Βαρδινογιάννης: Γιατί κάνει «στροφή» σε τομείς εκτός καυσίμων ο Βαρδινογιάννης. Στόχος της Motor Oil είναι το 2030 το 40% των EBITDA της να προέρχονται από δραστηριότητες εκτός των καυσίμων, κάτι που θα αυξήσει σημαντικά την αποτίμησή της. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
η μεταστροφή της Motor Oil σε έναν περιφερειακό βιώσιμο και διαφοροποιημένο ενεργειακό όμιλο, σηματοδοτεί το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας ύψους 4 δισ. ευρώ για τα επόμενα 7 χρόνια που ανακοινώθηκε χθες.
Στόχος είναι το 2030 το 40% των EBITDA της να προέρχονται από δραστηριότητες εκτός των καυσίμων, κάτι που θα αυξήσει σημαντικά την αποτίμησή της.
Σημειώνεται ότι στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη για τα αποτελέσματα του ομίλου, τονίστηκε ότι και στο 4ο τρίμηνο το διεθνές περιβάλλον είναι θετικό, η ζήτηση ισχυρή και τα περιθώρια κέρδους αυξημένα.
Στα σχέδια της Motor Oil είναι να πραγματοποιήσει επενδύσεις 2,5 δισ. ως το 2030 για την ενεργειακή της μετάβαση σε ΑΠΕ, πετροχημικά προϊόντα, το φυσικό αέριο, τα βιοκαύσιμα, το υδρογόνο και σαφώς η απανθρακοποίηση.
Η εταιρεία αναπτύσσεται στις ΑΠΕ μέσω της MORE με στόχο να φτάσει τα 2 GW σε λειτουργία το 2030.
Στο σύνολο των 2,5 δισ. ευρώ επενδύσεων περιλαμβάνεται το 1 δισ. ευρώ της Anemos, η απόκτηση της οποίας έλαβε την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ενώ το υπόλοιπο 1,5 δισ. ευρώ θα τοποθετηθεί ανάλογα με τις ευκαιρίες.
Η MORE με την απόκτηση της Anemos θα διαθέτει ένα χαρτοφυλάκιο έργων σε διάφορα στάδια ανάπτυξης, ισχύος άνω των 2,2 GW. Σε βάθος δεκαετίας η MORE στοχεύει σε μεγιστοποίηση της αξίας και περαιτέρω επέκτασης στοχεύοντας σε εγκατεστημένη ισχύ 2GW έως το 2030.
Επιπλέον 1,5 δισ. ευρώ θα επενδύσει η εταιρεία στις υπόλοιπες παραδοσιακές δραστηριότητες, τόσο για συντήρηση όσο και άλλες δραστηριότητες, όπως την ολοκλήρωση του CCGT της μονάδας παραγωγής ενέργειας που υλοποιεί με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Οι υπόλοιπες επενδύσεις του ομίλου θα αφορούν την ενίσχυση των υποδομών και της ανθεκτικότητάς του, όπως η συντήρηση των εγκαταστάσεών του, η βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας, με έμφαση στα logistics, η ψηφιοποίηση, η αποδοτικότητα και έργα HSSE σε έργα, δηλαδή, που ενισχύουν την ασφάλεια των υποδομών και των εργαζομένων.
Σημειώνεται, δε, πως στο Διυλιστήριο του Ομίλου, ένα από τα πιο προηγμένα στην Ευρώπη, γίνονται σημαντικά έργα για τη βελτίωση της ενεργειακής του απόδοσης.
Ο Ομιλος συνεχίζει να επενδύει στην κινητικότητα (E-Mobility), αναπτύσσοντας στρατηγικές συνεργασίες και εξοπλίζοντας συνεχώς τα πρατήριά του με σημεία φόρτισης.
Μάλιστα, έως το 2023 αναμένονται 1.000 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και εγκατάσταση ταχυφορτιστών. Έως το 2030 ο στόχος είναι να φτάσει τα 4.000 σημεία φόρτισης.
Με μερίδιο αγοράς πάνω από 30% η Μotor Oil μέσα από τα εμπορικά σήματα Coral και Avin (σε Ελλάδα, Β. Μακεδονία, Σερβία, Κροατία και Κύπρο) σκοπεύει να αναπτύξει ελκυστικούς προορισμούς πελατών σε όλο το δίκτυο λιανικής, διευκολύνοντας τη διείσδυση της ηλεκτρονικής κινητικότητας στη ζωή των πολιτών.
Τα τελευταία δύο χρόνια έχουν γίνει σημαντικές επενδύσεις από τον όμιλο στην κυκλική οικονομία και τα ανανεώσιμα και εναλλακτικά καύσιμα.
Ενδεικτικά αναφέρονται, η εξαγορά της Verd, η Κοινοπραξία με την ΔΕΗ για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου, η κατασκευή, σε συνεργασία με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, του Αεριοστροβιλικού Σταθμό Συνδυασμένου Κύκλου με καύσιμο το φυσικό αέριο στην Κομοτηνή και η εξαγορά της Thalis στον τομέα διαχείρισης στέρεων υλικών και αποβλήτων, επεξεργασίας νερού και υγρών αποβλήτων, στην εξοικονόμηση πόρων, ενέργειας και χρήση ΑΠΕ στις υποδομές.
Επενδύσεις του ομίλου θα γίνουν και για τη βελτίωση της προσαρμοστικότητας και της βιωσιμότητας του Διυλιστηρίου της Μotor Oil.
Υπενθυμίζεται πως το Διυλιστήριο του Ομίλου, που βρίσκεται στην περιοχή των Αγ. Θεοδώρων στην Κόρινθο, αποτελεί το μεγαλύτερο αμιγώς ιδιωτικό βιομηχανικό συγκρότημα της Ελλάδας και θεωρείται ένα από τα πιο σύγχρονα διυλιστήρια της Ευρώπης µε βαθμό πολυπλοκότητας 12,61 (Nelson Complexity Index).
Πρόσφατα ολοκληρώθηκε η κατασκευή του Συγκροτήματος κατεργασίας νάφθας και συντόμως ξεκινά η επένδυση σε νέα μονάδα προπυλενίου.
Παράλληλα συνεχίζονται οι επενδύσεις για την ενεργειακή αναβάθμιση και την βελτιστοποίηση των υποδομών στο Διυλιστήριο.
Παράλληλα, όπως είχε διαφανεί από την επίσημη εταιρική παρουσίαση της MORE στις 11 Οκτωβρίου, η εταιρεία θα επικεντρωθεί το επόμενο διάστημα αποκλειστικά στο χώρο της πράσινης ενέργειας.
Στο πλαίσιο αυτό, έχει ήδη δρομολογηθεί η ανάπτυξη των υφιστάμενων αδειών με πιθανή ένταξη και άλλων έργων. Την ίδια ώρα, η MORE «επιστρέφει» στον μητρικό Όμιλο της Motor Oil άλλες δραστηριότητες και συμμετοχές που είχε αποκτήσει μετά τη σύστασή της.
Έτσι, στις 19 Σεπτεμβρίου 2022 μεταβιβάστηκε στη ΜΟΗ το σύνολο των ομολογιών (ύψους 51 εκατ. ευρώ) στη Θερμοηλεκτρική Κομοτηνής, η οποία σε κοινοπραξία με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατασκευάζει το νέο ηλεκτροπαραγωγικό σταθμό φυσικού αερίου ισχύος 877 MW στην Κομοτηνή.
Επίσης, στις 26 Σεπτεμβρίου μεταβιβάστηκε στη ΜΟΗ η συμμετοχή της MORE στη θυγατρική Διώρυγα Gas, που προωθεί την κατασκευή του FSRU στον Κόλπο των Αγίων Θεοδώρων.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία διαθέτει ακόμη συμμετοχή στην Κόρινθος Power, ενώ δραστηριοποιείται και στο διασυνοριακό εμπόριο ηλεκτρικής ενέργειας μέσω των θυγατρικών Strategic Energy Trading με έδρα την Ελλάδα και Sentrade RS Beograd και Sentrade Skopje σε Σερβία και Β. Μακεδονία.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Τακτική Γενική Συνέλευση της MORE, στις 27 Οκτωβρίου εξέλεξε νέο Διοικητικό Συμβούλιο.
Εκτός των ήδη συμμετεχόντων, με Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο τον Ιωάννη Βαρδινογιάννη, τον Γενικό Διευθυντή Βίκτωρα Παπακωνσταντίνου, τους Πέτρο Τζανετάκη, Γιάννη Κοσμαδάκη και τα άλλα στελέχη, συμμετέχουν ως νέα μέλη ο Νικόλαος Βαρδινογιάννης (του Θεοδώρου) και ο Γεώργιος Τριανταφύλλου.
Δεν χρειάζεται να έχει κανείς ειδική πληροφόρηση για να καταλάβει ότι ο Βαρδινογιάννης προετοιμάζεται να κυριαρχήσει στο πεδίο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Μια ματιά στην ειδησεογραφία των τελευταίων μηνών αποκαλύπτει και πείθει. Αμέσως μετά την έναρξη της ρωσικής επιχείρησης στην Ουκρανία και τις ραγδαίες εξελίξεις που ακολούθησαν με την εκτόξευση των τιμών φυσικού αερίου και πετρελαίου, η οικογένεια Βαρδινογιάννη κινήθηκε ταχύτατα.
Το τέλος εποχής των ορυκτών καυσίμων δημιουργεί την αναγκαιότητα έγκαιρης προσαρμογής στην πράσινη ανάπτυξη.
Φυσικά η βιασύνη της κυβέρνησης Μητσοτάκη να προχωρήσει στην απολιγνιτοποίηση και στην «βίαιη» μετάβαση στην πράσινη ανάπτυξη λειτούργησε ως επιταχυντής των εξελίξεων και στο πεδίο του επιχειρηματικού πολέμου που έχει ήδη ξεσπάσει για τη δεσπόζουσα θέση στην αγορά.
Ε λοιπόν, αυτή τη θέση θα την έχει η οικογένεια Βαρδινογιάννη, η οποία θα παρέχει και τα διαβατήρια για όσους θα θελήσουν να «παίξουν δίπλα της» και με τις ευλογίες – πάντοτε – του «Πατριάρχη».
Τον περασμένο Μάιο μάθαμε ότι ο όμιλος Βαρδινογιάννη επενδύει 750 εκατ. ευρώ μέσω της Motor Oil για να εξαγοράσει τις ηλεκτροπαραγωγικές μονάδες ΑΠΕ που διαθέτει ο όμιλος Ελλάκτωρ.
Αντικειμενικός σκοπός του ομίλου είναι να καταστεί πρωταγωνιστής στον κλάδο, προσθέτοντας στο δυναμικό του εγκατεστημένη ισχύ 493 MW και άδειες για επιπλέον 1.616 MW.
Ας δούμε τι έγραφε η «Καθημερινή» τον περασμένο Μάιο: “Σημαντικά βήματα για την ενίσχυση της παρουσίας του στους τομείς των ΑΠΕ αλλά και της διαχείρισης απορριμμάτων κάνει ο όμιλος της Motor Oil, καθώς εκτός από τον τομέα των ΑΠΕ του ομίλου «Ελλάκτωρ», φέρεται να βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις για την απόκτηση πλειοψηφικού ποσοστού και στην εξειδικευμένη εταιρεία διαχείρισης απορριμμάτων Thalis.
Πρόκειται για μια εταιρεία που δημιούργησε το 2015 ο κ. Βασίλης Παπαζήσης, εκ των συνιδρυτών της «Μεσόγειος».
Ο κ. Παπαζήσης δραστηριοποιείται στον κλάδο του περιβάλλοντος από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, έχοντας αυτόνομη παρουσία τα τελευταία χρόνια μέσω της Thalis. Μάλιστα, η Thalis και η Motor Oil έχουν συστήσει κοινοπραξία μαζί με την «Αβαξ», στο πλαίσιο των διαγωνισμών ΣΔΙΤ, για την ανάπτυξη των νέων μεγάλων μονάδων διαχείρισης απορριμμάτων που θα αναπτυχθούν σε Αττική και Θεσσαλονίκη.
Αντίστοιχα, η επικείμενη συμφωνία της Motor Oil με τον όμιλο «Ελλάκτωρ» συνιστά μια ιδιαίτερα σημαντική κίνηση ενίσχυσης της παρουσίας και στον τομέα των ΑΠΕ, καθώς η «Ελλάκτωρ» διαθέτει το δεύτερο μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο ΑΠΕ, συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 493 MW.
Μάλιστα, το επενδυτικό σχέδιο προβλέπει τη λειτουργία επιπλέον έργων δυναμικότητας 730 MW έως το 2025, αυξάνοντας τη συνολική δυναμικότητα του ομίλου σε 1,2 GW.
Το σύνολο του προγράμματος προβλέπει την ανάπτυξη και λειτουργία 1,5 GW έργων ΑΠΕ τα επόμενα πέντε χρόνια.
Ειδικά στον τομέα των ΑΠΕ, ο στρατηγικός σχεδιασμός του ομίλου της Motor Oil προέβλεπε τη δημιουργία ενός χαρτοφυλακίου αιολικών και φωτοβολταϊκών πάρκων, συνολικής ισχύος 1 GW.
Με την απόκτηση του τομέα ΑΠΕ της «Ελλάκτωρ», ο στόχος αυτός έρχεται πολύ πιο κοντά.
Υπενθυμίζεται ότι από την αρχή της πανδημίας, αλλά και εντονότερα τους τελευταίους μήνες, η Motor Oil έχει προχωρήσει σε σειρά κινήσεων για την ενίσχυση της παρουσίας του ομίλου στον τομέα της ενέργειας, μέσω της θυγατρικής Motor Oil Renewable Energy (MORE), η οποία αποτελεί το κύριο «όχημα» στον συγκεκριμένο κλάδο.
Η MORE συγκεντρώνει όλες τις δραστηριότητες του ομίλου, που δεν σχετίζονται με τη διύλιση αργού, την εμπορία και διανομή προϊόντων πετρελαίου, δηλαδή τις ΑΠΕ, την ηλεκτροπαραγωγή, την παροχή και εμπορία ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου και τον σταθμό FSRU (πλωτή μονάδα αεριοποίησης και αποθήκευσης) στους Αγίους Θεοδώρους.
Στόχος είναι το FSRU να τεθεί σε λειτουργία εντός του 2023. Από τις σημαντικές κινήσεις της MORE ήταν και η σύμπραξή της με τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την κατασκευή και λειτουργία της νέας μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με καύσιμο το φυσικό αέριο, που προωθείται στην περιοχή της Κομοτηνής.
Πρόκειται για μια μονάδα ισχύος 877 MW, που αποτελεί επένδυση της τάξεως των 375 εκατ. ευρώ.
Γι’ αυτόν τον σκοπό οι δύο εταιρείες έχουν συστήσει την εταιρεία «Θερμοηλεκτρική Κομοτηνής», στην οποία συμμετέχουν από κοινού.
Το γράφουμε ξανά για να το εμπεδώσει ο αναγνώστης: Στρατηγική στόχευση της Motor Oil είναι η περαιτέρω είσοδος στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας με την κατασκευή και ανάπτυξη αιολικών και φωτοβολταϊκών πάρκων.
Σημαντικό σημείο της συμφωνίας για τον Ελλάκτωρα αποτέλεσε η απόκτηση από την πλευρά της Motor Oil του 75% της θυγατρικής το, ΕΛΤΕΧ Άνεμος.
Να σημειωθεί ότι ο Ελλάκτωρ διατηρεί ευρεία δραστηριότητα στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, για τον οποίο εμφανίζει ισχυρό ενδιαφέρον η πλευρά Βαρδινογιάννη.
Η δυναμική του ομίλου στα τέλη του 2021 ήταν 280 MW μέσω της Teforto Holdings Limited, σε εν λειτουργία εγκαταστάσεις αιολικών και φωτοβολταϊκών πάρκων, από 124 MW που ήταν η δυναμική τους στο τέλος του 2020.
Θυμίζουμε όσα είναι γνωστά, ότι δηλαδή τον Μάιο του 2021 η Teforto Holdings απέκτησε χαρτοφυλάκιο στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, έναντι 110,1 εκατ. ευρώ στις περιοχές της Φθιώτιδας, της Βοιωτίας, στα Κάτω Λακώματα Φωκίδας και αλλού.
Επίσης στον όμιλο ανήκει η Motor Oil Renewable Energy Μ.Α.Ε., ενώ η Motor Oil Renewable Energy διαθέτει σε λειτουργία 280 MW αιολικών και φωτοβολταϊκών πόρων και αναπτύσσει χαρτοφυλάκιο με επιπλέον 21 αιολικά πάρκα και 7 Συστήματα Ενεργειακής Αποθήκευσης με μπαταρίες (BESS).
Η επένδυση του βραχίονα της Motor Oil, Renewable Energy δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη, όπως επίσης και η ενίσχυση με την απόκτηση αδειών στην Quest Αιολική.
Στόχος του Ομίλου Βαρδινογιάννη είναι η δυναμική ανάπτυξη στις ΑΠΕ μέσω επενδύσεων που αφορούν είτε την απόκτηση αιολικών και φωτοβολταϊκών πάρκων που ήδη λειτουργούν, ενώ πάντοτε υπάρχει έντονο εμδιαφέρον για την αδειοδότηση και κατασκευή νέων με μεσοπρόθεσμο στόχο το χαρτοφυλάκιο του να φτάσει το 1GW συνολικής ισχύος.
Όπως μάθαμε τον περασμένο Σεπτέμβριο στον έλεγχο της MORE έχουν περάσει, μεταξύ άλλων και 9 άδειες για αιολικά πάρκα στην Εύβοια, συνολικής ισχύος 185,3 MW.
Να θυμισουμε εδώ ότι λόγω του εξαιρετικού αιολικού δυναμικού, στην περιοχή της Εύβοιας έχουν ολοκληρωθεί, βρίσκονται σε εξέλιξη ή προγραμματίζονται αντίστοιχες επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων από εγχώριους και ξένους ισχυρούς ενεργειακούς ομίλους.
Να θυμίσουμε εδώ ότι η Motor Oil ξεκίνησε το χτίσιμο του χαρτοφυλακίου έργων ΑΠΕ, με την απόκτηση από την θυγατρική της Teforto του 85% της Στεφανέρ Ενεργειακή που διαθέτει τρία αιολικά πάρκα συνολικής παραγωγικής δυναμικότητας 9,4 MW.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…