Πρόστιμο: Οδηγοί που είτε έχουν ξεχάσει, είτε αγνοούν τα προειδοποιητικά μηνύματα, θα έρθουν αντιμέτωποι, άμεσα, με «καμπάνα» ύψους 400 ευρώ. Διαβάστε τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τι έρχεται.
Ένας από τους πλέον τακτικούς και απαραίτητους ελέγχους αυτοκινήτου είναι το ΚΤΕΟ. Πρόκειται για μια υποχρεωτική διαδικασία για όλα τα οχήματα, που κυκλοφορούν στην Ελλάδα και έχουν πινακίδες κυκλοφορίας.
Είναι όμως και ένας από τους ελέγχους, που εκείνοι που το προσέχουν και κάνουν όλες τις απαραίτητες διαδικασίες, αποτελούν μειοψηφία. Αν όμως σας πιάσουν με ΚΤΕΟ που έχει λήξει, τότε τα πράγματα δυσκολεύουν. Και αυτό γιατί αν σας πιάνουν, ειδικά στους επερχόμενους ελέγχους που ξεκινά εντατικά η Τροχαία, τότε θα «φάτε» πρόστιμο 400 ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που επικαλέστηκε κατά την ομιλία του στο «1ο Συνέδριο Energy Save», ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Ελλάδος Κωνσταντίνος Βήκας, σύμφωνα με το carandmotor.gr, το 2022 στην Ελλάδα κυκλοφορούσαν 8.882.982 εκατ. οχήματα (ΙΧ, μοτοσικλέτες, φορτηγά κ.ο.κ.), εκ των οποίων τα 2.845.000 (32%) απείχαν από τον προβλεπόμενο τεχνικό έλεγχο τα τελευταία δύο χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι περίπου 1 στα 3 οχήματα στη χώρα μας, δεν πέρασαν από ΚΤΕΟ.
Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι δυνητικά μπορούν να «φάνε» πρόστιμο περίπου 3 εκατομμύρια οδηγοί.
Υπενθυμίζεται ότι, όσοι αμελήσουν να περάσουν το όχημά τους από ΚΤΕΟ έξι μήνες μετά την καταληκτική ημερομηνία της σχετικής προθεσμίας, πέραν του προστίμου από το ΚΤΕΟ, λαμβάνουν πρόστιμο ύψους 150 ευρώ, το οποίο βεβαιώνεται από την εφορία.
Σημειώνεται, δε, ότι εφόσον διαπιστωθεί μη ύπαρξη ΚΤΕΟ σε περίπτωση ελέγχου της Τροχαίας, τότε βεβαιώνεται πρόστιμο 400 ευρώ. Εάν ο ιδιοκτήτης του οχήματος τακτοποιήσει την υποχρέωσή του εντός 10 ημερών, τότε θα πληρώνει μόνο το 1/8 του επιβληθέντος ποσού, δηλαδή 50 ευρώ.
Πώς όμως μπορείτε να ξέρετε πότε πρέπει να περάσετε ΚΤΕΟ; Πώς θα μάθετε αν έχει λήξει; Τι ισχύει για παλιά και καινούρια αυτοκίνητα; Όλες οι πληροφορίες στον παρακάτω αναλυτικό οδηγό:
Τόσο τα επιβατικά ΙΧ, όσο και τα ΤΑΞΙ, φορτηγά, δίκυκλα, κ.α. πρέπει να φροντίζουν να περνούν τον περιοδικό έλεγχο ΚΤΕΟ στο προκαθορισμένο χρονικό σημείο που ορίζεται από το κράτος.
Ο χρόνος διαφέρει από όχημα σε όχημα, ανάλογα το όχημα και αν έχετε ξανά περάσει ΚΤΕΟ ή είναι η πρώτη φορά.
Ένα καινούργιο επιβατικό ΙΧ περνάει ΚΤΕΟ 4 χρόνια μετά την πρώτη άδεια κυκλοφορίας. Έχετε το δικαίωμα να περάσετε από 3 εβδομάδες έως 1 εβδομάδα μετά την προθεσμία σας.
Μετά την καταλυτική προθεσμία, θα αναγκαστείτε να πληρώσετε πρόστιμο για εκπρόθεσμο ΚΤΕΟ.
Αν δε γνωρίζετε ή δεν θυμάστε πότε περνάτε ΚΤΕΟ, τότε τα πράγματα για να το υπολογίσετε είναι πολύ απλά!
Απλά δείτε την άδεια κυκλοφορίας σας. Αν δεν έχουν περάσει 4 χρόνια, άρα το αυτοκίνητο είναι καινούργιο, περνάτε ΚΤΕΟ στα 4 χρόνια (όπως γράψαμε πιο πάνω 3 εβδομάδες πριν και 1 μετά).
Αν το αυτοκίνητο είναι παλαιότερο και έχει ξαναπεράσει ΚΤΕΟ, τότε δείτε το χαρτί του τελευταίου ΚΤΕΟ.
Θα πρέπει να περάσετε από έλεγχο 2 χρόνια μετά τον τελευταίο έλεγχο.
Η τιμή δεν είναι στάνταρ σε όλα τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ, όμως οι διαφορές δεν είναι μεγάλες. Μία μέση τιμή για τα επιβατικά ΙΧ είναι γύρω στα 50 ευρώ, για τις μοτοσικλέτες στα 25 ευρώ και για τα φορτηγά έως 3,5 τόνους στα 60 ευρώ.
Αναλυτικά οι μέσες τιμές ανά κατηγορία:
Επιπλέον, άλλες υπηρεσίες των ΚΤΕΟ είναι ο ειδικός έλεγχος για οχήματα υγραερίου (LPG) και φυσικού αερίου (CNG) με κόστος 50-97 €, και ο εκούσιος τεχνικός έλεγχος, που κοστίζει 35-40 € για επιβατικά και 18-25 € για δίκυκλα. Τέλος, η κάρτα καυσαερίων είναι ετήσιας ισχύος και κοστίζει περίπου 10-12 €.
Ο ιδιοκτήτης κάθε οχήματος έχει την υποχρέωση να το περάσει από τεχνικό έλεγχο από 3 εβδομάδες πριν από την προβλεπόμενη ημερομηνία, έως και 1 εβδομάδα μετά από αυτήν. Σε περίπτωση εκπρόθεσμου ελέγχου, εκτός από το κόστος του ελέγχου επιβάλλεται επιπλέον πρόστιμο, το οποίο εξαρτάται από το χρόνο καθυστέρησης του ελέγχου. Αναλυτικά:
Καθυστέρηση έως 30 ημέρες
Καθυστέρηση έως 6 μήνες
Καθυστέρηση άνω των 6 μηνών
Ένας έλεγχος ΚΤΕΟ περιλαμβάνει μια ενδελεχή έρευνα του αυτοκινήτου σας, ώστε να διαπιστωθεί ότι βρίσκεται σε καλή κατάσταση και μπορεί να κυκλοφορεί στους δρόμους με ασφάλεια.
Μερικοί από τους ελέγχους ΚΤΕΟ που πραγματοποιούνται στο όχημα είναι:
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…