Βενζίνη: Αν βάζετε αυτή την ώρα θα σας κρατήσει περισσότερο!

Βενζίνη: Σε βραχνά έχουν εξελιχθεί εκ νέου τα καύσιμα και η τιμή της βενζίνης, με τους οδηγούς να προσπαθούν να βρουν τρόπους για οικονομία.

Σίγουρα έχεις διαβάσει άρθρα για το πότε είναι η καλύτερη ώρα ώστε να απολαύσεις ένα γεύμα, να πας για προπόνηση, να βγεις για περπάτημα ή να πας για μπάνιο.

Αλλά έχεις διαβάσει ποτέ κάτι για το ποια είναι η καλύτερη ώρα για να βάλεις βενζίνη;

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα «inmotionautocare.com» υπάρχουν μυστικά που δεν πρέπει να αγνοείς αναφορικά με το ρεζερβουάρ του αυτοκίνητό σου.

Μυστικά που μπορούν να σου εξασφαλίσουν οικονομία στην βενζίνη και θα σώσουν την τσέπη σου.

  • Βάλε βενζίνη όταν ο δείκτης της βενζίνης είναι περίπου στη μέση. Όσο περισσότερο καύσιμο έχεις στο ρεζερβουάρ, τόσο λιγότερος αέρας υπάρχει στο διαθέσιμο χώρο του. Η βενζίνη εξατμίζεται γρηγορότερα απ’ ό,τι μπορείς να φανταστείς.
  • Μην βάζεις βενζίνη αν έχει προηγηθεί ανεφοδιασμός του βενζινάδικου από το βυτιοφόρο. Είναι πολύ πιθανό το καύσιμο να έχει ανακατευτεί.
  • Άνοιξη και καλοκαίρι γεμίζουμε το όχημά με βενζίνη νωρίς το πρωί, διότι η θερμοκρασία εδάφους είναι χαμηλή. Σ’ όλα τα πρατήρια βενζίνης οι δεξαμενές είναι υπόγειες. Άρα, όσο πιο κρύο είναι το έδαφος, τόσο μεγαλύτερη είναι η πυκνότητα του καυσίμου. Αν γεμίσεις απόγευμα ή βράδυ, το λίτρο σου δεν θα είναι ακριβώς ένα λίτρο.
  • Όταν γεμίζεις ο ίδιος σε self service πρατήριο, μην βάζεις την αντλία στην υψηλή ταχύτητα.

Βενζίνη: Πώς θα καταλάβετε πως σας έβαλαν νοθευμένη

Ακόμη και καταστροφικές μπορεί να είναι για ένα κινητήρα οι συνέπειες από την χρήση νοθευμένου καυσίμου και όσο πιο γρήγορα το ανακαλύψει ένας οδηγός τόσο το καλύτερο.

Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Με τις τιμές των καυσίμων να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα η εύρευση πρατηρίου με όσο το δυνατόν χαμηλότερες τιμές αποτελεί κοινή πρακτική από την πλειοψηφία των οδηγών για την μείωση του κόστους κίνησης με το αυτοκίνητο.

Ωστόσο οι καταναλωτές πρέπει να βρίσκονται πάντα σε εγρήγορση και να είναι προσεκτικοί με τις επιλογές τους καθώς το φαινόμενο της νοθείας των καυσίμων καραδοκεί.

Οι συχνοί ποιοτικοί έλεγχοι που πραγματοποιούν οι μεγάλες και γνωστές αλυσίδες πρατηρίων καυσίμων εξασφαλίζουν σε μεγάλο βαθμό ηρεμία μυαλού για τους οδηγούς αυτοκινήτου και να χαρίσουν σχετική σιγουριά.

Αντίθετα, το φθηνότερο καύσιμο από αμφιβόλου αξιοπιστίας βενζινάδικα, μπορεί να αποδειχθεί στην πράξη πολύ πιο ακριβό, λόγω της νοθείας και των ζημιών που μπορεί να προκαλέσει στον κινητήρα.

Ακολουθούν τα βασικά που μπορούν να γίνουν για να καταλάβετε εάν το καύσιμο που βάλατε στο αυτοκίνητό σας είναι κακής ποιότητας.

Δυστυχώς βέβαια, σε αυτή την περίπτωση όπως και σε πολλές άλλες, ισχύει το ρητό “εάν δεν πάθεις, δεν θα μάθεις”, ωστόσο με μια λίγο πιο προσεκτική ματιά, ίσως καταφέρετε να γλιτώσετε τυχόν ζημιές στον κινητήρα του αυτοκινήτου σας.

Βενζίνη: Το κόλπο των καρτέλ για να μας κλέβουν

Οι καταναλωτές στενάζουν από την ακρίβεια, την ίδια ώρα που τα καρτέλ της βενζίνης πλουτίζουν σε βάρος τους!

Τα θλιβερά ρεκόρ της ελληνικής αγοράς υγρών καυσίμων συνεχίζονται, καθώς και στα τελευταία στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με στοιχεία από τις 5 Δεκεμβρίου, η αμόλυβδη βενζίνη στην Ελλάδα ήταν η ακριβότερη της Ευρώπης, όπως συστηματικά συμβαίνει εδώ και αρκετούς μήνες.

Ισχυρές είναι πλέον οι ενδείξεις, ότι το μεγάλο κόλπο των συντελεστών της αγοράς είναι να μην περνούν στους καταναλωτές τη μεγάλη μείωση που έχει καταγραφεί στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου, αλλά να κρατούν μεγάλο μέρος της για να ενισχύουν τα κέρδη τους, που έχουν εκτοξευθεί φέτος σε επίπεδα ρεκόρ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του δελτίου καυσίμων της Κομισιόν, η αμόλυβδη βενζίνη στην Ελλάδα ήταν και πάλι η ακριβότερη της Ευρώπης, καθώς η μέση τιμή διαμορφώθηκε στα 1,957 ευρώ το λίτρο, με μικρή μείωση από την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα (1,989 ευρώ).

Οι Έλληνες καταναλωτές πληρώνουν 15% ακριβότερα τη βενζίνη από τον μέσο όρο τιμών στην Ε.Ε. των 27 χωρών και 12% ακριβότερα από τη μέση τιμή στην ευρωζώνη των 19 χωρών, σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής.

Σε χώρες με υψηλά εισοδήματα και επίσης βαριά φορολόγηση των καυσίμων, όπως η Γερμανία και η Ολλανδία, οι καταναλωτές πληρώνουν την αμόλυβδη αρκετά φθηνότερα από την Ελλάδα, στα 1,8 ευρώ το λίτρο.

Από τα στοιχεία για την εξέλιξη των τιμών στην ελληνική αγορά φέτος και την παράλληλη πορεία των διεθνών τιμών του πετρελαίου φαίνεται αρκετά καθαρά ότι στην Ελλάδα παρατηρείται το «φαινόμενο του πυραύλου και του φτερού», όπως το έχουν ονομάσει οι οικονομολόγοι:

Οταν οι διεθνείς τιμές αυξάνονται, οι τιμές της εσωτερικής αγοράς εκτοξεύονται σαν… πύραυλοι Οταν όμως οι διεθνείς τιμές υποχωρούν, οι τοπικές τιμές μειώνονται με πολύ πιο αργούς ρυθμούς, που θυμίζουν την πτώση ενός φτερού.

Στις αρχές Ιουνίου, η τιμή του πετρελαίου brent, παγκόσμιου σημείου αναφοράς για το αργό πετρέλαιο, έπιασε το υψηλότερο σημείο της για το 2022, στα 122 δολ. το βαρέλι.

Σε αυτή την ξέφρενη ανοδική κίνηση της τιμής του αργού, οι τιμές στην ελληνική αγορά, όπως είναι γνωστό, ανταποκρίθηκαν με… άκρως δυναμικό τρόπο, με αποτέλεσμα στις αρχές Ιουνίου η μέση τιμή στην Ελλάδα να εκτιναχθεί στα επίπεδα των 2,4 ευρώ το λίτρο.

Μετά την κορύφωση αυτή, η τιμή του brent βρέθηκε σε καθοδική πορεία, υποχωρώντας το τελευταίο διάστημα περισσότερο από 35%. Όμως, οι τιμές στην Ελλάδα έπεσαν με ρυθμό… φτερού, με μια μείωση από τον Ιούνιο της τάξεως του 16%.

Με αυτούς τους πρόχειρους υπολογισμούς φαίνεται ότι οι συντελεστές της αγοράς καυσίμων, δηλαδή πρωτίστως οι δύο καθετοποιημένοι όμιλοι διυλιστηρίων (Motor Oil και ΕΛΠΕ) που ταυτόχρονα ελέγχουν τις μεγαλύτερες εταιρείες εμπορίας και μεγάλα και διαρκώς επεκτεινόμενα δίκτυα πρατηρίων στη λιανική, περνούν στους Έλληνες καταναλωτές φέτος λιγότερη από τη μισή μείωση των διεθνών τιμών.

Η τρέχουσα χρονιά είναι η καλύτερη στην ιστορία αυτών των δύο καθετοποιημένων ομίλων, που καταγράφουν ρεκόρ κερδοφορίας, ενώ το υπουργείο Οικονομικών υπολογίζει ότι θα εισπράξει περισσότερα από 600 εκατ. ευρώ από την επιβολή του έκτακτου ευρωπαϊκού φόρου στα υπερκέρδη τους.

Οι καταναλωτές, όμως, δεν φαίνεται ότι μπορούν σύντομα να προσβλέπουν σε πιο λογικές τιμές της βενζίνης στα πρατήρια.

Πίσω από το φαινόμενο «πυραύλου – φτερού», όπως διαπιστώνεται στη διεθνή βιβλιογραφία για τον ανταγωνισμό, κατά κανόνα βρίσκονται συμπαιγνίες των συντελεστών της αγοράς για τη διαμόρφωση των τιμών, οι οποίες εμπίπτουν στην ελεγκτική αρμοδιότητα της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Η Επιτροπή έχει ήδη παρέμβει για το θέμα, αλλά, σε κάθε περίπτωση, οι ρυθμοί με τους οποίους κινείται δεν εγγυώνται γρήγορο αποτέλεσμα, ενώ έχει ήδη προχωρήσει σε πολλές παρεμβάσεις στο παρελθόν στην αγορά καυσίμων, χωρίς να επιτευχθεί ο (δύσκολος) στόχος της αποκατάστασης συνθηκών αποτελεσματικού ανταγωνισμού.