Πώς δρουν τα κυκλώματα νοθείας καυσίμων. Τι είναι το «Designer Fuel Oil». Δείτε στο xristika.gr τι πρέπει να προσέξετε για να μην σας κλέβουν στα πρατήρια.

Διεθνές κύκλωμα νοθείας βενζίνης που λειτουργεί με τη νέα μέθοδο «Designer Fuel Oil», εντόπισαν οι τελωνειακές υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΑΑΔΕ, οι ελεγκτές παρακολουθούσαν βυτιοφόρο όχημα, με πινακίδες Βόρειας Μακεδονίας, το οποίο είχε δηλώσει ότι μετέφερε στην Ελλάδα χημικούς διαλύτες.

Στο τελωνείο Πειραιά, πήραν δείγμα από το φορτίο του, που προσομοίαζε με βενζίνη, και το εξέτασαν μακροσκοπικά.

Παράλληλα, έλεγξαν την εταιρεία, που εμφανιζόταν ως παραλήπτρια και διαπίστωσαν ότι πρόκειται για πρόσφατα συσταθείσα εταιρεία, η οποία είχε φέρει σε μικρό χρονικό διάστημα μεγάλες ποσότητες του συγκεκριμένου προϊόντος.

Συγκεκριμένα, από τις 26 Νοεμβρίου 2020 έως τις 5 Ιανουαρίου 2021, εισήγαγε 151.218 λίτρα. Επιπλέον, συνεργαζόμενη εταιρεία έχει πραγματοποιήσει από τον Ιούλιο του 2020, δεκαπέντε εισαγωγές χημικών διαλυτών, συνολικής ποσότητας 390.000 λίτρων.

Ειδική ομάδα επισκέφθηκε αμέσως την έδρα, που είχε δηλώσει η εταιρεία, όπου και διαπιστώθηκε ότι τα γραφεία ήταν κενά.

Η έρευνα στα πληροφοριακά συστήματα των τελωνειακών αρχών εντόπισε την ύπαρξη συσχετιζόμενων ΑΦΜ, που οδήγησαν σε άλλα φυσικά και νομικά πρόσωπα, τα οποία σχετίζονται με την αποστολή από τη Βουλγαρία στην Ελλάδα των ίδιων Χημικών Διαλυτών.

Από τον ηλεκτρονικό έλεγχο, διαπιστώθηκε η ύπαρξη κοινών παραμέτρων, που οδηγούν σε modus operandi αυτών των νομικών προσώπων. Το βυτιοφόρο και το περιεχόμενό του δεσμεύθηκαν προσωρινά και το βυτίο σφραγίστηκε, ενώ αφαιρέθηκαν οι πινακίδες του οχήματος και κρατήθηκε η άδεια κυκλοφορίας του

Καύσιμα: Η «έξυπνη φόρμουλα»

Το κύκλωμα που εντοπίστηκε χρησιμοποιεί την «έξυπνη φόρμουλα», που ονομάζεται Designer Fuel Oil. Αποτελεί ένα νέο προϊόν, του οποίου η πρόσμειξη σε ποσοστό 30-40% με τη βενζίνη, είναι μη ανιχνεύσιμη από τα χημικά εργαστήρια.

Μάλιστα, το δείγμα, που εξετάστηκε από το Γενικό Χημείο του Κράτους, αποτελεί μείγμα ελαφρών λαδιών και αιθανόλης, το οποίο, αναμεμειγμένο με βενζίνη σε συγκεκριμένα όρια, μπορεί να μην ανιχνεύεται και να καθίσταται αδύνατη η τεκμηρίωση της προκύπτουσας νοθείας.

Συγκεκριμένα, ανιχνεύθηκε ότι το προϊόν αυτό περιέχει αριθμό οκτανίων RON 97, που το καθιστά ιδανικό για πρόσμειξη με βενζίνες. Το γεγονός, επίσης, ότι κοστίζει 10-20 λεπτά το λίτρο καθιστά προφανές το τεράστιο περιθώριο κέρδους των λαθρεμπορικών κυκλωμάτων.

Εκτιμάται ότι μεγάλες ποσότητες του συγκεκριμένου προϊόντος έχουν αποσταλεί, από γειτονικές χώρες προς την Ελλάδα, με τη χρήση εταιρικών σχημάτων, τα οποία λειτουργούν για 3-4 μήνες και αντικαθίστανται από άλλα νομικά σχήματα, προκειμένου να μην γίνονται αντιληπτά από τις ελεγκτικές αρχές.

Μάλιστα όπως σημειώνει η ΑΑΔΕ η έρευνα συνεχίζεται σε συνεργασία και με άλλες συναρμόδιες Αρχές.

Δείτε επίσης:

Σεισμός στην αγορά: «Tο μεγάλο μπαμ» – Εξέλιξη – «βόμβα» με τον Σκλαβενίτη

Η έκτακτη ανακοίνωση της Vodafone που τους τρέλανε όλους – Απίθανη προσφορά

«Λουκέτο» σε κορυφαία ελληνική εταιρεία – Εξαγοράζεται από Τούρκους

Καύσιμα: Δυσάρεστη εξέλιξη για χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων

Για ακόμη μια φορά χιλιάδες ιδιοκτήτες diesel οχημάτων μπαίνουν στο… στόχαστρο των Αρχών καθώς η απόφασή τους φαίνεται πως θα πληρωθεί ακριβά.

Aπό 1/1/2021, μπήκε σε εφαρμογή περιβαλλοντολογικό χαράτισ όπου θα θεσπιστεί πράσινο τέλος στην κατανάλωση πετρελαίου κίνησης (diesel) ίσου με 0,03 ευρώ/λίτρο, ως αντικίνητρο επιλογής του ρυπογόνου αυτού καυσίμου για χρήση από τον τομέα των μεταφορών.

Τα έσοδα θα κατευθύνονται –μεταξύ άλλων- για την ενίσχυση των έργων ΑΠΕ και την αύξηση του ποσοστού των ΑΠΕ στο ενεργειακό μείγμα, την βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και εξοικονόμησης, την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Με Υπουργική Απόφαση το ποσό θα κατανέμεται κάθε χρόνο ανάλογα με τις ανάγκες.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του υπουργείου Περιβάλλοντος:

Με τροπολογία που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής Νομοθεσίας», το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ρυθμίζει –όπως είχε προαναγγείλει ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης- τα χρηματοοικονομικά και διαρθρωτικά μέτρα για τη στήριξη των ΑΠΕ που χρήζουν νομοθετικής παρέμβασης. Διευκρινίζεται ότι ισχύουν και όλα τα υπόλοιπα μέτρα που έχουν ανακοινωθεί και θα ρυθμιστούν με τον κατάλληλο τρόπο.

Στην ίδια «ενεργειακή» τροπολογία προβλέπονται ρυθμίσεις που διευκολύνουν την υλοποίηση του σχεδιασμού της κυβέρνησης για την δίκαιη αναπτυξιακή μετάβαση της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης. Αυτές αφορούν αφενός στα Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια στις λεγόμενες «Ζώνες Απολιγνιτοποίησης», που θα καθορίζουν τις χρήσεις γης στις περιοχές όπου αναπτυσσόταν η λιγνιτική δραστηριότητα της ΔΕΗ, αφετέρου στην υλοποίηση επενδύσεων ΑΠΕ εντός των περιοχών των λιγνιτικών πεδίων και λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ.

Προβλέπεται τέλος, μεταξύ άλλων, η αναπροσαρμογή των συντελεστών του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο ηλεκτρικό ρεύμα σύμφωνα με τα επίπεδα κατανάλωσης για τις επιχειρήσεις και τις βιομηχανίες της υψηλής και της μέσης τάσης.

Καύσιμα: Μπλόκο στα πετρελαιοκίνητα!

Μπλόκο στα παλιά και ρυπογόνα diesel σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θέλει να βάλει η κυβέρνηση καθώς παρατηρείται ανεξέλεγκτη κυκλοφορία αυτοκινήτων τεχνολογίας Euro 4 ίσως και παλαιότερων.

Ο έλεγχος των οχημάτων που εισέρχονται στην Ελλάδα και είναι ντιζελοκίνητα κατηγορίας Euro 4 ή και παλαιότερα είναι δύσκολο ενώ το ίδιο δύσκολο είναι να εντοπιστούν. Προτεραιότητα του υπουργείου είναι ο έλεγχος των οχημάτων αυτών, ο εντοπισμός τους και η επιβολή προστίμων στους ιδιοκτήτες που, αν και απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε μεγαλουπόλεις, αυτοί κυκλοφορούν κανονικά.

Το κυβερνητικό επιτελείο εξετάζει να εφαρμόσει και την διασταύρωση των στοιχείων των ιδιοκτητών παλαιών και ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων ώστε να διαπιστώσει πολύ εύκολα ποιοι έχουν μόνιμη κατοικία στην Αθήνα και έχουν δηλώσει τα παλαιά diesel οχήματά τους στο… εξοχικό τους ή δεν έχουν καν εξοχικό αλλά έχουν καταθέσει μια υπεύθυνη δήλωση ότι διαμένουν στην επαρχία!

Με αυτό τον τρόπο η διασταύρωση των στοιχείων των ιδιοκτητών παλαιών πετρελαιοκίνητων οχημάτων θα γίνει με ένα κλικ και βέβαια θα καλεστούν από τις Αρχές ώστε να βεβαιώσουν τόσο την ύπαρξη… εξοχικού όσο και το γεγονός ότι τα παλαιά diesel αυτοκίνητά τους κινούνται μόνο στην επαρχία και όχι εντός των απαγορευμένων ζωνών σε Αττική και Θεσσαλονίκη.

Ένα άλλο τρωτό σημείο όπου υπάρχει στην παράνομη κίνηση των παλαιών και ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων οχημάτων στο οποίο θα πιέσει το κυβερνητικό επιτελείο αφορά στην ασφάλισή τους. Ειδικότερα αν διαπιστωθεί ότι κάποιο πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο που πληροί τις οδηγίες ρύπων Euro4 ή και παλαιότερες κινηθεί παράνομα εντός Αττικής ή Θεσσαλονίκης και εμπλακεί σε τροχαίο η ασφαλιστική του εταιρεία δεν θα αποζημιώνει τις ζημιές που έχει προκαλέσει ή τους έχουν προκαλέσει άλλοι γιατί πολύ απλά απαγορεύεται η κυκλοφορία του! Παράλληλα οι Αρχές θα πρέπει αν καλεστούν για να καταγράψουν το συμβάν θα πρέπει να εφαρμόσουν το νόμο και να επιβάλλουν το πρόστιμο των 100 ευρώ που ορίζει ο ΚΟΚ στον παραβάτη οδηγό.

Καύσιμα: Έρχονται διόδια με τους ρύπους;

Την πληρωμή διοδίων ανάλογα με τους ρύπους των αυτοκινήτων αλλά και αύξηση τόσο της τιμής όσο και της φορολογίας των diesel αυτοκινήτων προτείνει με έκθεσή του ο ΟΟΣΑ.

Μια σειρά από νέα μέτρα για να κάνει η Eλλάδα περισσότερα βήματα προς την ταχύτερη μετάβαση στην οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα προτείνει ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), που πάντως αναγνωρίζει πως η χώρα έχει σημειώσει πρόοδο τα τελευταία χρόνια.

Σύμφωνα με το autotriti.gr,ο ΟOΣΑ προτείνει μεταξύ άλλων:

Aναθεώρηση της φορολογικής διαφοροποίησης των καυσίμων, κάτι που συνεπάγεται το σταδιακό κλείσιμο της ψαλίδας μεταξύ των φόρων βενζίνης και ντίζελ.

Εναρμόνιση της φορολογίας των νέων και των παλαιών οχημάτων. Διαφοροποίηση του τέλους κυκλοφορίας σύμφωνα με τα όρια εκπομπών ρύπων πέραν του διοξειδίου του άνθρακα έως ότου το κόστος των διοδίων συνδεθεί με τα επίπεδα εκπομπών ρύπων των οχημάτων.

Ο ΟOΣΑ προτείνει τα παραπάνω μέτρα γιατί σύμφωνα με την μελέτη του, το ντίζελ φορολογείται λιγότερο από την βενζίνη, παρόλο που είναι πιο ρυπογόνο. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την άρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας ντιζελοκίνητων οχημάτων στα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και τη θέσπιση κριτηρίων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στα τέλη κυκλοφορίας, ενθάρρυνε τις πωλήσεις των ντιζελοκίνητων οχημάτων. Ακόμη ένας λόγος είναι γιατί ο στόλος οχημάτων στην Ελλάδα είναι από τους γηραιότερους στην Ευρώπη (Ο μέσος όρος ηλικίας των επιβατικών οχημάτων στην Ελλάδα είναι 15 χρόνια και των φορτηγών αυτοκινήτων 20 χρόνια). Η οικονομική κρίση και τα μειωμένα τέλη κυκλοφορίας για παλαιότερα οχήματα αποτέλεσαν αντικίνητρα για την ανανέωσή του.

Επίσης, ο ΟOΣΑ σημειώνει πως η Ελλάδα έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο όσον αφορά την ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (κυρίως της αιολικής και της ηλιακής με χρήση φωτοβολταϊκών). Το 2018, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) αντιστοιχούσαν στο 13% της συνολικής παραγωγής πρωτογενούς ενέργειας και στο 31% της ηλεκτροπαραγωγής, υπερκεράζοντας τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ (10% και 26% αντίστοιχα). Η χώρα πέτυχε τον στόχο για το 2020 που έθεσε η Οδηγία της ΕΕ για την προώθηση της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.

Εντούτοις, εξακολουθεί να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πετρέλαιο και τον άνθρακα ενώ κρούεται το καμπανάκι του κινδύνου γιατί εξακολουθούν να καταγράφονται ατμοσφαιρικοί ρύποι στις αστικές περιοχές που υπερβαίνουν τα όρια που τίθενται από την νομοθεσία της ΕΕ, με σοβαρές επιπτώσεις για τη δημόσια υγεία. Η Ελλάδα υστερεί στην ανάπτυξη ενός εθνικού προγράμματος ελέγχου της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Δείτε επίσης:

Σεισμός στην αγορά: «Tο μεγάλο μπαμ» – Εξέλιξη – «βόμβα» με τον Σκλαβενίτη

Η έκτακτη ανακοίνωση της Vodafone που τους τρέλανε όλους – Απίθανη προσφορά

«Λουκέτο» σε κορυφαία ελληνική εταιρεία – Εξαγοράζεται από Τούρκους

Διαβάστε όλα τα νέα στο topics.gr