Ξεχάστε το Tik Tok! Έρχεται το Shorts

Youtube Vs Tik Tok: Δυναμική απάντηση με το Shorts ετοιμάζει το Youtube στο Tik Tok, σε μια προσπάθεια τoυ αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού να ανταγωνιστεί το Πεκίνο και να εισέλθει στον ραγδαίως εξελισσόμενο τομέα των σύντομης διάρκειας βίντεο.

Δείτε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις.

Το Shorts θα καταστεί διαθέσιμο στους Αμερικανούς τον προσεχή Μάρτιο, επιτρέποντας στους χρήστες να δημιουργούν και να ανταλλάζουν βιντεάκια, διάρκειας έως 15 δευτερολέπτων. Όσο είναι δηλαδή η μέση διάρκεια των βίντεο στο Tik Tok.

Το Youtube, το οποίο ανήκει στον Όμιλο Alphabet της Google, έχει ήδη «δοκιμάσει» το νέο εργαλείο social media στην πολυπληθή αγορά της Ινδίας, με τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα να καθιστούν αρκετά αισιόδοξα τα στελέχη της αμερικανικής εταιρείας.

Και πώς να μην συμβαίνει αυτό, όταν τα βίντεο του Shorts στην ινδική αγορά έχουν περισσότερες από 3,5 δισεκατομμύρια θεάσεις ημερησίως.

Youtube Vs Tik Tok: Το «μυστικό» των Κινέζων

Η δημοτικότητα του Tik Tok εκτινάχθηκε ραγδαία κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με αρκετές εταιρείες social media να σπεύδουν να υιοθετήσουν το «μυστικό» της επιτυχίας, το οποίο έγκειται στα σύντομης-διάρκειας βίντεο.

Πρόσφατα, ενδεικτικά, το Instagram, το οποίο ανήκει στο Facebook, εισήγαγε την πλατφόρμα Reels, ενώ η Snap «λάνσαρε» το Snapchat Spotlight, κάνοντας «ντεμπούτο» σ’ αυτή την πολλά υποσχόμενη αγορά.

Παρότι το Youtube, αυτή την στιγμή, αποτελεί τη μεγαλύτερη πλατφόρμα βίντεο παγκοσμίως, η «επαγγελματική» φύση που έχει προσλάβει το τελευταίο διάστημα, «στέλνει» αρκετούς νέους ανθρώπους στο Tit Tok, το οποίο έχει έναν πιο «χαλαρό» και ερασιτεχνικό χαρακτήρα.

Youtube Vs Tik Tok: Οι ενστάσεις

Έτσι, μέχρι τον Οκτώβριο του 2020, η πλατφόρμα του TikTok, το οποίο ανήκει στην κινεζική εταιρεία ByteDance, είχε περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια downloads παγκοσμίως.

Το γεγονός ωστόσο, ότι έχει καταστεί ιδιαιτέρως δημοφιλής ανάμεσα σε παιδιά και εφήβους, καθώς και ότι αναπαράγονται αμφιλεγόμενα ή επικίνδυνου περιεχομένου βίντεο, έχει «θορυβήσει» αρκετές χώρες ανά τον κόσμο.

Σήμερα δε, η ελληνική ΕΚΠΟΙΖΩ υπέβαλε καταγγελία στη γενική γραμματεία Προστασίας του Καταναλωτή, ζητώντας τη διενέργεια άμεσης έρευνας για ενδεχόμενες παραβιάσεις του Τik Tok στην πολιτική προστασίας των καταναλωτών, και ιδίως των ανηλίκων.

Youtube Vs Tik Tok: Παρακολουθούν τα μηνύματά μας σε WhatsApp και Viber

Στο… μάτι της ΕΥΠ βρίσκονται οι δημοφιλέστερες εφαρμογές επικοινωνίας και ανταλλαγής μηνυμάτων, ανάμεσά τους το Viber και το WhatsApp!

Ένα νέο εργαλείο παρακολούθησης έχει πλέον στα χέρια της η Εθνική Υπηρεσία Πληροφορίων, όπως αναφέρει το πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ που φιλοξενεί η σημερινή εφημερίδα «Τα Νέα».

Αυτό έχει την δυνατότητα παρακολούθησης αρκετών εφαρμογών επικοινωνίας και όχι μόνο, μεταξύ των οποίων είναι τόσο το Viber, όσο και το Whats App, οι οποίες χρησιμοποιούνται από εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες της χώρας, καθώς προσφέρουν δωρεάν μηνύματα και τηλεφωνήματα.

Στην ΕΛ.ΑΣ εδώ και περίπου τρία χρόνια υπήρχε η σκέψη απόκτησης ενός τέτοιου «εργαλείου», καθώς θεωρούσαν οτι θα τους έλυνε τα… χέρια στις παρακολουθήσεις υπόπτων και θα τους βοηθούσε στην εξάρθρωση εγκληματικών οργανώσεων.

Έτσι ξεκίνησε η έρευνα για την εύρεση του κατάλληλου εργαλείου, αυτό βρέθηκε και τελικά αποκτήθηκε από την ΕΥΠ, η οποία το έχει στα χέρια της.

Όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ  αυτό το σύστημα παρακολούθησης καλύπτει περίπου 1.000 εφαρμογές, μπορεί να ταυτοποιήσει τον κάτοχο του τηλεφώνου, τις επαφές του, ποιες ιστοσελίδες επισκέπτεται, καθώς και ποιο προφίλ στο Facebook μπορεί να χρησιμοποιεί μέσω του κινητού του.

Φυσικά, σε όλα αυτά έχει ένα όριο. Δεν μπορεί δηλαδή να παρακολουθεί όλους τους πολίτες της χώρας (κάτι άλλωστε που είναι παράνομο αν δεν συντρέχει λόγος), αλλά κάποιους στοχευμένους.

Βέβαια το Viber, το Whats App, το Signal και άλλες δημοφιλείς εφαρμογές επικοινωνίας, είναι γνωστό εδώ και πολύ καιρό οτι δεν παρέχουν και τόσο μεγάλη ασφάλεια. Κάτι που φυσικά γνωρίζουν όσοι έχουν να κρύψουν κάτι ή έχουν λόγο να… φοβούνται, με αποτέλεσμα να καταφεύγουν σε άλλες μεθόδους επικοινωνίας.

Youtube Vs Tik Tok: Μεγάλη προσοχή στο τι γράφετε!

Αποκαλυπτική έρευνα σε χιλιάδες χρήστες. Γιατί πρέπει να είμαστε ιδιαιτέρως προσεχτικοί στο τι γράφουμε στο Viber. Δείτε στο xristika.gr τι έχει συμβεί.

Προτεραιότητα για την πλειονότητα των χρηστών αποτελούν οι λειτουργίες που προστατεύουν τις προσωπικές συνομιλίες την ώρα που όλο και περισσότερος κόσμος στρέφεται σε εφαρμογές μηνυμάτων και άλλα ψηφιακά μέσα επικοινωνίας, ενόψει και της πανδημίας του κορονοϊού.

Αυτό προκύπτει τουλάχιστον από πρόσφατη δημοσκόπηση που πραγματοποίησε εθελοντικά μέσα στην εφαρμογή του Viber, η ιδιοκτήτρια εταιρεία Rakuten.

Ειδικότερα και σύμφωνα με τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης που πραγματοποιήθηκε μέσα στην εφαρμογή με τη συμμετοχή σχεδόν 340.000 ανθρώπων, το 77% των χρηστών της σε όλο τον κόσμο θεωρούν την προστασία των ψηφιακών προσωπικών δεδομένων πολύ σημαντική.

Ανάμεσα στις περιοχές που συμμετείχαν στην δημοσκόπηση, που περιλάμβανε Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Βόρεια Αφρική και Ανατολική Ασία, ήταν οι δυτικοευρωπαϊκές χώρες που δήλωσαν μεγαλύτερη ανησυχία για την προστασία των ψηφιακών δεδομένων, με το 85% να δηλώνει ότι τη θεωρεί πολύ σημαντική -ποσοστό, κατά 10% μεγαλύτερο από αυτό του υπόλοιπου κόσμου.

Και στην Ελλάδα, 85% των χρηστών που συμμετείχαν στην εθελοντική ψηφοφορία έδωσαν την ίδια απάντηση, κατατάσσοντας τη χώρα μας πάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο.

Λειτουργίες όπως η προεπιλεγμένη κρυπτογράφηση end-to-end για ιδιωτική επικοινωνία είναι πολύ σημαντικές για τους χρήστες.

Το 72% των χρηστών στην Ελλάδα δήλωσε ότι η νούμερο ένα προτεραιότητα είναι η σιγουριά ότι οι συζητήσεις τους παραμένουν ιδιωτικές.

Η επιλογή που ψηφίστηκε ως δεύτερη προτεραιότητα ήταν η μη συλλογή περισσότερων δεδομένων απ’ όσα είναι απολύτως απαραίτητα για να λειτουργήσει μια εφαρμογή. Το 13% των Ελλήνων χρηστών έδωσε αυτήν την απάντηση.

Όλες οι συνομιλίες 1-προς-1 στο Viber έχουν προεπιλεγμένη κρυπτογράφηση end-to-end.

Κανείς δεν μπορεί να προσκληθεί σε μια ομαδική συζήτηση, αν δεν έχει δώσει έγκριση.

Τo Viber επίσης έχει λειτουργία κρυφών συνομιλιών που ξεκλειδώνονται μόνο με PIN, αλλά και αυτοκαταστρεφόμενων μηνυμάτων, που εξαφανίζονται μετά από ορισμένο χρονικό διάστημα.

Σε σχέση με μια παρόμοια δημοσκόπηση που πραγματοποιήθηκε πριν από ένα χρόνο, το 72% των συμμετεχόντων από την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη θεωρεί πια σημαντική την προεπιλεγμένη κρυπτογράφηση end-to-end (το ποσοστό για την ίδια περιοχή πέρσι ήταν μόλις 18%) προσεγγίζοντας το παγκόσμιο ποσοστό αυτής της απάντησης.

Σε σχέση με τους γειτονικούς μας λαούς, οι Έλληνες δείχνουμε να παίρνουμε την προστασία των ψηφιακών μας δεδομένων πιο σοβαρά (5% περισσότερο από το μέσο όρο στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη).

Για παράδειγμα, σε σχέση με τη Βουλγαρία, το ποσοστό είναι 85% για την Ελλάδα και 81% για τη γειτονική χώρα.

Το 79% όσων απάντησαν σε όλο τον κόσμο δήλωσε ότι θα άλλαζε εφαρμογή αν είχε ανησυχία για το ιδιωτικό του απόρρητο.

«Η έρευνα αυτή δείχνει ότι η προστασία των προσωπικών δεδομένων δεν πρέπει ποτέ να γίνει δεύτερη προτεραιότητα, ειδικά σε εποχές ανησυχίας ότι οι συνομιλίες παρακολουθούνται για εμπορικούς σκοπούς και κέρδος», λέει ο CEO της Rakuten Viber, Djamel Agaoua.

«Καθώς η προστασία των προσωπικών δεδομένων βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων των χρηστών μας, είναι και δική μας προτεραιότητα και θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε στους χρήστες μας σε όλο τον κόσμο μια ασφαλή πλατφόρμα επικοινωνίας για τις συνομιλίες τους».

Youtube Vs Tik Tok: Κίνηση – ματ του Viber! Δείτε τι αλλάζει – Σε πανικό το WhatsApp

Την τελευταία δεκαετία το Viber κατάφερε να γίνει συνώνυμο της δωρεάν, διαδραστικής και ασφαλούς ανταλλαγής μηνυμάτων που επιτρέπει στον κόσμο να έρχεται σε επικοινωνία με άλλους χρήστες, οπουδήποτε κι αν βρίσκονται.

Το Viber έχει σήμερα ισχυρή παρουσία σε περισσότερες από 190 χώρες, και μέσω της εφαρμογής του έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 100 δισ. αποστολές μηνυμάτων και κλήσεις την τελευταία δεκαετία. Συνολικά η εφαρμογή παρέχει λειτουργίες όπως μηνύματα, ομαδικές συνομιλίες, ομαδικές ηχητικές κλήσεις και βιντεοκλήσεις, communities και chatbots.

Το 2014 το Viber έγινε μέλος της Rakuten Inc., μιας εταιρείας που βρίσκεται διεθνώς στην κορυφή της αγοράς στο ηλεκτρονικό εμπόριο και τις οικονομικές υπηρεσίες. Το 2018 προχώρησε στην παρουσίαση των Viber Communities (κοινότητες), που επιτρέπουν ομαδικές συνομιλίες στις οποίες μπορεί να συμμετέχει απεριόριστος αριθμός χρηστών. Την επόμενη χρονιά ακολούθησε η λειτουργία των ομαδικών ηχητικών κλήσεων.

Το Viber εξελίσσεται όλο και περισσότερο σε μια πλατφόρμα επικοινωνίας που τα περιέχει όλα, επεκτείνοντας τις δραστηριότητές του στο fintech, παρουσιάζοντας την πρόσφατη λύση για πληρωμές μέσω chatbot, και παράλληλα διατηρώντας τη δέσμευσή του για την ασφάλεια των δεδομένων του κάθε χρήστη.

Youtube Vs Tik Tok: Από την Apifon η πρώτη καμπάνια συνδυασμού Viber και SMS στην Ελλάδα

Το 2017 και μέσω της πλατφόρμας της Apifon πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα η πρώτη αποστολή εταιρικής καμπάνιας με Viber και SMS ταυτόχρονα. Από τότε μέχρι σήμερα, πάνω από 500 μεγάλες επιχειρήσεις και περισσότερες από 1000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις κατάφεραν να επικοινωνήσουν αποτελεσματικότερα τις υπηρεσίες τους και τα προϊόντα τους στο κοινό τους και να πετύχουν ισχυρότερη ανάπτυξη.

Viber: Μεγάλη διείσδυση στην ελληνική αγορά
Η διείσδυση των υπηρεσιών της Viber σε πανελλαδικό επίπεδο αγγίζει πλέον το 88% και μέσα από συνέργειες όπως αυτή με την Apifon, σημαντικοί κλάδοι της ελληνικής οικονομίας όπως οι ασφαλιστικές εταιρείες και οι τράπεζες κατάφεραν να αποκτήσουν μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο επικοινωνίας με τους πελάτες τους, βελτιώνοντας παράλληλα το user experience και ενισχύοντας το δικό τους brand awareness. Mόνο στον χρηματοπιστωτικό τομέα, στο πλαίσιο της ψηφιακής μετάβασης και της χρήσης νέων εργαλείων επικοινωνίας στον κλάδο, διακινούνται περισσότερα από 100.000.000 προσωποποιημένα Viber μηνύματα το χρόνο αποκλειστικά από τράπεζες της Ελλάδας προς χρήστες από όλο τον κόσμο.

Viber: Αποτελεσματικότητα και αμεσότητα

Η Apifon χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες των Business messages που παρέχει η Viber, προσφέρει στις επιχειρήσεις-πελάτες της αφενός πρόσβαση στους περισσότερους από 750 εκατομμύρια χρήστες της δημοφιλούς εφαρμογής ανά τον κόσμο και αφετέρου το συνδυασμό πολλαπλών καναλιών (chat apps όπως το Viber, SMS, email) για την προώθηση των προϊόντων και υπηρεσιών τους.

Σε κλάδους όπως αυτοί του λιανεμπορίου, των cosmetics και ευρύτερα στο ηλεκτρονικό εμπόριο η χρήση των εργαλείων της Viber οδηγεί σε αύξηση της επισκεψιμότητας των e-shops που φτάνει στα επίπεδα του 300%-400%, γεγονός που μεταφράζεται σε ενίσχυση του τζίρου σε ποσοστά της τάξεως του 30%-40% καθώς και σε αύξηση της πιστότητας των πελατών.

Διαβάστε όλα τα νέα στο topics.gr