Μία μεγάλη αλλαγή κάνουν τα Ζara στην Ελλάδα και συγκεκριμένα ολόκληρος ο όμιλος Inditex, στον οποίο ανήκουν. Ωστόσο, η απόφαση αυτή θα κάνει σίγορα έξαλλους τους καταναλωτές στην Ελλάδα, καθώς αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της zara μετά την Ισπανία.
Η νέα στρατηγική των Zara είναι η λεγόμενη Go Big, δηλαδή νέα μεγάλα καταστήματα, τα οποία θα λειτουργούν ως logistics. Το δίκτυο καταστημάτων του ισπανικού κολοσσού στη χώρα μας στις 31 Ιανουαρίου 2022 αριθμούσε 154 καταστήματα από 162 καταστήματα στις 31 Ιανουαρίου 2021 και 165 στις 31 Ιανουαρίου 2020.
Με τον τρόπο αυτό μπορεί η εταιρεία να φιλοξενήσει μια πληθώρα νέων σειρών προϊόντων με την επωνυμία Zara (καλλυντικά, υποδήματα, αθλητικά ρούχα), σε συνδυασμό με τον είδη οικιακού εξοπλισμού που προσφέρει η μάρκα Zara Home.
Ενώ δίνει χώρο για τον αυξανόμενο ρόλο που έχουν τα φυσικά καταστήματα στις διαδικτυακές πωλήσεις. Πλέον τα καταστήματα λειτουργούν ως mini logistics απ’ όπου αποστέλλονται τα πακέτα των ηλεκτρονικών παραγγελιών, ενώ οι καταναλωτές μπορούν να παραλάβουν τα προϊόντα που αγοράζουν και να επιστρέψουν ανεπιθύμητα.
Τι σημαίνει αυτό; Ότι πλέον τα καταστήματα των Zara θα αρχίσουν να μειώνονται, ώστε να δημιουργούνται καταστήματα τεράστια που θα λειτουργούν ως κόμβοι.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του πρώτου ψηφιακού, «πράσινου» ουρανοξύστη της χώρας, του Pireaus Tower, όπου ο όμιλος ITX Eλλάς, θα αναπτύξει ένα από τα μεγαλύτερα καταστήματα Zara του κόσμου, συνολικής επιφάνειας περίπου 6.000 τ.μ. που θα καταλαμβάνει χώρους από το ισόγειο έως και τον 2ο όροφο. Το νέο κατάστημα θα αντικαταστήσει τα δύο υφιστάμενα σημεία συνολικής επιφάνειας 3.000 τετραγωνικών μέτρων, τα οποία αυτή την στιγμή λειτουργούν στον Πειραιά
Πόσα κέρδισε για το 2022 το Zara – Ίλιγγος
Για το χρονικό διάστημα 01.02.2021 – 31.01.2022, οι πωλήσεις της εταιρείας άγγιξαν τα 614,8 εκατ. ευρώ σε σςχέση με τα 457,4 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Τα EBITDA μειώθηκαν στα 75,59 εκατ. ευρώ από 80,4 εκατ. ευρώ και το αποτέλεσμα προ τόκων και φόρων διαμορφώθηκε σε 29,6 εκατ. ευρώ από 31,3 εκατ. ευρώ το 2022. Τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν στα 27,455 εκατ. ευρώ από 29,536 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 21,021 εκατ. ευρώ από 21,110 εκατ. ευρώ.
Πανωλεθρία για Zara, H&M – Αυτή είναι η νέα παγκόσμια αλυσίδα που έρχεται στην Ελλάδα
Επιχειρήσεις: Μεγαλώνει ο ανταγωνισμός στην Ελλάδα και στον τομέα της ένδυσης καθώς μπαίνει νέος… παίχτης!
Την είσοδό της στην ελληνική αγορά ετοιμάζει η γαλλική αλυσίδα μόδας, Kiabi.
Μετα την πολωνική Pepco, τη σουηδική H&M και την ισπανική Inditex (Zara), ο γαλλικός όμιλος Kiabi, ετοιμάζεται να μπει στον ελληνικό χώρο σε εμπορικά πάρκα, καθώς πρόκειται για αλυσίδα με είδη ένδυσης για όλη την οικογένεια –γυναικεία, ανδρικά και παιδικά–, λευκά είδη ,αντικείμενα αποθήκευσης και μικροέπιπλα.
Η μητρική της Kiabi είναι η εταιρεία συμμετοχών Association Familiale Mulliez (AFM) –πρόκειται για την εταιρεία συμμετοχών της γνωστής γαλλικής επιχειρηματικής οικογένειας Mulliez– που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα με την αλυσίδα αθλητικών ειδών και αθλητικού εξοπλισμού Decathlon.
Ο όμιλος AFM έχει παρουσία και μέσω άλλης αλυσίδας στην Ελλάδα, καθώς ελέγχει το 85% της Adeo, όπου ανήκουν τα καταστήματα οικιακού εξοπλισμού Leroy Merlin.
Η Kiabi ιδρύθηκε το 1978 από τον Πατρίκ Μουλιέζ στη Βόρεια Γαλλία και το 1993 άνοιξε το πρώτο της κατάστημα εκτός Γαλλίας και συγκεκριμένα στην Ισπανία.
Ακολούθησε στη συνέχεια η είσοδος το 1996 στην ιταλική αγορά και πλέον διαθέτει καταστήματα στο Βέλγιο, στην Πορτογαλία, στη Μάλτα, στην Κύπρο, σε υπερπόντιες κτήσεις της Γαλλίας, σε πολλές αφρικανικές χώρες (Τυνησία, Αλγερία, Μαρόκο, Καμερούν, Σενεγάλη κ.α.), στη Σαουδική Αραβία και στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ενώ η εταιρεία σχεδιάζει και την είσοδό της στην ινδική αγορά.
Το 2015 η αλυσίδα έφτασε τα 500 καταστήματα στη Γαλλία αποτελώντας την κορυφαία εταιρεία. Η εταιρεία διαθέτει συνολικά πάνω από 550 καταστήματα σε 26 χώρες, παραγωγή σε 38 χώρες και στο τέλος του 2022 απασχολούσε 9.536 εργαζομένους.
O τζίρος της φτάνει τα 2 δισ. ευρώ
Επιχειρήσεις: Πυροδοτούν… βόμβα στον Πειραιά τα Zara
Νέα εποχή στις πωλήσεις ρούχων φέρνουν τα Zara και τα H&M αλλάζοντας τα πάντα!
Η ισπανική πολυεθνική Inditex θέλει να «συστήσει» στο καταναλωτικό κοινό το Zara Pre Owned.
Η Inditex ξεκίνησε μια νέα «περιπέτεια» στο Ηνωμένο Βασίλειο στα τέλη του 2022: ο ισπανικός γίγαντας της μόδας εισήγαγε το Zara Pre Owned, όπου οι πελάτες μπορούν να αγοράζουν και να πωλούν μεταχειρισμένα ρούχα.
Πλέον, η εταιρεία στοχεύει να εφαρμόσει αυτήν την ιδέα σε όλο τον κόσμο.
Στις 3 Νοεμβρίου 2022, ο διευθυντής της Inditex, Óscar García Maceiras, ανακοίνωσε ότι η εταιρεία του στο Ηνωμένο Βασίλειο θα εγκαινιάσει τη νέα πλατφόρμα Zara Pre Owned.
Μέσω αυτής της πλατφόρμας, οι πελάτες της Zara θα μπορούν να αγοράζουν αλλά και να πωλούν τα μεταχειρισμένα είδη τους.
Θα μπορούσε να πει κανείς ότι το Zara Pre Owned, όπως αναφέρει το inspain.news, εφαρμόστηκε πιλοτικά στο Ηνωμένο Βασίλειο. Με αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία θέλει να δει πόσο επιτυχημένο είναι αυτό και πώς η ιδέα μπορεί να επεκταθεί και σε άλλες αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται η Inditex.
Το Zara Pre Owned είναι προς το παρόν διαθέσιμο μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο στον ιστότοπο και την εφαρμογή της Zara.
Όμως, η νέα στρατηγική της εταιρείας εντάσσεται στο πλαίσιο της βιώσιμης προσέγγισης, με την οποία η Zara ελπίζει να αποτελέσει παράδειγμα για μια κυκλική οικονομία.
Η Inditex δήλωσε ότι η ιδέα θα δοκιμαστεί και σε άλλες αγορές προτού επεκταθεί στην Ισπανία.
Η αγορά και η πώληση μεταχειρισμένων ρούχων θεωρείται μια (δυνητικά) πολύ επιτυχημένη στρατηγική βιωσιμότητας.
Επιπλέον, είναι επίσης απαραίτητο να αξιοποιηθεί μια νέα θέση στην αγορά, καθώς ο αριθμός των καταναλωτών συνεχίζει να αυξάνεται κάθε χρόνο.
Το 2022 πραγματοποιήθηκε έρευνα αγοράς από τη διεθνή εταιρεία συμβούλων μάρκετινγκ και επικοινωνίας Samy Alliance.
Σύμφωνα με την εν λόγω μελέτη, το 2030 ο όγκος των πωλήσεων μεταχειρισμένων ενδυμάτων θα διπλασιαστεί σε σχέση με το fast-fashion.
Παράλληλα, ο όμιλος H&M και η Remondis έχουν ιδρύσει μαζί μια εταιρεία για τη συλλογή, διαλογή και πώληση μεταχειρισμένων και ανεπιθύμητων ενδυμάτων και υφασμάτων.
Η εταιρεία, με την ονομασία «Looper Textile Co», έχει ως στόχο να γίνει ο προτιμώμενος πάροχος πρώτων υλών για τις επιχειρήσεις που συμμετέχουν στην επαναπώληση και την ανακύκλωση κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων.
Η εταιρεία θα αρχίσει να δραστηριοποιείται στην Ευρώπη και στοχεύει να παρατείνει τη διάρκεια ζωής περίπου 40 εκατομμυρίων ενδυμάτων μέχρι το τέλος του 2023, όπως αναφέρει το theindustry.fashion.
Η Emily Bolon, διευθύνουσα σύμβουλος της Looper Textile Co., σχολίασε:
«Σήμερα, λιγότερο από το 40% των μεταχειρισμένων ρούχων συλλέγεται στην ΕΕ.
Κατά συνέπεια, το 60% των μετά την κατανάλωση κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων καταλήγει απευθείας στα απορρίμματα.
Με τη δημιουργία υποδομών και λύσεων για τη συλλογή και τη διαλογή, ελπίζουμε να προχωρήσουμε ένα βήμα πιο κοντά στην ενεργοποίηση της κυκλικότητας, ελαχιστοποιώντας έτσι τον αντίκτυπο σε CO² και βελτιώνοντας την αποδοτικότητα των πόρων».
Το πρόγραμμα συλλογής ενδυμάτων Garment Collecting ξεκίνησε το 2013. Η H&M διαθέτει κουτιά ανακύκλωσης σε καταστήματα σε όλο τον κόσμο. Λειτουργεί ως εξής:
- Πηγαίνετε οποιαδήποτε ανεπιθύμητα ρούχα ή υφάσματα, οποιασδήποτε μάρκας και σε οποιαδήποτε κατάσταση, σε ένα από τα καταστήματα της γνωστής αλυσίδας.
- Παραδώστε τη σακούλα με τα παλιά ρούχα στο ταμείο και λάβετε ένα κουπόνι που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για την επόμενη αγορά σας.
Αφού αφήσετε τα πρώην αγαπημένα σας ρούχα σε ένα από τα κουτιά συλλογής ρούχων, αναλαμβάνει ο αρμόδιος υπάλληλος.
Αδειάζει τα κουτιά και ταξινομεί το περιεχόμενο σε τρεις κατηγορίες:
- Rewear: Τα ρούχα που φοριούνται διατίθενται στην αγορά ως μεταχειρισμένα ρούχα.
- Επαναχρησιμοποίηση: Εάν τα ρούχα ή τα υφάσματα δεν είναι κατάλληλα για επαναφορά, μετατρέπονται σε άλλα προϊόντα, όπως συλλογές remake ή πανιά καθαρισμού.
- Ανακύκλωση: Όλα τα υπόλοιπα ρούχα και υφάσματα τεμαχίζονται σε υφαντικές ίνες και χρησιμοποιούνται για την κατασκευή, για παράδειγμα, μονωτικών υλικών.