«Βόμβα»: Δείτε ποια αλυσίδα επιστρέφει στην Ελλάδα μετά από χρόνια

Σούπερ μάρκετ:Η μεγάλη επιστροφή της Carrefour είναι γεγονός αφού ξεκίνησε επίσημα τη νέα εποχή της παρουσίας της στην Ελλάδα, με το άνοιγμα των πέντε πρώτων καταστημάτων της, τα οποία βρίσκονται ήδη σε λειτουργία από τον Απρίλιο.

Η πρώτη φάση ανάπτυξης του δικτύου καταστημάτων της Carrefour, προβλέπει την έναρξη λειτουργίας καταστημάτων στην περιφέρεια, με έμφαση στις τουριστικές περιοχές, έχοντας ήδη εγκαινιάσει 2 καταστήματα στην Ζάκυνθο και 3 καταστήματα στη Χαλκιδική, ενώ έχει δρομολογηθεί, το άμεσο επόμενο διάστημα, η δημιουργία 7 ακόμη καταστημάτων, σε περιοχές με έντονη τουριστική κίνηση, όπως η Σαντορίνη. Η πρώτη φάση ανάπτυξης γίνεται με την μέθοδο του franchise.

Παράλληλα με το πλάνο ανάπτυξης του δικτύου στην περιφέρεια, κατασκευάζεται το πρώτο εταιρικό κατάστημα της Αθήνας, το οποίο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του, έως τον προσεχή Σεπτέμβριο, σηματοδοτώντας τη διεύρυνση του δικτύου της Carrefour στα αστικά κέντρα.

Με στόχο τη δημιουργία 25 καταστημάτων συνολικά για το 2022, το δίκτυο καταστημάτων της Carrefour θα περιλαμβάνει 5 διαφορετικούς τύπους, ανάλογα με τα δεδομένα και τις ιδιαίτερες συνθήκες της κάθε τοπικής αγοράς, συμπεριλαμβανομένου και του Carrefour Flash 10/10, του πλέον καινοτόμου τύπου καταστήματος που θα εγκαινιαστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Το Carrefour Flash 10/10, είναι ένα τύπος πλήρως αυτοματοποιημένων καταστημάτων, μικρής επιφάνειας, τα οποία η Carrefour δημιουργεί εντός των αστικών κέντρων, με βασικό χαρακτηριστικό την έλλειψη ταμείων και τη δυνατότητα που δίνεται στον πελάτη να εξυπηρετείται γρήγορα, ακολουθώντας τη φιλοσοφία 10/10, «10 δευτερόλεπτα για να ψωνίσετε και 10 δευτερόλεπτα για να πληρώσετε».

To Flash 10/10 προσφέρει μια απρόσκοπτη εμπειρία αγορών, χωρίς αναμονές, με τους πελάτες να εισέρχονται και να εξέρχονται από το κατάστημα χωρίς να χρειάζεται να περάσουν από κάποια πύλη και χωρίς να χρησιμοποιούν το ταμείο.

Εκτός από το καινοτόμο Carrefour Flash 10/10, η εταιρεία λανσάρει τέσσερις ακόμη, βασικούς τύπους καταστημάτων, τα Carrefour Market, μεγαλύτερης επιφάνειας καταστήματα σε αστικά κέντρα και την περιφέρεια που προσφέρουν μια μεγάλη γκάμα φρέσκων και τοπικών προϊόντων, τα Carrefour Bio, τα οποία προσφέρουν 100% βιολογικά και οικολογικά προϊόντα, τα Carrefour Express, με χαρακτήρα convenience stores τα οποία θα βρίσκονται σε γειτονιές αλλά και σε κέντρα πόλεων και τα SUPECO, τα οποία είναι parking discount stores, ένα τύπο καταστήματος που παρέχει επιλεγμένη γκάμα προϊόντων που καλύπτουν όλες τις ανάγκες των καταναλωτών στις εκάστοτε καλύτερες τιμές της αγοράς, που θα δημιουργηθούν στις εισόδους των μεγάλων αστικών κέντρων.

«Υλοποιούμε ένα δυναμικό πλάνο δημιουργίας ενός δικτύου καταστημάτων, με διαφορετικά χαρακτηριστικά, τα οποία προσαρμόζονται πλήρως στις ανάγκες της κάθε τοπικής και υπερτοπικής αγοράς.

Με το άνοιγμα των πρώτων καταστημάτων μας, ξεκινήσαμε επίσημα τη νέα εποχή της Carrefour στην Ελλάδα, με στόχο να προσφέρουμε στους καταναλωτές ποιοτικά προϊόντα, στις πλέον ανταγωνιστικές τιμές. Μέσα στη φετινή χρονιά θα γίνει προσπάθεια να βρίσκονται σε λειτουργία όλοι οι τύποι καταστημάτων μας, τόσο στα αστικά κέντρα όσο και στην περιφέρεια, συμπεριλαμβανομένων των τουριστικών περιοχών που αποτέλεσαν και την πρώτη φάση υλοποίησης του στρατηγικού μας πλάνου», σημειώνει ο Βασίλης Στασινούλιας, CEO της Carrefour στην Ελλάδα.

Τα δίκτυο καταστημάτων της Carrefour αναπτύσσεται από τη Retail and more, θυγατρική του Ομίλου Teleunicom-Globalsat, η οποία και ανέλαβε, μετά από σχετική συμφωνία με τη γαλλική εταιρεία, την επάνοδο της Carrefour στην Ελληνική αγορά.

Ο Όμιλος εταιρειών Globalsat – Teleunicom, ηγείται στην Ελληνική αγορά στη διανομή και εμπορία προϊόντων τεχνολογίας και οικιακών συσκευών και μικροσυσκευών και παράλληλα αναπτύσσει και παρέχει εξειδικευμένες επαγγελματικές λύσεις αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες. Ο Όμιλος έχει αποκλειστικές συνεργασίες με κορυφαία διεθνή brand, όπως η Samsung, η Huawei, η TCL και η Sencor και συνεργάζεται με όλες τις εταιρείες του κλάδου τηλεπικοινωνιών και τεχνολογίας καθώς και με όλα τα δίκτυα λιανικής στην Ελλάδα και την Κύπρο.

Το 2020, o όμιλος Globalsat – Teleunicom ξεκίνησε τη συνεργασία της με την Blink Charging Hellas, αναλαμβάνοντας, ως εμπορικός αντιπρόσωπος, την ανάπτυξη του δικτύου των σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Blink στην Ελλάδα, ενώ πριν από λίγους μήνες ανακοίνωσε μέσω της Retail and more, τη σύναψη της συμφωνίας για την επανέναρξη λειτουργίας της Carrefour στην ελληνική αγορά.

Σούπερ μάρκετ: Τι ετοιμάζουν οι «μεγάλοι και ο νέος… παίκτης!

Την ώρα που ο κλάδος των σούπερ μάρκετ παραμένει κερδοφόρος, οι μεγάλες αλυσίδες ετοιμάζουν τις επόμενες κινήσεις τους, ενώ ένας νέος «παίκτης» ετοιμάζεται να εισβάλει!

Η πανδημία, η ενεργειακή κρίση και προσφάτως η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία δημιουργούν νέα δεδομένα στον κλάδο των σούπερ μάρκετ. Τις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται προσπαθούν να προλάβουν οι «μεγάλοι» του χώρου.

Σκλαβενίτης

Διατηρώντας την πρωτοκαθεδρία από πλευράς τζίρου, παρά τη μείωση των πωλήσεων που καταγράφεται σε ολόκληρο τον κλάδο λόγω του κύματος ακρίβειας, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης συνεχίζει τις επενδύσεις, υλοποιώντας φιλόδοξο σχέδιο ανακαινίσεων.

Ειδικότερα, εντός του 2022 αναμένεται να ανακαινιστούν περισσότερα από 40 καταστήματα Σκλαβενίτης σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, ώστε οι πελάτες της αλυσίδας να έχουν ακόμη περισσότερες επιλογές για τις αγορές τους.

Παράλληλα συνεχίζει αν επενδύει στις ηλεκτρονικές πωλήσεις μέσω του sklavenitis.gr που έχει ήδη επεκταθεί στις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας.

ΑΒ Βασιλόπουλος

Νέα σελίδα γράφεται για την αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος, μετά την αποχώρηση του επικεφαλής της, Βασίλη Σταύρου τον περασμένο μήνα, μετά από 28 χρόνια καριέρας. Νέος πρόεδρος ανέλαβε ο οικονομολόγος Σοφοκλής Γιαννακού.

Για το τρέχον έτος, η AB Βασιλόπουλος δίνει ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στο ηλεκτρονικό της κανάλι αγορών, ενώ σχεδιάζει διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων της.

Carrefour

Η μεγάλη αλυσίδα Carrefour επιστρέφει στην Ελλάδα 10 ολόκληρα χρόνια μετά την φυγή της. Η γαλλική πολυεθνική αλυσίδα θα προσπαθήσει μέσω επενδύσεων να κάνει «άνοιγμα» ευελπιστώντας να πάρει ένα σημαντικό ποσοστό από την αγορά

Η νεοσύστατη Retail & More – ιδρύθηκε το περασμένο καλοκαίρι – δραστηριοποιείται στον κλάδο λιανικής πώλησης τροφίμων, ενώ καθήκοντα Διευθύνοντος Συμβούλου ασκεί ο Βασίλης Στασινούλιας, υψηλόβαθμο στέλεχος της Carrefour – Μαρινόπουλος για πάρα πολλά χρόνια.

Οι πληροφορίες θέλουν τα νέα καταστήματα της Carrefour να είναι μικρότερα από ότι ήταν στο παρελθόν ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες του σήμερα.

Μασούτης – ΣΥΝΚΑ

Την ίδια ώρα, προχωρά το νέο μεγάλο deal στον κλάδο της οργανωμένης λιανικής που αφορά στη στρατηγική συνεργασία της αλυσίδας σούπερ μάρκετ της Βορείου Ελλάδος, Μασούτης, με την συνεταιριστική αλυσίδα, ΣΥΝΚΑ, που έχει παρουσία σε Κρήτη, Αιγαίο και Κέρκυρα.

Πριν από μερικές εβδομάδες, η Γενική Συνέλευση του κρητικού συνεταιρισμού άνοιξε τον δρόμο για την υλοποίηση της συμφωνίας, εγκρίνοντας την πρόταση για απόσχιση του κλάδου λιανικής και χονδρικής και τη δημιουργία νέας εταιρείας, προκειμένου να προχωρήσει η συνεργασία με τη Μασούτης.

Η συμφωνία πρόκειται να οδηγήσει στη δημιουργία ενός νέου εταιρικού σχήματος με την επωνυμία «ΣΥΝΚΑ Κρήτης Υπεραγορές Α.Ε.», στην οποία η Μασούτης θα συμμετέχει με το 50% των μετοχών και ο συνεταιρισμός με το αντίστοιχο 50%.

Σούπερ μάρκετ: Φόβοι για λουκέτο πασίγνωστης αλυσίδας

Απώλειες… μαμούθ καταγράφει ελληνικό σούπερ μάρκετ και οι φόβοι για άμεσο λουκέτο έχουν προκαλέσει ανησυχία στην αγορά. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr…

Η βασική αρχή λειτουργίας του ομίλου αγορών σούπερ μάρκετ, ΕΛΟΜΑΣ, εντοπίζεται στο γεγονός ότι οι επιχειρήσεις που τον απαρτίζουν – μικρού και μεσαίου βεληνεκούς αλυσίδες – τελούν υπό την ευρύτερη ομπρέλα του.

Μέσω της ένταξής τους σε αυτόν τυγχάνουν καλύτερων όρων διαπραγμάτευσης με την βιομηχανία κατά την προμήθεια των προϊόντων τους.

Κοινές προωθητικές ενέργειες – προσφορές στα ράφια τους. Παράλληλα έχουν την δυνατότητα να κάνουν κινήσεις σε ενιαία βάση όπως για παράδειγμα η διαφήμιση στην τηλεόραση ή σε άλλα μέσα, κοινό φυλλάδιο αγορών – προσφορών σε προϊόντα.

Κάτι που ίσως οι επιμέρους επιχειρήσεις που τον συγκροτούν δεν θα μπορούσαν να κάνουν χωρίς τη δυναμική που τους προσδίδει η σύμπραξη υπό την ομπρέλα του ΕΛΟΜΑΣ.

Η προέλευση των επιχειρήσεων αυτών εντοπίζεται σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας από την Αττική.

Εκεί όπου για παράδειγμα δραστηριοποιείται η αλυσίδα Γέγος, έως την Κρήτη όπου δραστηριοποιείται η συνεταιριστική επιχείρηση SYNKA, με έδρα τα Χανιά.

Αυτή πρόσφατα συμφώνησε για τη σύσταση νέα κοινής εταιρείας με τον Μασούτη με ποσοστό συμμετοχής των δύο εταίρων ισόποσα μοιρασμένο στο 50-50.

Επίσης στον ΕΛΟΜΑΣ συμμετέχουν αλυσίδες από τη βόρεια Ελλάδα όπως είναι ο όμιλος Ελληνικά Μάρκετ με τζίρο που προσεγγίζει τα 100 εκατ. ευρώ.

Τα Family Super Market με έδρα τη Θεσσαλονίκη, αλλά και επιχειρήσεις της Πελοποννήσου όπως ο Ανδρικόπουλος και ο Παναγιωτόπουλος ή της Μυκόνου όπως τα Flora Market καθώς και αρκετών ακόμα περιοχών όπως ο Γουντσίδης με έδρα τη Δράμα.

Το συνολικό δίκτυο καταστημάτων που υπάγεται αυτή τη στιγμή στον όμιλο ΕΛΟΜΑΣ, σύμφωνα τουλάχιστον με τα στοιχεία που ο ίδιος παραθέτει στην ιστοσελίδα του είναι 831 σημεία πώλησης.

Οι επιχειρήσεις – μέλη που τον απαρτίζουν είναι συνολικά 28 διαφορετικά ΑΦΜ.

Όπως γνωστοποιήθηκε στα μέλη του ΕΛΟΜΑΣ, ο SYNKA μετά την πρόσφατη συμφωνία με τον Μασούτη. Για την έγκριση της οποίας εκκρεμεί η σχετική τοποθέτηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Πρόκειται να αποχωρήσει από τον όμιλο.

Πρακτικά αυτό σημαίνει την περαιτέρω αποδυνάμωση του ομίλου αγορών.

Θα απωλέσει 231 εκατ. ευρώ, όσος είναι δηλαδή ο κύκλος εργασιών του SYNKA για το 2021.

Και επί της ουσίας ο συνολικός τζίρος των επιχειρήσεων στο εσωτερικό του ΕΛΟΜΑΣ θα κατέλθει στα 615 εκατ. ευρώ.

Το γεγονός αυτό έρχεται εκ των πραγμάτων να απομειώσει την διαπραγματευτική ισχύ του ομίλου.

Είχε ήδη δεχτεί ένα ισχυρό πλήγμα σε αυτόν τον τομέα, μετά την αποχώρηση των δύο μεγάλων αλυσίδων ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός και Bazaar, το φθινόπωρο του 2020.

Η αποχώρηση αυτή στοίχισε τα 390 εκατ. ευρώ κύκλου εργασιών της Κρητικός (με βάση τα οικονομικά στοιχεία για το 2020).

Αλλά και επιπλέον 190 ευρώ πωλήσεων (ισολογισμός 2020) της Bazaar.

Έτσι, από τα 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ που τζίραραν στο σύνολό τους τα μέλη του ΕΛΟΜΑΣ έως και το 2020, ξαφνικά το ποσό αυτό μειώθηκε σχεδόν στο μισό, δηλαδή στα 620 εκατ. ευρώ.

Το 2021 έγιναν στοχευμένες κινήσεις με την προσθήκη νέων μελών που αποχώρησαν από μικρότερους ομίλους αγορών. Όπως ο Αστέρας, η ΕΛΕΤΑ ή και άλλοι.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την ένταξη έντεκα νέων μελών. Με τζίρους από 9 εκατ. ευρώ η μικρότερη έως και 33 εκατ. ευρώ η μεγαλύτερη.

Είχε αποτέλεσμα ο τζίρος να ενισχυθεί σε κάτι περισσότερο από 200 εκατ. ευρώ και σε μία προσπάθεια να αναπληρωθούν οι απώλειες από την αποχώρηση των Bazaar και Κρητικός.