόν.
9. Οι υπάλληλοι που εργάζονται στο κατάστημα για λιγότερο από μήνες είναι υποχρεωμένοι να φοράνε μία συγκεκριμένη στολή.
10. Στην πορεία μπορείς να φορέσεις τα δικά σου ρούχα αλλά μόνο εφόσον τα εγκρίνει η πολιτική του καταστήματος.
11. Όσο για την έκπτωση που δικαιούνται οι υπάλληλοι, αυτή δεν ισχύει παραμόνο όταν έχεις συμπληρώσει ήδη κάποιους μήνες στη δουλειά.
12. Τα ρούχα που έχουν μείνει στα ράφια στο τέλος κάθε σεζόν επιστρέφονται στην Ισπανία.
13. Την περίοδο των εκπτώσεων οι πελάτες καλά θα κάνουν να διπλοτσεκάρουν τα καρτελάκια με τις τιμές.
14. Οι καλύτερες μέρες για ψώνια είναι η Δευτέρα, η Τρίτη και η Τετάρτη.
15. Υπάρχουν μυστικές εκπτώσεις όλο το χρόνο. Απλά πρέπει να ξέρεις που να κοιτάξεις.
Zara: Δείτε τι κάνει πλέον η γνωστή αλυσίδα ρούχων
Μια μεγάλη αλλαγή ετοιμάζει το Zara καθώς δίνει… after sales service!
Από τον επόμενο μήνα, οι καταναλωτές θα μπορούν να επιδιορθώνουν ρούχα που έχουν αγοράσει από τα καταστήματα Zara, όποτε και αν έκαναν τις αγορές.
Η υπηρεσία θα περιλαμβάνει αντικατάσταση κουμπιών, φερμουάρ, επιδιόρθωση στριφωμάτων και θα είναι ενεργή τόσο στα καταστήματα όσο και online.
Σύμφωνα με το Bloomberg, με τη νέα πρωτοβουλία, οι Βρετανοί καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να μεταπωλούν ή να αγοράζουν μεταχειρισμένα ρούχα Zara, μέσω μιας πλατφόρμας, ενώ θα μπορούν να δωρίζουν ρούχα, οποιασδήποτε μάρκας, για φιλανθρωπικούς σκοπούς.
Η προσπάθεια της Zara – που ανήκει στην Inditex, τη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης ρούχων στον κόσμο – να επεκτείνει τη διάρκεια ζωής των ρούχων της έρχεται έπειτα από πιέσεις που ασκούνται προς τις αλυσίδες της «γρήγορης μόδας» να γίνουν πιο βιώσιμες, καθώς ο κλάδος της κλωστοϋφαντουργίας ευθύνεται για έως και το 10% των εκπομπών ρύπων παγκοσμίως.
Η πλατφόρμα μεταπώλησης θα οργανωθεί ανά κατηγορία προϊόντων και θα περιλαμβάνει εικόνες που θα αναρτά ο πωλητής, ενώ οι πληροφορίες για το αρχικό προϊόν θα παρέχονται από τη Zara.
Με διαδικτυακές δραστηριότητες σε περίπου 200 χώρες, τα προϊόντα της Zara συγκαταλέγονται ήδη μεταξύ των πιο μεταπωλούμενων εμπορικών σημάτων στο διαδίκτυο. Φθαρμένα ρούχα, τσάντες και παπούτσια Zara μπορούν να βρεθούν για μεταπώληση σε ιστότοπους όπως οι Depop, Vestiaire, Asos Marketplace και Re-fashion.
Η πλατφόρμα μεταπώλησης θα είναι οργανωμένη ανά κατηγορία προϊόντων και θα περιλαμβάνει εικόνες που θα έχουν ληφθεί από τον πωλητή, όπως οι εναλλακτικές ιστοσελίδες, ενώ οι πρωτότυπες πληροφορίες για τα προϊόντα θα παρέχονται από τη Zara.
Τα ρούχα μπορούν να δωριστούν μέσω συλλογής στο σπίτι και θα αποστέλλονται στον Ερυθρό Σταυρό, ο οποίος τα επαναχρησιμοποιεί ή τα ανακυκλώνει, βασιζόμενος σε μια σύνδεση που υπάρχει ήδη με δοχεία δωρεάς στα καταστήματα Zara.
Νωρίτερα φέτος, η Zara άρχισε να χρεώνει τις ηλεκτρονικές επιστροφές στο Ηνωμένο Βασίλειο, οδηγώντας τους πελάτες στα 60 καταστήματά της σε όλη τη χώρα για να επιστρέψουν τα ρούχα δωρεάν.