Αυτοκίνητο: Το βρήκες τρακαρισμένο; Τι πρέπει να κάνεις

Αυτοκίνητο: Ειδικά στους δρόμους της πόλης, δυτυχώς είναι συχνό το φαινόμενο να βρει ένας οδηγός το αυτοκίνητό του τρακαρισμένο ως την πλέον δυσάρεστη έκπληξη της ημέρας. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Αναμφίβολα ένας από τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί, η οποία σταθμεύουν τα οχήματά τους στο δρόμο και όχι σε κάποιο γκαράζ, είναι η πρόκληση ζημιάς από κάποιο άλλο διερχόμενο όχημα.

Μάλιστα, το φαινόμενο της πρόκλησης ζημιάς σε ένα αυτοκίνητο και η φυγή του οδηγού που την προκάλεσε είναι δυτυχώς ένα φαινόμενο που έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα.

Σε κάθε περίπτωση ο χρήστης του αυτοκινήτου με τις ζημιές θα πρέπει να διατηρήσει την ηρεμία του και να ακολουθήσει τα παρακάτω βήματα.

Το πρώτο πράγμα που κάνουμε στην περίπτωση που βρούμε το αυτοκίνητό μας τρακαρισμένο είναι να το ελέγξουμε περιμετρικά για να εξακριβώσουμε αν ο οδηγός του άλλου οχήματος έχει αφήσει κάποιο σημείωμα με τα στοιχεία του.

Σε περίπτωση που δεν βρούμε κάτι, ρωτάμε του περίοικους και τα γειτονικά μαγαζιά εάν είδαν το συμβάν ή εάν συγκράτησαν την πινακίδα με τον αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκίνητου που σας χτύπησε.

Εάν δεν μπορέσετε να λάβετε κάποια πληροφορία που να οδηγεί στον εντοπισμό του υπαίτιου, τότε η μόνη σας σωτηρία αναφορικά με την ανέξοδη επισκευή του αυτοκινήτου θα ήταν αν είχατε προνοήσει για κάλυψη μικτής ασφάλειας.

Σε αντίθετη συνθήκη θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η πιθανότητα αποζημίωσης είναι πρακτικά μηδαμινή.

Ακόμη και αν δεν βρείτε το όχημα που προκάλεσε τη ζημιά, θα πρέπει να ενημερώσετε την αστυνομία και την ασφαλιστική σας εταιρεία, ώστε να καταγραφεί το συμβάν.

Με αυτό τον τρόπο θα εκμεταλλευτείτε όλες τις πιθανότητες που έχετε να εμφανιστεί σε δεύτερο χρόνο ο οδηγός που σας τράκαρε ή κάποιος αυτόπτης μάρτυρας που έχει κάποιο στοιχείο και να αποζημιωθείτε.

Τέλος, εάν υπάρχουν κάμερες καταστημάτων που έχουν καταγράψει το συμβάν και βοηθούν στον εντοπισμό του οδηγό που σας τράκαρε, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το υλικό τους αποτελεί αποδεικτικό στοιχείο για τις ασφαλιστικές εταιρείες.

Εάν όμως ο υπαίτιος δεν αναγνωρίσει τα συγκεκριμένα στοιχεία και κινηθεί νομικά, τότε θα πρέπει να ξέρετε ότι τα ελληνικά δικαστήρια δεν θα δεχθούν τα βίντεο ως αποδεικτικά στοιχεία.

Αυτοκίνητο: Ενδείξεις καυσίμου κακής ποιότητας

– Παρότι είναι δύσκολο να το κάνει κάποιος, υπάρχει περίπτωση τα κακής ποιότητα καύσιμα να μπορούν να διακριθούν ακόμα και με οπτική επιθεώρηση.

Με κατάλοιπα να είναι εμφανή στην επιφάνεια. Επίσης, ένα κακής ποιότητας καύσιμο είναι πολύ πιθανό να συνοδεύεται από μία πολύ δυσάρεστη οσμή.

Επαναλαμβάνουμε πάντως ότι είναι δύσκολο για τον μέσο οδηγό να προβεί σε έναν οπτικό ή άλλο έλεγχο στο καύσιμο κάθε φορά που γεμίζει το αυτοκίνητό του.

– Η τρίτη ένδειξη είναι η πλέον χαρακτηριστική και αφορά στην περίεργη συμπεριφορά του κινητήρα του οχήματός μας μετά από μερικά χιλιόμετρα.

Οι στροφές θα ανεβαίνουν με δυσκολία, μπορεί να κάνει διακοπές, ενώ δεν αποκλείεται να δείτε και την ένδειξη «Check Engine» να ανάβει στο ταμπλό του αυτοκινήτου σας.

Ένδειξη κακής ποιότητας καυσίμου είναι και αν το αυτοκίνητό μας ξαφνικά εμφανίσει υψηλότερη κατανάλωση από τη συνήθη, αν και σε αυτή την περίπτωση μπορεί να φταίνε και άλλοι παράγοντες.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, τέτοιες «ασυνήθιστες» συμπεριφορές του αυτοκινήτου θα πρέπει να μας κάνουν να ξανασκεφτούμε το να ξαναβάλουμε βενζίνη από το ίδιο βενζινάδικο.

Αυτοκίνητο: Το μεγάλο κόλπο των καρτέλ με τη βενζίνη – Έτσι μας κλέβουν στην τιμή

Οι καταναλωτές στενάζουν από την ακρίβεια, την ίδια ώρα που τα καρτέλ της βενζίνης πλουτίζουν σε βάρος τους!

Τα θλιβερά ρεκόρ της ελληνικής αγοράς υγρών καυσίμων συνεχίζονται, καθώς και στα τελευταία στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με στοιχεία από τις 5 Δεκεμβρίου, η αμόλυβδη βενζίνη στην Ελλάδα ήταν η ακριβότερη της Ευρώπης, όπως συστηματικά συμβαίνει εδώ και αρκετούς μήνες.

Ισχυρές είναι πλέον οι ενδείξεις, ότι το μεγάλο κόλπο των συντελεστών της αγοράς είναι να μην περνούν στους καταναλωτές τη μεγάλη μείωση που έχει καταγραφεί στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου, αλλά να κρατούν μεγάλο μέρος της για να ενισχύουν τα κέρδη τους, που έχουν εκτοξευθεί φέτος σε επίπεδα ρεκόρ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του δελτίου καυσίμων της Κομισιόν, η αμόλυβδη βενζίνη στην Ελλάδα ήταν και πάλι η ακριβότερη της Ευρώπης, καθώς η μέση τιμή διαμορφώθηκε στα 1,957 ευρώ το λίτρο, με μικρή μείωση από την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα (1,989 ευρώ).

Οι Έλληνες καταναλωτές πληρώνουν 15% ακριβότερα τη βενζίνη από τον μέσο όρο τιμών στην Ε.Ε. των 27 χωρών και 12% ακριβότερα από τη μέση τιμή στην ευρωζώνη των 19 χωρών, σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής.

Σε χώρες με υψηλά εισοδήματα και επίσης βαριά φορολόγηση των καυσίμων, όπως η Γερμανία και η Ολλανδία, οι καταναλωτές πληρώνουν την αμόλυβδη αρκετά φθηνότερα από την Ελλάδα, στα 1,8 ευρώ το λίτρο.

Από τα στοιχεία για την εξέλιξη των τιμών στην ελληνική αγορά φέτος και την παράλληλη πορεία των διεθνών τιμών του πετρελαίου φαίνεται αρκετά καθαρά ότι στην Ελλάδα παρατηρείται το «φαινόμενο του πυραύλου και του φτερού», όπως το έχουν ονομάσει οι οικονομολόγοι:

Οταν οι διεθνείς τιμές αυξάνονται, οι τιμές της εσωτερικής αγοράς εκτοξεύονται σαν… πύραυλοι Οταν όμως οι διεθνείς τιμές υποχωρούν, οι τοπικές τιμές μειώνονται με πολύ πιο αργούς ρυθμούς, που θυμίζουν την πτώση ενός φτερού.

Στις αρχές Ιουνίου, η τιμή του πετρελαίου brent, παγκόσμιου σημείου αναφοράς για το αργό πετρέλαιο, έπιασε το υψηλότερο σημείο της για το 2022, στα 122 δολ. το βαρέλι.

Σε αυτή την ξέφρενη ανοδική κίνηση της τιμής του αργού, οι τιμές στην ελληνική αγορά, όπως είναι γνωστό, ανταποκρίθηκαν με… άκρως δυναμικό τρόπο, με αποτέλεσμα στις αρχές Ιουνίου η μέση τιμή στην Ελλάδα να εκτιναχθεί στα επίπεδα των 2,4 ευρώ το λίτρο.

Μετά την κορύφωση αυτή, η τιμή του brent βρέθηκε σε καθοδική πορεία, υποχωρώντας το τελευταίο διάστημα περισσότερο από 35%. Όμως, οι τιμές στην Ελλάδα έπεσαν με ρυθμό… φτερού, με μια μείωση από τον Ιούνιο της τάξεως του 16%.

Με αυτούς τους πρόχειρους υπολογισμούς φαίνεται ότι οι συντελεστές της αγοράς καυσίμων, δηλαδή πρωτίστως οι δύο καθετοποιημένοι όμιλοι διυλιστηρίων (Motor Oil και ΕΛΠΕ) που ταυτόχρονα ελέγχουν τις μεγαλύτερες εταιρείες εμπορίας και μεγάλα και διαρκώς επεκτεινόμενα δίκτυα πρατηρίων στη λιανική, περνούν στους Έλληνες καταναλωτές φέτος λιγότερη από τη μισή μείωση των διεθνών τιμών.

Η τρέχουσα χρονιά είναι η καλύτερη στην ιστορία αυτών των δύο καθετοποιημένων ομίλων, που καταγράφουν ρεκόρ κερδοφορίας, ενώ το υπουργείο Οικονομικών υπολογίζει ότι θα εισπράξει περισσότερα από 600 εκατ. ευρώ από την επιβολή του έκτακτου ευρωπαϊκού φόρου στα υπερκέρδη τους.

Οι καταναλωτές, όμως, δεν φαίνεται ότι μπορούν σύντομα να προσβλέπουν σε πιο λογικές τιμές της βενζίνης στα πρατήρια.

Πίσω από το φαινόμενο «πυραύλου – φτερού», όπως διαπιστώνεται στη διεθνή βιβλιογραφία για τον ανταγωνισμό, κατά κανόνα βρίσκονται συμπαιγνίες των συντελεστών της αγοράς για τη διαμόρφωση των τιμών, οι οποίες εμπίπτουν στην ελεγκτική αρμοδιότητα της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Η Επιτροπή έχει ήδη παρέμβει για το θέμα, αλλά, σε κάθε περίπτωση, οι ρυθμοί με τους οποίους κινείται δεν εγγυώνται γρήγορο αποτέλεσμα, ενώ έχει ήδη προχωρήσει σε πολλές παρεμβάσεις στο παρελθόν στην αγορά καυσίμων, χωρίς να επιτευχθεί ο (δύσκολος) στόχος της αποκατάστασης.