Η WOLT «κυκλώνει» την Ελλάδα: Πώς θα αντιδράσει η efood

WOLT: Νέα δυναμική ενέργεια πραγματοποιεί η φινλανδική εταιρεία, ξεκινώντας παραδόσεις στην τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας, την Πάτρα.

Πώς θα απαντήσει το efood και το BOX. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Προς τα δυτικά κάνει το επόμενό της βήμα η Wolt, με τη δημοφιλή εφαρμογή online delivery να ξεκινά τις παραδόσεις στην πόλη της Πάτρας.

Οι κάτοικοι της πόλης μπορούν πλέον να απολαμβάνουν τα μοναδικά προνόμια της Wolt, κάνοντας τις παραγγελίες τους με ευκολία και παραλαμβάνοντας τα προϊόντα άμεσα και με ασφάλεια, ενώ οι τοπικοί επιχειρηματίες αποκτούν ένα νέο σύμμαχο στη μάχη για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της καραντίνας, καθώς αποκτούν πρόσβαση στο online κανάλι διανομής, άμεσα και χωρίς κανένα κόστος επένδυσης.

Η έναρξη της λειτουργίας της υπηρεσίας στην Πάτρα, συνοδεύεται από μια σειρά από κορυφαίους χώρους εστίασης, με στόχο η λίστα των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων να ανανεώνεται καθημερινά, προσφέροντας συνεχώς περισσότερες επιλογές.

Μέσα από τη Wolt, o χρήστης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει από μία μεγάλη γκάμα προϊόντων, με μενού το οποίο συνοδεύεται από φωτογραφίες για να μπορεί να αποφασίσει εύκολα τι θα παραγγείλει, να παραλάβει την παραγγελία του μέσα σε περίπου 30 λεπτά και όσο περιμένει να μπορεί παρακολουθεί την εξέλιξή της σε ζωντανό χρόνο μέσα από το live tracking της εφαρμογής.

Οι παραγγελίες παραδίδονται ανέπαφα και με ασφάλεια, ενώ σε περίπτωση που χρειαστεί, ο πελάτης έχει στη διάθεσή του την ταχύτερη και καλύτερη ομάδα εξυπηρέτησης πελατών στο online delivery, που απαντάει στα μηνύματα σε λιγότερο από 40 δευτερόλεπτα.

Ο Δημήτρης Καρέλος, Γενικός Διευθυντής της Wolt για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα δήλωσε: “Η Πάτρα είναι μια πόλη-κλειδί για την ανάπτυξή μας καθώς έχει ένα πολύ δυναμικό και απαιτητικό κοινό το οποίο είμαστε σίγουροι ότι θα κερδίσουμε με την ποιότητα των υπηρεσιών μας και τις ξεχωριστές συνεργασίες μας με τα τοπικά καταστήματα”.

WOLT: Στα… χαρακώματα με efood και BOX

Η διαμάχη που δεν έχει καταλάβει κανείς. Τι συμβαίνει με τις εταιρείες delivery; Πώς κατάφεραν να εκτοξεύσουν τα κέρδη τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Δείτε στο xristika.gr όλο το παρασκήνιο.

Οι ηλεκτρονικές παραγγελίες φαγητού εκτοξεύτηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας και οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο online delivery διεκδικούν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο σε μια αγορά που υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 500 εκατ. ευρώ. Efood (Delivery Hero), delivery.gr, Wolt και BOX (Cosmote) είναι οι μεγαλύτεροι παίκτες στη διανομή φαγητού και μοιράζονται μια αγορά που καλύπτει πάνω από 9.000 επιχειρήσεις φαγητού και 7.500-8.000 επιχειρήσεις με καφέ/ποτά σε ένα σύνολο 81.000 επιχειρήσεων στον κλάδο της εστίασης.

Ιδιοκτήτες εστιατορίων στο κέντρο της Αθήνας που μίλησαν στο Capital.gr ανέφεραν πως μπορεί οι εταιρείες διανομής να έχουν προσφέρει μια “χείρα βοηθείας” κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ωστόσο οι προμήθειες, που αγγίζουν έως και το 30% της παραγγελίας, οδηγούν τα καταστήματα στο να λειτουργούν για να καλύψουν τα έξοδά τους.

“Πρόκειται για ένα unfair trade”, αναφέρει χαρακτηριστικά επιχειρηματίας. Εστιατόρια που δεν είχαν delivery και μπήκαν σε πλατφόρμες κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown εκτιμούν πως μετά τη λήξη της πανδημίας θα βγουν από τις εφαρμογές.

Σε άλλη περίπτωση, επιχειρηματίας που άνοιξε κατά τη διάρκεια του lockdown αναφέρει πως αποδέχεται την υψηλή προμήθεια διότι αποτελεί έναν έμμεσο τρόπο διαφήμισης που σε άλλη περίπτωση θα δυσκολευόταν να διαθέσει.

Όπως τονίζουν επιχειρηματίες από τον κλάδο της εστίασης, τα κριτήρια για το ύψος της προμήθειας είναι ο τζίρος του μαγαζιού και το ύψος των παραγγελιών. Αν καταφέρουν να περάσουν συγκεκριμένα μεγέθη, η προμήθεια μπορεί να μειωθεί έως και 2-3 ποσοστιαίες μονάδες.

Οι προμήθειες που κινούνται στο 27% περιλαμβάνουν την εκτέλεση της παραγγελίας, το κόστος παράδοσης, τα έξοδα συσκευασίας, βενζίνης και το εργατικό κόστος των μεταφορέων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μεγάλες αλυσίδες ταχυφαγείων (με δικά τους μηχανάκια) καταβάλλουν προμήθεια κοντά στο 5%, ενώ μεμονωμένες επιχειρήσεις δίνουν αντίστοιχα προμήθεια ύψους 12%-15%.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε στο Capital.gr ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων, Γιώργος Καββαθάς, είναι “υπερβολική η προμήθεια των εταιρειών διανομής”, ωστόσο τα καταστήματα συμμετέχουν στις πλατφόρμες λόγω ανταγωνισμού.

“Ναι μεν σου φέρνουν πελάτες, αλλά σου υπονομεύουν το μέλλον”, ανέφερε ο κ. Καββαθάς.

Ακόμα, σημείωσε πως υπάρχει αίτημα προς την Ομοσπονδία να φτιάξει τη δική της πλατφόρμα, αλλά αυτό θα χρειαστεί χρόνο για να γίνει.

WOLT: Οι παίκτες της αγοράς του delivery

Efood

Η Εfood (Online Delivery) είχε προχωρήσει στην εξαγορά του deliveras.gr τον Ιανουάριο του 2018, όπως και του clickdelivery.gr. Όλες οι πλατφόρμες βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα της γερμανικής Delivery Hero. O κύκλος εργασιών της Efood το 2019 ανήλθε σε 43,17 εκατ. ευρώ, από 28,78 εκατ. ευρώ το 2018. Η αύξηση αυτή προήλθε κυρίως από την αύξηση των παραγγελιών και άρα την αύξηση εσόδων από προμήθειες (+10,4 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2018).
Όπως ανέφερε η Εfood σε ερωτήσεις που της απηύθυνε το Capital.gr, με την πανδημία η εταιρεία εμπλούτισε τις υπηρεσίες της, ενώ από τον Φεβρουάριο του 2020 αυξήθηκε το δίκτυο συνεργαζόμενων καταστημάτων, εξυπηρετώντας πάνω από 15.000 καταστήματα σε 90 πόλεις της Ελλάδας. Επίσης, στις αρχές του 2020 ξεκίνησε η συνεργασία της Εfood με την αλυσίδα Σκλαβενίτης. Ο στόλος διανομής ανέρχεται σε 1.500 διανομείς. “Οι πωλητές μας βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία με τα συνεργαζόμενα καταστήματα πριν την είσοδο στην πλατφόρμα, αλλά και κατά τη διάρκεια της συνεργασίας. Πολλές φορές λειτουργούν συμβουλευτικά και διαμορφώνουν μαζί τους το κατάλληλο πακέτο που θα ενισχύσει τον κύκλο εργασιών τους”, αναφέρει η εταιρεία.

Wolt

Ο κύκλος εργασιών της Wolt ανήλθε σε 3 εκατ. ευρώ, από 930.000 ευρώ το 2018. Στις αρχές Ιανουαρίου η Wolt προχώρησε στη σύσταση της Wolt Market Greece (100% θυγατρική της Wolt Greece) επιδιώκοντας την είσοδό της στη διανομή προϊόντων σούπερ-μάρκετ. Η φινλανδική εταιρεία, που ήρθε στην Αθήνα τον Δεκέμβριο του 2018, εξυπηρετεί την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και πριν από λίγες μέρες ξεκίνησε και στη Λάρισα.

Delivery.gr

Ο κύκλος εργασιών το 2019 ανήλθε σε 538.464 ευρώ, έναντι 552.682 το 2018, παρουσιάζοντας μείωση 2,57%. Από το 2019 ανήκει στον όμιλο Μούχαλη, μια μεγάλη εταιρεία τροφοδοσίας ειδών περιπτέρου και παντοπωλείου στην Ελλάδα. Η εταιρεία δραστηριοποιείται σε 44 πόλεις και συνεργάζεται με πάνω από 2.500 επιχειρήσεις. Σύμφωνα με όσα αναφέρει στην ετήσια οικονομική έκθεση του 2019, μέχρι τον Ιούνιο του 2020 η πανδημία δεν είχε σημαντική επίδραση στον κύκλο εργασιών της. Ακόμα, τον Νοέμβριο η Delivery.gr ξεκίνησε συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος.

BOX

Η υπηρεσία online παραγγελίας φαγητού της Cosmote ξεκίνησε τη λειτουργία της τον Δεκέμβριο του 2019. Όπως ανέφερε η BOX σε ερωτήσεις που της απηύθυνε το Capital.gr, από την περίοδο του δεύτερου lockdown και μετά έχουν διπλασιαστεί οι παραγγελίες μέσω site/app, ενώ η υπηρεσία καλύπτει 6.500 καταστήματα σε 48 πόλεις σε όλη την Ελλάδα. Πριν από λίγους μήνες η ΒΟΧ ενέταξε στην πλατφόρμα της το Skroutz Food, το οποίο είχε περίπου 50.000 ενεργούς πελάτες.

Σύμφωνα με την εταιρεία, που είναι ο πιο πρόσφατος παίκτης που μπήκε στην αγορά, το δυνατό της “χαρτί” είναι το πρόγραμμα επιβράβευσης των πελατών. Ο χρήστης συλλέγει πόντους που μπορεί να εξαργυρώσει σε εκπτώσεις στο φαγητό του, πακέτα data (GB) από την Cosmote, δωροεπιταγές από γνωστά brands ή επιπλέον εκπτώσεις στην παραγγελία με κωδικούς Deals for You. Στα πλάνα της ΒΟΧ είναι η ενίσχυση συνεργασιών με μεγάλες εταιρείες που παρέχουν προνομιακές προσφορές στους πελάτες (KFC, Coca-Cola, VISA, Hellmann’s, Everest κ.λπ.). Τέλος, η εταιρεία συνεργάζεται με τα σούπερ-μάρκετ Μασούτης και Κρητικός.