Τιμές καυσίμων: Σε απόγνωση οι οδηγοί με τις τιμές καυσίμων που βλέπουν στα πρατήρια. Βάζουν 20 ευρώ και ο δείκτης δεν ανεβαίνει καν… Δείτε αναλυτικά τις τιμές της βενζίνης σε όλη την Ελλάδα, στο xristika.gr.
«Φωτιά και λάβρα» η βενζίνη σε όλη την Ελλάδα. Σε 15 από τα νησιά η τιμή της έχει ξεπεράσει ήδη τα 2 ευρώ και… συνεχίζει την ανηφόρα. 18,5% πάνω η τιμή από την αρχή του χρόνου και 24% σε σχέση με πέρυσι!
«Πρωταθλήτριες» στο ράλι τιμών οι Κυκλάδες, όπου η βενζίνη πωλείται κατά μέσο όρο προς 1,98€. Ακολουθούν τα Δωδεκάνησα, με την τιμή της απλής αμόλυβδης να έχει αγγίξει τα 1,90€ το λίτρο. Στη Λέσβο, η βενζίνη πωλείται για 1,826€ το λίτρο και στην Ευρυτανία και τη Σάμο οι πολίτες θα πληρώνουν 1,843 ευρώ και 1,823 ευρώ το λίτρο αντίστοιχα.
Ενδεικτικά, η απλή αμόλυβδη στην Αστυπάλαια εκτοξεύθηκε στα 2,060 ευρώ το λίτρο, ενώ και στη Σαντορίνη οι καταναλωτές βλέπουν την τιμή της βενζίνης να αγγίζει τα 2,10€. Στην Πάτμο έχει φτάσει τα 2,119 ευρώ το λίτρο, ενώ ίδια εικόνα παρατηρείται και σε Αλόννησο και Σίφνο όπου η τιμή πήρε την ανιούσα σε 2,106 και 2,084 ευρώ ανά λίτρο αντίστοιχα.
Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών, τα Ιόνια νησιά φαίνεται ότι έχουν το μικρότερο αντίκτυπο, καθώς παρατηρείται ότι η αμόλυβδη φτάνει στο 1,80€.
Ο νέος πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων, Θέμης Κιουρτζής μιλάει στο newsit.gr και αναλύει τις αλλαγές στις τιμές που θα «κάψουν» τις τσέπες των καταναλωτών.
«Πάντα είναι λίγο καλύτερη η κατάσταση σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Στο λεκανοπέδιο, η τιμή ξεπερνά τα 1,727€, ενώ στη Θεσσαλονίκη τα 1,721 ευρώ το λίτρο», λέει. Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Καυσίμων «η διαφοροποίηση μεταξύ ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας οφείλεται στο ειδικό κοστολόγιο που εφαρμόζεται στα νησιά εξαιτίας της τουριστικής περιόδου».
Ο μέσος καταναλωτής έχει επιβαρυνθεί κατά 4% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, καθώς πλέον η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης είναι στα 1,757€, ενώ τον Σεπτέμβριο άγγιζε το 1,70€ λεπτά το λίτρο.
Συγκριτικά με πέρσι, η αύξηση που παρατηρείται στην τιμή της αμόλυβδης αγγίζει το 24%. Συγκεκριμένα ενώ η αμόλυβδη έφτασε το 1,76€, τον περσινό Οκτώβριο η τιμή έφτανε τα 1,423 ευρώ, με τον κ. Κιουρτζή να επισημαίνει ότι όσον αφορά στην προηγούμενη χρονιά «το γεγονός ότι είχαμε lockdown έπαιξε σημαντικό ρόλο και οι τιμές τότε ήταν πολύ χαμηλές».
«Οι οδηγοί στην Ελλάδα θα πληρώνουν την αμόλυβδη κατά τουλάχιστον 18,5% πιο ακριβά από τις αρχές του έτους και 24% από πέρσι», λέει ο Θέμης Κιουρτζής. Αυτό, όπως αναφέρει «είναι συνέπεια των νέων αυξήσεων στις παγκόσμιες τιμές του πετρελαίου οι οποίες ξεπέρασαν ξανά τα 80 δολάρια το βαρέλι και διαμορφώνονται στα υψηλότερα επίπεδα από το 2018».
Το ράλι των διεθνών τιμών του πετρελαίου ακολουθούν εκτός από τα καύσιμα και το πετρέλαιο θέρμανσης.
Τιμές καυσίμων: Δωδεκάνησα
- Αστυπάλαια 2,030-2,060
- Κάλυμνος 1,910-2,010
- Πάτμος 2,009-2,119
- Κάρπαθος 1,985-2,015
- Ρόδος 1,819-1,998
Τιμές καυσίμων: Κυκλάδες
- Σαντορίνη 1,954-2,106
- Μύκονος 1,947-2,065
- Τήνος 1,898-2,069
- Πάρος 1,920- 2,040
- Σίφνος 2,029-2,084
- Άνδρος 1,930- 2,040
Τιμές καυσίμων: Βόρειο Αιγαίο
- Λέσβος 1,720-2,040
- Λήμνος 1,950-2,040
Τιμές καυσίμων: Σποράδες
- Σκιάθος 1,950-2,048
- Αλόννησος 2,093-2,120
- Σκόπελος 1,978-2,079
Τιμές καυσίμων:Ιόνιο
- Κέρκυρα 1,749-1,898
- Κεφαλονιά 1,775-1,958
- Ζάκυνθος 1,720- 1,869
- Λευκάδα 1,749- 1,969
Τιμές καυσίμων: Πώς θα καταλάβετε αν σας κλέβουν στο πρατήριο
Πώς να ξέρετε πάντα αν σας κλέβουν στις τιμές. Η πλατφόρμα που σου δίνει πληροφορίες για πετρέλαιο, βενζίνη, αέριο, αλλά και τις τιμές των Σούπερ μάρκετ. Όλες οι λεπτομέρειες για τα καύσιμα στο xristika.gr.
Η ηλεκτρονική πλατφόρμα e-Καταναλωτής στοχεύει να αποτελέσει τον βασικό μηχανισμό παρακολούθησης της αγοράς, με μεγάλο ποσοστό κάλυψης της κατανάλωσης. Η διαφάνεια των τιμών διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην εύρυθμη λειτουργία της αγοράς.
Σύμφωνα με όσα προβλέπονται, τα σούπερ μάρκετ, με συνολικό ετήσιο κύκλο εργασιών που ξεπερνάει, ετησίως, τα 90.000.000 ευρώ, πρέπει να ενημερώνουν καθημερινά την ηλεκτρονική πλατφόρμα e-Καταναλωτής με τις ημερήσιες τιμές των προϊόντων, ενώ προβλέπεται και η καταγραφή των λιανικών τιμών των υγρών καυσίμων, του υγραερίου κίνησης, του πετρελαίου θέρμανσης και του πεπιεσμένου φυσικού αερίου.
Όλα αυτά θα διαδραματίζονται μέσω της διαλειτουργικότητας των πληροφοριακών συστημάτων e-Καταναλωτής και του συστήματος Εισροών-Εκροών Καυσίμων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
Η διεύθυνση Διαχείρισης Δεδομένων και Στατιστικής Επεξεργασίας και Εποπτείας Ηλεκτρονικού Εμπορίου της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων ορίζεται ως αρμόδια αρχή για τον έλεγχο συμμόρφωσης των υπόχρεων, καθώς και για την καταγραφή των λιανικών τιμών των υγρών καυσίμων, του υγραερίου κίνησης («AUTOGAS»), του πετρελαίου θέρμανσης και του πεπιεσμένου φυσικού αερίου («CNG»), μέσω της διαλειτουργικότητας των πληροφοριακών συστημάτων e-Καταναλωτής της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και του συστήματος Εισροών-Εκροών Καυσίμων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.).
Οι επιχειρήσεις υπεραγορών τροφίμων που ασκούν δραστηριότητες λιανικής πώλησης (σούπερ μάρκετ), των οποίων ο συνολικός ετήσιος κύκλος εργασιών ξεπερνάει τα ενενήντα εκατομμύρια (90.000.000) ευρώ ετησίως υποχρεούνται να ενημερώνουν καθημερινά με τις τιμές ραφιού ανά κατάστημα ή συνολικά την ηλεκτρονική πλατφόρμα e-Καταναλωτής της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων με τις ημερήσιες τιμές των προϊόντων.
Η ενημέρωση αφορά στην ίδια ημέρα, ολοκληρώνεται το αργότερο μέχρι τις 8:00 π.μ. της ιδίας ημέρας (κατά το άνοιγμα των καταστημάτων) και αφορά στις τιμές που θα έχουν οι υπεραγορές τροφίμων κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης ημέρας στα προϊόντα και στις υπηρεσίες τους.
Τιμές καυσίμων: Έρχονται διόδια με τους ρύπους;
Την πληρωμή διοδίων ανάλογα με τους ρύπους των αυτοκινήτων αλλά και αύξηση τόσο της τιμής όσο και της φορολογίας των diesel αυτοκινήτων προτείνει με έκθεσή του ο ΟΟΣΑ.
Μια σειρά από νέα μέτρα για να κάνει η Eλλάδα περισσότερα βήματα προς την ταχύτερη μετάβαση στην οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα προτείνει ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), που πάντως αναγνωρίζει πως η χώρα έχει σημειώσει πρόοδο τα τελευταία χρόνια.
Σύμφωνα με το autotriti.gr,ο ΟOΣΑ προτείνει μεταξύ άλλων:
Aναθεώρηση της φορολογικής διαφοροποίησης των καυσίμων, κάτι που συνεπάγεται το σταδιακό κλείσιμο της ψαλίδας μεταξύ των φόρων βενζίνης και ντίζελ.
Εναρμόνιση της φορολογίας των νέων και των παλαιών οχημάτων. Διαφοροποίηση του τέλους κυκλοφορίας σύμφωνα με τα όρια εκπομπών ρύπων πέραν του διοξειδίου του άνθρακα έως ότου το κόστος των διοδίων συνδεθεί με τα επίπεδα εκπομπών ρύπων των οχημάτων.
Ο ΟOΣΑ προτείνει τα παραπάνω μέτρα γιατί σύμφωνα με την μελέτη του, το ντίζελ φορολογείται λιγότερο από την βενζίνη, παρόλο που είναι πιο ρυπογόνο.
Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την άρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας ντιζελοκίνητων οχημάτων στα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και τη θέσπιση κριτηρίων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στα τέλη κυκλοφορίας, ενθάρρυνε τις πωλήσεις των ντιζελοκίνητων οχημάτων.
Ακόμη ένας λόγος είναι γιατί ο στόλος οχημάτων στην Ελλάδα είναι από τους γηραιότερους στην Ευρώπη (Ο μέσος όρος ηλικίας των επιβατικών οχημάτων στην Ελλάδα είναι 15 χρόνια και των φορτηγών αυτοκινήτων 20 χρόνια). Η οικονομική κρίση και τα μειωμένα τέλη κυκλοφορίας για παλαιότερα οχήματα αποτέλεσαν αντικίνητρα για την ανανέωσή του.
Επίσης, ο ΟOΣΑ σημειώνει πως η Ελλάδα έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο όσον αφορά την ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (κυρίως της αιολικής και της ηλιακής με χρήση φωτοβολταϊκών). Το 2018, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) αντιστοιχούσαν στο 13% της συνολικής παραγωγής πρωτογενούς ενέργειας και στο 31% της ηλεκτροπαραγωγής, υπερκεράζοντας τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ (10% και 26% αντίστοιχα).
Η χώρα πέτυχε τον στόχο για το 2020 που έθεσε η Οδηγία της ΕΕ για την προώθηση της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
Εντούτοις, εξακολουθεί να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πετρέλαιο και τον άνθρακα ενώ κρούεται το καμπανάκι του κινδύνου γιατί εξακολουθούν να καταγράφονται ατμοσφαιρικοί ρύποι στις αστικές περιοχές που υπερβαίνουν τα όρια που τίθενται από την νομοθεσία της ΕΕ, με σοβαρές επιπτώσεις για τη δημόσια υγεία. Η Ελλάδα υστερεί στην ανάπτυξη ενός εθνικού προγράμματος ελέγχου της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.