«Βόμβα»: Πρόστιμο 400 ευρώ σε 3 εκατομμύρια οδηγούς στην Ελλάδα – Τι συμβαίνει

Πρόστιμο: Οδηγοί που είτε έχουν ξεχάσει, είτε αγνοούν τα προειδοποιητικά μηνύματα, θα έρθουν αντιμέτωποι, άμεσα, με «καμπάνα» ύψους 400 ευρώ. Διαβάστε τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τι έρχεται.

Ένας από τους πλέον τακτικούς και απαραίτητους ελέγχους αυτοκινήτου είναι το ΚΤΕΟ. Πρόκειται για μια υποχρεωτική διαδικασία για όλα τα οχήματα, που κυκλοφορούν στην Ελλάδα και έχουν πινακίδες κυκλοφορίας.

Είναι όμως και ένας από τους ελέγχους, που εκείνοι που το προσέχουν και κάνουν όλες τις απαραίτητες διαδικασίες, αποτελούν μειοψηφία. Αν όμως σας πιάσουν με ΚΤΕΟ που έχει λήξει, τότε τα πράγματα δυσκολεύουν. Και αυτό γιατί αν σας πιάνουν, ειδικά στους επερχόμενους ελέγχους που ξεκινά εντατικά η Τροχαία, τότε θα «φάτε» πρόστιμο 400 ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που επικαλέστηκε κατά την ομιλία του στο «1ο Συνέδριο Energy Save», ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Ελλάδος Κωνσταντίνος Βήκας, σύμφωνα με το carandmotor.gr, το 2022 στην Ελλάδα κυκλοφορούσαν 8.882.982 εκατ. οχήματα (ΙΧ, μοτοσικλέτες, φορτηγά κ.ο.κ.), εκ των οποίων τα 2.845.000 (32%) απείχαν από τον προβλεπόμενο τεχνικό έλεγχο τα τελευταία δύο χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι περίπου 1 στα 3 οχήματα στη χώρα μας, δεν πέρασαν από ΚΤΕΟ.

Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι δυνητικά μπορούν να «φάνε» πρόστιμο περίπου 3 εκατομμύρια οδηγοί.

Υπενθυμίζεται ότι, όσοι αμελήσουν να περάσουν το όχημά τους από ΚΤΕΟ έξι μήνες μετά την καταληκτική ημερομηνία της σχετικής προθεσμίας, πέραν του προστίμου από το ΚΤΕΟ, λαμβάνουν πρόστιμο ύψους 150 ευρώ, το οποίο βεβαιώνεται από την εφορία.

Σημειώνεται, δε, ότι εφόσον διαπιστωθεί μη ύπαρξη ΚΤΕΟ σε περίπτωση ελέγχου της Τροχαίας, τότε βεβαιώνεται πρόστιμο 400 ευρώ. Εάν ο ιδιοκτήτης του οχήματος τακτοποιήσει την υποχρέωσή του εντός 10 ημερών, τότε θα πληρώνει μόνο το 1/8 του επιβληθέντος ποσού, δηλαδή 50 ευρώ.

Πώς όμως μπορείτε να ξέρετε πότε πρέπει να περάσετε ΚΤΕΟ; Πώς θα μάθετε αν έχει λήξει; Τι ισχύει για παλιά και καινούρια αυτοκίνητα; Όλες οι πληροφορίες στον παρακάτω αναλυτικό οδηγό:

Ποια οχήματα περνάνε ΚΤΕΟ

Τόσο τα επιβατικά ΙΧ, όσο και τα ΤΑΞΙ, φορτηγά, δίκυκλα, κ.α. πρέπει να φροντίζουν να περνούν τον περιοδικό έλεγχο ΚΤΕΟ στο προκαθορισμένο χρονικό σημείο που ορίζεται από το κράτος.

Πότε περνάω ΚΤΕΟ

Ο χρόνος διαφέρει από όχημα σε όχημα, ανάλογα το όχημα και αν έχετε ξανά περάσει ΚΤΕΟ ή είναι η πρώτη φορά.

Ένα καινούργιο επιβατικό ΙΧ περνάει ΚΤΕΟ 4 χρόνια μετά την πρώτη άδεια κυκλοφορίας. Έχετε το δικαίωμα να περάσετε από 3 εβδομάδες έως 1 εβδομάδα μετά την προθεσμία σας.

Μετά την καταλυτική προθεσμία, θα αναγκαστείτε να πληρώσετε πρόστιμο για εκπρόθεσμο ΚΤΕΟ.

Πώς θα μάθετε αν πρέπει να περάσετε ΚΤΕΟ

Αν δε γνωρίζετε ή δεν θυμάστε πότε περνάτε ΚΤΕΟ, τότε τα πράγματα για να το υπολογίσετε είναι πολύ απλά!

Απλά δείτε την άδεια κυκλοφορίας σας. Αν δεν έχουν περάσει 4 χρόνια, άρα το αυτοκίνητο είναι καινούργιο, περνάτε ΚΤΕΟ στα 4 χρόνια (όπως γράψαμε πιο πάνω 3 εβδομάδες πριν και 1 μετά).

Αν το αυτοκίνητο είναι παλαιότερο και έχει ξαναπεράσει ΚΤΕΟ, τότε δείτε το χαρτί του τελευταίου ΚΤΕΟ.

Θα πρέπει να περάσετε από έλεγχο 2 χρόνια μετά τον τελευταίο έλεγχο.

ΚΤΕΟ: Πόσο κοστίζει

Η τιμή δεν είναι στάνταρ σε όλα τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ, όμως οι διαφορές δεν είναι μεγάλες. Μία μέση τιμή για τα επιβατικά ΙΧ είναι γύρω στα 50 ευρώ, για τις μοτοσικλέτες στα 25 ευρώ και για τα φορτηγά έως 3,5 τόνους στα 60 ευρώ.

Αναλυτικά οι μέσες τιμές ανά κατηγορία:

  • Επιβατικά ΙΧ 45-60 €
  • Μοτοσικλέτες 20-35 €
  • Ταξί 30-45 €
  • Φορτηγά (έως 3,5t) 54-70 €
  • Επανέλεγχος 3-6 €

Επιπλέον, άλλες υπηρεσίες των ΚΤΕΟ είναι ο ειδικός έλεγχος για οχήματα υγραερίου (LPG) και φυσικού αερίου (CNG) με κόστος 50-97 €, και ο εκούσιος τεχνικός έλεγχος, που κοστίζει 35-40 € για επιβατικά και 18-25 € για δίκυκλα. Τέλος, η κάρτα καυσαερίων είναι ετήσιας ισχύος και κοστίζει περίπου 10-12 €.

Ποιες είναι οι προθεσμίες για έλεγχο ΚΤΕΟ

  • Επιβατικά ΙΧ: Στα 4 χρόνια ακριβώς από την ημερομηνία έκδοσης της 1ης αδείας και μετά κάθε 2 χρόνια
  • Δίκυκλα: Στα 4 χρόνια ακριβώς από την ημερομηνία έκδοσης της 1ης αδείας και μετά κάθε 2 χρόνια
  • Επαγγελματικά φορτηγά με μ.β. έως 3,5t: Στα 4 χρόνια ακριβώς από την ημερομηνία έκδοσης της 1ης αδείας και μετά κάθε 2 χρόνια
  • ΤΑΧΙ: Στον 1 χρόνο από την ημερομηνία έκδοσης της 1ης αδείας και μετά κάθε χρόνο
  • Βαρέα φορτηγά: Στον 1 χρόνο από την ημερομηνία έκδοσης της 1ης αδείας και μετά κάθε χρόνο

ΚΤΕΟ: Τι πρόστιμο πληρώνω αν χάσω την προθεσμία

Ο ιδιοκτήτης κάθε οχήματος έχει την υποχρέωση να το περάσει από τεχνικό έλεγχο από 3 εβδομάδες πριν από την προβλεπόμενη ημερομηνία, έως και 1 εβδομάδα μετά από αυτήν. Σε περίπτωση εκπρόθεσμου ελέγχου, εκτός από το κόστος του ελέγχου επιβάλλεται επιπλέον πρόστιμο, το οποίο εξαρτάται από το χρόνο καθυστέρησης του ελέγχου. Αναλυτικά:

Καθυστέρηση έως 30 ημέρες

  • Επιβατικά ΙΧ 16 €
  • Δίκυκλα 10 €

Καθυστέρηση έως 6 μήνες

  • Επιβατικά ΙΧ 33 €
  • Δίκυκλα 20 €

Καθυστέρηση άνω των 6 μηνών

  • Επιβατικά ΙΧ 65 €
  • Δίκυκλα 41 €

Τι περιλαμβάνει ένας έλεγχος ΚΤΕΟ και πόσο διαρκεί

Ένας έλεγχος ΚΤΕΟ περιλαμβάνει μια ενδελεχή έρευνα του αυτοκινήτου σας, ώστε να διαπιστωθεί ότι βρίσκεται σε καλή κατάσταση και μπορεί να κυκλοφορεί στους δρόμους με ασφάλεια.

Μερικοί από τους ελέγχους ΚΤΕΟ που πραγματοποιούνται στο όχημα είναι:

  • Έλεγχος για τη σωστή δέσμη φωτός ώστε να μη τυφλώνονται τα άλλα αυτοκίνητα
  • Έλεγχος για τη σωστή απόσβεση στις αναρτήσεις
  • Έλεγχος φρένων
  • Έλεγχος ελαστικών
  • Έλεγχος καυσαερίων για να αποφευχθούν φαινόμενα μόλυνσης καθώς και όλου του συστήματος εξάτμισης
  • Έλεγχος συστήματος διεύθυνσης
  • Έλεγχος καλής λειτουργίας των φλας και των φώτων ΣΤΟΠ
  • Έλεγχος του μπροστινού και πίσω άξονα
  • Έλεγχος του δοχείου καυσίμου για τυχόν διαρροές
  • Αυτοί είναι οι βασικότεροι έλεγχοι που πραγματοποιούνται κατά την επίσκεψή σας σε ένα ΚΤΕΟ. Ο χρόνος ελέγχου είναι περίπου 35-45’ – ανάλογα το αυτοκίνητο και το φόρτο εργασίας του κέντρου.