Απίθανη κίνηση από τον Σκλαβενίτη: Αυξήσεις και voucher 200 ευρώ σε όλους

Σκλαβενίτης: Έριξε «βόμβα» η μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ, που δίνει νέες παροχές στους εργαζόμενους.

Εν μέσω σφοδρής ακρίβειας, το σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης ανακοίνωσε αυξήσεις, παροχές και voucher στους εργαζόμενούς του.  

Πιο αναλυτικά, ανακοίνωσε:

1. Αυξήσεις αποδοχών για 25.800 Εργαζομένους από την 1η Νοεμβρίου 2022:

  • Αύξηση αποδοχών ποσοστού έως 5,50% σε Εργαζομένους με συνολικές μηνιαίες μικτές αποδοχές μέχρι 870€.
  • Αύξηση αποδοχών ποσοστού έως 5% σε Εργαζομένους με συνολικές μηνιαίες μικτές αποδοχές μέχρι 930€.
  • Αύξηση αποδοχών ποσοστού 4% σε Εργαζομένους με συνολικές μηνιαίες μικτές αποδοχές μέχρι και 1.300€.
  • Αύξηση αποδοχών έως 50€/μηνιαίως σε Εργαζομένους με συνολικές μηνιαίες μικτές αποδοχές από 1.301€ έως 1.350€, με ανώτατο όριο το ποσό των 1.350€.

2. Χορήγηση έκτακτης παροχής ποσού 200€ με άμεση ισχύ για κάθε έναν από τους 29.500 Εργαζομένους της με τη μορφή διατακτικών, συνολικού ύψους 5.9 εκατομμυρίων ευρώ.

3. Αύξηση από τη Δευτέρα, 28/11/2022, για όλους τους Εργαζομένους:

  • του ποσοστού έκπτωσης για αγορές ειδών ευρείας κατανάλωσης από τα Καταστήματά μας από 5% σε 7%, η οποία αντιστοιχεί σε επιπλέον ετήσιο κόστος 2 εκατομμυρίων ευρώ 
  • του ετησίου ορίου αγορών από 6.000€ σε 7.000€, ενώ για τους τρίτεκνους και πολύτεκνους Εργαζομένους, καθώς και για τους Εργαζόμενους γονείς με τέκνα με ειδικές ανάγκες το ετήσιο όριο αυξάνεται από τις 7.000€ στις 8.000€.

Υπενθυμίζεται πως στην επιχειρησιακή σύμβαση της Σκλαβενίτης ως και τα τέλη του 2023 περιλαμβάνονται οι ακόλουθες παροχές:

  • Ομαδικό πρόγραμμα Ασφάλισης Ζωής & Υγείας για όλους τους εργαζόμενους της
  • Διάθεση μηνιαίων δωροεπιταγών ύψους 50 ευρώ σε τρίτεκνους εργαζομένους και μηνιαία δωροεπιταγή 100 ευρώ ανά παιδί σε εργαζόμενους με παιδιά με ειδικές ανάγκες
  • Χορήγηση δωροεπιταγών σε όλους τους εργαζομένους της επιχείρησης κατά την διάρκεια των Χριστουγέννων (100 ευρώ) και του Πάσχα (50 ευρώ)
  • Χορήγηση δωροεπιταγών ύψους 300 ευρώ για εργαζόμενους που συμπληρώνουν 30 χρόνια στην επιχείρηση
  • Επίδομα γάμου 60 ευρώ για τους εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης
  • Μηνιαίο επίδομα 50 ευρώ για τους τρίτεκνους και πολύτεκνους εργαζόμενους
  • Μηνιαίο επίδομα προϋπηρεσίας στην επιχείρηση (100 ευρώ για 20 ως 30 χρόνια και 150 ευρώ για πάνω από 30 χρόνια)
  • Επίδομα θέσης ευθύνης για τα στελέχη της επιχείρησης
  • Ειδική άδεια 10 ημερών με αποδοχές, επιπλέον των προβλεπόμενων από τον νόμο, για εργαζόμενους γονείς με παιδιά με ειδικές ανάγκες

Σκλαβενίτης: Νέο hypermarket στη Νέα Φιλαδέλφεια

Το πρώτο κατάστημα ως Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη ΑΕΕ άνοιξε η επιχείρηση στην Αττική.  Το νέο hypermarket βρίσκεται στην Νέα Φιλαδέλφεια και εισάγει καινοτομίες, καθώς εκτός των άλλων διαθέτει και φωτοβολταϊκά πάνελ, στο πλαίσιο της στρατηγικής για βιώσιμη ανάπτυξη.

Το νέο κατάστημα Σκλαβενίτης αποτελεί το 33ο hypermarket της αλυσίδας. Με συνολική έκταση 16.500 τ.μ. κι εκθεσιακούς χώρους 4.700 τ.μ., θα απασχολεί περισσότερους από 230 ανθρώπους.

Περιλαμβάνει μεγάλη ποικιλία σε βασικά αγαθά και είδη ορόφου (είδη bazaar, έπιπλα κλπ), καθώς και κρεοπωλείο, ιχθυοπωλείο, οπωροπωλείο, αρτοζαχαροπλαστείο, τμήμα έτοιμων φαγητών, τμήμα Beauty, βιβλιοπωλείο, ανθοπωλείο, αίθριο και παιδότοπο. Επιπλέον, διαθέτει 2 υπόγεια parking και ένα πάρκινγκ στο δώμα, με συνολικά περισσότερες από 200 θέσεις στάθμευσης.

Αυτό όμως που το καθιστά ιδιαίτερο είναι το γεγονός, ότι αποτελεί κατάστημα υψηλής ενεργειακής απόδοσης, καθώς περιλαμβάνει: φωτοβολταϊκό πάρκο με πάνω από 500 πάνελ στο στέγαστρο του κτιρίου με σύστημα net metering, φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και συστήματα ενεργειακής διαχείρισης του κτιρίου

Το νέο project εντάσσεται στο συνολικό επενδυτικό πλάνο της Σκλαβενίτης το οποίο εστιάζει σταθερά στην αναβάθμιση του δικτύου των καταστημάτων της, στην λειτουργία νέων σημείων και στην επέκταση του Σκλαβενίτης eMarket.

Σούπερ μάρκετ: Σούπερ κέρδη στα ταμεία

Στο 1,1 δισ. ευρώ ανέρχονται τα επιπλέον έσοδα που εισήλθαν στα ταμεία 34 αλυσίδων σούπερ μάρκετ τη διετία 2020-2021, ενώ στο διάστημα 2017-2021 η συνολική αύξηση των πωλήσεων υπερέβη το 31% και τα 2,42 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία από το «Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ 2022».

Οι περισσότερες αλυσίδες διατήρησαν και επέκτειναν την κερδοφορία τους, γεγονός που βελτίωσε τη θέση εκκίνησής τους το 2022.

Σχετικά με την εικόνα του 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία του Πανοράματος, οι 34 αλυσίδες (δεν περιλαμβάνονται η Lidl και η Bazaar) εμφάνισαν πωλήσεις αξίας 10,11 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 237,97 εκατ. ευρώ ή κατά 2,41% συγκριτικά με το 2020 – και κατά 9,54% συγκριτικά με το 2019, οπότε οι πωλήσεις είχαν διαμορφωθεί στα 9,11 δισ. ευρώ.

Πρόκειται για την πέμπτη συνεχόμενη χρονιά σημαντικής ανόδου των κλαδικών πωλήσεων, καθώς το 2020 αυξήθηκαν κατά 868,77 εκατ. ευρώ ή 9,54%, το 2019 κατά 511,54 εκατ. ευρώ ή 5,95%, το 2018 κατά 296,68 εκατ. ευρώ ή 3,56% και το 2017 κατά 585,25 εκατ. ευρώ ή 7,51% συγκριτικά με το 2016, οπότε είχαν διαμορφωθεί στα 7,79 δισ. ευρώ. Συνολικά, δηλαδή, το διάστημα 2017-2021 η αύξηση των πωλήσεων υπερέβη το 31% και τα 2,42 δισ. ευρώ, γεγονός που αποδίδεται, πρώτον, στην επίδραση της πανδημίας και των lockdowns, δεύτερον, στην πλήρη επαναλειτουργία του δικτύου της πάλαι ποτέ Μαρινόπουλος, τρίτον, στην οργανική ανάπτυξη του κλάδου έναντι ανταγωνιστικών προς αυτόν δικτύων, και, τέταρτον, στις διεθνείς πληθωριστικές πιέσεις από το δεύτερο εξάμηνο του 2021.

H καθαρή κερδοφορία του συνόλου των 34 εταιρειών του δείγματος το 2021 ενισχύθηκε κατά 16,87% και διαμορφώθηκε σε 221,96 εκατ. ευρώ, έναντι 189,92 εκατ. ευρώ το 2020. Το καθαρό περιθώριο κέρδους επομένως διαμορφώθηκε το 2021 σε 2,20% έναντι 1,92% το 2020.

Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις του top 10 της αγοράς, τις υψηλότερες πωλήσεις, και δη με τη μεγαλύτερη αύξηση σε αξία στον κλάδο, τις είχε ο όμιλος Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης (ΕΥΣ). Ήταν της τάξης των 3,99 δισ. ευρώ, προσαυξημένες κατά 5,12% έναντι του 2020 ή κατά 194 εκατ. ευρώ, που έφεραν τον όμιλο μια ανάσα πριν από το όριο των 4 δισ. ευρώ. Ο επιπλέον τζίρος του 2021 της ΕΥΣ ισοδυναμεί σε πωλήσεις μεγαλύτερες της όγδοης επιχείρησης του δείγματος στην κλίμακα κατάταξης των 34 εταιρειών, βάσει του τζίρου τους. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Άλφα Βήτα Βασιλόπουλος με ετήσιες πωλήσεις 1,97 δισ. ευρώ, μειωμένες σημαντικά κατά 54,40 εκατ. ευρώ ή κατά 2,69% συγκριτικά με το 2020. Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Μετρό με αύξηση πωλήσεων 2,69% και ετήσιο τζίρο 1,37 δισ. ευρώ. Ακολούθησε η Δ. Μασούτης με αμετάβλητες πωλήσεις (αύξηση 0,11%), στα 883,47 εκατ. ευρώ. Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία ανάπτυξη τζίρου μεταξύ των δέκα μεγαλύτερων εταιρειών του δείγματός μας εμφάνισε η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, καταλαμβάνοντας την έκτη θέση στη σχετική κατάταξη, με άνοδο 18,05% και ετήσιες πωλήσεις 419,80 εκατ. ευρώ (η εταιρεία τη διετία 2021-2022 πραγματοποίησε σημαντικές εξαγορές). Η Πέντε βρέθηκε για άλλη μια χρονιά στην πέμπτη θέση στην κατάταξη, με μείωση πωλήσεων κατά 1,54% ως προς το 2020 και τζίρο 503,64 εκατ. ευρώ. H Market In είχε ετήσιες πωλήσεις 353,40 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 1,80%, η ΣΥΝ.ΚΑ. 190,92 εκατ. ευρώ, τονωμένες κατά 2,53%, η SynEmporio (ή Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες) 92,63 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 10,29%, και η Ok Anytime Market 61,36 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 1,48%.