«Πανικός» σε Wolt, Efood και Box – Νέος παίκτης «σαρώνει» τα πάντα στο delivery!

Delivery: «Φουντώνει» η μάχη των… δρόμων καθώς εκτός από την Wolt, την Box και το Efood, μια νέα εταιρεία μπαίνει στην… εξίσωση!

Η Rocket, μια νέα υπηρεσία online παραγγελίας και διανομής φαγητού κάνει την εμφάνισή της στην ελληνική αγορά, μετά το επιτυχημένο της λανσάρισμα σε Ουκρανία, Ολλανδία, Κύπρο και Γαλλία.

Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, μέσω της εφαρμογής της για smartphones, και έχοντας θέσει ως προτεραιότητα να προσφέρει βέλτιστη εμπειρία όχι μόνο στους πελάτες αλλά και στους συνεργάτες της, η Rocket δεσμεύεται να παρέχει εξαιρετική εξυπηρέτηση και ασυναγώνιστα προνόμια τόσο στους καταναλωτές όσο και στα συνεργαζόμενα καταστήματα εστίασης.

Η Clementine Joly, Διευθύντρια Marketing Ευρώπης δήλωσε σχετικά:Σχεδιάσαμε τη στρατηγική επέκτασής μας έπειτα από εκτενή έρευνα που πραγματοποιήσαμε, σε συνεργασία με την PWC. Η Αθήνα βάσει διαφόρων κριτηρίων αναδείχθηκε ως ευκαιρία, οπότε αποφασίσαμε να κάνουμε το πρώτο βήμα ξεκινώντας από τη δημοφιλή περιοχή του Χαλανδρίου, όπου υπάρχουν πολλά καταστήματα εστίασης και εστιατόρια. Μία από τις κύριες προτεραιότητές μας είναι να αναπτύξουμε ισχυρούς δεσμούς με τα εστιατόρια της πόλης. Καθώς γνωρίζουμε ότι ήταν μια δύσκολη περίοδος για τους επιχειρηματίες του κλάδου, διασφαλίζουμε ένα συμφέρον σύστημα προμηθειών με απώτερο σκοπό να τους αποφέρουμε μεγαλύτερα κέρδη. Στόχος μας είναι να παρέχουμε φρεσκομαγειρεμένο φαγητό γρήγορα, οπουδήποτε και οποτεδήποτε. Στη Rocket, πιστεύουμε στην ανθρωποκεντρική υποστήριξη των συνεργατών μας και έχουμε ως προτεραιότητα την επιτυχία των συνεργαζόμενων καταστημάτων του δικτύου μας”.

Για το επόμενο διάστημα, ο στόχος είναι να ενταχθεί πληθώρα καταστημάτων εστίασης, που θα παρέχουν μεγάλη ποικιλία επιλογών στους καταναλωτές. Σε αυτή την κατεύθυνση και προκειμένου να προσελκύσει περισσότερους πελάτες, η υπηρεσία θα γίνει διαθέσιμη και στο κέντρο της Αθήνας, μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Στην ίδια ανακοίνωση υπογραμμίζεται ότι ήδη τα καταστήματα που έχουν ενταχθεί στην πλατφόρμα της Rocket επωφελούνται της υψηλού επιπέδου εξυπηρέτησης και των ανταγωνιστικών προνομίων που παρέχει η πλατφόρμα, μεταξύ των οποίων χρέωση χαμηλότερων προμηθειών, συμβουλευτικές υπηρεσίες marketing και προώθησης στα socialmedia και επαγγελματική φωτογράφιση γευμάτων και πιάτων.

Η εφαρμογή της Rocket είναι διαθέσιμη σε Android και iOS.

Delivery: Οι παίκτες της αγοράς του delivery

Efood

Η Εfood (Online Delivery) είχε προχωρήσει στην εξαγορά του deliveras.gr τον Ιανουάριο του 2018, όπως και του clickdelivery.gr. Όλες οι πλατφόρμες βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα της γερμανικής Delivery Hero. O κύκλος εργασιών της Efood το 2019 ανήλθε σε 43,17 εκατ. ευρώ, από 28,78 εκατ. ευρώ το 2018. Η αύξηση αυτή προήλθε κυρίως από την αύξηση των παραγγελιών και άρα την αύξηση εσόδων από προμήθειες (+10,4 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2018).
Όπως ανέφερε η Εfood σε ερωτήσεις που της απηύθυνε το Capital.gr, με την πανδημία η εταιρεία εμπλούτισε τις υπηρεσίες της, ενώ από τον Φεβρουάριο του 2020 αυξήθηκε το δίκτυο συνεργαζόμενων καταστημάτων, εξυπηρετώντας πάνω από 15.000 καταστήματα σε 90 πόλεις της Ελλάδας. Επίσης, στις αρχές του 2020 ξεκίνησε η συνεργασία της Εfood με την αλυσίδα Σκλαβενίτης. Ο στόλος διανομής ανέρχεται σε 1.500 διανομείς. “Οι πωλητές μας βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία με τα συνεργαζόμενα καταστήματα πριν την είσοδο στην πλατφόρμα, αλλά και κατά τη διάρκεια της συνεργασίας. Πολλές φορές λειτουργούν συμβουλευτικά και διαμορφώνουν μαζί τους το κατάλληλο πακέτο που θα ενισχύσει τον κύκλο εργασιών τους”, αναφέρει η εταιρεία.

Wolt

Ο κύκλος εργασιών της Wolt ανήλθε σε 3 εκατ. ευρώ, από 930.000 ευρώ το 2018. Στις αρχές Ιανουαρίου η Wolt προχώρησε στη σύσταση της Wolt Market Greece (100% θυγατρική της Wolt Greece) επιδιώκοντας την είσοδό της στη διανομή προϊόντων σούπερ-μάρκετ. Η φινλανδική εταιρεία, που ήρθε στην Αθήνα τον Δεκέμβριο του 2018, εξυπηρετεί την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και πριν από λίγες μέρες ξεκίνησε και στη Λάρισα.

Delivery.gr

Ο κύκλος εργασιών το 2019 ανήλθε σε 538.464 ευρώ, έναντι 552.682 το 2018, παρουσιάζοντας μείωση 2,57%. Από το 2019 ανήκει στον όμιλο Μούχαλη, μια μεγάλη εταιρεία τροφοδοσίας ειδών περιπτέρου και παντοπωλείου στην Ελλάδα. Η εταιρεία δραστηριοποιείται σε 44 πόλεις και συνεργάζεται με πάνω από 2.500 επιχειρήσεις. Σύμφωνα με όσα αναφέρει στην ετήσια οικονομική έκθεση του 2019, μέχρι τον Ιούνιο του 2020 η πανδημία δεν είχε σημαντική επίδραση στον κύκλο εργασιών της. Ακόμα, τον Νοέμβριο η Delivery.gr ξεκίνησε συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος.

BOX

Η υπηρεσία online παραγγελίας φαγητού της Cosmote ξεκίνησε τη λειτουργία της τον Δεκέμβριο του 2019. Όπως ανέφερε η BOX σε ερωτήσεις που της απηύθυνε το Capital.gr, από την περίοδο του δεύτερου lockdown και μετά έχουν διπλασιαστεί οι παραγγελίες μέσω site/app, ενώ η υπηρεσία καλύπτει 6.500 καταστήματα σε 48 πόλεις σε όλη την Ελλάδα. Πριν από λίγους μήνες η ΒΟΧ ενέταξε στην πλατφόρμα της το Skroutz Food, το οποίο είχε περίπου 50.000 ενεργούς πελάτες.

Σύμφωνα με την εταιρεία, που είναι ο πιο πρόσφατος παίκτης που μπήκε στην αγορά, το δυνατό της “χαρτί” είναι το πρόγραμμα επιβράβευσης των πελατών. Ο χρήστης συλλέγει πόντους που μπορεί να εξαργυρώσει σε εκπτώσεις στο φαγητό του, πακέτα data (GB) από την Cosmote, δωροεπιταγές από γνωστά brands ή επιπλέον εκπτώσεις στην παραγγελία με κωδικούς Deals for You. Στα πλάνα της ΒΟΧ είναι η ενίσχυση συνεργασιών με μεγάλες εταιρείες που παρέχουν προνομιακές προσφορές στους πελάτες (KFC, Coca-Cola, VISA, Hellmann’s, Everest κ.λπ.). Τέλος, η εταιρεία συνεργάζεται με τα σούπερ-μάρκετ Μασούτης και Κρητικός.

Delivery: Εκτόξευση του κλάδου στο lockdown

Η διαμάχη που δεν έχει καταλάβει κανείς. Τι συμβαίνει με τις εταιρείες delivery; Πώς κατάφεραν να εκτοξεύσουν τα κέρδη τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Δείτε στο xristika.gr όλο το παρασκήνιο.

Οι ηλεκτρονικές παραγγελίες φαγητού εκτοξεύτηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας και οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο online delivery διεκδικούν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο σε μια αγορά που υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 500 εκατ. ευρώ. Efood (Delivery Hero), delivery.gr, Wolt και BOX (Cosmote) είναι οι μεγαλύτεροι παίκτες στη διανομή φαγητού και μοιράζονται μια αγορά που καλύπτει πάνω από 9.000 επιχειρήσεις φαγητού και 7.500-8.000 επιχειρήσεις με καφέ/ποτά σε ένα σύνολο 81.000 επιχειρήσεων στον κλάδο της εστίασης.

Ιδιοκτήτες εστιατορίων στο κέντρο της Αθήνας που μίλησαν στο Capital.gr ανέφεραν πως μπορεί οι εταιρείες διανομής να έχουν προσφέρει μια “χείρα βοηθείας” κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ωστόσο οι προμήθειες, που αγγίζουν έως και το 30% της παραγγελίας, οδηγούν τα καταστήματα στο να λειτουργούν για να καλύψουν τα έξοδά τους.

“Πρόκειται για ένα unfair trade”, αναφέρει χαρακτηριστικά επιχειρηματίας. Εστιατόρια που δεν είχαν delivery και μπήκαν σε πλατφόρμες κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown εκτιμούν πως μετά τη λήξη της πανδημίας θα βγουν από τις εφαρμογές.

Σε άλλη περίπτωση, επιχειρηματίας που άνοιξε κατά τη διάρκεια του lockdown αναφέρει πως αποδέχεται την υψηλή προμήθεια διότι αποτελεί έναν έμμεσο τρόπο διαφήμισης που σε άλλη περίπτωση θα δυσκολευόταν να διαθέσει.

Όπως τονίζουν επιχειρηματίες από τον κλάδο της εστίασης, τα κριτήρια για το ύψος της προμήθειας είναι ο τζίρος του μαγαζιού και το ύψος των παραγγελιών. Αν καταφέρουν να περάσουν συγκεκριμένα μεγέθη, η προμήθεια μπορεί να μειωθεί έως και 2-3 ποσοστιαίες μονάδες.

Οι προμήθειες που κινούνται στο 27% περιλαμβάνουν την εκτέλεση της παραγγελίας, το κόστος παράδοσης, τα έξοδα συσκευασίας, βενζίνης και το εργατικό κόστος των μεταφορέων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μεγάλες αλυσίδες ταχυφαγείων (με δικά τους μηχανάκια) καταβάλλουν προμήθεια κοντά στο 5%, ενώ μεμονωμένες επιχειρήσεις δίνουν αντίστοιχα προμήθεια ύψους 12%-15%.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε στο Capital.gr ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων, Γιώργος Καββαθάς, είναι “υπερβολική η προμήθεια των εταιρειών διανομής”, ωστόσο τα καταστήματα συμμετέχουν στις πλατφόρμες λόγω ανταγωνισμού.

“Ναι μεν σου φέρνουν πελάτες, αλλά σου υπονομεύουν το μέλλον”, ανέφερε ο κ. Καββαθάς.

Ακόμα, σημείωσε πως υπάρχει αίτημα προς την Ομοσπονδία να φτιάξει τη δική της πλατφόρμα, αλλά αυτό θα χρειαστεί χρόνο για να γίνει.