Ατυχήματα: Τι δείχνουν τα δεδομένα της ασφαλιστικής εταιρείας Hellas Direct για τα ατυχήματα που σημειώνονται με αυτοκίνητο εντός μιας εβδομάδας. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
ην Δευτέρα σημειώνονται τα περισσότερα ατυχήματα της εβδομάδας. Συγκεντρώνουν το 17,1% του συνόλου των εβδομαδιαίων ατυχημάτων, ενώ η αμέσως επόμενη επικίνδυνη ημέρα είναι η Τρίτη, όπου σημειώνονται το 16,8% του συνόλου των ατυχημάτων.
Αυτά τα στοιχεία ίσχυαν κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, σύμφωνα με τα δεδομένα που ανάλυσε η ασφαλιστική Hellas Direct.
Αν και αρκετοί θα περίμεναν την Κυριακή ως την ημέρα με τα περισσότερα ατυχήματα, επειδή έχει μεγάλη κίνηση στους δρόμους και οι περισσότεροι κυκλοφορούν με τα αυτοκίνητά τους για να βγουν εκτός πόλεων, εντούτοις αυτή την ημέρα σημειώνονται τα λιγότερα ατυχήματα με μόλις 7%.
Ημέρες με τα λιγότερα ατυχήματα είναι και το Σάββατο όπου συγκεντρώνει το 11,3% του συνόλου των εβδομαδιαίων ατυχημάτων.
Όσον αφορά τις υπόλοιπες ημέρες της εβδομάδας, αυτές συγκεντρώνουν υψηλά ποσοστά ατυχημάτων.
Συγκεκριμένα, την Τετάρτη γίνονται το 16% των ατυχημάτων, όπως και με το ίδιο ποσοστό την Πέμπτη, ενώ την Παρασκευή πραγματοποιούνται το 15,6% του συνόλου των ατυχημάτων.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι μήνες με τα περισσότερα ατυχήματα ήταν πέρσι ο Μάιος και ο Νοέμβριος, δηλαδή οι τελευταίοι μήνες της άνοιξης και του φθινοπώρου.
Από την άλλη, ενώ ο Αύγουστος είναι μήνας με πολύ μεγάλη κίνηση στους δρόμους, κυρίως εκτός πόλεων, εντούτοις είναι ο μήνας με τα λιγότερα ατυχήματα.
Οι υπόλοιποι μήνες έχουν την ίδια επικινδυνότητα, με τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο να συγκεντρώνουν τα μικρότερα ποσοστά τροχαίων ατυχημάτων.
Από την άλλη, κατά τη διάρκεια της ημέρας το πιο επικίνδυνο τρίωρο είναι 12:00-15:00. Τότε οι δρόμοι των πόλεων είναι ασφυκτικά γεμάτοι και τα νεύρα των οδηγών πολλά, με αποτέλεσα η απροσεξία να έχει τον πρώτο λόγο. Εξίσου επικίνδυνο είναι και το επόμενο τρίωρο (15:00-18:00).
Είναι η ώρα που οι περισσότεροι έχουν σχολάσει από τις δουλειές τους και γυρίζουν στο σπίτι τους. Η κούραση της ημέρας αποτελεί την βασική αιτία τροχαίων ατυχημάτων.
Αυξημένα ποσοστά ατυχημάτων σημειώνονται και τα τρίωρα 09:00-12:00 και 18:00-21:00, όπου η κυκλοφορία στους δρόμους είναι περιορισμένη. Η εργαζόμενοι έχουν πάει ήδη στις δουλειές τους, ενώ το απόγευμα ετοιμάζονται για την βραδινή τους έξοδο.
Από την άλλη, τα ξημερώματα 00:00-3:00 και το αμέσως επόμενο τρίωρο σημειώνονται τα λιγότερα ατυχήματα. Όμως αυτά τα ατυχήματα είναι συνήθως και τα πιο σοβαρά.
Ατυχήματα: Το βρήκες τρακαρισμένο; Τι πρέπει να κάνεις
Αναμφίβολα ένας από τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί, η οποία σταθμεύουν τα οχήματά τους στο δρόμο και όχι σε κάποιο γκαράζ, είναι η πρόκληση ζημιάς από κάποιο άλλο διερχόμενο όχημα.
Μάλιστα, το φαινόμενο της πρόκλησης ζημιάς σε ένα αυτοκίνητο και η φυγή του οδηγού που την προκάλεσε είναι δυτυχώς ένα φαινόμενο που έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα.
Σε κάθε περίπτωση ο χρήστης του αυτοκινήτου με τις ζημιές θα πρέπει να διατηρήσει την ηρεμία του και να ακολουθήσει τα παρακάτω βήματα.
Το πρώτο πράγμα που κάνουμε στην περίπτωση που βρούμε το αυτοκίνητό μας τρακαρισμένο είναι να το ελέγξουμε περιμετρικά για να εξακριβώσουμε αν ο οδηγός του άλλου οχήματος έχει αφήσει κάποιο σημείωμα με τα στοιχεία του.
Σε περίπτωση που δεν βρούμε κάτι, ρωτάμε του περίοικους και τα γειτονικά μαγαζιά εάν είδαν το συμβάν ή εάν συγκράτησαν την πινακίδα με τον αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκίνητου που σας χτύπησε.
Εάν δεν μπορέσετε να λάβετε κάποια πληροφορία που να οδηγεί στον εντοπισμό του υπαίτιου, τότε η μόνη σας σωτηρία αναφορικά με την ανέξοδη επισκευή του αυτοκινήτου θα ήταν αν είχατε προνοήσει για κάλυψη μικτής ασφάλειας.
Σε αντίθετη συνθήκη θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η πιθανότητα αποζημίωσης είναι πρακτικά μηδαμινή.
Ακόμη και αν δεν βρείτε το όχημα που προκάλεσε τη ζημιά, θα πρέπει να ενημερώσετε την αστυνομία και την ασφαλιστική σας εταιρεία, ώστε να καταγραφεί το συμβάν.
Με αυτό τον τρόπο θα εκμεταλλευτείτε όλες τις πιθανότητες που έχετε να εμφανιστεί σε δεύτερο χρόνο ο οδηγός που σας τράκαρε ή κάποιος αυτόπτης μάρτυρας που έχει κάποιο στοιχείο και να αποζημιωθείτε.
Τέλος, εάν υπάρχουν κάμερες καταστημάτων που έχουν καταγράψει το συμβάν και βοηθούν στον εντοπισμό του οδηγό που σας τράκαρε, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το υλικό τους αποτελεί αποδεικτικό στοιχείο για τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Εάν όμως ο υπαίτιος δεν αναγνωρίσει τα συγκεκριμένα στοιχεία και κινηθεί νομικά, τότε θα πρέπει να ξέρετε ότι τα ελληνικά δικαστήρια δεν θα δεχθούν τα βίντεο ως αποδεικτικά στοιχεία.