«Βόμβα»! Αποσύρονται καλλυντικά πασίγνωστης εταιρείας

Καλλυντικά: Μεγάλη ανησυχία έχουν προκαλέσει τα ευρήματα ανεξάρτητου εργαστηρίου στις ΗΠΑ σύμφωνα με τα οποία σε προϊόντα μεγάλων εταιρειών καλλυντικών και περιποίησης εντοπίστηκαν υψηλές ποσότητες του καρκινογόνου βενζολίου.

Σύμφωνα με το Reuters, τα υψηλά επίπεδα βενζολίου (καρκινογόνος χημική ουσία) ανιχνεύθηκαν σε ορισμένες θεραπείες ακμής από μάρκες όπως η Clinique, Estee Lauder, η Target Up & Up και η Clearasil που ανήκει στην Reckitt Benckiser.

Το ανεξάρτητο εργαστήριο Valisure υπέβαλε αίτηση στην Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ, καλώντας τη ρυθμιστική αρχή να ανακαλέσει τα προϊόντα, να διεξαγάγει έρευνα και να αναθεωρήσει τις οδηγίες της βιομηχανία καλλυντικών όπως ανακοίνωσε το εργαστήριο με έδρα το Νιου Χέιβεν του Κονέκτικατ.

Μόλις έγινε γνωστή η είδηση οι μετοχές της Estee Lauder έπεσαν κατά 2%. Βενζόλιο ανιχνεύθηκε επίσης σε σαπούνια για την ακμή όπως τα Proactiv, PanOxyl, Walgreens αλλά και στην κρέμα για την ακμή του Walmart Equate Beauty.

Όπως επισήμανε το συγκεκριμένο εργαστήριο το βενζόλιο θα μπορούσε να αυξηθεί σε μη αποδεκτά επίπεδα τόσο στα συνταγογραφούμενα όσο και στα μη συνταγογραφούμενα προϊόντα θεραπείας ακμής.

Η εταιρεία Reckitt ανακοίνωσε ότι τα ευρήματα «αντικατοπτρίζουν μη ρεαλιστικά σενάρια και όχι πραγματικές συνθήκες», προσθέτοντας ότι όλα τα προϊόντα Clearasil ήταν ασφαλή «όταν χρησιμοποιήθηκαν και διατηρήθηκαν σύμφωνα με τις οδηγίες στις ετικέτες τους».

Η Estee Lauder ανακοίνωσε ότι η Clinique χρησιμοποιεί υπεροξείδιο του βενζολίου σε ένα προϊόν, το οποίο «είναι ασφαλές για χρήση όπως προβλέπεται». Κολοσσοί όπως τα Target και Walmart δεν θέλησαν να κάνουν κάποιο σχόλιο ενώ ο Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων FDA δεν έχει απαντήσει ακόμα στην αναφορά του εργαστηρίου Valisure που έκανε τις αποκαλύψεις.

Ο καρκινογόνος αυτός παράγοντας έχει ήδη βρεθεί σε πολλά καταναλωτικά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των αντηλιακών, των απολυμαντικών χεριών και των ξηρών σαμπουάν, οδηγώντας σε ανακλήσεις προϊόντων που κατασκευάζονται από εταιρείες όπως η Procter & Gamble και Johnson & Johnson.

Αλλά η ανίχνευση βενζολίου στα προϊόντα θεραπείας ακμής ήταν κάτι νέο σε σχέση με τις άλλες περιπτώσεις.

«Το βενζόλιο που βρήκαμε στα αντηλιακά και σε άλλα καταναλωτικά προϊόντα ήταν ακαθαρσίες που προέρχονταν από μολυσμένα συστατικά. Ωστόσο, το βενζόλιο στα προϊόντα υπεροξειδίου του βενζολίου προέρχεται από το ίδιο το υπεροξείδιο του βενζολίου», δήλωσε ο συνιδρυτής και πρόεδρος της Valisure, David Light. Οι δοκιμές του Valisure έδειξαν ότι ορισμένα προϊόντα θα μπορούσαν να έχουν συγκέντρωση βενζολίου 800 φορές πάνω από το επιτρεπόμενο όριο του FDA.

Καλλυντικά: Κίνηση – ματ από τα Coffee Island

Στην αγορά καλλυντικών μπαίνει «δια της πλαγίας» η Supply Unique, η εταιρεία πίσω απ’ το γνωστό μπραντ καφέ Coffee Island.

Όπως ανακοίνωσε χθες σε ειδική εκδήλωση ο εκτελεστικός διευθυντής της εταιρείας κ. Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος η εταιρεία απόκτησε το 30% της startup Coffe-Eco, η οποία μέσω της επανεπεξεργασίας υπολειμμάτων καφέ αναπτύσσει αυτή την εποχή καλλυντικά για γνωστά εγχώρια μπραντς.

Μάλιστα αυτή η συμμαχία, θα οδηγήσει στη δημιουργία της πρώτης βιομηχανικής μονάδας στη Ν. Ευρώπη που επεξεργάζεται και επαναχρησιμοποιεί υπολείμματα καφέ espresso, για την Παρασκευή νέων προϊόντων.

Για την Supply Unique η επένδυση αυτή στην startup που ξεκίνησε το 2016 απ’ το πανεπιστήμιο Πατρών έχει φθάσει τα 400 χιλ. ευρώ, όπως είπε ο κ. Κωνσταντινόπουλος, προσθέτοντας πως η απόφαση αυτή συνοδεύεται και με τη δέσμευση της εταιρείας να χρησιμοποιεί ως το 5% του ετήσιου κύκλου εργασιών της σε δράσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την αειφορία.

«Οριστικοποίησαμε το 2019 το πρώτο μας προϊόν για την αγορά καλλυντικών. Η κυκλική οικονομία είναι ένα μοντέλο που εκτιμούμε ότι θα υιοθετηθεί από όλες τις εταιρείες παραγωγής καφέ τα επόμενα χρόνια.

Κάθε μήνα συλλέγουμε περί τους 2 τόνους υπολείμματα καφέ και είμαστε σε φάση ανάπτυξης προϊόντων για τις εταιρείες όπως η Apivita, ο KORRES, η Dust and Cream και η Frezyderm» τόνισε από την πλευρά του ο Αλέξης Παντζιάρος, Managing Director της Coffe-Εco.

Αξίζει να σημειωθεί πως στην Ελλάδα τα υπολείμματα καφέ στη χώρα αγγίζουν, σε ετήσια βάση, τους 40.000 τόνους.

Στο πλαίσιο της χθεσινής ενημέρωσης παρουσιάστηκαν και στοιχεία για τις οικονομικές επιδόσεις της Supply Unique καθώς και εκτιμήσεις για τις επιδόσεις φέτος. Όπως είπε ο κ. Κωνσταντινόπουλος το 2022 υπήρξε μικρή κάμψη σε πωλήσεις και κερδοφορία λόγω της απόφασης να μην υπάρξουν επαναλαμβανόμενες ανατιμήσεις στα προϊόντα καφέ παρά την τεράστια πίεση. Σημείωσε δε πως θα είναι ικανοποιημένοι εάν κλείσουν τη χρόνια στα επίπεδα του 2021, κοντά δηλαδή στα 37 εκατ. ευρώ.

«Σε γενικό επίπεδο, μαζί με τα τρόφιμα, απορροφήσαμε το 80% των ανατιμήσεων. Το 2022 είχαμε περίπου 3.427 ανατιμήσεις στα προϊόντα από τους προμηθευτές» τόνισε με έμφαση ο κ. Κωνσταντινόπουλος.

Μιλώντας για το κομμάτι του οργανωμένου λιανεμπορίου ανέφερε πως το 2023 θα αγγίξει το 7% του τζίρου της εταιρείας με την προοπτική να αυξηθεί σταδιακά τα επόμενα χρόνια.

Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τα στοιχεία που ο ίδιος παρουσίασε, πέρυσι ο συστημικός κύκλος εργασιών (σσ υπολογίζοντας και τα καταστήματα franchise) άγγιξε τα 155 εκατομμύρια ευρώ, ενώ οι επενδύσεις που έχουν γίνει ή δρομολογούνται για το διάστημα 2021 – 2024 θα φθάσουν τα 11,1 εκατ. ευρώ.

Κάτω από την ομπρέλα των Coffee Island βρίσκονται 432 μικρές επιχειρήσεις, εκ των οποίων 235 καταστήματα στην ελληνική περιφέρεια, σε 52 νομούς και 102 πόλεις.

Επίσης το σήμα της βρίσκεται σε 55 καταστήματα στο εξωτερικό σε Κύπρο, Αίγυπτο, Καναδά, Ντουμπάι, Λονδίνο, Βουκουρέστι ενώ ο κ. Κωνσταντινόπουλος άφησε να εννοηθεί ότι ετοιμάζεται είσοδος και σε άλλες χώρες παραπέμποντας στο κοντινό μέλλον για συγκεκριμένες ανακοινώσεις.

Συνολικά, με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Κωνσταντινόπουλος συνολικά μέσα από την Coffee Island άμεσα και έμμεσα υποστηρίζονται 4.000 οικογένειες. Επίσης υπάρχει συνεργασία με 817 ελληνικές προμηθεύτριες εταιρείες.

Σε ό,τι αφορά την προμήθεια καφέ, η εταιρεία έχει αναπτύξει συνεργασία με 25 φάρμες που προμηθεύουν το 87% της συνολικής παραγωγής, η οποία βρίσκεται σε Κεντρική και Λατινική Αμερική, Αφρική, Ινδία, Βιετνάμ, Βόρεια Αυστραλία και Ινδονησία.

Καλλυντικά: Το προφίλ των Coffee Island

Η Coffee Island είναι η Νο 1 αλυσίδα καφεστίασης στην Ελλάδα και τη Ν. Ευρώπη. Η εταιρία έχει έδρα την Πάτρα και λειτουργεί 470 σύγχρονα καφεκοπτεία σε Ελλάδα, Κύπρο, Ηνωμένο Βασίλειο, Καναδά, Ντουμπάι και Ελβετία.

Διαθέτει ιδιόκτητες εγκαταστάσεις επεξεργασίας καφέ και διακίνησης στην Πάτρα, όπου επεξεργάζονται και καβουρδίζονται 1400 τόνοι καφέ τον χρόνο. Η εταιρία απασχολεί 210 στελέχη, συνεισφέρει σημαντικά στην εθνική οικονομία και τα καταστήματά της καθημερινά εξυπηρετούν χιλιάδες επισκέπτες.

Η εταιρία ξεκινά την τρίτη δεκαετία επιτυχημένης πορείας της με διεθνείς διακρίσεις, κατακτώντας την 7η θέση ανάμεσα σε παγκόσμια brands (ετήσια έκδοση FoodService Europe & Middle East 2020) και τη διάκριση της καλύτερης αλυσίδας καφέ στη Νότια Ευρώπη (Allegra European Awards 2019).

Η Coffee Island Καφεκοπτείο άλλαξε τα δεδομένα στην αγορά του καφέ με το motto «Μοναδικός Καφές για Μοναδικούς Ανθρώπους», εκδημοκρατίζοντας τον specialty καφέ για όλους.

Αναπτύσσει άμεσες συνεργασίες (direct trade) με μεμονωμένους παραγωγούς ή συνεταιρισμούς στις χώρες παραγωγής καφέ, με τους εξερευνητές της να αναζητούν διαρκώς ανά τον κόσμο, φάρμες που κρύβουν μοναδικούς κόκκους & αρώματα καφέ.