TikTok: Την ώρα που το μέλλον του TikTok κρέμεται από μια… κλωστή στην Ευρώπη, το δημοφιλέστερο social media εξέδωσε ανακοίνωση!
Με στόχο να βοηθηθούν οι δημιουργοί να κατανοήσουν τους κανόνες του Tik Tok, η πλατφόρμα ανανεώνει, τους κανόνες και τα πρότυπα συμμετοχής στην κοινότητα.
Οπως αναφέρεται σε ανακοίνωση, για πρώτη φορά, η πλατφόρμα μοιράζεται τις Αρχές Κοινότητας του TikTok για να βοηθήσει τους ανθρώπους να κατανοήσουν τις αποφάσεις της, σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο διατηρείται το TikTok ασφαλές και να οικοδομηθεί εμπιστοσύνη στην προσέγγισή αυτή. Αυτές οι αρχές βασίζονται στη δέσμευσή του Tik Tok να προασπίζεται τα ανθρώπινα δικαιώματα και να ευθυγραμμίζεται με τα διεθνή νομικά πλαίσια.
“Αυτές οι αρχές καθοδηγούν τις αποφάσεις μας σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο διαχειριζόμαστε το περιεχόμενο, ώστε να μπορούμε να προσπαθούμε να είμαστε δίκαιοι στις ενέργειές μας, να προστατεύουμε την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και να βρίσκουμε μια ισορροπία μεταξύ της ελευθερίας της έκφρασης και της πρόληψης βλάβης.
Για να ενημερώσουμε τον πιο ολοκληρωμένο τρόπο τις Οδηγίες κοινότητας, συμβουλευτήκαμε περισσότερους από 100 οργανισμούς σε όλο τον κόσμο και μέλη της κοινότητάς μας.
Η συμβολή τους μας βοήθησε να ενισχύσουμε τους κανόνες μας και να ανταποκριθούμε σε νέες απειλές και πιθανές βλάβες.
Μερικές από τις βασικές αλλαγές είναι:
- ενίσχυση των κανόνων μας σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο μεταχειριζόμαστε τα συνθετικά μέσα, τα οποία αφορούν περιεχόμενο που δημιουργείται ή τροποποιείται μέσω με τεχνητή νοημοσύνη·
- προσθέτοντας τη λέξη “φυλή” ως προστατευόμενο χαρακτηριστικό στις πολιτικές μας για ρητορική μίσους και συμπεριφορά μίσους.
- περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το έργο μας για την προστασία της πολιτικής και εκλογικής ακεραιότητας, συμπεριλαμβανομένης της προσέγγισής μας σε λογαριασμούς κυβέρνησης, πολιτικών και πολιτικών κομμάτων.
- Οι νέες Οδηγίες Kοινότητας θα τεθούν σε ισχύ στις 21 Απριλίου. Τους επόμενους μήνες, θα παρέχουμε πρόσθετη εκπαίδευση στους συντονιστές μας, προκειμένου να βοηθήσουμε στην αποτελεσματική εφαρμογή αυτών των ενημερωμένων κανόνων και προτύπων καθώς αρχίζουν να κυκλοφορούν.
Συγκεντρώσαμε σε ένα μέρος τα πάντα σχετικά με τους κανόνες και τα πρότυπά μας, ώστε όλοι, από δημιουργούς έως ερευνητές, να μπορούν να λάβουν αυτό που χρειάζονται, με βάση τα σχόλια που έχουμε ακούσει.
Έχουμε αναθεωρήσει τον τρόπο με τον οποίο οργανώνουμε τους κανόνες μας θεματικά σε διαφορετικές θεματικές περιοχές και για καθεμία από αυτές (για παράδειγμα, Συμπεριφορική και Ψυχική Υγεία), αρχικά εξηγούμε εν συντομία τι δεν επιτρέπουμε και στη συνέχεια παρέχουμε περισσότερες λεπτομέρειες, όπως π.χ. ορισμούς και το εύρος των δράσεων που θα μπορούσαμε να λάβουμε.
Έχουμε επίσης παρουσιάσει τους τέσσερις πυλώνες της προσέγγισής μας στη διαχείριση περιεχομένου:
- κατάργηση του παραβατικού περιεχομένου.
- περιορισμός ηλικίας σε περιεχόμενο για ενηλίκους, ώστε να το βλέπουν μόνο ενήλικες (18 ετών και άνω). (Για υπενθύμιση, αυτό το περιεχόμενο πρέπει να συμμορφώνεται με τις Οδηγίες κοινότητας).
- καθιστούμε ακατάλληλο για σύσταση στη ροή For You περιεχόμενο που δεν είναι κατάλληλο για το ευρύ κοινό.
- ενδυνάμωση της κοινότητάς μας με εργαλεία και πόρους για να διατηρήσουν τον έλεγχο της εμπειρίας τους.
Η σημερινή ενημέρωση των Οδηγιών Κοινότητας αφορά επίσης και στη στρατηγική επιτήρησης με το να:
- Μοιραζόμαστε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις ενέργειές μας κατά λογαριασμών που παραβιάζουν τους κανόνες μας, μετά την πρόσφατη ενημέρωσή μας και διευκρινίζουμε ότι δεν επιτρέπουμε τη χρήση πολλαπλών λογαριασμών ώστε να παρακάμψουμε σκόπιμα τους κανόνες μας ή την επιβολή τους.
- Εξηγούμε τους παράγοντες που λαμβάνουμε υπόψη μας όταν επιβάλλουμε τους κανόνες μας με βάση το δημόσιο συμφέρον, καθώς και την προσέγγισή μας στο περιεχόμενο που ασκεί κριτική σε δημόσια πρόσωπα.
- Συμπεριλαμβάνονται περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούμε ενημερωτικές ετικέτες, προειδοποιήσεις και οθόνες συμμετοχής.
- Είμαστε περήφανοι που μοιραζόμαστε αυτές τις ανανεωμένες Οδηγίες Κοινότητας, προσφέροντας στην κοινότητά μας πολύ μεγαλύτερη διαφάνεια σχετικά με τους κανόνες μας και τον τρόπο με τον οποίο τους εφαρμόζουμε. Χρειάζεται συλλογική προσπάθεια για να κρατήσουμε τους ανθρώπους ασφαλείς στο διαδίκτυο, επομένως είμαστε ευγνώμονες σε όλους στην κοινότητα του TikTok και σε όλους τους εξωτερικούς ειδικούς που συνέβαλαν και συνεχίζουν να μας βοηθούν να ενισχύσουμε τους κανόνες μας και να παραμείνουμε ένα βήμα μπροστά από τις αναδυόμενες απειλές.
Πιστεύουμε ότι όλοι αξίζουν να αισθάνονται ασφαλείς στο διαδίκτυο και ότι το να νιώθουμε ασφαλείς είναι το κλειδί για να ξεκλειδώσουμε τη φαντασία και τη δημιουργική έκφραση.
Γι’ αυτό συνεχίζουμε να επενδύουμε στη δουλειά μας για να διατηρήσουμε το TikTok ένα ασφαλές, χωρίς αποκλεισμούς και αυθεντικό σπίτι για την παγκόσμια κοινότητά μας, ώστε να μπορεί να δημιουργεί, να ανακαλύπτει και να συνδέεται.”, αναφέρει η ανακοίνωση.
TikTok: Φτάνει το τέλος του; Απαγορεύεται σε όλο τον πλανήτη – Τι ισχύει για την Ελλάδα
Άδοξο τέλος φαίνεται πως θα έχει το TikTok καθώς οι απαγορεύσεις σε όλο τον πλανήτη διαδέχονται η μια την άλλη!
Οι αμερικανικές ομοσπονδιακές υπηρεσίες καλούνται να εγγυηθούν πως οι συσκευές τους δεν θα έχουν εγκατεστημένη και δεν θα επιτρέπουν ούτε την εγκατάσταση ούτε τη χρήση της εφαρμογής βίντεο TikTok μέσα σε χρονικό διάστημα το πολύ 30 ημερών, δυνάμει εγκυκλίου που δημοσιοποιήθηκε χθες Δευτέρα από την υπηρεσία διαχείρισης και προϋπολογισμού (Office of Management and Budget, OMB) του Λευκού Οίκου.
Η εγκύκλιος της OMB διανεμήθηκε για να δοθούν διευκρινίσεις ως προς εφαρμογή του νόμου, τον οποίο κύρωσε υπογράφοντάς τον ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν στις αρχές Ιανουαρίου.
Στο «μνημόνιο προς τους επικεφαλής» των ομοσπονδιακών υπηρεσιών, που υπογράφει η Σαλάντα Γιανγκ, η επικεφαλής της OMB, ζητείται από όλες να «απεγκαταστήσουν και να απαγορεύσουν τις εγκαταστάσεις» της εφαρμογής συσκευών που τους ανήκουν ή διαχειρίζονται, και να «απαγορεύσουν την διαδικτυακή κίνηση» από τις συσκευές τους σε αυτή την εφαρμογή.
Η εξαιρετικά δημοφιλής πλατφόρμα σύντομων βίντεο έχει μπει στο στόχαστρο της Δύσης, όπου κάποιες κυβερνήσεις λένε πως ανησυχούν ότι το Πεκίνο ίσως αποκτήσει πρόσβαση στα δεδομένα χρηστών στον κόσμο ολόκληρο.
Η απαγόρευση της χρήσης της στις συσκευές της αμερικανικής ομοσπονδιακής κυβέρνησης καταγράφεται μερικές ημέρες μετά την παρόμοια απόφαση που έλαβε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, απαγορεύοντας τη χρήση του TikTok σε όλο το προσωπικό της ανεξαιρέτως, για την «προστασία» του θεσμού.
Η κυβέρνηση του Καναδά από την πλευρά της ανακοίνωσε χθες Δευτέρα πως θα απαγορευθεί η χρήση της πλατφόρμας TikTok σε όλες τις κινητές συσκευές που δίνονται στο προσωπικό της από σήμερα Τρίτη, κάνοντας λόγο για «απαράδεκτο επίπεδο κινδύνου» για την ασφάλεια και την ιδιωτική ζωή.
Το TikTok ήταν εξάλλου ανάμεσα στις κινεζικές διαδικτυακές εφαρμογές που απαγορεύθηκαν στην Ινδία το 2020.
Με πάνω από ένα δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες σε διεθνές επίπεδο, το TikTok καταλαμβάνει την έκτη θέση μεταξύ των πλέον χρησιμοποιούμενων ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα την πιο πρόσφατη έκθεση We Are Social για την εξέλιξη των ψηφιακών υπηρεσιών, που δημοσιοποιήθηκε τον Ιανουάριο.
Η υπηρεσία TikTok αναγνώρισε τον Νοέμβριο πως ορισμένοι εργαζόμενοί της στην Κίνα μπορεί να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα ευρωπαίων χρηστών και τον Δεκέμβριο ότι υπάλληλοί της είχαν χρησιμοποιήσει δεδομένα για να εντοπίσουν δημοσιογράφους.
Όμως η εταιρεία που διαχειρίζεται την πλατφόρμα αρνείται κατηγορηματικά πως υπάρχει οποιαδήποτε πρόσβαση και οποιοσδήποτε έλεγχος από πλευράς της κυβέρνησης της Κίνας στα δεδομένα αυτά.
TikTok: Προειδοποίηση από τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος
Τους κινδύνους που ελλοχεύουν οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης ανέλυσε ο διευθυντής της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Βασίλης Παπακώστας, κάνοντας ειδική αναφορά στο Tik Tok.
Ο αστυνομικός διευθυντής έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου προς τους γονείς μιλώντας στην εκπομπή «Socialnet» στο Action24, καθώς, όπως τόνισε, «το Tik Tok αποτελεί πόλο έλξης για παιδόφιλους».
«Η Ελληνική Αστυνομία εκσυγχρονίζει συνεχώς το προσωπικό της με εκπαίδευση στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης κατασκευάστηκαν για καλό σκοπό. Έχουν ιδιαίτερα στοιχεία που σου δίνουν τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσεις με άλλους χρήστες. Εκεί όμως είναι το κρίσιμο σημείο όπου μπορεί να υπάρξει κίνδυνος. Το Tik Tok αποτελεί πόλο έλξης για παιδόφιλους, και πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεχτικοί», δήλωσε ο κ. Βασίλης Παπακώστας.
Ο αστυνομικός διευθυντής, κατά τη διάρκεια της εκπομπής, έδωσε πολύτιμες συμβουλές για ασφαλή πλοήγηση, και υπογράμμισε ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχουν πολλά περιστατικά διότι τα παιδιά ξέρουν να χρησιμοποιήσουν τα διαδίκτυο και συζητάνε με τους γονείς τους.
«Ευτυχώς τα περιστατικά στη χώρα μας είναι λίγα. Τα παιδιά μας ξέρουν να χρησιμοποιήσουν τα κοινωνικά δίκτυα. Όμως πολλά παιδιά κάτω των 13 ετών έχουν κάνει εγγραφή στο Tik Tok χρησιμοποιώντας ψεύτικα στοιχεία. Οι γονείς πρέπει να συζητάνε με τα παιδιά. Εάν εντοπίσουν κάποιο περιστατικό παρενόχλησης τους συμβουλεύω να απευθυνθούν στην Υπηρεσία ώστε να βοηθηθεί το παιδί. Όσα περισσότερα στοιχεία μάς προσκομίσουν τόσο καλύτερα θα είναι», τόνισε ο κ. Παπακώστας.
TikTok: «Τρέμει» το… Shorts!
Δυναμική απάντηση με το Shorts ετοιμάζει το Youtube στο Tik Tok, σε μια προσπάθεια τoυ αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού να ανταγωνιστεί το Πεκίνο και να εισέλθει στον ραγδαίως εξελισσόμενο τομέα των σύντομης διάρκειας βίντεο.
Δείτε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις.
Το Shorts θα καταστεί διαθέσιμο στους Αμερικανούς τον προσεχή Μάρτιο, επιτρέποντας στους χρήστες να δημιουργούν και να ανταλλάζουν βιντεάκια, διάρκειας έως 15 δευτερολέπτων. Όσο είναι δηλαδή η μέση διάρκεια των βίντεο στο Tik Tok.
Το Youtube, το οποίο ανήκει στον Όμιλο Alphabet της Google, έχει ήδη «δοκιμάσει» το νέο εργαλείο social media στην πολυπληθή αγορά της Ινδίας, με τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα να καθιστούν αρκετά αισιόδοξα τα στελέχη της αμερικανικής εταιρείας.
Και πώς να μην συμβαίνει αυτό, όταν τα βίντεο του Shorts στην ινδική αγορά έχουν περισσότερες από 3,5 δισεκατομμύρια θεάσεις ημερησίως.
TikTok: Το «μυστικό» των Κινέζων
Η δημοτικότητα του Tik Tok εκτινάχθηκε ραγδαία κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με αρκετές εταιρείες social media να σπεύδουν να υιοθετήσουν το «μυστικό» της επιτυχίας, το οποίο έγκειται στα σύντομης-διάρκειας βίντεο.
Πρόσφατα, ενδεικτικά, το Instagram, το οποίο ανήκει στο Facebook, εισήγαγε την πλατφόρμα Reels, ενώ η Snap «λάνσαρε» το Snapchat Spotlight, κάνοντας «ντεμπούτο» σ’ αυτή την πολλά υποσχόμενη αγορά.
Παρότι το Youtube, αυτή την στιγμή, αποτελεί τη μεγαλύτερη πλατφόρμα βίντεο παγκοσμίως, η «επαγγελματική» φύση που έχει προσλάβει το τελευταίο διάστημα, «στέλνει» αρκετούς νέους ανθρώπους στο Tit Tok, το οποίο έχει έναν πιο «χαλαρό» και ερασιτεχνικό χαρακτήρα.
Έτσι, μέχρι τον Οκτώβριο του 2020, η πλατφόρμα του TikTok, το οποίο ανήκει στην κινεζική εταιρεία ByteDance, είχε περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια downloads παγκοσμίως.
Το γεγονός ωστόσο, ότι έχει καταστεί ιδιαιτέρως δημοφιλής ανάμεσα σε παιδιά και εφήβους, καθώς και ότι αναπαράγονται αμφιλεγόμενα ή επικίνδυνου περιεχομένου βίντεο, έχει «θορυβήσει» αρκετές χώρες ανά τον κόσμο.
Σήμερα δε, η ελληνική ΕΚΠΟΙΖΩ υπέβαλε καταγγελία στη γενική γραμματεία Προστασίας του Καταναλωτή, ζητώντας τη διενέργεια άμεσης έρευνας για ενδεχόμενες παραβιάσεις του Τik Tok στην πολιτική προστασίας των καταναλωτών, και ιδίως των ανηλίκων.
TikTok: Μεγάλη προσοχή στο τι γράφετε στo Viber!
Αποκαλυπτική έρευνα σε χιλιάδες χρήστες. Γιατί πρέπει να είμαστε ιδιαιτέρως προσεχτικοί στο τι γράφουμε στο Viber. Δείτε στο xristika.gr τι έχει συμβεί.
Προτεραιότητα για την πλειονότητα των χρηστών αποτελούν οι λειτουργίες που προστατεύουν τις προσωπικές συνομιλίες την ώρα που όλο και περισσότερος κόσμος στρέφεται σε εφαρμογές μηνυμάτων και άλλα ψηφιακά μέσα επικοινωνίας, ενόψει και της πανδημίας του κορονοϊού.
Αυτό προκύπτει τουλάχιστον από πρόσφατη δημοσκόπηση που πραγματοποίησε εθελοντικά μέσα στην εφαρμογή του Viber, η ιδιοκτήτρια εταιρεία Rakuten.
Ειδικότερα και σύμφωνα με τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης που πραγματοποιήθηκε μέσα στην εφαρμογή με τη συμμετοχή σχεδόν 340.000 ανθρώπων, το 77% των χρηστών της σε όλο τον κόσμο θεωρούν την προστασία των ψηφιακών προσωπικών δεδομένων πολύ σημαντική.
Ανάμεσα στις περιοχές που συμμετείχαν στην δημοσκόπηση, που περιλάμβανε Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Βόρεια Αφρική και Ανατολική Ασία, ήταν οι δυτικοευρωπαϊκές χώρες που δήλωσαν μεγαλύτερη ανησυχία για την προστασία των ψηφιακών δεδομένων, με το 85% να δηλώνει ότι τη θεωρεί πολύ σημαντική -ποσοστό, κατά 10% μεγαλύτερο από αυτό του υπόλοιπου κόσμου.
Και στην Ελλάδα, 85% των χρηστών που συμμετείχαν στην εθελοντική ψηφοφορία έδωσαν την ίδια απάντηση, κατατάσσοντας τη χώρα μας πάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο.
Λειτουργίες όπως η προεπιλεγμένη κρυπτογράφηση end-to-end για ιδιωτική επικοινωνία είναι πολύ σημαντικές για τους χρήστες.
Το 72% των χρηστών στην Ελλάδα δήλωσε ότι η νούμερο ένα προτεραιότητα είναι η σιγουριά ότι οι συζητήσεις τους παραμένουν ιδιωτικές.
Η επιλογή που ψηφίστηκε ως δεύτερη προτεραιότητα ήταν η μη συλλογή περισσότερων δεδομένων απ’ όσα είναι απολύτως απαραίτητα για να λειτουργήσει μια εφαρμογή. Το 13% των Ελλήνων χρηστών έδωσε αυτήν την απάντηση.
Όλες οι συνομιλίες 1-προς-1 στο Viber έχουν προεπιλεγμένη κρυπτογράφηση end-to-end.
Κανείς δεν μπορεί να προσκληθεί σε μια ομαδική συζήτηση, αν δεν έχει δώσει έγκριση.
Τo Viber επίσης έχει λειτουργία κρυφών συνομιλιών που ξεκλειδώνονται μόνο με PIN, αλλά και αυτοκαταστρεφόμενων μηνυμάτων, που εξαφανίζονται μετά από ορισμένο χρονικό διάστημα.
Σε σχέση με μια παρόμοια δημοσκόπηση που πραγματοποιήθηκε πριν από ένα χρόνο, το 72% των συμμετεχόντων από την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη θεωρεί πια σημαντική την προεπιλεγμένη κρυπτογράφηση end-to-end (το ποσοστό για την ίδια περιοχή πέρσι ήταν μόλις 18%) προσεγγίζοντας το παγκόσμιο ποσοστό αυτής της απάντησης.
Σε σχέση με τους γειτονικούς μας λαούς, οι Έλληνες δείχνουμε να παίρνουμε την προστασία των ψηφιακών μας δεδομένων πιο σοβαρά (5% περισσότερο από το μέσο όρο στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη).
Για παράδειγμα, σε σχέση με τη Βουλγαρία, το ποσοστό είναι 85% για την Ελλάδα και 81% για τη γειτονική χώρα.
Το 79% όσων απάντησαν σε όλο τον κόσμο δήλωσε ότι θα άλλαζε εφαρμογή αν είχε ανησυχία για το ιδιωτικό του απόρρητο.
«Η έρευνα αυτή δείχνει ότι η προστασία των προσωπικών δεδομένων δεν πρέπει ποτέ να γίνει δεύτερη προτεραιότητα, ειδικά σε εποχές ανησυχίας ότι οι συνομιλίες παρακολουθούνται για εμπορικούς σκοπούς και κέρδος», λέει ο CEO της Rakuten Viber, Djamel Agaoua.
«Καθώς η προστασία των προσωπικών δεδομένων βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων των χρηστών μας, είναι και δική μας προτεραιότητα και θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε στους χρήστες μας σε όλο τον κόσμο μια ασφαλή πλατφόρμα επικοινωνίας για τις συνομιλίες τους».