Ξεστοκάρει το Jumbo: Αδιανόητες τιμές – Τα έβαλε όλα… 1 ευρώ!

Jumbo: Αποφασισμένος να επιστρέψει τα Jumbo στην προ κορονοϊού κατάσταση είναι ο Απόστολος Βακάκης, ο οποίος τα έβαλε… όλα 1 ευρώ στα ράφια!

Αξίζει να σημειωθεί πως ήδη τα Jumbo έχουν δείξει μια μεγάλη τάση ανάκαμψης μετά το σοκ με τα κλειστά καταστήματα λόγω lockdown.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εταιρεία στην Ελλάδα, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας κατά τον Μάιο του 2021 -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν αύξηση κατά 5% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα με αποτέλεσμα να διατηρηθεί για το πεντάμηνο (Ιανουάριος-Μάϊος 2021) η αύξηση κατά 5% περίπου των πωλήσεων.

Tον Μάιο του 2021, λειτούργησαν όλα τα καταστήματα του Ομίλου στην Ελλάδα, αλλά με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών εντός των καταστημάτων, δυσανάλογα αυστηρότερους για το μέγεθός τους σε σχέση με τα Υπερ-market.

Επιπλέον, υπενθυμίζεται ότι από την 14η Μαΐου τα καταστήματα λειτούργησαν χωρίς την μέθοδο click inside ή click away.

Πλέον, με την σούπερ προσφορά του 1 ευρώ (!) αναμένεται να… ξεστοκάρει τα πάντα!

Δείτε όλη τη λίστα εδώ

Και τις ειδικές προσφορές εδώ

Jumbo: Κέρδη και από το εξωτερικό!

Στην Κύπρο, από τις 10 Μαΐου του 2021 τα καταστήματα ξεκίνησαν να λειτουργούν και πάλι, με περιορισμό στον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών εντός των καταστημάτων. Oι πωλήσεις κατά τον Μάιο του 2021 σημείωσαν οριακή αύξηση κατά 0,39% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Κατά συνέπεια οι πωλήσεις κατά το πεντάμηνο του 2021 να είναι αυξημένες 23% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό πεντάμηνο.

Στην Βουλγαρία, τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμό στον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών εντός των καταστημάτων. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν αύξηση κατά 3% περίπου τον Μάιο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Κατά συνέπεια οι πωλήσεις κατά το πεντάμηνο του 2021 να είναι αυξημένες 22% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό πεντάμηνο.

Στη Ρουμανία, τον Μάιο συνέχισαν να λειτουργούν όλα τα καταστήματα Jumbo στη χώρα, ενώ άρθηκαν οι περιορισμοί ως προς το ωράριο λειτουργίας τους. Οι πωλήσεις του δικτύου ήταν μειωμένες κατά 2% περίπου τον Μάιο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Οι πωλήσεις κατά το πεντάμηνο του 2021 ήταν αυξημένες κατά 49% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό πεντάμηνο.

Η διοίκηση της εταιρείας θα έχει την ευκαιρία να ενημερώσει τους μετόχους αναφορικά με την πορεία του Ομίλου και κατά την ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων που θα πραγματοποιηθεί στις 15 Ιουνίου στις 15:00 από απόσταση σε πραγματικό χρόνο μέσω τηλεδιάσκεψης.

Jumbo: Τα σχέδια για το 2021

Διπλάσιο είναι το κόστος εισαγωγής των προϊόντων για την Jumbo, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο επικεφαλής της εταιρείας Απόστολος Βακάκης, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των αναλυτών, καθώς «εξαιτίας της πανδημίας του κορoνοϊού, η εφοδιαστική αλυσίδα έχει διαταραχθεί. Λόγω της αύξησης των ναύλων και των τιμών των πρώτων υλών, το κόστος μεταφοράς προϊόντων έχει διπλασιαστεί, με αποτέλεσμα την αύξηση των εξόδων για τις επιχειρήσεις. Είμαστε σε θέση όμως, να αντιμετωπίσουμε αυτή την πίεση ικανοποιητικά».

Σε ερώτηση αναλυτή για τα αποθέματα των προϊόντων της Jumbo, ο κ. Βακάκης τόνισε πως, «η πανδημία του κορονοϊού μας ανάγκασε να παραμείνουμε κλειστοί για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Επομένως, ορισμένα προϊόντα έληξαν και τα πετάξαμε. Αυτή τη στιγμή στόχος μας είναι να πουλήσουμε το stock, όχι να αυξήσουμε τα προϊόντα στις αποθήκες μας».

Πάντως ο κ. Βακάκης τόνισε πως «παρά την αβεβαιότητα, η φετινή χρονιά αναμένεται να είναι καλύτερη από την περυσινή. Ευχόμαστε να πιάσουμε τις πωλήσεις του 2019, αλλά είναι σχεδόν απίθανο να συμβεί αυτό». Στο α΄ τρίμηνο του 2021 οι πωλήσεις του ομίλου Jumbo υποχώρησαν κατά 11% εξέλιξη που αποδίδεται κυρίως στην έλλειψη δραστηριότητας στην ελληνική αγορά, όπου ο όμιλος πραγματοποιεί το 53% των πωλήσεων του.

Jumbo: Πώς έφτιαξε ο Βακάκης την αυτοκρατορία του

Η οικογενειακή του ιστορία λίγο πολύ γνωστή. «Τέκνο» του απόδημου Ελληνισμού, ο Απόστολος Βακάκης γεννήθηκε το 1954 στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Ο πατέρας του Γεώργιος Βακάκης, βιομήχανος στην Αίγυπτο, παρήγαγε διογκωμένη πολυστερίνη, που αποτελούσε το βασικό μονωτικό υλικό της εποχής εκείνης για ψυγεία αλλά και για κτίρια. Οι πολιτικές εξελίξεις στην Αίγυπτο με την επανάσταση Νάσερ, υποχρέωσαν την οικογένεια Βακάκη το 1962 να έρθει στην Ελλάδα. Με την κατάσταση στη «μητέρα πατρίδα» να μην είναι και η καλύτερη, ο Γεώργιος Βακάκης ξενιτεύεται στη γειτονική Ιταλία, όπου πιάνει δουλειά σε μια μικρή οικοτεχνία κατασκευής λούτρινων ζώων και κουκλιών.

Από την ξενιτιά του Γεώργιου Βακάκη ξεκινά το υπέροχο παραμύθι του δεσμού της οικογένειας με τα παιχνίδια. Ήταν ο σπόρος που έμελε να φέρει την τεράστια «φασολιά» που οδήγησε στη “χήνα με τα χρυσά αυγά”.

Τα πάντα για την φαμίλια Βακάκη ήταν οικογενειακή υπόθεση. Το πρώτο κεφάλαιο κίνησης για να χτιστεί η σπουδαία βιομηχανία “El Greco” προήλθε από την πώληση των κοσμημάτων που είχε προλάβει να φέρει μαζί της από την φλεγόμενη Αίγυπτο η μητέρα του Απόστολου Βακάκη, Σοφία.

Μετά τα 20 του χρόνια, ο Απόστολος Βακάκης φεύγει για σπουδές Λογιστικής και Finance στο Warwick της Βρετανίας με όνειρο να καταλήξει στο Berkeley. Τότε ήρθε και το πρώτο χτύπημα. Μια μεγάλη πυρκαγιά στο εργοστάσιο της El Greco στην Άνω Γλυφάδα υποχρέωσε τον 23χρονο Απόστολο να επιστρέψει στην Ελλάδα και να προσπαθήσει να ανασυγκροτήσει τη βιομηχανία από τα αποκαΐδια με τη βοήθεια της παραγωγικής μονάδας στο νησί της Ζακύνθου.

Στο νησί των Επτανήσων ο Απόστολος Βακάκης ζει μια εκρηκτική “μαθητεία” δίπλα στον πατέρα του στα 3 χρόνια που έμεινε στο νησί, μέχρι το 1985 που ανέλαβε την θέση του προέδρου της El Greco που κυριαρχεί στο ελληνικό παιχνίδι.

Το 1990 βλέποντας την επέλαση των πολυεθνικών στην Ελλάδα, αποφασίζει να πουλήσει την El Greco στην πολυεθνική Hasbro, ενώ συνεχίζει να διευθύνει την εταιρεία και ταυτόχρονα συμμετέχει στη διοικούσα επιτροπή της Hasbro Europe.

Και εγένετο τα καταστήματα Jumbo, με το πρώτο κατάστημα να λειτουργεί στη Γλυφάδα το 1986 και τον Απόστολο Βακάκη να προσπαθεί να αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη ρευστότητα ώστε να προχωρήσει στο κτίσιμο της δικής του αυτοκρατορίας. Το 1997 μπαίνει στο Χρηματιστήριο, το 1998 αποκτά μεγαλύτερους αποθηκευτικούς χώρους και το 1999 συνεχίζει την ραγδαία εξάπλωση των καταστημάτων του. Ο πόλεμος με τους άλλους παιχνιδάδες της εποχής έχει ξεκινήσειμε τελικό νικητή τον Απόστολο Βακάκη.

Τα χρόνια που ακολουθούν βρίσκουν την εταιρεία σταθερά στην κορυφή της επιτυχίας με κορύφωση το 2004, όταν αναλαμβάνει ύστερα από πλειοδοτικό διαγωνισμό το δικαίωμα αποκλειστικής παραγωγής και εμπορίας της Μασκότ του 2004 για τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Η απάντηση στη συνταγή της επιτυχίας του; Όπως ο ίδιος λέει: «στην Ελλάδα δεν χρειάζεται ακόμη να «σκέφτεσαι», χάνεις πολύτιμο χρόνο. Σε πρώτη φάση δεν έχεις παρά να μελετάς και να ακολουθείς τα βήματα της εξέλιξης στις αναπτυγμένες αγορές του εξωτερικού. Εγώ απλώς ακολούθησα την κυρίαρχη διεθνή τάση».

Με πωλήσεις που ξεπέρασαν τα 582,55 εκατ. ευρώ, με αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 7,51%, με κάθε χρονιά να αποδεικνύεται ακόμα πιο κερδοφόρα από την προηγούμενη καθώς τα κέρδη σημειώνουν συνεχώς αύξηση, με 72 καταστήματα όπου 53 βρίσκονται στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 8 στη Βουλγαρία και 6 στη Ρουμανία, ενώ ο Όμιλος διαθέτει και το ηλεκτρονικό κατάστημα e-Jumbo που εξασφαλίζουν και φέτος ακόμα πιο αυξημένες πωλήσεις, το μόνο σίγουρο είναι πως ο Mr. Jumbo και η «αυτοκρατορία» του θα μας απασχολούν για πολλά χρόνια ακόμη…