Vodafone TV: «Σκοτωμός» με NOVA! Τέλος η συνεργασία – Δείτε τι έγινε

Vodafone TV: Σταματά η συνεργασία με NOVA για τα κανάλια Novasports. Aπό τις 15/10 τα αθλητικά κανάλια της NOVA δεν θα βρίσκονται στη συνδρομητική πλατφόρμα της Vodafone TV. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Στις 15 Οκτωβρίου, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, θα ολοκληρωθεί η συνεργασία της Vodafone TV με τη NOVA για τα κανάλια αθλητικού περιεχομένου Novasports.

Η εμπορική συνεργασία των δύο πλευρών είχε ανακοινωθεί προ τετραετίας, το Σεπτέμβριο του 2017.

Όπως αναμένονταν έπειτα από την εξαγορά της NOVA από τη United Group, δεν θα ανανεωθεί, από τις 15/10 τα αθλητικά κανάλια της NOVA δεν θα μεταδίδονται στη συνδρομητική πλατφόρμα της Vodafone.

Η ανακοίνωση της Vodafone αναφέρει:

Σας ενημερώνουμε ότι από τις 15/10/2021 τα κανάλια Novasports δεν θα είναι πλέον διαθέσιμα στο πακέτο Vodafone TV Sports kids της υπηρεσίας Vodafone TV, είτε ως πρόσθετη υπηρεσία στο πρόγραμμα Vodafone Home Triple Play είτε ως ξεχωριστή υπηρεσία συνδρομητικής τηλεόρασης για τους συνδρομητές Vodafone Home Double Play, λόγω της λήξης της σχετικής συμφωνίας με τον πάροχο περιεχομένου.

Oι συνδρομητές που επηρεάζονται έχουν, ανάλογα με το ενεργό τους πρόγραμμα, το δικαίωμα καταγγελίας αζημίως (εξαιρούνται τυχόν επιδοτήσεις) εντός δύο μηνών από τις 15/10/2021.

Η εταιρεία προτρέπει τους πελάτες της να συνεχίζουν να απολαμβάνουν μέσω της Vodafone TV περισσότερες από 2500 ώρες αποκλειστικού περιεχόμενου μέσα από τον on-demand κατάλογο της πλατφόρμας, το σπίτι της ΗΒΟ, ειδικά αφιερώματα, αποκλειστικές πρεμιέρες, blockbuster ταινίες σε πάνω από 50 κανάλια για όλους.

Σημειώνεται πως σε ανάλογη εμπορική συμφωνία για τα κανάλια Novasports είχε προχωρήσει και η WIND για την τηλεοπτική πλατφόρμα της εταιρείας, Wind Vision.

Μετά την εξαγορά της, WIND και NOVA βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα της United Group (BC Partners) και μένει να φανεί στο επόμενο διάστημα ο σχεδιασμός για την Wind Vision και την αντίστοιχη εμπορική συμφωνία μετάδοσης του περιεχομένου των καναλιών Novasports που εκπνέει σε λίγους μήνες.

Vodafone TV: «Συμμαχία» με Cosmote κατά της Wind

Μόνο με… καλό μάτι δεν είδαν Cosmote και Vodafone το νέο «μοίρασμα» της τράπουλας στις τηλεπικοινωνίες, μετά την εξαγορά της Wind από την United Group και ετοιμάζουν την αντεπίθεσή τους!

Η εξαγορά της Wind από την United Group της BC Partners όσο αναμενόμενη και αν ήταν, τάραξε τα νερά στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών.

Οι ουσιαστικές εξελίξεις αναμένονται σε βάθος -λίγων- μηνών όταν η εξαγορά εγκριθεί από τις αρμόδιες αρχές σε Αθήνα και Βρυξέλλες.

Οι σχετικές αποφάσεις θα «ευλογήσουν» τη δημιουργία του δεύτερου μεγαλύτερου τηλεπικοινωνιακού ομίλου στην Ελλάδα, καθώς στον έλεγχο της United βρίσκεται ήδη η Nova/Forthnet με σημαντικό αποτύπωμα τόσο στη συνδρομητική τηλεόραση όσο και στη σταθερή τηλεφωνία.

Το υπό διαμόρφωση σχήμα Wind-Nova ενδέχεται να δώσει ένα δείγμα των δυνατοτήτων του την περίοδο των γιορτών, όταν η καταναλωτική δαπάνη χτυπά παραδοσιακά ταβάνι και στη χώρα μας, όμως οι πιο ουσιαστικές εξελίξεις θα πρέπει να αναμένονται το 2022.

Η τηλεπικοινωνιακή δραστηριότητα της United στην Ελλάδα θα περιλαμβάνει κινητή τηλεφωνία, σταθερή τηλεφωνία (με μια πιθανολογούμενη συγχώνευση των σχετικών τομέων των Wind – Nova) και, βεβαίως, συνδρομητική τηλεόραση όπου υπάρχει σκληρός ανταγωνισμός τόσο με τον όμιλο ΟΤΕ όσο και με τις διεθνείς δυνάμεις του streaming και, κυρίως, το Netflix όπου κάποιες ανεπίσημες και ίσως αρκετά αισιόδοξες εκτιμήσεις ανεβάζουν τον αριθμό των συνδρομητών του στη χώρα μας αρκετά πάνω από το μισό εκατομμύριο.

Το «κλειδί» βεβαίως θα είναι η τιμολογιακή πολιτική που θα επιθυμήσει να ακολουθήσει η United.

Ένα επιθετικό μοντέλο, στο πρότυπο εταιρειών του εξωτερικού όπως η Iliad, είναι βέβαιο πως θα αυξήσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών αλλά είναι επίσης βέβαιο πως οι ΟΤΕ και Vodafone δεν θα μείνουν με σταυρωμένα χέρια. Στο νέο υπό διαμόρφωση τοπίο η Vodafone είναι εκείνη που φαίνεται να υστερεί έναντι των ανταγωνιστών της, καθώς η δημιουργία του σχήματος Wind – Nova είναι πολύ πιθανό να την αφήσει εκτός στη συνδρομητική τηλεόραση όπου σήμερα αναπαράγει περιεχόμενο της δεύτερης.

Το 2022 θα είναι άλλωστε μια χρονιά που όσον αφορά στις υπηρεσίες streaming θα αναμένεται με ενδιαφέρον στη χώρα μας, καθώς αναμένεται η αύξηση του Disney+.

Στο μεταξύ και στον τομέα των υποδομών ένα σχετικά περιορισμένο ποσοστό καταναλωτών που βρίσκεται σήμερα μακριά από τα δίκτυα οπτικών ινών των τηλεπικοινωνιακών εταιρειών, να προτιμήσει μία από τις δορυφορικές προτάσεις και κυρίως τα προγράμματα της Starlink του Ίλον Μασκ.

Στο παζλ αυτό, είναι σαφές πως μπαίνουν νέα κομμάτια, αλλά την ίδια στιγμή οι ανακατατάξεις μπορεί να μην περιοριστούν μόνο σε επίπεδο επιχειρήσεων και εμπορικών προγραμμάτων.

Δεδομένη είναι η πρόθεση της ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού να αποκτήσει διευρυμένες αρμοδιότητες και, μέσω αυτών, να αποκτήσει λόγο στον έλεγχο της τηλεπικοινωνιακής αγοράς που σήμερα ασκείται κατ’ αποκλειστικότητα από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων.

Η διαβούλευση για την αναθεώρηση του υφιστάμενου νομικού πλαισίου βρίσκεται σε εξέλιξη με πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης και δεν θα πρέπει να αποκλειστούν εκπλήξεις…

Vodafone TV: Η κίνηση της Cosmote που εξόργισε τη NOVA

«Μήλον της Έρριδος» το ελληνικό πρωτάθλημα. Μάχη μέχρι τέλους για Cosmote TV – ΝOVA, την ώρα που φουντώνει ο «πόλεμος» και στις τηλεπικοινωνίες. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Νέα δεδομένα για τα δικαιώματα μετάδοσης των αγώνων της Super League θα διαμορφώσει η νέα συμφωνία που αναμένεται να κλείσει η COSMOTE TV για τις εναπομείνασες πέντε από τις έξι «άστεγες» τηλεοπτικά ομάδες του ελληνικού πρωταθλήματος.

Μετά τις ήδη ανακοινωθείσες διετείς συμφωνίες για τη μετάδοση των αγώνων του Παναθηναϊκού, της ΑΕΚ και του ΟΦΗ, από πλευράς ΟΤΕ γίνεται λόγος για αρχική συμφωνία και με τις Λαμία, Βόλο, Παναιτωλικό, Απόλλων Σμύρνης και Ιωνικό.

Συνολικά, η COSMOTE TV όταν ανακοινωθεί και επίσημα η συμφωνία αναμένεται να στεγάσει τηλεοπτικά τις 8 από τις 14 ομάδες της Super League, μπαίνοντας δυναμικά στο γήπεδο όπου η Nova είχε επί σειρά ετών την πρωτοκαθεδρία.

Η εξέλιξη αυτή είναι απότοκος των ανατροπών στην τηλεπικοινωνιακή αγορά που προκάλεσε η εξαγορά της NOVA από την United Group (BC Partners), η οποία προ ημερών ανακοίνωσε και την εξαγορά της WIND Ελλάς με στόχο να δημιουργήσει έναν ισχυρό τηλεπικοινωνιακό πάροχο στην Ελλάδα.

Ανατροπές που έγιναν ήδη εμφανείς με τις ανακατατάξεις στην κατοχύρωση τηλεοπτικών δικαιωμάτων δημοφιλών ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων, λόγω της επιδίωξης της NOVA να ενισχύσει περαιτέρω το αθλητικό περιεχόμενό της και την αναμενόμενη αντίδραση της COSMOTE TV.

Έτσι, η COSMOTE TV για πρώτη φορά στην πολυετή δραστηριότητά της θα στεγάζει τηλεοπτικά ομάδες της Superleague, με την NOVA από την πλευρά της να διατηρεί και για το νέο πρωτάθλημα τα τηλεοπτικά δικαιώματα για τον Ολυμπιακό, τον Άρη, τον ΠΑΣ Γιάννενα, τον Ατρόμητο και τον Αστέρα Τρίπολης. Όσο για τον ΠΑΟΚ που πέρυσι αξιοποίησε την PAOK TV, όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά.

Να σημειωθεί, τέλος, πως με τις συμφωνίες που όλα δείχνουν πως έχουν οριστικοποιηθεί, ανοίγει και ο δρόμος για την έναρξη του πρωταθλήματος της περιόδου 2021 – 2022 που μέχρι χθες ήταν χρονικά αβέβαιη, καθώς εκκρεμούσαν οι συμφωνίες για τα τηλεοπτικά.

Vodafone TVΤο νέο τοπίο

Σήμερα η Cosmote TV έχει εξασφαλίσει τα τηλεοπτικά δικαιώματα όλων των ευρωπαϊκών διασυλλογικών διοργανώσεων της UEFA, το UEFA Champions League, το UEFA Europa League, τη νεοσύστατη διοργάνωση UEFA Europa Conference League, καθώς και τα UEFA Super Cup και UEFA Youth League.

Επιπλέον, έχει στο χαρτοφυλάκιό της, μεταξύ άλλων, την Serie A και την αγγλική Premier League για την εφετινή αγωνιστική περίοδο, την πορτογαλική Liga Portugal Bwin, τη ρωσική Liga και το ισπανικό κύπελλο Copa del Rey, αλλά και τα τηλεοπτικά δικαιώματα για το NBA, την ισπανική ACB Liga Endesa, τη ρωσική VTB United League και τη Turkish Basketball Super League στο μπάσκετ.

Η Nova κατέχει, μεταξύ άλλων, τα δικαιώματα της γερμανικής Bundesliga μέχρι το 2025, της ισπανικής Primera Division, της γαλλικής Ligue 1, της ολλανδικής Eredivisie, της βελγικής Λίγκας και τα τηλεοπτικά δικαιώματα της Euroleague για τα επόμενα τρία χρόνια.

Vodafone TVΜετακινήσεις συνδρομητών

Ολα δείχνουν λοιπόν ότι το πρωτάθλημα της Super League για την περίοδο 2021-2022 μπαίνει σε νέα τηλεοπτική εποχή καθώς θα μεταδίδεται από δύο συνδρομητικές πλατφόρμες, κάτι που αναγκαστικά θα οδηγήσει και σε μετακινήσεις συνδρομητών από τη μία πλατφόρμα στην άλλη.

Μετακινήσεις που ίσως ενταθούν μέχρι το τέλος της χρονιάς, καθώς η προ ετών συμφωνία που είχε κάνει η NOVA (ως Forthnet) με τις Vodafone και WIND, για να παίζουν τα κανάλια Novasports και στις δικές τους πλατφόρμες (στις Vodafone TV και Wind Vision αντίστοιχα), εκπνέει μέσα στους επόμενους μήνες. Αμφότερες οι πλατφόρμες υπολογίζεται πως έχουν περίπου 100.000 συνδρομητές, χωρίς να μπορεί πάντως να υπολογιστεί ποιοι εξ αυτών τις επέλεξαν με δέλεαρ το αθλητικό περιεχόμενο των Novasports.

Σε κάθε περίπτωση, το σκηνικό αλλάζει. Σε μια αγορά όπου περίπου 1,2 εκατομμύρια νοικοκυριά πληρώνουν για συνδρομητική τηλεόραση (από τα χαμηλότερα ποσοστά διείσδυσης του Pay TV στην E.E.) και άλλες περίπου 400.000 είναι «πειρατικές» συνδέσεις, ένα από τα βασικά κριτήρια επιλογής παρόχου είναι το περιεχόμενο, και, κυρίως, το αθλητικό.

Αυτό εξηγεί και τον σφοδρό ανταγωνισμό που εκδηλώνεται τους τελευταίους μήνες και θα συνεχίσει να υπάρχει κάθε φορά που τα δικαιώματα κάποιας μεγάλης αθλητικής διοργάνωσης βγαίνουν σε «δημοπρασία».

Οπως εξηγούν έμπειρα στελέχη από τον χώρo των τηλεοπτικών media, δεν είναι μόνο ποια ομάδα υποστηρίζει στην Ελλάδα ο συνδρομητής-οπαδός, αλλά και ποιο άλλο πρωτάθλημα, διοργάνωση ή σπορ θέλει να παρακολουθεί.

Ο ΟΤΕ με την COSMOTE TV και η Forthnet (που πλέον επισήμως χρησιμοποιεί την επωνυμία της πλατφόρμας της) με τη NOVA τα τελευταία χρόνια είχαν ρίξει πολύ χρήμα για να αποκτήσουν και να διατηρήσουν στο τηλεοπτικό τους χαρτοφυλάκιο τις πιο εμπορικές αθλητικές διοργανώσεις του πλανήτη.

Ενας χορός εκατομμυρίων για τα παγκόσμια αθλητικά τηλεοπτικά δικαιώματα που μπορεί σε μεγέθη να μη φτάνει τα αντίστοιχα άλλων ευρωπαϊκών χωρών, αλλά για τη μικρή ελληνική αγορά τα ποσά που οι δύο εταιρείες δαπανούν είναι διόλου ευκαταφρόνητα. Και επειδή στις business τα λεφτά δεν περισσεύουν, ούτε μπορούν να πέφτουν σε βαρέλια χωρίς πάτο, οι δύο ανταγωνιστές αξιοποιούν όλες τις δυνάμεις τους για να ενισχύσουν το τηλεοπτικό τους προϊόν.

Vodafone TVΗ game changer εξαγορά

Η αλήθεια είναι πάντως ότι οι σχέσεις των δύο ανταγωνιστών σπάνια γνώρισαν περιόδους ηρεμίας. Τα τελευταία χρόνια η Forthnet (νυν NOVA) λόγω των σοβαρών οικονομικών προβλημάτων που αντιμετώπιζε είχε χάσει τον βηματισμό της και, για να χρησιμοποιηθεί μια ποδοσφαιρική ομολογία, «έπαιζε κατενάτσιο».

Η COSMOTE TV μεγάλωνε ταχύτατα, με τον επικεφαλής του ΟΤΕ Μιχάλη Τσαμάζ να δίνει όλο και μεγαλύτερο βάρος στην ανάπτυξη της συνδρομητικής πλατφόρμας του Ομίλου.

Το 2012 ήταν μια χρονιά καμπής, με την COSMOTE TV να κερδίζει από τον αντίπαλό της τα δικαιώματα για το αγγλικό πρωτάθλημα, στη συνέχεια πήρε το Champions League αλλά και το ΝΒΑ, απέκτησε υπερσύγχρονα στούντιο με εξοπλισμό νέας τεχνολογίας, βελτιώνοντας διαρκώς τις υπηρεσίες της.

Το business unit του Ομίλου ΟΤΕ με επικεφαλής τον Δημήτρη Μιχαλάκη, Executive Director της COSMOTE TV, αύξανε διαρκώς τη διαφορά από τον ανταγωνιστή της, προσφέροντας αποκλειστικό premium περιεχόμενο μέσα από 15 κανάλια (Cinema, Sport, History) μέσω δορυφορικής, IPTV και OTT πρόσβασης.

Στον αντίποδα, ο Πάνος Παπαδόπουλος, επικεφαλής της Forthnet (ΝΟVA) μέχρι τα τέλη του 2020, επιχειρούσε με κάθε τρόπο να κρατήσει τα κεκτημένα. Με τον έναν ή τον άλλον τρόπο η ΝΟVA, παρά τις απώλειες ορισμένων αθλητικών διοργανώσεων, πρωταθλημάτων και ομάδων (που έκανα τις δικές τους… TV), κατάφερε να κρατήσει το ελληνικό πρωτάθλημα, αλλά και την εξαιρετικά δημοφιλή (λόγω Ολυμπιακού και Παναθηναϊκού) Euroleague. Ειδικά για την τελευταία υπήρξαν δύο φορές προσπάθειες να… μετακινηθεί προς Μαρούσι.

Για αρκετό καιρό υπήρχε μια διαμορφωμένη ισορροπία δυνάμεων, με την COSMOTE TV να έχει αυξήσει αισθητά τους συνδρομητές της και να παίρνει την πρωτιά από τη NOVA, που όμως εμφάνιζε ισχυρά αποθέματα αντοχών.

Ολα αυτά, όμως, άλλαξαν τον Απρίλιο του 2020, όταν η BC Partners και ο Νίκος Σταθόπουλος, Managing Partner της γνωστής βρετανικής επενδυτικής εταιρείας που σήμερα διαχειρίζεται κεφάλαια ύψους 33 δισ. ευρώ, κλείδωσαν τη συμφωνία για την απόκτηση της Forthnet, την οποία οι πιστώτριες τράπεζες είχαν βγάλει προς πώληση.

Η πρόταση της BC Partners, μέσω της United Group την οποία το fund είχε αποκτήσει έναν χρόνο νωρίτερα, επικράτησε των άλλων δύο που κατατέθηκαν, της Duet Capital και του Ομίλου Antenna, καθώς αξιολογήθηκε ως η πλέον συμφέρουσα για τις τράπεζες αλλά και για την επόμενη μέρα της Forthnet.

Αρχικά υπήρξαν ερωτήματα στην αγορά για τον χρόνο που θα απαιτούνταν προκειμένου να υλοποιηθεί to turn around της τηλεπικοινωνιακής εταιρείας αλλά και για τα απαραίτητα κεφάλαια από πλευράς BC Partners. Οσοι όμως γνώριζαν, καταλάβαιναν πως ήταν απλώς θέμα χρόνου να ξεδιπλωθούν οι συνέργειες από την ένταξη της Forthnet στον όμιλο της United Group και η εταιρεία όχι απλώς να αλλάξει σελίδα, αλλά και να αρχίσει να κοιτάει ξανά στα ίσια τον ανταγωνισμό.