Wolt: Κίνηση – ματ! Χαριστική βολή σε e-Food και Box

Wolt: Νέο τοπίο στον ταχύτατα αναπτυσσόμενο κλάδο της διανομής τροφίμων παγκοσμίως δημιουργεί το super deal μεταξύ της DoorDash με τη Wolt Enterprises που ανακοινώθηκε πριν από λίγες ώρες. Χωρίς αντίπαλο σε λίγο καιρό η Wolt. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Όπως έγινε γνωστό, η αμερικανική DoorDash προχωρά στην εξαγορά της φινλανδικής Wolt Enterprises, έναντι τιμήματος 7 δισ. ευρώ (8,1 δισ. δολ).

Η σύμπραξη των δύο κολοσσών στοχεύει στη δημιουργία ενός παγκόσμιου ηγέτη στον κλάδο του online delivery, ενώ η συμφωνία λογίζεται ως μια από τις μεγαλύτερες στο χώρο της ταχείας παράδοσης φαγητού.

Wolt: Τι προβλέπει η συμφωνία

Όπως προβλέπει η συμφωνία, το σύνολο των μετοχών της Wolt θα μεταφερθούν στη DoorDash, ενώ η συναλλαγή αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2022.

Το μετοχικό κεφάλαιο της DoorDash που εκδόθηκε ως μέρος της συναλλαγής θα αποτιμηθεί κοντά στα 206,45 δολάρια ανά μετοχή.

Τα διοικητικά συμβούλια των δύο εταιρειών έχουν ήδη ανάψει το «πράσινο φως» στη συναλλαγή, ενώ οι βασικοί μέτοχοι της Wolt έχουν δεσμευθεί να στηρίξουν τη συμφωνία.

Χρέη χρηματοοικονομικού συμβούλου της DoorDash ανέλαβε η Goldman Sachs, ενώ η Qatalyst Partners λειτούργησε ως αποκλειστικός χρηματοοικονομικός σύμβουλος της Wolt.

Η νέα υπερδύναμη που θα δημιουργηθεί, στοχεύει στην εξυπηρέτηση περισσότερων από 700 εκατομμυρίων πελατών στον πλανήτη, ενώ η νέα εταιρεία προσβλέπει σε προ φόρων EBITDA ύψους έως 500 εκατ. δολαρίων το 2022.

Ο Miki Kuusi, συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Wolt θα διευθύνει τη DoorDash International, δίδοντας αναφορά στον συνιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλο της DoorDash, Tony Xu.

«Οι δύο εταιρείες μοιράζονται ένα όραμα και μια αποστολή να χτίσουν από κοινού μια παγκόσμια πλατφόρμα για το τοπικό εμπόριο που θα συνδέει τους καταναλωτές, θα ενισχύει τα έσοδα για τους εμπόριο και θα παρέχει σημαντικές ευκαιρίες κερδών σε εκατομμύρια μεταφορείς της DoorDash (Dashers) σε ολόκληρο τον κόσμο.

Εκτιμούμε πως η εν λόγω συνεργασία θα επιταχύνει την πρόοδό μας προς τους κοινούς στόχους μας» σημειώνεται στην επίσημη ανακοίνωση με την οποία έγινε γνωστό το deal.

«Με τη σύμπραξη των δυνάμεών μας, εκτιμούμε πως θα επιταχύνουμε την ανάπτυξη των προϊόντων μας, θα εστιάσουμε περαιτέρω στις αγορές που δραστηριοποιούμαστε και θα βελτιώσουμε την αξία που παρέχουμε σε καταναλωτές, εμπόρους και μεταφορείς σε ολόκληρο τον κόσμο», δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο Tony Xu.

«Ανακοινώσαμε ένα από τα πιο σημαντικά γεγονότα στην ιστορία της Wolt. Όλοι οι μέτοχοι της εταιρείας μας, είτε είναι επενδυτές ή εργαζόμενοι, θα συνεχίσουν ως μέτοχοι της DoorDash», σχολίασε, από την πλευρά του, ο Miki Kuusi για να προσθέσει «Δεν φεύγω, δεν πάω πουθενά. Αυτή είναι μόνο η αρχή για τη Wolt και το σημείο εκκίνησης για το κοινό ταξίδι με τη DoorDash».

Wolt: Απρόσκοπτα συνεχίζεται το αναπτυξιακό πλάνο της Wolt στην Ελλάδα

Το μεγάλο deal δεν αναμένεται να επιφέρει αλλαγές στις δραστηριότητες της Wolt στην ελληνική αγορά. O σχεδιασμός της εταιρείας επί ελληνικών συνόρων συνεχίζεται ως έχει, με το αναπτυξιακό πλάνο και τη γεωγραφική της επέκταση να προχωρούν απρόσκοπτα.

Το γεγονός ότι δύο ισχυρές εταιρείες ενώνουν δυνάμεις υπό μια στέγη, παρέχει το έναυσμα για ακόμη πιο δυναμική συνέχεια στις δραστηριότητες της Wolt στην Ελλάδα.

Η δημοφιλής εφαρμογή Wolt ήρθε στην Ελλάδα πριν από 2,5 περίπου χρόνια. Μέσα σε αυτό το σύντομο χρονικό διάστημα έχει καταφέρει να κάνει άλματα, ολοκληρώνοντας την κάλυψη σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη στα τέλη του 2020, ενώ από τις αρχές του 2021 η Wolt επέκτεινε την παρουσία της σε Λάρισα, Πάτρα και Βόλο.

Παρόλο που πρόκειται για μια σχετικά νέα εταιρεία στη χώρα μας, έχει κινηθεί με ταχύτατους ρυθμούς επιτυγχάνοντας ιδιαίτερα υψηλή ανάπτυξη μέσα σε αυτό το διάστημα.

Ο κατάλογος των καταστημάτων τόσο στον τομέα του φαγητού – όσο και με την είσοδο νέων κατηγοριών λιανικής – διευρύνεται συνεχώς, διαμορφώνοντας έτσι μια ολοκληρωμένη εμπειρία για το χρήστη.

Για τη χρήση 2020, η Wolt σημείωσε κύκλο εργασιών ύψους 12,818 εκατ. ευρώ, έναντι 3,019 εκατ. ευρώ το 2019. Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν στις 282.864 ευρώ, από 70.681 ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρονιά.

Wolt: Το προφίλ της εταιρείας

Παρά το γεγονός ότι ιδρύθηκε μόλις το 2014, η Wolt θεωρείται σήμερα ηγέτιδα εταιρεία στον κλάδο του online delivery.

Με έδρα στο Ελσίνκι, έχει φτάσει σήμερα να εξυπηρετεί καταναλωτές σε 23 χώρες του κόσμου και να απασχολεί περισσότερους από 4.000 εργαζομένους.

Πάνω από 2,5 εκατομμύρια χρήστες την εμπιστεύονται σε μηνιαία βάση.

Wolt: Ποια είναι η DoorDash

Η DoorDash λειτουργεί ως μια διαδικτυακή πλατφόρμα παραγγελιών και παράδοσης τροφίμων. Ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2013 και έχει έδρα στο Σαν Φρανσίσκο των Ηνωμένων Πολιτειών, ενώ εξυπηρετεί χρήστες σε περισσότερες από 7.000 πόλεις σε ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλία και Ιαπωνία.

Συγκεκριμένα, η εταιρεία φέρνει πιο κοντά περισσότερους από 450.000 εμπόρους, πάνω από 20 εκατομμύρια καταναλωτές και περισσότερους από ένα εκατομμύριο μεταφορείς.

Είναι εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο, ενώ με μερίδιο αγοράς 56% στις ΗΠΑ, είναι σήμερα η μεγαλύτερη εταιρεία διανομής τροφίμων στην αμερικανική αγορά.

Μετά την εξαγορά της φινλανδικής Wolt, κάνει πανηγυρική είσοδο στην ευρωπαϊκή αγορά.

Η εταιρεία έκλεισε το τρίτο τρίμηνο του 2021 με ιστορικό υψηλό παραγγελιών και μετρώντας περισσότερα από 9 εκατομμύρια μέλη.

Σύμφωνα με τις οικονομικές της καταστάσεις, για το ίδιο χρονικό διάστημα, πέτυχε αύξηση εσόδων κατά 45%, στα 1,3 δισ. δολάρια και ενίσχυση παραγγελιών κατά 47% στα επίπεδα των 347 εκατ. δολαρίων.

Τα προσαρμοσμένα EBITDA διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα με το τρίτο τρίμηνο του 2020, ήτοι στα 86 εκατ. δολάρια.

Wolt: «Καταρρέει» to e-food μετά το σκάνδαλο

Ένα… λάθος έφερε την απόλυτη καταστροφή για γνωστή πλατφόρμα διανομών, efood. Βγαίνουν στους δρόμους οι διανομείς παρά τη στροφή 180 μοιρών από τη διοίκηση της εταιρείας. Τουλάχιστον 30% κάτω οι παραγγελίες. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Αποφασισμένα να κλιμακώσουν ακόμα περισσότερο τις κινητοποιήσεις τους κατά της ψηφιακής πλατφόρμας efood αντιδρώντας σε οποιαδήποτε προσπάθεια αλλαγής των εργασιών σχέσεων, εμφανίζονται τα συνδικάτα και οι συλλογικότητες εργαζομένων στο delivery και τις ταχυμεταφορές, όπως φάνηκε και απ’ τις αποφάσεις που έλαβαν κατά τη διάρκεια των συνελεύσεων που συγκάλεσαν το Σαββατοκύριακο.

Πρώτο στο «χορό» των κινητοποιήσεων εισέρχεται το Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Τουριστικών Επισιτιστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕΠΕ) Θεσσαλονίκης, το οποίο έχει προκηρύξει για σήμερα στάση εργασίας μεταξύ 10.00 και 14.00 για τους εργαζόμενους διανομείς της efood στους νομούς Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής και Πιερίας προαναγγέλλοντας παράλληλα και κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.

Δυο μέρες αργότερα, την Τετάρτη, θα πραγματοποιηθούν κινητοποιήσεις στην Αττική. Συγκεκριμένα το Συνδικάτο Επισιτισμού, Τουρισμού Ξενοδοχείων & Συναφών Επαγγελμάτων Νομού Αττικής και η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλου για Ταχυμεταφορείς (courier), Ταχυδιανομείς (delivery) και Υπαλλήλους Εξωτερικών Εργασιών με Δίκυκλο (Σ.Β.Ε.Ο.Δ) αποφάσισαν από κοινού να προκηρύξουν προειδοποιητική στάση εργασίας μεταξύ 12.00 και 16.00 και μοτοπορεία που θα ξεκινήσει απ’ τα Προπύλαια για να καταλήξει στα κεντρικά γραφεία της efood στο Ηράκλειο Αττικής.

Οι προειδοποιητικές κινητοποιήσεις, έρχονται σε συνέχεια του μηνύματος που έστειλε την περασμένη εβδομάδα η Online Delivery, η εταιρεία πίσω από την εφαρμογή e-food, σε διανομείς της. Με εκείνο το πρώτο μήνυμα η e-food, ενημέρωνε 115 διανομείς της, επί συνόλου 3.000, ότι δεν σκοπεύει να ανανεώσει τις τρίμηνες συμβάσεις εργασίας και αντ’ αυτού τους πρότεινε να γίνουν εάν το επιθυμούν freelancers.

Το γεγονός προκάλεσε σάλο μεταξύ των διανομέων, αφού εκλήφθηκε ως πρώτη και «τροχιοδεικτική» κίνηση αλλαγής των εργασιακών σχέσεων. Από το μοντέλο μισθωτής εργασίας – έστω με ‘νοικιασμένους’ από τη Manpower διανομείς- το οποίο χρησιμοποίησε για να κόψει το δρόμο στην ανταγωνίστρια της, Wolt που πρόσφερε αποκλειστικά συνεργασία στους δικούς της διανομείς, σε ένα μοντέλο επαγγελματικής συνεργασίας.

Παράλληλα όμως εκδηλώθηκε και ένα κύμα συμπαράστασης από σημαντικό μέρος πελατών της πλατφόρμας το οποίο τελικά εξελίχθηκε σε κύμα «ψηφιακού ακτιβισμού» με χιλιάδες χρήστες να αξιολογούν αρνητικά την πλατφόρμα προβαίνοντας και σε απεγκατάσταση της.

Μάλιστα επαγγελματίες της εστίασης που συνεργάζονται με την πλατφόρμα έλεγαν στο newmoney.gr πως την περασμένη Παρασκευή, όταν πήρε διαστάσεις η υπόθεση, αλλά και το Σάββατο, οι παραγγελίες που είχαν λάβει μέσω του efood ήταν 20% με 30% λιγότερες σε σχέση με αυτές που λάμβαναν προ του σάλου που δημιουργήθηκε. Σημειωτέον ότι η δημοφιλής εφαρμογή δέχεται πάνω από 200.000 παραγγελίες κατά μέσο όρο ημερησίως.

Μπροστά στο σάλο η εταιρεία επιχείρησε να τα «μαζέψει». Πρώτα εξέδωσε ανακοίνωση λέγοντας πως επρόκειτο για «λανθασμένη διατύπωση της πρόσφατης επικοινωνίας που έγινε προς 115 διανομείς των οποίων η σύμβαση λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου 2021».

Μία «λανθασμένη διατύπωση», που «δεν εκφράζει τη φιλοσοφία και την κουλτούρα της εταιρείας» και ως εκ τούτου την αποδοκιμάζει.

Λίγες ώρες αργότερα με νέο μήνυμα της ενημέρωνε τους διανομείς της ότι το σύνολο τους θα συνεχίσουν να έχουν την επιλογή:

– Να ανανεώσουν με τη λήξη την υπάρχουσα σύμβαση τους με τους ίδιους όρους.

– Εφόσον το επιθυμούν να γίνουν freelancers.

Το συμβάν πήρε και πολιτικές διαστάσεις με κυβέρνηση κι αντιπολίτευση να διασταυρώνουν τα ξίφη τους σχετικά με τον νέο εργασιακό νόμο Χατζηδάκη που ψηφίστηκε πριν από λίγο καιρό από τη Βουλή των Ελλήνων.

Υπενθυμίζεται ότι η Online Delivery κατά τον πρώτο χρόνο της πανδημίας είδε τον κύκλο εργασιών της να «εκτοξεύεται» κατά 49%, στα 64,4 εκατ. ευρώ, σε σχέση με το 2019.

Παράλληλα είδε τα καθαρά της κέρδη να αυξάνονται κατά 26,7%, στα 21,3 εκατ. ευρώ. Από τα τελευταία, τα 20 εκατ. ευρώ θα δοθούν ως μέρισμα στην «μαμά εταιρεία», την γερμανική πολυεθνική Delivery Hero.

Επίσης τα συνεργαζόμενα με αυτήν καταστήματα στις 30 Δεκεμβρίου 2020, είχαν ξεπεράσει τα 13.000.