Βενζίνη: Με τις τιμές της βενζίνης να ανεβαίνουν συνεχώς προς τα πάνω και την κίνηση στους δρόμους να είναι πλέον αφόρητη, ο δείκτης… πέφτει εύκολα και αμέσως!
Ψάξαμε, βρήκαμε και σου παρουσιάζουμε όλους τους έξυπνους τρόπους για να καις λιγότερη βενζίνη.
Ας δούμε αναλυτικά…
Μην κάνεις απότομα φρεναρίσματα και μην επιταχύνεις απότομα
Αν έχεις μάθει να οδηγείς με απότομους χειρισμούς, να σε ενημερώσουμε πως έχεις μάθει το αυτοκίνητό σου να καταναλώνει περισσότερη βενζίνη. Καλό είναι λοιπόν να αλλάξεις λίγο τον τρόπο της οδήγησής σου για το καλό της τσέπης σου.
Μην οδηγείς με ανοιχτά παράθυρα σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας
Αυτό γιατί η αεροδυναμική του αυτοκινήτου βοηθάει στην εξοικονόμηση καυσίμων.
Γενικά καλό είναι να οδηγείς με κλειστά παράθυρα στις εθνικές οδούς και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, καθώς όταν πορεύεσαι με μεγάλη ταχύτητα, τα ανοιχτά παράθυρα αυξάνουν την αντίσταση που προκαλείται από τον αέρα, πράγμα που μπορεί να σημαίνει έως και 10% περισσότερη κατανάλωση βενζίνης.
Μην ξεχνάς τη ζυγοστάθμιση
Οι ρόδες που «τραβάνε» προς τα πλάγια, ευθύνονται για έως και 31% μεγαλύτερη κατανάλωση βενζίνης οπότε μην αμελείς τη ζυγοστάθμιση.
Σβήσε τη μηχανή
Τα καινούρια αυτοκίνητα έχουν ρύθμιση να σβήνουν αυτόματα τη μηχανή όταν περιμένεις για πολλή ώρα σε κάποιο φανάρι ή στην κίνηση. Ο λόγος είναι η εξοικονόμηση βενζίνης. Έτσι την επόμενη φορά που θα έχεις κολλήσει κάπου στην κίνηση, μην κρατάς αναμμένη τη μηχανή.
Άλλαζε τακτικά μπουζί
Αν δεις ότι ξαφνικά καις περισσότερη βενζίνη, το πιθανότερο είναι πως χρειάζεσαι καινούρια μπουζί. Αυτό γιατί ένα μπουζί που δεν έχει αλλαχθεί όταν πρέπει, τείνει να οδηγεί σε μεγαλύτερη κατανάλωση βενζίνης.
Βενζίνη: Δείτε πόσο πληρώνουμε σε φόρους και πόσο μας κλέβουν στην Ελλάδα
Την ώρα που η τιμή των καυσίμων παίρνει ολοένα και περισσότερο την ανηφόρα, το ποσοστό φόρων «γονατίζει» τον Έλληνα.
Την αντίθεσή της στο ενδεχόμενο αύξησης της φορολόγησης των καυσίμων εκφράζει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ).
«Οι δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών κ. Τρ. Αλεξιάδη, ότι η κυβέρνηση σκέπτεται να αυξήσει τους φόρους στα καύσιμα, σε αντιστάθμισμα των χαμηλών τελών κυκλοφορίας, θέλουμε να πιστεύουμε ότι έγιναν από χιουμοριστική διάθεση», αναφέρει η Ομοσπονδία σε ανακοίνωσή της.
Διερωτάται επίσης «πώς είναι δυνατόν να υπάρχουν τέτοιες σκέψεις στους παράγοντες της κυβέρνησης για την δήθεν αύξηση των δημοσίων εσόδων, όταν χάνονται εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ φόρων, από την ανεξέλεγκτη παράνομη διακίνηση καυσίμων (λαθρεμπόριο, νοθεία, δασμοφοροδιαφυγή, κλοπή, κ.λπ.)».
Η ΠΟΠΕΚ θυμίζει δηλώσεις του πρώην πρωθυπουργού Λουκά Παπαδήμου, ο οποίος, όπως επισημαίνει είχε πει πως η Ελλάδα θα μπορούσε να εξοικονομήσει δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως αν αντιμετώπιζε τη λαθρεμπορία καυσίμων και δεν θα χρειαζόταν να καταφύγει σε περικοπές μισθών και συντάξεων.
«Σήμερα το 67,16% στη τιμή της αμόλυβδης βενζίνης είναι φόροι, που βρίσκονται ήδη 86% πάνω από την χαμηλότερη φορολόγηση που επιτρέπεται από την Οδηγία 2003/96 της Ε.Ε.», σημειώνει η ΠΟΠΕΚ και προειδοποιεί ότι «τυχόν αύξηση της φορολογίας των καυσίμων με ανεξέλεγκτη την παράνομη διακίνηση καυσίμων, θα αυξήσει αναλογικά την κερδοφορία των παράνομων κυκλωμάτων που λυμαίνονται ανενόχλητα τον ευρύτερο χώρο της αγοράς πετρελαιοειδών».
Βενζίνη: Η ληστεία του αιώνα – Μέχρι και 3 ευρώ πάνω η άνοδος
Ξεπερνά κάθε όριο το ράλι των αυξήσεων των τιμών των υγρών καυσίμων, με την καρό σημαία του τερματισμού να μην διαφαίνεται.
Κάθε μέρα που περνάει όλο και περισσότερες ανατιμήσεις περνούν στην κατανάλωση, με τους παραθεριστές να επωμίζονται τεράστιο κόστος στις οδικές μετακινήσεις τους.
Η έρευνα του ΟΤ είναι αποκαλυπτική ως προς το μέγεθος των διακυμάνσεων των τιμών αλλά και από ένα πάρτι κερδών που φαίνεται ότι έχει στηθεί ιδίως στις νησιωτικές περιοχές.
Το πλαφόν… της κυβέρνησης μοιάζει με ασπιρίνη απέναντι στην τιμή των 3 ευρώ που άγγιξε η απλή αμόλυβδη, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία που αποκαλύπτει ο ΟΤ.
Οι ανατιμήσεις καταγράφονται στο Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων του υπουργείου Ανάπτυξης, όπως και οι τιμές πώλησης στα πρατήρια κάθε περιοχής της χώρας.
Στις 2 Αυγούστου αναρτήθηκε η υψηλότερη τιμή στη βενζίνη. Και βρίσκεται στην Κω και είναι στα 2,999 ευρώ ανά λίτρο.
Μία ανάσα από τα 3 ευρώ σπάζοντας κάθε ρεκόρ στην ιστορία της ελληνικής αγοράς καυσίμων.
Η τιμή αυτή ίσως να μην καταγράφηκε ούτε στη διάρκεια του 2022 οπότε και οι τιμές των υγρών καυσίμων σε όλη την Ελλάδα είχαν ξεπεράσει κατά πολύ τα 2 ευρώ εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης.
Αξίζει να τονιστεί πως τα πρατήρια είναι υποχρεωμένα να ενημερώνουν το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων κάθε φορά που αλλάζουν τιμή στα καύσιμα.
Ο ΟΤ κατέγραψε την τιμή των 2,999 ευρώ με βάση τα όσα δημοσιεύονται στη συνέχεια και είναι προσβάσιμα στο κοινό.
Όπως προκύπτει και από τις τιμές που δημοσιεύει ο ΟΤ σήμερα, το πάρτι των υψηλών τιμών στα νησιά καλά κρατεί…
Σε πολλές περιοχές, όπως και στην προαναφερόμενη στην Κω, το ύψος των τιμών της απλής αμόλυβδης βενζίνης δημιουργεί υπόνοιες για κερδοσκοπικά φαινόμενα.
Σε διάστημα μόλις πέντε ημερών οι αυξήσεις έφτασαν ακόμη και τα 0,09 ευρώ ανά λίτρο.
Από την επεξεργασία των υψηλότερων τιμών που συγκέντρωσε ο ΟΤ από τα νησιά προκύπτει ότι η βενζίνη έχει εκτιναχθεί σε δυσθεώρητα επίπεδα.
Στη Μήλο η αμόλυβδη έχει φτάσει μέχρι τα 2,45 ευρώ ανά λίτρο, στην Πάτμο στα 2,369 ευρώ ανά λίτρο, στη Νίσυρο στα 2,36 ευρώ ανά λίτρο, στη Λέρο στα 2,35 ευρώ κ.ο.κ.
Και σήμερα η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης σημείωσε νέα αύξηση.
Με βάση τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων διαμορφώθηκε σε πανελλαδικό επίπεδο στα 1,962 ευρώ ανά λίτρο όταν χθες ήταν στα 1,959 ευρώ ανά λίτρο και την 1η Αυγούστου στα 1,954 ευρώ ανά λίτρο.
Την 1η Ιουλίου ήταν στα 1,863 ευρώ ανά λίτρο. Σε κάτι παραπάνω από ένα μήνα η αμόλυβδη έχει ακριβύνει σχεδόν κατά 0,10 ευρώ ανά λίτρο. Για την ακρίβεια 0,099 ευρώ ανά λίτρο.
Το «καπέλο» η διαφορά δηλαδή ανάμεσα στην υψηλότερη τιμή τα 2,999 ευρώ ανά λίτρο με τη μέση πανελλαδική τα 1,962 ξεπερνά και το 1 ευρώ ανά λίτρο.
Βενζίνη: Οι παράγοντες που καθορίζουν τις τιμές
Στο σημείο αυτό, παράγοντες της αγοράς, θυμίζουν ως προς τη διαμόρφωση των τιμών καταναλωτή ότι καθοριστικό ρόλο παίζουν τα ακόλουθα:
- Η υψηλή φορολογία στην αμόλυβδη.
Οι φόροι, τέλη και λοιπές επιβαρύνσεις αντιστοιχούν στο 57% της τελικής τιμής.
Η τιμή διυλιστηρίου καθορίζει το 37% και στο 6% υπολογίζεται το μερίδιο του μικτού κέρδους εμπορίας και λιανικής. Λόγω της υψηλής φορολόγησης οι όποιες διεθνείς μειώσεις μετακυλίονται μόνο στο ένα τρίτο της τελικής τιμής.
- Η ισοτιμία του ευρώ – δολαρίου.
Η διακύμανση της επηρεάζει το κόστος αγοράς των προϊόντων από τα διυλιστήρια.
- Η τιμολόγηση των διυλιστηρίων
Τα διυλιστήρια τιμολογούν τα προϊόντα τους με βάση τη μέση τιμή των προηγούμενων τεσσάρων ημερών. Το αποτέλεσμα είναι οι μειώσεις να περνούν με χρονοκαθυστέρηση…
- Οι χρηματιστηριακές τιμές Platts της Μεσογείου.
Τα διυλιστήρια της Μεσογείου διαμορφώνουν τις τιμές των προϊόντων τους με βάση τις χρηματιστηριακές τιμές Platts.
Στην τρέχουσα περίοδο φαίνεται πως δεν ακολουθούν απαραίτητα την πορεία του Μπρεν
Βενζίνη: Ανατροπή στην Ελλάδα
Μία σημαντική είδηση βγήκε στο 3ο Micro Mobility Forum, αναφορικά με τη τύχη των diesel και βενζινοκίνητων οχημάτων.
Ο Σύμβουλος Γενικής Γραμματέως Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Γιάννης Τσελίκης, ανακοίνωσε επίσημα ότι η απαγόρευση των ταξινομήσεων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες θα ισχύσει από το 2035 και όχι από το 2030, όπως προβλεπόταν μέχρι σήμερα.
Η σχετική διάταξη άλλαξε και εναρμονίστηκε με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, όπου καθορίζεται ως χρονικό όριο της συγκεκριμένης απαγόρευσης το 2035.
Η ελληνική κυβέρνηση επιδιώκει να αφορά έως το 2030 το ένα τρίτο των ταξινομήσεων καινούργιων επιβατικών οχημάτων ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Φαίνεται ωστόσο ότι πρόκειται για έναν ανέφικτο στόχο, οπότε υποχρεώθηκε σε πενταετή παράταση ζωής για τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτή τη στιγμή φτάνει ο στόλος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα τα 22.700 οχήματα, όταν ο συνολικός στόλος ξεπερνά τα 5 εκατ. οχήματα και μάλιστα μεγάλης ηλικίας.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι η χώρα μας έχει τον πιο γερασμένο στόλο Ι.Χ. με μέση ηλικία 17 ετών, κάτι που αποτυπώνει την οικονομική δυσπραγία του μέσου Έλληνα. Αυτό δυσχεραίνει τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, καθώς τα μοντέλα της συγκεκριμένης τεχνολογίας είναι αρκετά ακριβότερα σε σχέση με τα συμβατικά παρά τα σημαντικά οικονομικά κίνητρα και τις επιδοτήσεις στο πλαίσιο του προγράμματος ‘’Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ’’ με προϋπολογισμό ύψους 100 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο το 70% των αιτήσεων αφορά ηλεκτρικά δίκυκλα (ποδήλατα και σκούτερ), το 4% microcars και μόνο το 26% ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.
Aγκάθι παραμένει και το δίκτυο υποδομών, όπου γίνονται πάντως μεγάλες επενδύσεις. Ενδεικτικά αναφέρουμε, ότι έως τα τέλη του 2025 προβλέπεται η τοποθέτηση 13.000 νέων φορτιστών και έως 100.000 έως το 2030.
Βενζίνη: Γιατί πρέπει να κλείνετε το κινητό όταν γεμίζετε
Ιδιαίτερα προσεκτικοί καλούνται να είναι οι οδηγοί όταν επισκέπτονται ένα πρατήριο υγρών καυσίμων για τον ανεφοδιασμό του αυτοκινήτου τους, δεδομένου ότι πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος να προκληθεί ένα δυσάρεστο συμβάν.
Με την έλευση κάθε οδηγού σε ένα βενζινάδικο, αυτός παρατηρεί αρκετές πινακίδες οι οποίες είναι τοποθετημένες σε ευδιάκριτα σημεία και εφιστούν την προσοχή του.
Μία από αυτές απαγορεύει ρητά τη χρήση κινητού τηλεφώνου, με το σκεπτικό ότι η συγκεκριμένη ηλεκτρονική συσκευή έχει αρκετή ενέργεια για να δημιουργήσει μία σπίθα, η οποία όταν αναμειχθεί με εύφλεκτη βενζίνη θα μπορούσε να προκαλέσει πυρκαγιά.
Παρ’ όλα αυτά, φαίνεται πως δεν υπάρχει πραγματική επιστημονική και τεχνική βάση για την απαγόρευση της χρήσης του κινητού τηλεφώνου στους σταθμούς ανεφοδιασμού.
Tο Ινστιτούτο Πετρελαϊκού Εξοπλισμού (PEI) ερεύνησε τα περιστατικά φωτιάς που προκλήθηκαν από εκφόρτιση στατικού ηλεκτρισμού σε βενζινάδικα στα τέλη της δεκαετίας του ’90 και τις αρχές του 21ου αιώνα και κατέληξε ότι δεν μπορεί να αποδοθεί υπαιτότητα στα κινητά τηλέφωνα.
Όπως έχουν δείξει και άλλες έρευνες, για οποιαδήποτε αναλογία μίξης ατμών καυσίμου – ατμοσφαιρικού αέρα, απαιτείται μία «ελάχιστη ενέργεια σπινθηρισμού ανάφλεξης». Κάτω από αυτό το επίπεδο ενέργειας, ένας σπινθηρισμός είναι ανίκανος να αναφλέξει το δεδομένο μίγμα καυσίμου – αέρα.
Στην περίπτωση του κινητού τηλεφώνου δεν προκαλείται σπινθηρισμός λόγω του ιδιαίτερα χαμηλού δυναμικού των κυκλωμάτων των κινητών τηλεφώνων.
Επομένως, ένα κινητό τηλέφωνο δεν έχει κανένα κίνδυνο να προκαλέσει ανάφλεξη της βενζίνης ακόμη και εάν αυτή περιβάλλεται από ατμούς βενζίνης με την κατάλληλη αναλογία καυσίμου – αέρα για ανάφλεξη.
Αυτό, ωστόσο, δεν συνεπάγεται ότι ο οδηγός μπορεί να εισέρχεται στο βενζινάδικο και να χρησιμοποιεί το κινητό του τηλέφωνο. Αυτό διότι η συγκεκριμένη συσκευή, όπως και όταν κινούμαστε στον δρόμο, διασπά την προσοχή του οδηγού, με αποτέλεσμα να υφίσταται ο κίνδυνος να προκληθεί ένα ατύχημα εντός του πρατηρίου.
Πόσω μάλλον όταν στο πρατήριο υφίσταται συχνή διέλευση οχημάτων και ο χώρος που αυτά κινούνται είναι περιορισμένος.