Ταυτότητες: Αλλάζουν τα πάντα στις ταυτότητες, καθώς χιλιάδες πολίτες καλούνται να τις αντικαταστήσουν!
Συγκεκριμένα, κάθε 15 χρόνια όλοι ανεξαιρέτως οι πολίτες της χώρας θα πρέπει να αλλάζουν την αστυνομική τους ταυτότητα με νέου τύπου.
Επίσης ένα άλλο γεγονός το οποίο διαφεύγει από πολλούς γονείς είναι ότι με την συμπλήρωση του 12ου χρόνους ζωής όλα τα παιδιά θα πρέπει να προχωρούν σε έκδοση αστυνομικής ταυτότητας.
Συγκεκριμένα, στο οδηγό που έχει εκδόση η ΕΛΑΣ «από τον Ιούνιο του 2005 υποχρέωση για την απόκτηση δελτίου αστυνομικής ταυτότητας έχουν όλοι οι Έλληνες πολίτες που έχουν συμπληρώσει το 12ο έτος της ηλικίας».
Παράλληλα, υποχρεωτική είναι η αλλαγή αστυνομικής ταυτότητας για τους παρακάτω λόγους:
- Σε περίπτωση που έχει αλλάξει οποιοδήποτε στοιχείο της ταυτότητας σας
- Σε περίπτωση που δεν αναγράφεται στο δελτίο ταυτότητας η ιθαγένεια ή τα στοιχεία σας με λατινικούς χαρακτήρες
- Σε περίπτωση που έχει φθαρεί
- Όταν έχει περάσει δεκαπενταετία από την έκδοσή του
- Σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής.
Ταυτότητες: Πώς θα γίνονται οι συναλλαγές με τις τράπεζες
Τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν αντί για την ταυτότητά τους το Gov.gr Wallet στις τράπεζες και τις εταιρείες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας έχουν από την Τρίτη 1η Νοεμβρίου οι πολίτες. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν αντί για την ταυτότητά τους το Gov.gr Wallet στις τράπεζες και τις εταιρείες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας έχουν από την Τρίτη 1η Νοεμβρίου οι πολίτες.
Σύμφωνα με την υπ’ αρ. 5003/28-10-2022 Κοινή Υπουργική Απόφαση, ρυθμίζονται:
- η διαδικασία ταυτοποίησης με το Gov.gr Wallet στις τράπεζες και τις εταιρείες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας και
- η διαδικασία έκδοσης του εγγράφου στοιχείων ταυτότητας για τους παραπάνω φορείς στις περιπτώσεις που έχουν υποχρέωση τήρησης φωτοαντιγράφου του δελτίου αστυνομικής ταυτότητας.
Συγκεκριμένα, από 1η Νοεμβρίου οι πολίτες μπορούν να χρησιμοποιούν το Gov.gr Wallet για τις συναλλαγές τους με τα πιστωτικά ιδρύματα και τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, καθώς και με τους παρόχους σταθερής και κινητής τηλεφωνίας. Η επαλήθευση γνησιότητας κάθε ψηφιακού αντιγράφου είναι ακριβώς η ίδια που ισχύει από τον Ιούλιο για όλες τις υπόλοιπες συναλλαγές και γίνεται με τον κωδικό QR του ψηφιακού αντιγράφου. Συγκεκριμένα:
- Μόλις κάποιος σκανάρει τον κωδικό QR ενός πολίτη μέσω της εφαρμογής Gov.gr Wallet, ο τελευταίος λαμβάνει ειδοποίηση από την εφαρμογή, προκειμένου να δώσει έγκριση στον ελεγκτή για να επαληθεύσει τα στοιχεία του.
- Αφού ο πολίτης εγκρίνει τον έλεγχο, στην οθόνη της εφαρμογής εμφανίζεται ένας εξαψήφιος κωδικός τον οποίο πρέπει να υπαγορεύσει ή να επιδείξει στον ελεγκτή και εκείνος με τη σειρά του να τον καταχωρίσει στη δική του συσκευή.
- Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία, τότε και μόνο τότε τα στοιχεία του ψηφιακού αντιγράφου εμφανίζονται για μία και μόνο φορά στη συσκευή του ελεγκτή, χωρίς τη δυνατότητα αποθήκευσης.
Επιπλέον, για όσες συναλλαγές με τις τράπεζες και τις εταιρείες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας μέχρι σήμερα ήταν αναγκαία η τήρηση φωτοαντιγράφου δελτίου αστυνομικής ταυτότητας, καθιερώνεται πλέον η δυνατότητα έκδοσης ψηφιακού εγγράφου που θα περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία.
Η δημιουργία του εγγράφου θα γίνεται με την έγκριση του πολίτη μέσω του Gov.gr Wallet, με την ακόλουθη διαδικασία:
- Αφού ταυτοποιήσει τον πολίτη μέσω της εφαρμογής Gov.gr Wallet, ο υπάλληλος της τράπεζας ή της εταιρείας κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας εισάγει στο ειδικά διαμορφωμένο σύστημα του φορέα τον αριθμό του δελτίου ταυτότητας του φυσικού προσώπου και θα ζητά την έκδοση του εγγράφου.
- Στη συνέχεια ο πολίτης λαμβάνει ειδοποίηση για το αίτημα στο Gov.gr Wallet και, αφού το εγκρίνει, στην οθόνη της εφαρμογής εμφανίζεται ένας εξαψήφιος κωδικός τον οποίο πρέπει να υπαγορεύσει ή να επιδείξει στον υπάλληλο και εκείνος με τη σειρά του να τον καταχωρίσει στο σύστημα.
- Το έγγραφο που εκδίδεται αυτόματα διαθέτει μοναδικό κωδικό εγγράφου και QR code και θα τηρείται στα πληροφοριακά συστήματα των ανωτέρω φορέων, με δική τους ευθύνη για όσο διάστημα απαιτείται.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση: «Υπενθυμίζεται ότι το Gov.gr Wallet τέθηκε σε λειτουργία στα τέλη Ιουλίου, δίνοντας τη δυνατότητα δημιουργίας, αποθήκευσης και ελέγχου γνησιότητας των ψηφιακών αντιγράφων της αστυνομικής ταυτότητας και του διπλώματος οδήγησης στο κινητό μας τηλέφωνο.
Μέχρι στιγμής έχουν δημιουργηθεί και αποθηκευτεί σε κινητά τηλέφωνα περισσότερα από 1.500.000 ψηφιακά αντίγραφα ταυτότητας και διπλωμάτων οδήγησης. Τα ψηφιακά αντίγραφα έχουν ακριβώς την ίδια ισχύ με τα έγχαρτα πιστοποιητικά εντός της χώρας, με μόνη εξαίρεση τα διεθνή ταξίδια.
Η εφαρμογή σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας – ΕΔΥΤΕ Α.Ε. (GRNET), εποπτευόμενο φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Η άντληση όλων των απαραίτητων στοιχείων πραγματοποιείται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης».
Ταυτότητες: Αυτή είναι η εταιρεία που μας φακελώνει όλους
Η εταιρεία Cognity πίσω από την ψηφιοποίηση ταυτοτήτων και διπλωμάτων οδήγησης. Ποιος είναι ο επιχειρηματίας Γιώργος Γαζέπης που έχει τα στοιχεία όλων μας. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Μία ελληνική εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα της πληροφορικής βρίσκεται πίσω από τη δημιουργία του gov.gr wallet app, της εφαρμογής που είναι διαθέσιμη και δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να έχουν στο κινητό τους τηλέφωνο την ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησής τους.
Ο λόγος για την Cognity, η οποία εξειδικεύεται επί τουλάχιστον 15 χρόνια στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη ολοκληρωμένων λύσεων για τη διαχείριση σχέσεων με τους πελάτες (CRM).
Η Cognity έχει υλοποιήσει μία σειρά σημαντικών έργων για λογαριασμό μεγάλων εταιρειών από ένα ευρύ φάσμα κλάδων, όπως Τράπεζες, Τηλεπικοινωνίες, Ασφαλιστικές Εταιρείες, Ενέργεια.
Με βάση στην Αθήνα, και έχοντας παρουσία σε πάνω από 10 χώρες, σκοπός της είναι να μετασχηματίζει τις ψηφιακές υποδομές μεγάλων οργανισμών, με μια ομάδα 450 εξειδικευμένων στελεχών, που διαθέτουν υψηλή τεχνογνωσία.
Ταυτότητες: Τι ισχύει για όσους κατέβασαν ταυτότητα και δίπλωμα στο κινητό
Την ίδια ισχύ με τα αντίστοιχα φυσικά πιστοποιητικά έχουν τα ψηφιακά αντίγραφα ταυτοτήτων και διπλωμάτων οδήγησης εντός της ελληνικής επικράτειας που ενεργοποιούν σε καθημερινή βάση εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες, καθώς η σχετική διαδικασία βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
Συνεπώς, οι πολίτες μπορούν να τα επιδεικνύουν αντί για την αστυνομική ταυτότητα ή το δίπλωμα οδήγησης.
Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση για τις συναλλαγές των πολιτών με τράπεζες, με λοιπούς χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς και με παρόχους υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, τα ψηφιακά αντίγραφα ταυτότητας θα ισχύουν από την 1η Οκτωβρίου 2022.
Μέχρι τον Οκτώβριο που θα ανακοινωθούν και οι επιμέρους λεπτομέρειες χρήσης των ψηφιακών αντιγράφων ταυτότητας στις συναλλαγές με τράπεζες και εταιρίες τηλεφωνίας, οι συναλλασσόμενοι με τις τράπεζες και τις εταιρίες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας θα εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τα έγγραφα που απαιτούνται στην έντυπη μορφή τους.
Υπενθυμίζεται ότι η πλατφόρμα έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία και μέχρι σήμερα, Τετάρτη, είναι διαθέσιμη για τους πολίτες των οποίων ο ΑΦΜ λήγει σε ψηφίο από 1 έως και 8 και οι οποίοι επιθυμούν να ενεργοποιήσουν το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας ή/και το ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης.
Ο σχεδιασμός προβλέπει ότι καθημερινά θα ξεκλειδώνει ακόμα ένας λήγοντας.
Επισημαίνεται ότι η ενεργοποίηση της εφαρμογής γίνεται με βάση τον συγκεκριμένο προγραμματισμό αλλά η εφαρμογή είναι διαθέσιμη για κατέβασμα ανά πάσα στιγμή τόσο για κινητά με λειτουργικό iOS όσο και Android.
Το ψηφιακό αντίγραφο ταυτότητας, όπως έχει ανακοινωθεί, δεν συνιστά ταξιδιωτικό έγγραφο.
Ως εκ τούτου, μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο σε πτήσεις εσωτερικού, αλλά όχι σε διεθνείς πτήσεις ή σε μετακινήσεις εντός της ζώνης Σένγκεν.
Συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις βρίσκονται στην εφαρμογή και στο wallet.gov.gr.
Επιπλέον, οι πολίτες μπορούν να υποβάλουν αιτήματα εξυπηρέτησης και υποστήριξης στο wallet.gov.gr/support.