«Τίναξε» την μπάνκα η Wolt – Ποιοι… έσκασαν 7 δισ. ευρώ για να την αγοράσουν

Wolt: Η ταχεία παράδοση φαγητού έχει αρχίσει να εξελίσσεται σε… χρυσό καθώς η Wolt εξαγοράστηκε αντί του αστρονομικού ποσού των 7 δισ. ευρώ!

Η αμερικανική DoorDash κατέληξε σε συμφωνία για την εξαγορά της φινλανδικής εταιρείας διανομής Wolt σε μια συμφωνία συνολικής αξίας 7 δισεκατομμυρίων ευρώ, κάτι που την καθιστά την πιο ακριβή εξαγορά στην υπερ-ανταγωνιστική αγορά ταχείας παράδοσης φαγητού στην Ευρώπη.

Η Wolt με έδρα το Ελσίνκι, η οποία έχει περισσότερους από 4.000 υπαλλήλους, δραστηριοποιείται σε 23 ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, όπου η DoorDash ανυπομονεί να κερδίσει μια βάση μεταφέροντας τρόφιμα στους καταναλωτές. Με την εξαγορά αυτή η DoorDash συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, σε Ευρώπη και Ασία, προσθέτει πάνω από 30.000 καταστήματα και 2.500.000 μηνιαίους χρήστες στους ήδη 9 εκατομμύρια χρήστες της.

«Η ένωση των δυνάμεων με την Wolt θα μας επιτρέπουν να επιταχύνουμε τη διεθνή μας ανάπτυξη, ενώ παράλληλα αυξάνουμε την εστίασή μας στις ΗΠΑ», ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της DoorDash Τόνι Ζου σε δήλωσή του.

«Η DoorDash έχει δημιουργήσει μια απίστευτη επιχείρηση σε μια από τις πιο σημαντικές αγορές στον κόσμο, ενώ ενώ εμείς προερχόμασταν από μια μικρή χώρα και έπρεπε να κατακτήσουμε την τέχνη της επέκτασης πολύ νωρίς. Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, καταλάβαμε τις πολλές ομοιότητες των δύο ομάδων, των πολιτισμών και των εταιρειών μας, καθώς έχουμε διαμορφωθεί κάτω από παρόμοιες συνθήκες. Είμαστε απίστευτα ενθουσιασμένοι που ενώνουμε τις δυνάμεις μας με τον Tony και την ομάδα DoorDash για να οικοδομήσουμε κάτι ακόμα μεγαλύτερο μαζί», δήλωσε ο Miki Kuusi, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Wolt.

Η Wolt και η DoorDash δήλωσαν ότι αναμένουν ότι τα συνδυασμένα προσαρμοσμένα κέρδη θα φτάσουν τα 500 εκατομμύρια δολάρια το 2022, ενώ η συμφωνία αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους.

Τα έσοδα της αμερικανικής εταιρείας φτάνουν τα 1,28 δισ. δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2021, μια αύξηση 45% σε σχέση με πέρυσι.

Η Wolt, που ιδρύθηκε το 2014, είχε συγκεντρώσει περισσότερα από 800 εκατομμύρια δολάρια ως ιδιωτική εταιρεία, συμπεριλαμβανομένου ενός κύκλου χρηματοδότησης 530 εκατομμυρίων δολαρίων τον Ιανουάριο με επικεφαλής την Iconiq Capital.

Από την άλλη μεριά Softbank και Sequoia Capital έχουν επενδύσει στην DoorDash.

Wolt: «Χαριστική βολή» στο e-food! Επεκτείνεται και ελέγχει όλη την Αθήνα

Με ένα νέο dark store στο Μαρούσι, το Wolt Market καλύπτει όλα τα ψώνια της εβδομάδας και στο βόρειο τομέα της Αττικής, με την ευκολία και την ταχύτητα της Wolt. Προσπαθεί να σταθεί όρθιο το e-food μετά το ηχηρό «χαστούκι». Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Λίγους μήνες μετά την ανακοίνωση του πρώτου dark store του Wolt Market στην καρδιά της Αθήνας που σημείωσε μεγάλη επιτυχία, το δεύτερο dark store προστέθηκε στο δίκτυο της Wolt και από το Μαρούσι θα εξυπηρετεί τη διαρκώς αυξανόμενη ανάγκη των καταναλωτών για άμεση παράδοση προϊόντων supermarket στα βόρεια προάστια.

Οι πελάτες της Wolt μπορούν πλέον να κάνουν τις παραγγελίες τους για όλα τα ψώνια supermarket, μέσω του Wolt Market, με την παραγγελία τους να φτάνει στην πόρτα τους σε 20-30 λεπτά.

Στα ηλεκτρονικά ράφια του Wolt Market έχει τοποθετηθεί μια ευρεία γκάμα προϊόντων με 2.000 κωδικούς που διαρκώς εμπλουτίζεται και καλύπτει όλες τις ανάγκες όπως τρόφιμα, φρέσκα φρούτα και λαχανικά προς ζύγιση, συσκευασμένα προϊόντα όπως τυριά, αλλαντικά και κρέας, αλλά και είδη προσωπικής υγιεινής, καθαριστικά, χαρτικά και πολλά ακόμα.

Η τεχνολογική υπεροχή της εφαρμογής σε συνδυασμό με τις παραδόσεις 7 ημέρες την εβδομάδα, από τις 09:00 έως τις 00:00, και τη δυνατότητα live tracking της παραγγελίας, επιτρέπει στους πελάτες της Wolt να απολαμβάνουν τον ελεύθερο χρόνο τους αποκλειστικά με όσα τους φέρνουν χαρά! Παρέχεται επίσης ο προγραμματισμός της παράδοσης της παραγγελίας για ακόμη μεγαλύτερη διευκόλυνση, ενώ και οι συναλλαγές μπορούν να γίνουν με κάρτα ή με μετρητά.

Wolt: «Καταρρέει» to e-food μετά το σκάνδαλο

Ένα… λάθος έφερε την απόλυτη καταστροφή για γνωστή πλατφόρμα διανομών, efood. Βγαίνουν στους δρόμους οι διανομείς παρά τη στροφή 180 μοιρών από τη διοίκηση της εταιρείας. Τουλάχιστον 30% κάτω οι παραγγελίες. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Αποφασισμένα να κλιμακώσουν ακόμα περισσότερο τις κινητοποιήσεις τους κατά της ψηφιακής πλατφόρμας efood αντιδρώντας σε οποιαδήποτε προσπάθεια αλλαγής των εργασιών σχέσεων, εμφανίζονται τα συνδικάτα και οι συλλογικότητες εργαζομένων στο delivery και τις ταχυμεταφορές, όπως φάνηκε και απ’ τις αποφάσεις που έλαβαν κατά τη διάρκεια των συνελεύσεων που συγκάλεσαν το Σαββατοκύριακο.

Πρώτο στο «χορό» των κινητοποιήσεων εισέρχεται το Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Τουριστικών Επισιτιστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕΠΕ) Θεσσαλονίκης, το οποίο έχει προκηρύξει για σήμερα στάση εργασίας μεταξύ 10.00 και 14.00 για τους εργαζόμενους διανομείς της efood στους νομούς Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής και Πιερίας προαναγγέλλοντας παράλληλα και κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.

Δυο μέρες αργότερα, την Τετάρτη, θα πραγματοποιηθούν κινητοποιήσεις στην Αττική. Συγκεκριμένα το Συνδικάτο Επισιτισμού, Τουρισμού Ξενοδοχείων & Συναφών Επαγγελμάτων Νομού Αττικής και η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλου για Ταχυμεταφορείς (courier), Ταχυδιανομείς (delivery) και Υπαλλήλους Εξωτερικών Εργασιών με Δίκυκλο (Σ.Β.Ε.Ο.Δ) αποφάσισαν από κοινού να προκηρύξουν προειδοποιητική στάση εργασίας μεταξύ 12.00 και 16.00 και μοτοπορεία που θα ξεκινήσει απ’ τα Προπύλαια για να καταλήξει στα κεντρικά γραφεία της efood στο Ηράκλειο Αττικής.

Οι προειδοποιητικές κινητοποιήσεις, έρχονται σε συνέχεια του μηνύματος που έστειλε την περασμένη εβδομάδα η Online Delivery, η εταιρεία πίσω από την εφαρμογή e-food, σε διανομείς της. Με εκείνο το πρώτο μήνυμα η e-food, ενημέρωνε 115 διανομείς της, επί συνόλου 3.000, ότι δεν σκοπεύει να ανανεώσει τις τρίμηνες συμβάσεις εργασίας και αντ’ αυτού τους πρότεινε να γίνουν εάν το επιθυμούν freelancers.

Το γεγονός προκάλεσε σάλο μεταξύ των διανομέων, αφού εκλήφθηκε ως πρώτη και «τροχιοδεικτική» κίνηση αλλαγής των εργασιακών σχέσεων. Από το μοντέλο μισθωτής εργασίας – έστω με ‘νοικιασμένους’ από τη Manpower διανομείς- το οποίο χρησιμοποίησε για να κόψει το δρόμο στην ανταγωνίστρια της, Wolt που πρόσφερε αποκλειστικά συνεργασία στους δικούς της διανομείς, σε ένα μοντέλο επαγγελματικής συνεργασίας.

Παράλληλα όμως εκδηλώθηκε και ένα κύμα συμπαράστασης από σημαντικό μέρος πελατών της πλατφόρμας το οποίο τελικά εξελίχθηκε σε κύμα «ψηφιακού ακτιβισμού» με χιλιάδες χρήστες να αξιολογούν αρνητικά την πλατφόρμα προβαίνοντας και σε απεγκατάσταση της.

Μάλιστα επαγγελματίες της εστίασης που συνεργάζονται με την πλατφόρμα έλεγαν στο newmoney.gr πως την περασμένη Παρασκευή, όταν πήρε διαστάσεις η υπόθεση, αλλά και το Σάββατο, οι παραγγελίες που είχαν λάβει μέσω του efood ήταν 20% με 30% λιγότερες σε σχέση με αυτές που λάμβαναν προ του σάλου που δημιουργήθηκε. Σημειωτέον ότι η δημοφιλής εφαρμογή δέχεται πάνω από 200.000 παραγγελίες κατά μέσο όρο ημερησίως.

Μπροστά στο σάλο η εταιρεία επιχείρησε να τα «μαζέψει». Πρώτα εξέδωσε ανακοίνωση λέγοντας πως επρόκειτο για «λανθασμένη διατύπωση της πρόσφατης επικοινωνίας που έγινε προς 115 διανομείς των οποίων η σύμβαση λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου 2021».

Μία «λανθασμένη διατύπωση», που «δεν εκφράζει τη φιλοσοφία και την κουλτούρα της εταιρείας» και ως εκ τούτου την αποδοκιμάζει.

Λίγες ώρες αργότερα με νέο μήνυμα της ενημέρωνε τους διανομείς της ότι το σύνολο τους θα συνεχίσουν να έχουν την επιλογή:

– Να ανανεώσουν με τη λήξη την υπάρχουσα σύμβαση τους με τους ίδιους όρους.

– Εφόσον το επιθυμούν να γίνουν freelancers.

Το συμβάν πήρε και πολιτικές διαστάσεις με κυβέρνηση κι αντιπολίτευση να διασταυρώνουν τα ξίφη τους σχετικά με τον νέο εργασιακό νόμο Χατζηδάκη που ψηφίστηκε πριν από λίγο καιρό από τη Βουλή των Ελλήνων.

Υπενθυμίζεται ότι η Online Delivery κατά τον πρώτο χρόνο της πανδημίας είδε τον κύκλο εργασιών της να «εκτοξεύεται» κατά 49%, στα 64,4 εκατ. ευρώ, σε σχέση με το 2019.

Παράλληλα είδε τα καθαρά της κέρδη να αυξάνονται κατά 26,7%, στα 21,3 εκατ. ευρώ. Από τα τελευταία, τα 20 εκατ. ευρώ θα δοθούν ως μέρισμα στην «μαμά εταιρεία», την γερμανική πολυεθνική Delivery Hero.

Επίσης τα συνεργαζόμενα με αυτήν καταστήματα στις 30 Δεκεμβρίου 2020, είχαν ξεπεράσει τα 13.000.